wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 00:53

Hallo, ik heb ff een vraagje. Ik rijd nu een jaar western en begin binnenkort met wedstrijden (als die doorgaan vanwege MKZ).
Ik weet dat je beginners- en gevorderdenklasses hebt, maar is dat alleen voor de leeftijd van het paard of ook de kwaliteiten van de ruiter? Want 'mijn' paard is 7,5 jaar en hoort dan officieel bij de gevorderden, maar ik heb nog nooit eerder een wedstrijd gereden, dus hoe zit dat dan Verward Verward Verward

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 08:05

Hoi westernfreak, wat betreft het niveau van de ruiter heb je onderscheid in beginner, amateur en open klasses. Bij paarden heb je junior (t/m 4 geloof ik) en senior (vanaf 5). Als je in de beginner klasses start (wat jij gewoon mag en vast dus ook gaat doen) mag je ook een senior paard (zoals die van jou, 5 of ouder Knipoog) op 2 handen rijden. Ik weet dat bij de open reining (of ander onderdeel) een senior paard altijd op een hand moet rijden, maar dit is voor jou nog niet van toepassing hoor! Je zou moeten kijken of je de telefoonnummers van de AQHA of de WRAN kan vinden, dan kan je vast een reglementenboekje krijgen of kopen. Alvast succes!!! En als je die telefoonnummer niet kan vinden mag je me een pb-tje sturen, dan zoek ik ze wel ff op.
Groetjes, Jasja

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 10:37

Oke, bedankt! Ik wist ff echt niet meer hoe en wat... Scheve mond\

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:49

Als beginner maakt het niet uit hoe oud je paard is, je mag altijd op 2 handen starten (met een trensje). Ben je beginner-af, dus amateur of proffesioneel, dan mag je op 2 handen starten tot het paard z'n 6e levensjaar. Dus als'ie 6 is MOET je starten op 1 hand en met een stang. Nu is er verschil tussen de Wran- en de AQHA-regels, dus goed nalezen, want bij foute optuiging kun je gediskwalificeerd worden.

Je zet 'mijn' paard tussen haakjes. Officieel mag je als amateur niet op een ander paard starten dat dat van jezelf OF je moet (bij quarters) ontheffing bij de AQHA aanvragen. Max. 3 wedstrijden per jaar (geloof ik).