Ariat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 12:07

Hoi bokkers,
Ik heb wat vragen. Kan je ariat heren westernlaarzen ook als vrouw dragen of is de pasvorm helemaal anders gemaakt?

Ik wil nu uit amerika bestellen want die hebben veel meer keuze als de nederlandse website van ariat. Nu heb ik op bokt gelezen dat het ook via de cowgirl store kan? Is dit nog steeds en hoef ik dan geen extra kosten te betalen zoals als ik het zelf zou moeten bestellen?

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:52

Ja hoor dat kan zeker, maar dat ligt wel een beetje aan je voeten. Herenmaten vallen iets breder, en dat is precies de reden waarom ik die draag. Let er sowieso wel goed op dat de amerikaanse herenmaten anders lopen dan de damesmaten. Zo is maat 9 in herenmaat ongeveer 42, en maat 9 in damesmaat iets van 39/40 (dacht ik). Zelf heb ik maat 42 en vrij lastige brede voeten, dus ik draag herenmaat 9,5 en damesmaat 11. Die zijn dan iets ruim, maar dat heb ik graag.
Op de site van Ariat zelf staat een size converter, en ik check zelf ook altijd de reviews als ik een type laars wil kopen dat ik nog niet eerder heb gehad.

En verder kun je denk ik beter even direct contact opnemen met Cowgirl store, dan weet je precies wat wel en niet kan, en wat de kosten zijn.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 17:31

Sandra_H schreef:
Ja hoor dat kan zeker, maar dat ligt wel een beetje aan je voeten. Herenmaten vallen iets breder, en dat is precies de reden waarom ik die draag. Let er sowieso wel goed op dat de amerikaanse herenmaten anders lopen dan de damesmaten. Zo is maat 9 in herenmaat ongeveer 42, en maat 9 in damesmaat iets van 39/40 (dacht ik). Zelf heb ik maat 42 en vrij lastige brede voeten, dus ik draag herenmaat 9,5 en damesmaat 11. Die zijn dan iets ruim, maar dat heb ik graag.
Op de site van Ariat zelf staat een size converter, en ik check zelf ook altijd de reviews als ik een type laars wil kopen dat ik nog niet eerder heb gehad.

En verder kun je denk ik beter even direct contact opnemen met Cowgirl store, dan weet je precies wat wel en niet kan, en wat de kosten zijn.


Heb antwoord maar het schijnt dat er een export verbod op zit dus kan niet meer bestellen vanuit amerika

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:53

Je moet langsgaan bij Arthurs’Westernstore, die hebben een hele berg ariat. Staan niet allemeel op de website. Als je even belt, kan hij je vertellen of hij het gewenste model voor je heeft.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:53

Relevant, dus hierbij een schop. O:) Ik ben niet specifiek op zoek naar Ariatlaarzen om mee te rijden. Wel een paar dat lekker en mooi zit en geschikt is als stalschoen. Het liefst ook een beetje warm in de winter.
Welk model is aan te raden?

rabbeltje

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:14

@Lous
De anthem waterproof westernboot: fijne laars, waar ik in de winter ongeveer alles mee doe. Door de modder, maar ook rijden. En blij genoeg, warme voeten. Heb er nu na 2 jaar nieuwe zolen onder laten zetten, omdat die bijna door waren. Schoenmaker heeft ook de binnenlagen nagekeken en die waren nog prima
En anders de telluride veterschoen. Ook super, die heb ik ook 2 jaar nog net niet dag en nacht gedragen. Heb de bovenstaande laarzen aangeschaft omdat de modder te diep was voor de schoen. Ook deze schoenen zijn fijn om mee te rijden.
Zowel schoen als laars lopen fantastisch!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:15

Schoenen heb ik al, maar ik ben nu specifiek op zoek naar westernlaarzen. :D
Bedankt voor je antwoord in ieder geval. ;)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:32

rabbeltje schreef:
@Lous
De anthem waterproof westernboot: fijne laars, waar ik in de winter ongeveer alles mee doe. Door de modder, maar ook rijden. En blij genoeg, warme voeten. Heb er nu na 2 jaar nieuwe zolen onder laten zetten, omdat die bijna door waren. Schoenmaker heeft ook de binnenlagen nagekeken en die waren nog prima
En anders de telluride veterschoen. Ook super, die heb ik ook 2 jaar nog net niet dag en nacht gedragen. Heb de bovenstaande laarzen aangeschaft omdat de modder te diep was voor de schoen. Ook deze schoenen zijn fijn om mee te rijden.
Zowel schoen als laars lopen fantastisch!


Zijn die laarzen ook echt warm ja? Ik heb ze nu een paar weken dus moet de winter nog ervaren. Ze lopen indd echt heerlijk!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:43

Dat is al top om te horen. Ik rijd geen paard meer, maar wandel en men met mijn Shetlanders. Daarbij draag ik wel graag leuke, goede, stoere Ariats. Ook omdat mijn probleemrug daar gewoon zeer blij van word.