Het is gelukt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 19:09

Sinds een week of wat heb ik dus een nieuwe bijrijdster voor Christy.
Haar eerste dag ging niet zo heel goed, want Christy liet haar zien dat zij een kei is in ruiterwerpen. De keren daarna hebben zij samen gewerkt, maar niet onder het zadel. Daarbij liet Christy zich regelmatig van haar slechte kant zien. Twee weken geleden voelde ik mij verplicht om haar te laten zien hoe Christy ook kan zijn. Ik pakte haar aan de longe en ik kreeg haar volle aandacht. Later is mijn dochter er ook nog op geweest en het was misschien niet leuk om het zo te doen, maar anders raakte ik straks mijn bijrijdster kwijt met dat domme gedoe van haar. Wij hebben toen afgesproken dat zij eerst aan de longe erop zou gaan terwijl ik haar vasthield. Vorige week ging dat al niet door omdat er op stal het ruiterbewijs gereden werd en ik daarna doodziek naar huis ben gegaan.
Bijrijdster eigenlijk die in haar hart hartstikke blij Extreme duivel dat het niet doorging. Vandaag kwam ze er niet onderuit. Christy opgezadeld en op naar de longeerbak. Die was nog bezet dus wij moesten wachten. Zowel Christy als de bijrijdster nog wat resquedruppels naar binnen gewerkt en na een kwartier kon het werk beginnen. Eerst even op haar eigen benen lopen met de bijrijdster in het midden. Na enig heen en weer gedraai ging ik de bak in en zei tegen haar dat zij op moest stijgen }> Na enkele rondjes gestapt te hebben gingen zij over in draf en wat overgangen. Op een gegeven moment nam Christy een speurt, weg was ze. Ik zei wat er gedaan moest worden voor het zover was (dat is het voordeel dat je haar door en door ken) en de rust keerde weer. Ik was echt hartstikke blij dat het zo goed is gegaan en volgende week doen wij het weer zo. Op het juiste moment zijn wij gestopt en nadat ik de bak was uitgegaan waren paard en ruiter een met elkaar. Christy had de volle aandacht bij haar. Weer een stapje verder. Heerlijk.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:16

Recue Rules Haha!

Dat paard is toch een jaar of 30? Haalt ze dan nog zulke fratsen uit?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 21:26

Nee marianne, dat is het verkeerde paard. Deze is 5 en tijdens het doorrijden is zij kreupel komen te staan voor 5 maanden. Wij beginnen dus weer van voor af aan met dit drama.
Maar het was wel een goeie. Laat mijn bijrijdster het maar niet lezen hihihi

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 22:27

Fijn dat het zo goed ging chrico! En ook super dat je bijrijder het lef heeft om de uitdaging aan te gaan. Met zo'n paardje als christy zijn er nog heel wat avonturen te beleven Knipoog

Ik volg de vorderingen met spanning Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers