Appaloosa + zadelvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Appaloosa + zadelvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 00:27

Hoi,

ben al een tijdje op zoek naar een tweede paardje. Vandaag ben ik naar een appaloosa merrie gaan kijken, zonder papier, dus eigenlijk moet ik zeggen een merrie met het uitzicht van een appaloosa Schijnheilig

Het paard is 5 jaar oud, maar had een 'vreemd' kenmerk: haar ene oog was half normaal en half maanoog! Zoiets had ik nu nog nooit gezien. Is dit mogelijk? De rechterkant van het oog was blauw en de linkerkant gewoon zwart. De grens tussen de 2 kleuren was niet met een rechte lijn, maar eerder gevlamd? Hebben jullie dit nog al gezien?

En nu de zadelvraag: de verkoper van het paard verkoopt eveneens zijn Garland zadel van 2 jaar oud. Prijs = 500 EURO. Vinden jullie dit schappelijk?

vriendelijke groeten,

Seppe


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:05

Dat van dat oog kan wel hoor, heb een paard gezien met een blauwe veeg door het oog.

Ik ken dat zadelmerk niet dus daar zou ik je niet mee kunnen helpen.

Weet je trouwens waarom er geen papieren bij zitten?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:47

Ja hoor, dat kan heel goed. Bij de Tinkers komt het vaak voor. Er zijn ook speciale namen voor (die weet ik alleen niet... Schijnheilig )

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:49

ik ken ze wel , die Garland zadels
Bij miij hebben meerdere mensen een Garland.
Ik vind het fijne zadels.
zitten lekker, je benen liggen mooi recht, en betaalbaar.
de prijs lijkt me ook redelijk. nieuw kosten ze zo rond de 1200 euro , ligt een beetje aan de uitvoering.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:31

Garland westernzadels zijn goede zadels van Italiaanse makelij.
Binnen onze kennissenkring rijden er een aantal mensen op een Garland en zijn daar tevreden over.

€ 500 is voor een goed onderhouden Garland, 2 jaar oud een faire prijs.

MVG Louis

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:05

Prijs klinkt idd heel reëel, natuurlijk afhankelijk van de staat waarin het verkeerd.
Kontroleer voor de zekerheid toch even of het wel goed past op het paard, want ervaring heeft mij geleerd dat niet alle paarden die met zadel verkocht worden goed bij elkaar passen Haha!

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:45

Mijn appaloosa heeft 1 gedeeltelijk blauw oog, dus 1 gewoon bruin oog en een oog met een blauwe veeg erdoor. Hij kan met beide ogen goed zien, het heeft geen enkele invloed op zijn gezichtsvermogen. Het is gewoon een "spot" in zijn oog. Daar hij verder een "few spot" is, dus verder practisch helemaal wit, vind ik het wel wat hebben, zo'n apart oog.

Groetjes,

Monique

Een glimlach kost minder dan electriciteit maar geeft meer licht

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:24

Buddy van Xono op dit forum heeft ook een half blauw oog als ik mij kan herinneren, wij hebben Bud gefokt Knipoog ...

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:52

De vader van Dot heeft ook een half blauw oog... komt vaker voor in alle 'gekleurde' rassen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:44

Het blauwe oog wordt veroorzaakt doordat er op die plek een witte vlek zit. Als het oog maar gedeeltelijk blauw is, zit de witte vlek dus niet op het hele oog. Niets ernstigs dus Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers