Bob Loomis Reiner te pas gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Bob Loomis Reiner te pas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 22:39

Vandaag hebben we Delta in 7 zadel gepast die eigenlijk allemaal te smal waren Boos!
Iemand adviseerde mij een Bob Loomis Reiner van Saddlesmith.

Dus in die zin zou ik graag een een Bobs willen passen, eerst op Delta en indien dat past eventueel aan mijn bips Cool
Wie o wie kan mij helpen


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:54

Ook de ene Bob Loomis is de andere niet, dus ook daar zul je waarschijnlijk 'verder' moeten zoeken dan het eerst het beste zadel. Elk merk heeft bredere en smallere zadels, het ligt er alleen maar net aan wat de zadelboer op dat moment op voorraad heeft liggen.
Je zou ook eens naar iemand kunnen bellen die Crates zadels verkoopt. Dit merk heeft ook veel brede en grote maat zadels. John, van Joe's Western verkoopt ze o.a. en ik weet dat hij wel wat bredere zadels heeft (had) liggen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:16

Francis schreef:
Ook de ene Bob Loomis is de andere niet


Dat is raar, als ik op http://buytack.com/products/saddles/saddlesmith.htm kijk zeggen ze dat alle 3 de Bob Loomis een Bullhide Saddlesmith "Loomis Reiner" tree hebben.
Andere merk kan inderdaad ook, maar ik was eigenlijk al van plan een Saddlesmith te kopen.
Dit uiteraard alleen als mijn paard erin past.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:00

wij hebben een bob loomis saddlesmith nrha reiner liggen.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:20

Sadie schreef:
Iemand adviseerde mij een Bob Loomis Reiner van Saddlesmith.
Bobs



Bobs is een hele andere serie dan Bob Loomis Reiner Saddlesmith.
Bobs is een eigen merk en heeft meerdere zadels zoals de Avila de Bergen etc.
Bob Loomis Reiner Saddlesmith brengt alleen deze zadels uit.
Dus als jij zegt een Bobs of een Bob Loomis Reiner Saddlesmith is een heel verschil tenzij je doelt op de Bobs serie Bergen, Avila etc. dan heb ik niks gezegd.
Maar het zou zonde zijn al jij het een zegt en het ander bedoelt.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:06

Ik wil niet naar doen hoor, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een valse start is gemaakt m.b.t. "het correct passende westernzadel". Als je wilt (stuur me even een PBtje) stuur ik je graag wat leesvoer toe....

MVG Louis

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:08

ik heb ook een bobs Cool en een todd bergen.
dus ingeborg.....kies maar uit
verder liggen er hier nog wel een paar zadels die vast wel even op je paard mag leggen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:16

Sadie"]
[quote="Francis schreef:
Ook de ene Bob Loomis is de andere niet


Dat is raar, als ik op http://buytack.com/products/saddles/saddlesmith.htm kijk zeggen ze dat alle 3 de Bob Loomis een Bullhide Saddlesmith "Loomis Reiner" tree hebben.
Andere merk kan inderdaad ook, maar ik was eigenlijk al van plan een Saddlesmith te kopen.
Dit uiteraard alleen als mijn paard erin past.
[/quote]

Ze kunnen wel alle drie een tree met dezelfde merknaam hebben, maar dat kunnen wel trees zijn met verschillende maten.
Elk merk heeft zadels in verschillende maten. Het is niet zo dat merk A tree A gebruikt en merk B tree B. Elk merk kan een zadel met tree A t/m Z leveren, jij moet er alleen achter zien te komen welke tree op jouw paard past. Als het één bepaald zadel van een bepaald merk op jouw paard past, wil dat niet zeggen dat jij 'blind' een zadel van dat merk kunt kopen. Die kan wel heel andere afmetingen hebben dan degene die jij gepast hebt. Je kunt NOOIT zomaar een zadel kopen zonder het eerst op je paard gepast te hebben (en dan liefst wel met een mal passen, niet zomaar er op leggen en alleen kijken... dat werkt niet.
Dat passen is dus een hele klus en ook wel vakwerk.
Een onderhoud met Sablou (of een andere goede 'zadelboer' zou dus geen overbodige luxe zijn.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 09:57

