wie kent het merk Simco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:20

hallo

ik ben op zoek naar een nieuw western zadel voor rydar en nu kreeg ik een Simco zadel aangeboden ik heb er zlf nog niet van gehoord wie kent dit merk en wie heeft er ervaringen mee??

ik hoor het graag groetjes!


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:08

Simco is een niet al te bekend merk. Ze maken zowel leren als kunststof zadels in zeer uiteenlopende prijsklassen. Een 'middenmoter' zou ik zeggen. Heb er verder geen ervaringen mee.
Als je twijfelt aan de prijs-kwaliteit verhouding, ga er mee naar een goede zaak en laat hem nakijken en een richtprijs afgeven.
Deze heb ik kunnen vinden zo snel:
http://westernsaddle.com/lucsallarsim1.html

_________________
Keep it NICE folks!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sugarmiss op 2001-10-22 14:17 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:15

ze vraagt er 1150,- voor kompleet met singels en borsttuig......

is dat veel???

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:34

sugar toch!!!

simco is een heel bekend merk een aantal jaren geleden,en heel erg duur,tex tan heeft het merk
overgenomen en verkoopt van de simco line alleen nog de midden en lagere prijsklasse ,als debera een type nm of naam weet kan ik pas zeggen of de vraagprijs reeel is simco zelf bestaat ongeveer 9 jaar niet meer.

groetjes

Rinus

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 17:47

Simco is echt een midden klasse zadel, maar stukken beter dan de mexicaanse zadels.
Ik vind ze niet fijn zitten, omdat menigeen nogal breed is en je voelt de overgang van seat naar de rest van het zadel.
De prijs is goed voor dit zadel, mits het in heel goede staat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:23

zo te horen een afrader dus??

Ik denk dat ik nog even verder zoek naar een 2de hands circle y ofzoiets.....

bedankt

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:34

Citaat:
Op 2001-10-22 17:34, schreef westernworld:
sugar toch!!!

simco is een heel bekend merk een aantal jaren geleden,en heel erg duur,tex tan heeft het merk
overgenomen en verkoopt van de simco line alleen nog de midden en lagere prijsklasse


Vandaar dat ik het merk dus niet echt ken als een 'bekend' merk, zo lang rij ik nog geenwestern Haha!
Als de simco's nu dus alleen middenklassers' zijn, zat ik er dus niet zover naast.
Bedankt Rinus, weer wat geleerd... Lachen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:45

het probleem sugar is het feit dat met een van de zadels van simco een ongeluk is gebeurd een meisje is verlamd geraakt nadat een zadelboom brak tijdens het rijden.
het leek onmogelijk maar een rechter in amerika heeft simco veroordeelt en de fabriek ging dicht,om toch het personeel niet op straat te zetten en om een grotere schadeclaim te ontlopen heeft textan simco incl directie overgenomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers