(nogmaals..) Mening over Divozaatjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 19:51

Ik weet t, tis al vaak aan de orde gekomen maar tsja.. nogmaals jullie mening graag..
Ik ga namelijk mijn 'gewone' zadel verkopen, en voor het geld dat ik daarvoor krijg wil ik een (2e hands) Westernzadel kopen voor Endurance.
Maarrr.. Mijn moeder is bang dat je voor dat geld alleen (nieuwe) zadels met karton kan kopen, en dat ze na een regenbui weg kunnen.. Nou heb ik zelf een tijdje een Tinker verzorgt die de bekende divozauitvoering had (van 495,-) en vond m best fijn zitten.
Ook heb ik veel zadels gezien die wel wat leken op go.to/zadels, maar ja, zelfde probleem.. Tips om moeders te overtuigen??
En, ik las wat over stockzadels, eerlijk gezezgt d8 ik dat dat een bepaald merk Westernzadel was, maar t ziet er heel anders uit.
Wat is dat precies?
Groetjes

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:45

Een 'stock'zadel is een australisch zadel. Je hebt ze met en zonder knop. Ze worden ook wel 'outback' zadels genoemd.
Persoonlijk zit ik liever in een westernzadel Knipoog

En over de 'divoza'tjes' : tja als je alleen recreatief wilt gaan rijden (dus een paar uur per week), dan kun je best lang doen met zo'n zadel (6 á 7 jaar). Alles zal sneller slijten als met een duur 'merk'zadel, maar daar is de prijs dan ook naar.
Gezien je paardje (dravertje) zal de maat(boom) wel aardig uitkomen, want daar heb je geen keus in bij Divoza. Alle goedkope zadels hebben daar een smalle boom.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:52

Als je echt endurance wilt gaan rijden ben je denk ik beter uit met een stockzadel zonder knop.
Ook de westernzadels zonder knop(de welbekende endurance zadels) schijnen wat comfortabeler te rijden omdat die knop niet in de weg zit.
Menig endurance ruiter rijd ook op een wintec zadel.
Als je serieus bent zou ik wat meer geld in mijn zadel steken. Zo'n zadel gaat langer mee en mocht je hem ooit willen inruilen dan krijg je er ook nog wat voor terug.
Bel eens met een speciaal zaak wat een zadel zoal kost en of ze tweedehands hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:56

Ik rij nu een jaar dagelijks met het beruchte Divozaatje, en ik vind 'm lekker rijden. Hij ligt ook goed op de rug van m'n Fjord. Ik rij er ook door weer en wind mee buiten, dus ook door de regen, en ik ga er ook mee door vennetjes en de zee, en het ziet er nog prima uit (OK, zou een keer gepoetst mogen worden, maar da's alles Haha! ) Het belangrijkste is of het goed op je paardje ligt, en daarna of je er zelf lekker in zit.
Mijn vriend heeft een duur merkzadel op z'n WPN'er liggen, en dat is veel te smal op de schouders van mijn Fjord, en bovendien kom ik er bont en blauw vanaf omdat ik constant tegen de voorkant stoot.

Ik heb niks tegen Divozaatjes, zolang ze maar fatsoenlijk op je paard liggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:25

Wat wil je nu eigenlijk uiteindelijk gaan uitgeven? Ik denk dat een behoorlijk 2e hands western zadel toch rond de f 1000,- moet kosten.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:37

Citaat:
Op 2001-10-16 10:25, schreef Desiree:
Wat wil je nu eigenlijk uiteindelijk gaan uitgeven? Ik denk dat een behoorlijk 2e hands western zadel toch rond de f 1000,- moet kosten.

Als je het daarvoor redt ben je spekkoper Haha!
De meesten merkzadels liggen (in de winkel) voor rond de f1500/2000 Verward afhankeklijk van merk en mate van gebruik.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 13:56

Ja.. helaas.. ik heb niet zo veel uit te geven.. Zo rond de 500 tot 700 is de echte max.
Ik heb 'es rondgekeken naar die stock's, en ze lijken me op zich wel fijn, maar omdat ik hier verder geen ervaring mee heb, en dus niet weet hoe ze rijden, neem ik het risico maar niet, en ga voor het Westernzadel.
Ik heb nu dus een Stubben Siegfried, en Endurance gaat daar wel mee (met een seatsaver) maar, zoals bij de laatste van 35 km, vol ik mijn kont toch wel behoorlijk en krijg ik last van mun rug.
Vandaar de overstap *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:42

een stubben siegfried is niet mis. Hoe oud is dat zadel? Want daar kun je toch ook nog wat voor vangen als je in wilt ruilen.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:15

Citaat:
Op 2001-10-16 16:42, schreef Desiree:
een stubben siegfried is niet mis. Hoe oud is dat zadel? Want daar kun je toch ook nog wat voor vangen als je in wilt ruilen.

Ik denk dat inruil niks wordt met het geld wat navy voor een nieuw/gebruikt westernzadel uit wil geven. Beter is het om de Stubben privé te verkopen, als je het kwijt wilt natuurlijk...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 12:40

Ja, dat ben ik nu ook aan het proberen.
Op zich is het een best fijn zadel, maar zoals ik al zei, niet geschikt voor mij..
Inruilen vind ikzelf ook een minder goed idee, want ze geven veelal te weinig.
Bij ons doen ze wel 'inkopen' dus zonder een ander ervoor in de plaats te kopen, en dat is waarschijnlijk wel een optie. Ze hebben me er 500,- voor geboden, en op zich moet ik daar een eind mee komen!
Groetjes

Boeloe

Berichten: 26
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:02

Wij hebben ook een divoza zadel gehad en beviel ons niet echt als je de beugels hebt dan zitten die soms meer naar achteren dan een gewoon zadel en de beugelriem is bij ons geknapt tijdens opstijgen?
maar voor recreatie is het wel te gebruiken succes! Scheve mond\

Koe