Trinity"]
[quote="Sadie schreef:
Iemand adviseerde mij een Bob Loomis Reiner van Saddlesmith.
Bobs



Bobs is een hele andere serie dan Bob Loomis Reiner Saddlesmith.
Bobs is een eigen merk en heeft meerdere zadels zoals de Avila de Bergen etc.
Bob Loomis Reiner Saddlesmith brengt alleen deze zadels uit.
Dus als jij zegt een Bobs of een Bob Loomis Reiner Saddlesmith is een heel verschil tenzij je doelt op de Bobs serie Bergen, Avila etc. dan heb ik niks gezegd.
Maar het zou zonde zijn al jij het een zegt en het ander bedoelt.
[/quote]

O, dat wist ik niet, ik korte Bob Loomis reiner voor het gemak af naar Bobs Bloos!
Ik ben op zoek naar de Bob Loomis reiner van Saddlesmith.

Moondancer

Berichten: 805
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:54

Jammer dat je zover uit de buurt woont anders had je die van mij ook wel mogen passen op je paard en ...........
Suc6 er verder mee en als een Bob Loomis past op je paard heb je daar een fijn zadel aan

Yentl Grand Champion Mares!!!!ApHC show 2009
Nederlands Kampioen en Grand Champion Mares ApHC 2011!!!
Zilveren medaille Halter Open Aged Mares EK 2011!!!

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:17

Moondancer schreef:
Jammer dat je zover uit de buurt woont anders had je die van mij ook wel mogen passen op je paard en ...........
Suc6 er verder mee en als een Bob Loomis past op je paard heb je daar een fijn zadel aan

heb 6 jaar geleden zelf altijdt gereden met een bob loomis,dat zadel paste vrijwel op alle paarden ook op een kwpn daar heb ik hem toen aan verkocht.dus geen moeilijk model de bob loomis.

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:52

fanci schreef:
heb 6 jaar geleden zelf altijdt gereden met een bob loomis,dat zadel paste vrijwel op alle paarden ook op een kwpn daar heb ik hem toen aan verkocht.dus geen moeilijk model de bob loomis.


Net zoals roodhuiden rijden zonder zadel (wij hebben dus nooit slap gekoek over passende zadels), julie weten, dat wij roodhuiden niet hebben baardgroei; Dus... ook geen geleuter over scheerapparaat. Jullie bleekscheten hebben wel baardgroei en dus altijd geklets over wel of niet gladde billen onder de neus.

Voor gladde kin, daar hebben een slimme Cherokee wat op gevonden. Hij hebben gemaakt het universele scheerapparaat.
Apparaat bestaan uit een scheermachine in de vorm van een doos, met aan bovenkant een V in de vorm van een kin.

Bij presentatie Cherokee vertellen werking en gebruik:
a- Bleekscheet monteren doos aan de wand van zijn hut
b- Bleekscheet stekken stekker in 220 volt contact
c- Bleekscheet steken kin in V en wachten 20 seconden
KLAAR.

1 Bleekscheet niet vertrouwen werking van Cherokee's doos en vragen:
"...maar wij bleekscheten kunnen toch verschillen kinnen hebben? ....
Waarop Cherokee antwoorden: De 1e keer wel.......

Bleekscheten het m.b.t. zadels volgens Chief nog altijd niet begrijpen.....
Succes met jullie tocht naar het licht...

Chief Sitting Duck

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:36

LOL @ Chief! Haha! We hebben u gemist Chief... en u heeft het weer treffend geïllusteerd! OK dan!
Wanneer komen uw verhalen en annekdotes in boekvorm uit? Ik wil bij deze alvast een - gesigneerd - exemplaar bestellen!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:54

Ik ook!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers