Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 23:52

In de WHW en ook in de Quarter staat een stuk over het feit dat er op shows zo weinig deelnemers zijn dat men overweegt die show niet meer te organiseren en zelfs op het laatste moment canceled.
Hoe kan dit en wat kunnen wij als deelnemers en de verenigingen doen om dit te verhinderen.

Het is toch te gek voor woorden dat iedereen het ene moment schreeuwt om wedstrijden en dan vervolgens te weinig deelnemers inschrijven.

Is dit een trend of wat is er gaande??
Of is het net als met versatile en western riding,iedereen wil dat men het uitschrijft op een show en vervolgens zijn er maar 1 of 2 deelnemers.

Wat kan men doen om dit te veranderen???
De inschrijfgelden verlagen?? nee!! die zijn niet te hoog.

Ik denk dat (nu heb ik het ff over de WRAN) de vereniging meer controle moet uitoefenen op de georganiseerde shows en eisen moet gaan stellen aan hoe een organisatie er moet uitzien zodat je een referentie kader creeert waar de deelnemers aan kunnen refereren.
Ik heb het niet over accomodatie eisen.

Maar ook van de deelnemers mag men meer eisen.
Kan me bv voorstellen dat er een stuk of 2 wedstrijden per provincie worden aangewezen als selectie wedstrijden om te mogen deelnemen aan de voorselectie van het NK.
Dus niet elke C-show als selectie wedstrijd uitschrijven maar alleen door de Wran aangewezen shows.
Stel dat er dan 12 wedstrijden als selectie show worden aangewezen dan moet men als ruiter aan minimaal 6 van deze shows hebben deelgenomen om te mogen deelnemen aan de voorrondes voor het NK.

Misschien zijn er nog andere(betere) ideeen het mag toch niet zo zijn dat deze trend zich voort zet.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 00:45

Citaat:
Ik denk dat (nu heb ik het ff over de WRAN) de vereniging meer controle moet uitoefenen op de georganiseerde shows en eisen moet gaan stellen aan hoe een organisatie er moet uitzien zodat je een referentie kader creeert waar de deelnemers aan kunnen refereren.
Ik heb het niet over accomodatie eisen.


Wat voor eisen bedoel je dan wel?
Een tijdschema? Dit is vrij lastig te maken, gezien het late inschrijven van de deelnemers en is afhankelijk van de bereidwilligheid van de deelnemers om mee te werken aan een vlotte doorstroming.
De bodem? Dan wordt het erg moeilijk om een super geschikte accomodatie te vinden. Een reiningbodem is heel specifiek en ligt niet in de gewone dressuur of springaccomodatie.
Hoe vind je dan dat een wedstrijdorganisatie eruit moet zien?


Citaat:
Maar ook van de deelnemers mag men meer eisen.

bijvoorbeeld dat elke deelnemer zich minimaal 2 weken van te voren inschrijft zodat de wedstrijdorganisatie wat kan plannen en weet waar ze aan toe zijn.
Dat deelnemers die zich zonder goede, (toetsbare) reden afmelden wel betalen.


Citaat:
Kan me bv voorstellen dat er een stuk of 2 wedstrijden per provincie worden aangewezen als selectie wedstrijden om te mogen deelnemen aan de voorselectie van het NK.
Dus niet elke C-show als selectie wedstrijd uitschrijven maar alleen door de Wran aangewezen shows.
Stel dat er dan 12 wedstrijden als selectie show worden aangewezen dan moet men als ruiter aan minimaal 6 van deze shows hebben deelgenomen.


Dus dan moet je als deelnemer je een ongeluk reizen terwijl er dichterbij wel erkende shows zijn, maar helaas zijn er 2 in jou provincie en de andere 4 ver weg.
Wat denk je dat de organisatoren van de niet aangewezen shows zullen krijgen? te weinig deelname!

Dan zit je nog met Welke shows wijs je aan als selectieshows?
De shows van mensen die er 4 of 5 per jaar doen? en dus veel ervaring hebben met het organiseren van een show, maar per show er minder werk van maken? Of de show van die ene amateur-showorganisator die er 1 per jaar doet en ervoor knokt om zo succesvol mogelijk te zijn?

Ik denk dat er te veel shows op een kluitje georganiseerd worden.
Kijk nu naar het noorden:
Willen Odendaal doet er een stuk of 4 in zeyen,
Regina Gerits doet er een stuk of 4 in Den Ham en hardenberg
Silver ranch doet er een stuk of 4 in Oosterwolde
Eastern spirit doet er 1 in Den ham
Paderyranch doet er 1 in Nieuwe Pekela

Dat zijn al 14 wedstrijden in een redelijk klein gebied. Met als gevolg dat de spoeling heel erg dun wordt.
Tel daarbij op de wedstrijden in Duitsland en Mariënheem (ook nog haalbaar voor het noorden) en de grote shows (rassenshows en NK's) waarvoor mensen bereid zijn om erg ver te reizen. Dan moet je gaan kiezen, want het is niet alleen een aanslag op je paard zoveel shows, maar ook op je budget.

Kom je bij het volgende vraagstuk, Hoe kan je het aantal wedstrijden terug dringen zodat de beschikbare wedstrijdruiters zich verzamelen op die wedstrijden die er wel zijn zodat die rendabel worden, zonder één van de organisatoren voor het hoofd te stoten?

Wil je wel het aantal wedstrijden handhaven, dan zal je het voor de ruiter aantrekkelijker moeten maken om te komen, zoals goedkopere startgelden of geldprijzen. (daar zijn sponsoren voor nodig)
Of het aantal wedstrijdruiters moeten vermeerderen. (goede promotie, lage instapkosten, enz)

Versatile horse en western riding zijn moeilijke onderdelen en hebben een opstartperiode nodig denk ik.
Als een organisatie een "subsidie" van de WRAN zou krijgen om dit soort onderdelen uit te schrijven worden ze misschien vaker uitgeschreven en krijgen meer mensen de mogelijkheid om het te oefenen op een show. Hierdoor worden meer mensen enthousiast en is het voor de organisatie geen/minder risico om het uit te schrijven.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 01:48

Deels heeft JanT in het stukje in de WHW al wel suggesties gedaan.
Kijkend naar Haaksbergen, dat is nu zo'n typisch geval van ongelukkige planning:

- weekend van vaderdag
- weekend vlak na jubileumshow (terwijl er in Twente/Overijssel maar heel weinig wedstrijden zijn, opeens twee achter elkaar)
- wellicht ook 'vergeten' de Duitse ruiters op de hoogte te stellen (Nordhorn zat bomvol een paar weken terug).
- nog relatief onbekende lokatie

Als je kijkt naar wat mensen opschrijven als reden om te komen, dan is dat niet het prijzengeld of de prijzen. Maar gezelligheid, goede organisatie, redelijke competitie, voor sommigen geldt nog afstand en datum en planning. Het is mij ook vaak opgevallen dat het wel alles of niets lijkt... De ene periode kun je kiezen uit 6 wedstrijden binnen redelijke afstand in een maand en de andere periode helemaal niets. Betere afstemming van data zou dus denk ik al helpen.

Verder is het wellicht zinvol om te onderzoeken hoe de doelgroep in elkaar zit. Zit er groei in? En zo ja, waar dan? Of groeien we juist niet en laten de huidige ruiters het afweten, en zo ja, waarom dan?

Anoniem

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:37

Ik denk dat er gewoon eens realistischer door de organisaties zelf met de WRAN overlegd moet worden over wanneer ze hun shows inplannen. Laten we eerlijk zijn, Oost had er eigenlijk nu 3 achter elkaar deze maand: die van Regina de week voor de jubileumshow, dan meteen de jubileumshow en dan meteen Haaksbergen erachter aan.
Ik denk dat het handig is om meer per district te gaan kijken naar de wedstrijdplanning.

Verder ben ik dus WEL van mening dat het inschrijfgeld te hoog is. Prima voor de eerste of eerste 2 starts, maar voor de allrounders moet het inschrijfgeld aangepast worden. Het is toch helemaal niet leuk meer om allround te starten als elke start je een tientje kost?

Ik denk dat het tijd wordt voor eens LUISTEREN naar de leden ipv ze mededelingen doen; van mijn part een enquete voor de wedstrijdruiters oid, waar conclusies uit te trekken zijn.

cowboyinneke
Berichten: 368
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Weert

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:53

Ik ben ook van mening dat de inschrijfgelden te hoog zijn. inderdaad met name voor de allrounders.
Wij komen uit het zuiden dus voor ons zijn de wedstrijden bijna allemaal ver weg.
Dat is niet erg maar je bent wel verplicht om een box te huren als je aan meerdere onderdelen mee wilt doen
Ik vind dat de boxhuur vaak aan de hoge kant is
Dan vind ik het logisch dat mensen niet op iedere show inschrijven, je bent in zo'n weekend al gauw een paar honderd euro kwijt

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:07

Het moet toch te doen zijn om bijv. nederland in 4 regio's te verdelen (noord,oost,west,zuid) en dan gewoon iedere maand maar 1 wedstrijd per regio. Daar moet gewoon een beetje creatief mee omgesprongen worden. Ik ga voor wedstrijden ook wel naar het oosten, dus zou ik theoretisch 2 wedstrijden per maand kunnen rijden. De startgelden zouden voor de allrounders wel aangepast kunnen worden, want dat heeft Peppy San ook gedaan voor haar wedstrijd. Gewoon korting bij meerdere onderdelen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:59

Wat mij tegen houdt is over het algemeen een stuk afstand, en een stuk kosten. Dan heb ik het nog niet zozeer over inschrijfkosten, maar de rest.
Een leuke hoed, een leuk vestje, allemaal schreeuwend duur. en tja, als ik naar wedstrijd zou gaan, wil ik wel gewoon een mooi plaatje hebben

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:51

crazycactus schreef:
Het moet toch te doen zijn om bijv. nederland in 4 regio's te verdelen (noord,oost,west,zuid) en dan gewoon iedere maand maar 1 wedstrijd per regio.

Iets in die richting lijkt mij het logischt. Maar dat houdt natuurlijk wel in dat de WRAN dan (pro)actiever moet gaan plannen. Misschien moest de WRAN zelfs maar zelf aan het begin van het jaar een planning maken en dan om tafel gaan met degenen die in de door hen bepaalde regio's een show kunnen organiseren. Het is natuurlijk wel een hoop geregel, maar zo komt er misschien wat meer "flow" in de shows.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:52

Ik denk inderdaad ook dat er per regio een maximaal aantal wedstrijden georganiseerd mag worden, zo wordt het te veel. Mensen verspreiden zich over de shows, waardoor de opkomst zeer laag is.

Maar gaat dit topic alleen over de WRAN? Want als ik kijk naar de AQHA en de APHA shows vind ik dit ook enorm triest. Ik ben tot nu, op één na, alle AQHA shows in heel Nederland afgeweest (er zijn er nu als ik me niet vergis 4 geweest en ik heb er 1 gemist). De opkomst daar was ook enorm laag. Mensen zeuren omdat er te weinig wedstrijden georganiseerd worden en vervolgens komt er niemand opdagen...heel vreemd.

Bij de WRAN is het aantal shows in een bepaalde regio waarschijnlijk de reden dat de opkomst erg laag is, maar ik kan geen reden bedenken dat er zo weinig starts op een AQHA show zijn, omdat daar toch beduidend minder van worden georganiseerd. Hetzelfde geldt voor de Paintshow. Die werd zelfs gecanceled. Organisaties vallen uit elkaar, omdat niemand er op deze manier nog tijd in wil steken. Het organiseren van een show, lijkt mij (geen verstand van Tong uitsteken) heel veel werk. Als er vervolgens niemand op af komt, lijkt het me logisch dat organisatoren er volgende keer wl 2 keer over nadenken voor er weer een show georganiseerd wordt.

Ik denk persoonlijk niet dat selectiewedstrijden voor het NK een oplossing zijn, van bijvoorbeeld de 12 shows, 6 shows te moeten rijden wordt moeilijk denk ik. Mensen met paarden hebben (soms Tong uitsteken) ook nog een leven buiten hun hobby. Op een dag dat een wedstrijd gepland staat is het goed mogelijk dat er bijvoorbeeld een trouwerij of een langverwacht feestje of bezoek gepland staat. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom mensen niet naar een show kunnen komen. Financieel is het vaak ook erg moeilijk.

Allroundtstarters lijden vaak nog het meest onder de hoge inschrijfgelden. Ikzelf rijd niet allround (nja, niet echt), dus die 2 onderdelen die ik start zijn voor mij nog wel te bekostigen, maar zodra het er meer worden, wordt het minder interessant.

Ik heb gehoord dat er laatst op een DAWRA show een ander systeem is ingesteld. Dat het inschrijfgeld per klasse waar je je voor inschrijft, daalt. Bijvoorbeeld de eerste start 10 euro, de tweede 8 euro, de derde 6 euro, de vierde 5 euro en alles wat je nog meer start, gratis. Bleek dat er veel meer mensen wat allrounder zijn gaan rijden, wat ik persoonlijk heel erg leuk vind! Lachen

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:10

Ik heb aan het bovenstaande eigenlijk niet zoveel toe te voegen. Ik denk dat alles valt of staat met een goede planning van de wedstrijden.

b.v.
Drie weekeinden achter elkaar een wedstrijd in de zelfde regio. Er zijn maar weinig mensen die 3 weekeinden achter elkaar starten. Ik vind het jammer dat Haaksbergen hierdoor niet door ging. In onze regio is de volgende wedstrijd in november. Een spreiding van deze wedstrijden had in onze regio zeker geholpen om het deelnemersveld gevuld te krijgen

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:50

Wij zijn tot nog toe dit jaar nog niet op shows geweest, maar je hebt mij ook niet horen klagen dat er te weinig wedstrijden zijn Haha!

Ik denk echter wel dat het een combinatie van factoren is, dat ervoor zorgt dat er een aantal wedstrijden slecht bezocht zijn.......

Ten eerste kan het zijn dat er op dit moment gewoon te veel shows zijn. Niet iedereen wil zijn paard elk weekend of 2 keer per maand starten.

De planning van shows laat te wensen over. Zo zijn er ook een aantal grote shows in België en Duitsland waar mensen ook nog weleens naar toe gaan en als deze samenvallen met shows in Nederland, gaan er dus starts verloren.

Deze planning geldt niet alleen voor wedstrijden m.b.t. het buitenland maar ook in Nederland zelf is niet altijd nagedacht over het 'wanneer' een wedstrijd te plannen. Of het valt heel dicht op een andere wedstijd, of het is een feestdag, etc.
Frappant vind ik ook dat al deze wedstrijden altijd in een bepaalde periode gepland zijn, in maart, juli en augustus, oktober, november, zie je relatief weinig wedstrijden.
En het zou ook aangenaam zijn als organisaties eens naar elkaars kalender binnen Nederland, en die van andere buitenlandse organisaties keken om zo elkaar niet in de wielen te rijden.

Persoonlijk:
zie ik liever gecombineerde wedstijden, zowel Open als AQHA als NRHA als NSBA. Het liefst double judged, liever meerdaags dan 1-daags. Als ik toch geld moet uitgeven omdat de locatie niet 'om de hoek' is en we al een dag vantevoren af moeten reizen en een box moeten huren, dan maar gelijk liever een lang weekend (lees 3-daagse show).
(Ik houd juist niet van 'splinter'wedstrijden)

Groetjes, Gisela

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:37

Ik reserveer nu al de datum's voor volgend jaar *LOL*

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:38

Citaat:
En het zou ook aangenaam zijn als organisaties eens naar elkaars kalender binnen Nederland, en die van andere buitenlandse organisaties keken om zo elkaar niet in de wielen te rijden


Dit is een heel goed punt.

De wedstrijd in Nieuwe Pekela is in september 2004 aangevraagd bij de WRAN. Toen waren alle data al zo een beetje bezet en hadden we mazzel dat we er nog tussen konden.
Die data waren besproken door de grote organisatoren die meerdere wedstrijden per jaar doen. Alleen wisten we toen niet welke wedstrijd waar gehoeden werd en is het als organisatie dus moeilijk goed te plannen.
Een week na deze wedstrijd is dus een wedstrijd in Zeyen gepland kwamen we later achter. Worden mensen weer voor de keuze gezet welke wedstrijd ze willen rijden.
Wie moet die data dan gaan verdelen? de wedstrijdorganisatoren onderling? of de WRAN/FNW?
Hoe lang van te voren moet je een datum reserveren?

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:50

Ik vind dat de WRAN/FNW verantwoordelijk is voor de planning. Wedstrijdorganistoren zijn vaak niet op de hoogte van de plannen van een ander. Waarom 6 wedstrijden per jaar op 1 locatie? Vind ik persoonlijk niet nodig. 10 jaar geleden was je hier in het noorden afhankelijk van Willem Odendaal en waren er weinig andere wedstrijden in de buurt, maar tegenwoordig is er een ruime keuze aan accomodaties/organisatoren.
Ik zou ook graag weer wat meer 2-daagse wedstrijden zien met idd de paint/quarter/appaloosa gecombineerd. Vroeger waren er veel meer 2-daagse wedstrijden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:58

PeppySan schreef:

Wie moet die data dan gaan verdelen? de wedstrijdorganisatoren onderling? of de WRAN/FNW?
Hoe lang van te voren moet je een datum reserveren?


Denk dat de wran en de federatie daar al over aan het nadenken zijn.
Maar misschien is wat ik nu schrijf ook wel al altijd zo geweest.

Wij kregen bij de goedkeuring voor onze C-show op 4 september 2005 in Uitgeest meteen te horen dat die datum voor ons gereserveert is en dat wij als eerste benadert worden of we in 2006 ook weer die show op die datum(omstreeks) willen organiseren.tevens werd ons medegedeelt dat 1 week er voor tot 2 weken na het NK alleen onze show in die maand mag worden georganiseert.(misschien heeft dit puur te maken met het NK,of men is al na aan het denken hoe het volgend jaar moet.)

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:21

[quote="PeppySan
bijvoorbeeld dat elke deelnemer zich minimaal 2 weken van te voren inschrijft zodat de wedstrijdorganisatie wat kan plannen en weet waar ze aan toe zijn.
Dat deelnemers die zich zonder goede, (toetsbare) reden afmelden wel betalen.
[/quote]

dit is in de engelse sport heel gewoon...ze hebben meestal 1 of anderhalve week van te voren een sluitingsdatum.
inschrijven is meedoen cq betalen...behalve als je met een artsenverklaring kan aantonen dat je niet mee kan doen.

ik vind het ook erg vreemd dat je op de dag van de wedstrijd, de zogenaamde "late entry", nog in kan schrijven, op die manier weet je nooit hoe laat je moet starten, tuurlijk kan er altijd wel iemand uitvallen maar je hebt dan niet meer dat de hele boel mega uitloopt en je kan een startlijst aan de deelnemers sturen, zodat ze weten hoelaat ze er moeten zijn...dat lijkt me erg prettig voor iedereen.

ik ben zelf nog niet gestart in de western maar als ik dan aan een stalgenoot vraag hoelaat ze moet starten dan weet ze het niet eens precies....zo rond die of die tijd, denk ik, komt er dan uit, dat vind ik persoonlijk (als ik ga starten Haha! ) er vervelend, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben en niet er naar toe rijden en er dan achter komen dat mijn paard eerst nog een uur op de trailer moet blijven staan voordat ik kan gaan losrijden...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:05

1) Probeer per regio 1 wedstijd per maand te organiseren. Ik denk dat dit een heel goed idee is. 3 of meer achter elkaar werkt gewoon niet in dit kleine circuit, zo blijkt dat in het noorden dan.

2) Strakkere organisatie op een wedstrijd.
Op de meeste wedstrijden duurt het maar en duurt het maar.
Als er gebeld wordt door ons en er wordt gezegd dat zeg 2 uur h.m. begint en het wordt 4 uur.... sorry hoor, maar daar maak je mij niet blij mee en doe je naar mijn mening ook wel iets fout als organisatie.

3) Idd, ik ga ook geen 4x starten als het per start 10 euro kost en je een lintje kunt winnen. Of die prijs nu realistisch is of niet, mij is het teveel geld.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 13:53

Toch wel een paar ideeen die inderdaad wel tot iets positiefs zouden kunnen leiden(vooral die verdeling van de regio's en dan 1 show per regio per maand.

Wat ik wel erg hollands vind is dat gezeur over inschrijfgeld voor allrouders.Als ik het goed begrijp dan zou het wel ok zijn als de eerste start 10 euro is de 2e en daarop volgende 8 euro .Hmm ff rekenen
een beetje allrounder start 4 onderdelen betaal je het volle pond dan is dat 40 euro + 2.50 admin.=42,50.(ps wij rekenen geen admin. kosten op onze show)

als je met korting krijgt dan is het 10+8+8+8+2.5=36.50

het verschil is 6 euro HALLO 6 euro

Neem je eigen drinken,broodjes en koffie mee en dan heb je die 6 euro er zo uit.
En dan doen we dat allemaal ,zodat over 2 jaar er niets meer te krijgen is op een show omdat de omzet in de kantine 0 is.

Of wat willen de allrounders dan??? de eerste keer 10 euro en daarne voor niets????????

Ik vind het bijna zielig dat er wordt gesuggereerd dat die 6 of 10 of van mijn part 15 euro per wedstrijd er debet aan is dat men niet start of dat men keuzes moet gaan maken,waardoor er shows afgelast gaan worden.

cowboyinneke
Berichten: 368
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Weert

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:44

Het zijn niet alleen de inschrijvingskosten , maar het hele kostenplaatje

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:59

Ik vind (als allrounder) 10 euro wel meevallen. Het inschrijfgeld is meestal niet de "boosdoener". Overigens vind ik wel bij sommige wedstrijden de stalhuur belachelijk duur.

De planning van de diverse wedstrijden is echt slecht naar mijn idee.

En tja, het starttijdendrama, daar heb ik het al wel genoeg over gehad.

Groetjes,

Bianca

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:12

1) Selectiewedstrijden (nu is het zo dat er mensen zijn die alleen maar naar de nationale en europese gaan. In LRV België is het zo dat je eerst goed moet scoren op regionale wedstrijden, of je mag zelfs niet naar een nationale wedstrijd)

2) Ook een punt geven als je alleen in de klasse bent. Wie moeite doet om naar een wedstrijd te gaan, mag beloond worden.


3) Veel minder inschrijvingsgeld


LRV heeft natuurlijk het voordeel van in elk dorp een goed draaiende club te hebben. Er draait hier nog veel op vriendendiensten en morele verplichting (verplichte groepsdressuur) De ruiters GAAN op wedstrijd, want ze kunnen hun vrienden toch niet in de kou laten staan.


Minder inschrijvingsgeld kan alleen als er meer bezoekers zijn. Verschillende ringen zouden het al wat boeiender kunnen maken, want zeg nu zelf, op een doorsnee wedstrijd is het toch oersaai!!

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:06

Seppe we hebben het over westernwedstrijden, die kan ik nu niet echt saai vinden.......

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:09

Volgens mij heeft Seppe het idd over dressuurwedstrijden en die vind ik ook saai om naar te kijken

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:11

Citaat:
Bijvoorbeeld de eerste start 10 euro, de tweede 8 euro, de derde 6 euro, de vierde 5 euro en alles wat je nog meer start, gratis.


Blaze schreef:
start 4 onderdelen betaal je het volle pond dan is dat 40 euro + 2.50 admin.=42,50
als je met korting krijgt dan is het 10+8+8+8+2.5=36.50
het verschil is 6 euro HALLO 6.


Euuuhh, als ik Xono's verhaal optel kom ik op 31,50 voor 4 onderdelen + dat de rest gratis is.
Niet dat 11 euro je hoeft te weerhouden om te starten...... Haha!

Maar ik meen me te herrinneren dat Jos ooit een leuke optelsom had gemaakt wat een weekendje show kostte.
Dat liep in de honderenden euro's en dan hadden we het nog niet eens over de secondaire kosten als kleding, hoefsmid (voor de plates), benzine, lidmaatschap, etc.

Misschien is dat wel een groot struikelblok voor een hoop mensen.
Tel daar inderdaad de concentratie van een paar weekenden achter elkaar op 1 plek bij op en dan heb je die maand al een probleem.

Ik weet niet hoe goed bezocht het in de Kalverhoek was maar ik had graag gestart, al opgegeven, en moest annuleren wegens prive omstandigheden. Ik zal vast niet de enige zijn die niet elke weekend beschikbaar heeft voor een wedstrijd.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 17:37

Ja rekensommetjes zijn leuk Haha!

Hier is mijn reken sommetje.
Ik reken alleen als wij wedstrijden rijden,ga niet tellen dat het paard geld kost per maand want dat weet je als je een paard koopt of je nu wel of geen wedstrijden rijd.
het lidmaatschaps geld tel ik ook niet mee,dat betaal ik per jaar en dat ben ik na een week vergeten Cool (trouwens dan moet ik dat gaan delen door het aantal wedstrijden dat ik start)

Maar ok wat geef ik uit per show.

gemiddeld 4 starts=45 euro incl. admin. kosten
Boxhuur gemiddeld 30 euro.( het is voor ons een overweging om NIET te gaan als er geen box is en we dus minder kwijt zijn Knipoog )
Versnaperingen
4 koffie=6 euro
6 bier = 9 euro
eten = 25euro
Gas 25euro(rij ik van het ene puntje naar het andere puntje van nederland en terug met een volle tank dus dit is een gemiddelde.(zijn de shows in Noord-Holland ben ik veel minder kwijt

nemen zelf broodjes en frisdrank mee om het iets dragelijker te maken Knipoog

Totaal ruim genomen(je geeft wel eens een rondje Pling ) 150 euro per show
150 euro met 2 man=75 euro per man voor het uitoefenen van je hobby
Ik ken mensen die verzuipen meer per weekend Pling

Wedstrijden rijden is voor ons ontspanning,de duurdere shows NK en jubileum show zijn voor ons vakantie uitstapjes.
Dus uiteindelijk denk ik dat ik nog goedkoper uitben dan op vakantie gaan en elk weekend op stap. Cool

En soms kom je met meer geld thuis dan je hebt meegenomen Cool Cool