2 singels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

2 singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:21

Hai,ik ga vanavond een westernzadel kijken,maar die heeft 2 singels dus.
1 gewone en 1 achter.Nu mijn vraag dus,hoe moet die 2de dan vast?Ik bedoel,moet ie strak of een hoop ruimte ertussen ??

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:45

De achter singel wordt eigenlijk nooit gebrukt door de doorsnee western ruiter, die singel kan je er dus eigenlijk vanaf halen. Dat wordt wel gebruikt bij de koeien onderdelen...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:51

Die 2e (achter) zorgt er voor dat het zadel niet kiept. Als dat niet het geval is kun je 'm in principe weghalen. Maar je kunt 'm ook gewoon laten zitten (als je het mooi vind). Lachen

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:55

Dank je,maar hoe strak moet ie dan??Want is toch wennen lijkt me voor t paardje,dat er ineens op een rare plaats nog iets vast zit.Moet ie strak?Of losjes?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:11

Je zegt het zelf al, gewoon losjes dus. Ik denk niet dat het voor je paard fijn is als je die singel net zo strak doet als de voorsingel Knipoog

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 17:16

Nee,haha,dacht ik ookal,dus gewoon dat ie em niet voelt??Dat je hand er tussen kan,zeg maar??????

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:49

Als de singel niet nodig is zou ik hem niet gebruiken, het hangt maar tegen de buik/zij aan te bengelen... Tenzij je het super mooi vind...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:11

Sanloveskyl schreef:
Nee,haha,dacht ik ookal,dus gewoon dat ie em niet voelt??Dat je hand er tussen kan,zeg maar??????


Ik weet het niet precies, maar een (grote) hand ertussen is ongeveer wel goed denk ik. Hij moet in ieder geval niet 'aangesingeld' worden. Lachen

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:53

Een vlakke hand moet er makkelijk tussen kunnen, niet minder en zeker niet meer, want anders kan in een rare situatie er een been tussen komen.

Als je hem er aan wilt laten zitten MOETEN de 2 singels onderling aan elkaar vast zitten dmv een smal riempje. Zit dit riempje er niet dan mag de singel ABSOLUUT NIET blijven zitten. De kans is dan groot dat hij naar achteren glijdt en dan tegen de achterbenen 'klem' komt te zitten. Je paard gaat dit zeker niet leuk vinden. Verdrietig

Om een paard te laten wennen aan zeer lichte druk op een andere plek dan de aansingel plek kun je even kloppen op de buik daar waar hij komt. Meestal is dit voldoende.

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 19:03

Dank jullie allemaal.Ik haal em er dus gewoon af.Ikd acht dat t een bepaalde functie had,kwa wiebelen van het zadel ofzo,maar ik denk dat ,ookal is ie zeer nuchter,zo;n raar ding niet echt lekker vind zitten .
Nogmaals Bedankt,ik snap t nu.
Groetjes Sandra