Staartzak/sok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 09:02

Hey westernluitjes! Wat ik me afvroeg, ik zie westernruiters vaak de staart van hun paard in een zogenaamde staartzak/sok doen. Ik weet niet of de Hollandse westernrijders daar ook aan mee doen, maar zo ja, is dat niet irritant voor je paard? Mijn KWPN`er loopt dag en nacht in de wei en ragt werkelijk overal doorheen. Hij gaat dwars door de bosjes, langs het prikkeldraad etc. en nou heeft hij een nogal zielig staartje omdat ie regelmatig ergens in blijft hangen (struikje enzo). Ik zat er aan te denken om zijn staart te verblijden met een staartzak, maar kan ie de vliegen dan nog wel wegslaan? Ik geloof dat er wel een kwastje onder aan die zak zit. Of is zo`n staartzak alleen bedoelt voor paarden op stal? TIA


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:11

De quarter bij ons op stal heeft ook van die gekke dingen ja, omdat anders haar staartje vies wordt. So what???? De mijne mag lekker de bagger in hoor, lekker poetsen! *LOL*

Sonja.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:32

mijn knolleke heeft ook gewoon z'n staart loshangen. ik houd niet van al die kul aan z'n lijf. dan maar een keertje z'n staart wassen als er vies aan zit. zo kan ie lekker vliegen meppen en er mooi mee showen voor z'n merrie vriendinnetje in de wei

Niets zo charmant als een paard in her land.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:51

Tja, ik heb ook zo'n knol met een prutsstaartje... Na 6 jaar vanalles uit te hebben geprobeert het ik het maar opgegeven. Niet ieder paard is gezegend met een mooie, volle, lange staart.
Laat ze lekker vliegen meppen met dat ding, want daar is ie toch voor?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:50

Ik denk dat die staartzak niet blijft zitten als jouw KWPN-er lekker door de wei aan het scheuren is. Die is ie zo kwijt waarschijnlijk *LOL* Effe achter het takje blijven hangen he...Woeps, en weg zakje *LOL* Ik denk dat het er meer voor is als je je paard moet vervoeren en als je naar shows gaat ofzo. Kan je z'n staart mooi bij elkaar houden Lachen Zoiets denk ik dus Knipoog Als ik mijn paard vervoer (en dat gaat in de stocktrailer) en ik wil niet dat d'r staart helemaal in de war komt te zitten, dan doe ik het gewoon in een hele grote vlecht. Werkt ook heel goed Pling
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!!

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 06:34

Ik wil ook geen staartzak om zijn staart schoon te houden, maar om te zorgen dat ie straks nog een staart heeft! Ik weet dat die showpaarden er 24/7 mee leven maar ik vroeg me af of ze er dan wel vliegen mee weg kunnen meppen?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:44

Als het goed is wel Pril. Er zit een soort kwastje aan het eind waar ze de vliegen mee weg kunnen meppen. Kijk maar eens bij stateline tack, die verkopen die dingen ook wel. Er zal misschien nog wel een foto bijstaan ook. Doeg...
groetjes, Caballo.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 18:36

Ik vind ze trouwens wel handig als je pard een open wond op zijn/haar achterbeen heeft...Bij ons op stal staat een Noordzweed (ik heb foto's van haar voor je gemaakt Caballo Knipoog) en die heeft nu zo'n etterend wondje op het spronggewricht maar je krijgt in die staart echt geen elastiekje hoor...en als het wel lukt dan is die staart zo zwaar dat het elastiekje na 1 zwiep weer op de grond ligt... *LOL* *LOL* *LOL* Dan wel handig zo'n staartzak...als ie tenminste groot genoeg is... *LOL* *LOL* *LOL* Knipoog

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 20:42

hoi,
Bij een van onze paarden hebben we er eentje om omdat ze zo'n lange staart heeft dat als ze achteruit loopt ander de plukken uit haar staart trapt. Ze draagt hem ook gewoon als ze aan het crossen is op het land en tijdens het rijden. Je moet hem alleen wel regelmatig controleren of hij nog goed zit anders verlies je hem.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:19

Geen staartzak, af en toe wel een vlecht als ze weer eens aan de dunne is. Daar wil je trouwens geen mep mee krijgen, zo'n gevlochten staart Knipoog Ik was staarten ZEER weinig (2x p/jaar), wel elke week stevig inspuiten met hair & coat, even in laten werken en uitborstelen. Resultaat: een heerlijk zachte en borstelbare staart.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers