Hoe zit dat precies, een Register of Merit (ROM)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Hoe zit dat precies, een Register of Merit (ROM)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 12:22

In de "performance records" van Paints (en van andere rassen, maar ik heb dus in de archieven van het APHA zitten graven) zie je vaak dat paarden een ROM hebben verdiend in een zekere discipline. Hoe zit dat precies? Hoeveel punten moet je halen voor een ROM? Hoe krijg je die punten? Zijn ROM's voor een seizoen, of wordt er doorgeteld? Welke shows tellen mee voor die registratie? Zit daar nog verschil in tussen de VS en Europa? Verward Verward

Wie is hierin thuis?


Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 16:02

Voor een ROM moet je 10 punten in een bepaald onderdeel behaald hebben. Die punten kun je alleen verdienen op een APHA aproved show, en hoeveel je er krijgt hangt af van het aantal deelnemers en je plaatsing. Daar zijn schemaatjes voor maar die heb ik zo niet bij de hand. Ik heb met Mister een ROM pleasure open, maar het valt niet mee om het bij de paints bij elkaar te sprokkelen. Bij een show met meer judges tellen overigens alle plaatsingen, en is het dus mogelijk dat je met 1 goede proef in een keer je ROM haalt, bijvoorbeeld op het EK Paints, 5 judges en veel deelnemers.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:13

En als je 5x je ROM heb gehaald, dus 50 punten krijg je je Superior...

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:17

Er word gewoon doorgeteld (dus je hoeft het niet allemaal binnen één seizoen te halen). Maar omdat er in Amerika meer officiele shows zijn en gemiddeld toch meer deelnemers per klasse is het daar makkelijker om je ROM te halen. Hier ben je er toch wat langer mee bezig.

Van www.aqha.com:

Register of Merit

A Register of Merit is designed to establish a record of outstanding performance. There are three Registers of Merit- one for racing, one for halter and one for performance events- but not a separate Register of Merit for each performance event.

Performance:
A horse in the Open division or any single horse/exhibitor combination in the Amateur or Youth division which has won at least 10 points. These points can be earned in one or more events. A horse cannot be advertised as a Register of Merit earner in a specific event unless at least five points have been earned in that specific event. (For example, earning 2 points in five different events [for a total of 10 points] qualifies for a Performance Register of Merit, but not in any one specific event; earning five points in western pleasure and five points in western riding qualifies as a Register of Merit in those specific events. Neither Youth nor Amateur Register of Merit qualifies a horse for advancement.

Halter: At least 10 points in AQHA approved halter classes have been won. At least one point must have been earned on or after January 1, 1992 to qualify for this award. The halter Register of Merit will not be applicable for advancement from the Appendix or New Appendix to the numbered registry.

Je suis Charlie.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 10:09

Aha! Thnx! Maar nou heb ik bij het APHA weer het volgende gevonden, en heb daar ook weer vragen over Scheve mond :

APHA Champion Award - awarded to the horse that earns at least 40 points in a minimum of five shows and under five or more judges. Of those 40 points, 16 points must be earned in halter classes (with a minimum of 10 points won in "A" or "B" class shows), and 16 points must be earned in performance classes. To qualify, the horse must earn at least five points in two different categories of performance events.
APHA Supreme Champion Award - awarded to the horse named Grand Champion in at least five APHA-approved A shows under five or more judges. This horse has won at least 80 points in recognized halter and performance classes in APHA-approved A class shows or in races recognized by the APHA. At least 30 of those points have been won in halter classes, and at least 50 in performance events. No more than 10 points may be counted in one performance event. The horse must have earned at least one ROM in Performance Categories I-IV, have earned at least four racing points and have run atleast one race with an official speed index of no less than 80.

Begrijp ik het nou goed dat je dus alleen Champion kan worden als je presteert in zowel Halter als performance? Gezien de puntenverdeling hoef je niet noodzakelijkerwijs een ROM te hebben voor het performance deel (want je kunt het met 8 punten per onderdeel halen, dus bijvoorbeeld 8 in reining en 8 in western pleasure om maar eens een combi te noemen) of lees ik dat verkeerd Verward ? En hoe wordt je dan Grand Champion?

Karina, als je dat overzichtje nog hebt, zou ik er dan een copietje van kunnen krijgen? Zoals je ziet ben ik lekker aan het puzzelen!

Enne ... staan er ergens op apha.com welke shows meetellen voor de registratie? Heb het niet kunnen vinden ...

Veel vragen heb ik he? Ik vind het dan ook erg verwarrend allemaal Verward .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers