Starten met een gebrandmerkt paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Starten met een gebrandmerkt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 20:28



XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:43

Hmm sugar...hij kan het onderwerp niet vinden Boos! Ik ben wel benieuwd.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 21:50

OK, even K&P voor je:

Landbouwminister Brinkhorst heeft instemmend gereageerd op twee voorstellen van het sectorbestuur Paarden (PVV) om het ingrepenbesluit, waaronder het verbod op branden valt, enigszins te versoepelen. De ontheffingen betreffen het verbod op handel in en deelname aan evenementen van gebrandmerkte buitenlandse paarden. De ontheffingen gaan met terugwerkende kracht in per 1 september 2001 en gelden voorlopig voor 5 jaar. Op dit moment is het ministerie bezig om handen en voeten te geven aan de ontheffingen. Volgens de sector Paarden hebben de overheidsmaatregelen een positieve invloed op de internationale positie van de Nederlandse paardenhouderij.


© De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:55

Ik wist ook niet eens dat dat niet meer mocht Lachen Maar wel fijn om te weten. Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 00:54

Het gaat wel om de regel dat paarden in NL niet meer gebrandmerkt mogen worden na 1 september 2001. Deze regel kennen ze in de ons omringende landen nog niet. De EU richtlijn hierover is nog niet van kracht. Paarden die na 1 september 2001 gebrandmerkt zijn mogen niet meer geïmporteerd worden en niet aan wedstrijden deelnemen.
NL loopt weer héél ver vooruit met deze regeltjes. LNV stelt het branden van paarden gelijk aan het couperen van oren en staarten bij honden en het couperen van staarten bij koudbloedpaarden.
Daar kan ik me tenminste nog wat bij denken.
De paardenorganisaties hebben dus groot protest ingediend want er is wel een behoorlijk bedrag mee gemoeid en bovendien is het concurrentievervalsing etc. etc.
Gelukkig dat ze hier eventjes van terug zijn gekomen. Maar Brinkhorst was altijd al roomser dan de paus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers