Quarter-wedstrijden in Wanroij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Quarter-wedstrijden in Wanroij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 00:30

Een vriendin van mij kan via haar werk kaartjes krijgen voor een western-evenement komend weekend, maar het enige wat ik weet is dat het Quarter-wedstrijden in Wanroij zijn. Ben niet zo thuis in het western, maar als we dan toch gratis kaartjes hebben, dan komen we graag kijken. Ik zag in de wedstrijdkalender iets over de Colourful Spring Show, is het dat?

Wie kan me er iets meer over vertellen? Wat is er allemaal te zien, wat wordt er gedaan? Hoe laat begint het en tot hoe laat duurt het? Programma? We gaan waarschijnlijk zaterdag, of heel misschien zondag.

Alvast bedankt voor de info!

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:00

Hoi Karin,

Uitstapje naar western Knipoog
Als het idd in Wanroy is dan zal het de Colorfull Spring Show wel zijn.
Al hoor ik voor het eerst dat er vooraf kaarten te koop zijn Verward
Kijk eens op dit item, daar wordt enigszins het programma besproken.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=49868
Of de appie's starten is nog een vraagteken, daar moet ik vandaag nog voor bellen. Zodra ik dat weet zet ik het hier wel neer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 10:10

Thanks, zal straks eens kijken!

De kaartjes zijn niet vooraf gekocht: het bedrijf waar zij werkt (ik noem geen naam) is een van de sponsors dus vandaar dat we zomaar kaartjes konden krijgen. Ben vorig jaar ook op die manier naar menwedstrijden geweest en zij neemt voor mij de Hoefslag en Bit (vakliteratuur Lachen ) mee vanaf haar werk. Best leuk, zo'n werkgever.

BTW: zoals het er nu naar uitziet, gaan we zaterdag. Iemand in voor een meeting?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:25

Ben nog niet veel wijzer Karin.
Heb deze tekst voor je gevonden:

Colourful spring Show 12tm 14 April 2002

Van 12 tot en met 14 april 2002 wordt de Colourful Spring show georganiseerd in het prachtige paarden sportcentrum van de N.K.B. te Wanroy.

De wedstrijd wordt georganiseerd voor verschillende rassen in de western sport. De show voor Quarterhorses, Amerikaanse Appaloosa' s en Paint Horses zijn erkende show. Dit wil zeggen dat ze vallen onder de regels van het moederstamboek in Amerika.

AQHA (Quarterhorses) Halter show en rijklassen voor Amateurs, Jeugd, Professionals en Novice Amateurs.
ApHC (Amerikaanse Appaloosa) halter show en rijklassen in de open onderdelen.
APHC (Painthorses) halter show, en rijklassen in de open onderdelen.
DAWRA (Arabieren) open rijklassen.
WRAN (Open klassen voor alle rassen)

De wedstrijd begint op vrijdag middag 13.00 uur met de Halter shows voor de Quarterhorses en loopt door tot in de avond.

Zaterdag vanaf 9.00 uur staat in het teken van de Haltershow voor de Appaloosa en rijklassen van meerdere rassen.

Zaterdag avond 19.00 uur meerdere Reining onderdelen.

Op zondag vanaf 9.00 uur starten we met de Paint halter show en hebben we wederom de rijklassen waaronder de jeugd onderdelen.

U bent van harte welkom op deze western riding show te Wanroy 12 tot en met 14 april 2002.

Bij de NQHA kreeg ik geen gehoor.

Voor de duidelijkheid hier een stukje uit hun website met een verklaring wat eea inhoud:

Zoals gezegd zijn er heel veel verschillende vormen van paarden sport die met quarters worden gedaan en niet alleen bekende sporten, wat is er zo al;

Allereerst de western disciplines zoals :
Reining : Een heel moeilijk onderdeel waar een paarden moet kunnen stoppen vanuit volle galop en heel snel om zijn as draaien.
Pleasure : rustig en beheerst stappen, draven en in galop.
Trail : allerlei lastige oefeningen zoals het openen en sluiten van een hek, achterwaarts door pionnen en nog veel meer.
Halter : het aan de hand laten zien van de het paard en zijn spieren.
Cutting : het werken met koeien
Working Cow Horse : het werken van een koe en reining gecombineerd
Barrel Racen : zo snel mogelijk een parcour om drie tonnen in de bak
Pole Bending : Zig Zag tussen paaltjes door en wel snel
Horsemanship : moet je zien
Western Riding : heel veel galop wissel en meer

en dan natuurlijk nog Engelse disciplines zoals:
Springen, Hunter under Saddle, Hunter Hack met
een paar sprongen, Pleasure driving (voor een karretje) en dan nog veel meer onderdelen.

Natuurlijk doen quarters mee aan alle belangrijke
race wedstrijden. Daar komt ook de naam vandaan -de quarter (de kwartmijl) is een afstand die bijna altijd gewonnen werd door Amerikaanse paarden die door hun snelheid op de kwart mijl toen quarters werden genoemd.

Racen is ook een van de populairste onderdelen.

Quarters doen het ook goed bij bijvoorbeeld de Endurance wedstrijden.