Welke kledij dragen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
S_GUN

Berichten: 174
Geregistreerd: 11-10-20

Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 14:51

Hoi hoi,

Ik vroeg me wat af welke kledij jullie zoal dragen zowel casual als rijkleding.

De "western" kleding stijl is redelijk breed vind ik persoonlijk. Ik rij puur recreatief. Dus ik heb geen showkledij of dergelijke.

Enkel mijn bullets zijn "western" zal ik zomaar zeggen...
Mijn kledij waar ik mee rij is een gewone high waist jeans van Vero Moda en een T-shirt en sweater van de zeeman of zo. :+

Mijn geld ging momenteel uit naar mijn paard zelf en zijn nieuwe zadel, hoofdstel, beenbescherming etc...
W(at ik belangrijker vond dan mezelf in het nieuw te zetten.)

Maar ik wil graag binnenkort een leuke capuchon of jas kopen.
Iemand leuke suggesties? Merken aan te raden?

En ik ben vooral benieuwd of jullie (helemaal) "western" gekleed zijn. :o

Liefs.


troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:00

Spijkerbroeken die te oud zijn voor normaal gebruik worden hier rijbroek en dan gaat er een random shirt/ trui boven en oude schoenen eronder. Rijden doe ik wel met westernlaarzen hoor maar verder niet (ik vind het zonde om ermee door de modder te stampen :o ). Geen stijl maar wel comfort dus!

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:08

Miss me broek, ariat winter jas, en Charhartt zomerjas...dat is echt een fijn merk! (wel de workwaer niet de wip) verder gewoon leuke kleurtjes/stoere items. Ook wel bodywarmer van kramer. cowgirlstore heeft ook leuke shirtjes..

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:11

Hier bijna hetzelfde als Troi. Behalve in de winter, dan draag ik winterlaarzen met een thermobroek.

Tieme
Berichten: 4946
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:58

Gewoontjes/saai.

Rijden:
Al jaren Een donkerblauwe red horse paardrijbroek a 40 euro met een shirt en een scapino soft Shell jack. Jophurs.

In het gewone leven: altijd spijkerbroeken met sneakers , longsleeve met vaak een sweat/sportief vest.

Ik hou me totaal niet bezig met de mode en allerlei setjes en draag wat ik lekker vind zitten :)

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:26

Rijden,de broeken van Declathon en de rest van de kringloop.Prima paarden/ stal jassen voor 5 euro.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:46

Niks bijzonders. Spijkerbroeken die ik ook buiten draag bij de paarden. Heb nu al een paar keer broeken van C&A en die bevallen goed. Heb een stapeltje Wranglers die ik juist niet fijn vond.

Verder draag ik wat ik aan heb. Ga me niet omkleden om te rijden. Als ik netjes ben, doe ik wel wat anders aan, maar moet vooral lekker zitten.

Bovenkleding hou ik niet van te lang dat je erop komt te zitten.

Heb vroeger een spijkerjack gehad met knopen en daarmee weleens achter de knop blijven hangen toen ik af wilde stappen.
Een 2 way zipper is wel makkelijk, maar heb ik niet bij alle vesten en jassen.

Als we buiten rijden, vind ik het fijn dat ik zakken heb om ene telefoon en sleutel mee te nemen.

Ik heb met rijden altijd laarzen aan. Ik stap er echt vlak voor het rijden in en na het rijden wissel ik ze altijd weer om. Doe nog geen jaar met stalschoenen, dus als ik mn laarzen daarvoor ga gebruiken, zijn ze snel "op".

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:11

Alles wat basic is en ooit als casual/werkkleding werd gebruikt :D Niet meer mooi, geen probleem dan kan het op de 'paarden stapel'.

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:16

Leggings. Kan er geen genoeg van hebben. Warme leggings, wat meer lichtere leggings. Gewoon oude shirts die ik niet meer draag. Heb zo'n 2-3 jassen speciaal voor stal en mijn standaard boots die weer en wind bestendig zijn met spikes eronder. :+
Voor het rijden zelf, regelmatig daarin, rijd enkel recreatief. Heb wat rij-leggings (goh) op stal liggen van zo'n 100,- per stuk en een paar dure laarzen, maar dat is me vooral in de winter, net iets te veel moeite om mijn warm geworden kleding uit te trekken voor een nettere, dus rijd ik verder in mijn action-legging van misschien 5,- 8-)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 18:37

Ik rij in een gewone rijbroek met westernboots en soms ook gewoon met normale rijlaarzen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 19:49

troi schreef:
Spijkerbroeken die te oud zijn voor normaal gebruik worden hier rijbroek en dan gaat er een random shirt/ trui boven en oude schoenen eronder. Rijden doe ik wel met westernlaarzen hoor maar verder niet (ik vind het zonde om ermee door de modder te stampen :o ). Geen stijl maar wel comfort dus!

Hier precies hetzelfde.
Outdoorjassen koop ik in de sale of via vinted bijvoorbeeld.
Enige waar ik niet op bezuinig zijn goede laarzen, maar die gaan ook rustig 3 jaar mee omdat ik ze buiten het trainen om niet al te intensief draag.
Ik snap dat hele "het moet er mooi uitzien" verhaal nog steeds niet. Ik heb stalgenoten met 10 verschillende rijbroeken, shirtjes, dekjes, beschermers... ik heb 2 pads, denk oprecht nooit na over kleurencombinaties en stap altijd weer vies en bezweet van mijn paarden af. Dan wil ik dus geen mooie/dure kleding aan hebben.

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:18

Ik draag altijd een spijkerbroek met laarzen. Bijna altijd western, maar ik heb ook een paar bikerboots. Ook buiten paardentijd en naar mn werk. En beide het liefst Ariat, ik hou van dat merk :) En daarnaast sowieso wel western merken. Vind ik het mooist, zit het lekkerst en vooral ook altijd lang genoeg. Want ook buiten de paarden vind ik te korte broeken vreselijk. Niet (bewust in elk geval) helemaal western gekleed, ik loop al zolang ik me kan herinneren zo.

Buiten paardentijd en als ik niet rij vooral bootcut. Geen speciale broeken voor gewoon en naar stal. Naar m'n werk en voor gewoon wel een schone. Die daarna nog een of twee dagen naar stal mee mag. Laarzen heb ik wel apart, al promoveren laarzen na verloop van tijd wel tot stallaars. Als ik rijd meestal een skinny of straight broek. En altijd (hoge) Tony Lama buckaroo laarzen die hebben een iets hogere hak, dat rijdt fijner. Winterjas komt meestal van de plaatselijke dump, maar vorig jaar heb ik een Ariat jas overgenomen van iemand, die is ook errug fijn. En waterdicht, dat is wel een eis. Met rijden heb ik liefst geen jas aan. Verder hangt het van het weer af. Behalve voor m'n broeken en laarzen maakt merk me verder niet uit, ik loop eigenlijk vooral in de basic Zeeman shirts. Naar m'n werk met een jasje (spijker of biker) erover, naar stal meestal een fleece vest of in de zomer een spijkerjasje zonder mouwen (want lekker veel zakken).

Setjes en bijpassende kleuren vind ik rondom en op paard niet belangrijk. Het moet kwalitatief, functioneel, goed passend en comfortabel zijn. Al hebben we laatst wel een wolvilt pad met koeiehuid bovenop gescoord terwijl we eigenlijk geen pad nodig hadden.

.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:55

Sinds ik moet thuiswerken is de afritsbroek mijn standaardkledij geworden. Ik heb geen jeans meer gedragen. Vind het ook niet fijn meer zitten nu denk ik.
En het zijn gewoon nette broeken. Zelfs 1 gedragen op de begrafenis van mijn moeder. Dus het kan gewoon chique zijn.

Verder de fleecetrui in de winter en het ali express shirt in de zomer. Ik heb diverse leuke prints van Ali. En natuurlijk heb ik ook wel wat duurdere shirts. Maar dit jaar niets gekocht, ik moet eerst alle oude shirts afdragen.

Schoenen: Wolky voor net. En anders sportschoenen.

Bij het paard: een rijbroek, de trui die ik ook gewoon draag of het shirt wat ik al aan had. En dan rij ik ook dressuur met westernboots tegenwoordig op een dressuurzadel.

Mijn paard heeft geen setjes, die heeft gewoon passend tuig en dekjes die betaalbaar zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101633
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:01

Gewoon een spijkerbroek die ik heb liggen en een simpel shirt/trui erboven. Zijn ook dingen die ik gewoon draag. :')

Maar ik wij wel in mijn westernboots. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:35

En oja ook heel belangrijk: ik rijd nooit in een spijkerbroek met bling/steentjes/whatever op de achterzakken. En er komt ook niemand met zo'n broek in ons zadel.

.

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Re: Welke kledij dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:42

Wat saai....het is toch juist leuk er een klein beetje stoer en cool uit te zien...
nee geen bijpassende setjes etc zoals je vaak bij de engelse ruiters ziet... maar beetje verzorgd en leuk op het paard is voor mij wel een pré...toch leuker om naar te kijken dan versleten kleding en saaie fleece truien..
Ieder moet het natuurlijk zelf weten wat hij doet hoor...begrijp me niet verkeerd...maar valt me op dat het net lijkt of het "not done" is als je wel leuke kleding draagt op en rond je paard ...

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:10

Vroeger altijd netjes in set (toen nog dressuur).. toen woonde ik nog thuis en had ik 1 paardje te doen. Tijden veranderen :D

Inmiddels ben ik heel makkelijk geworden. Oude spijkerbroeken worden rijbroeken. In de zomer rijd ik gewoon met stalschoenen (berg/wandelschoenen) en in de winter rijd ik niet zo vaak maar dan draag ik mijn outdoorlaarzen. Westernlaarzen en mijn onmogelijke voeten is een no go.

Bovenkleding gewoon shirts die oud geworden zijn (of oude shirts van mn mams). En oudere fleecevesten die niet kapot te krijgen zijn (HH 2006, Stonedeek? 2014 en Eurostar ook rond die koers en 1x Hema).

Zomerjas van HH (2012), tussendoorjas Stonedeek (2020) en winterjas gaat ook al paar jaar mee van Cranenbroek. Zolang ritsen niet kapot zijn en ze nog prima kunnen geen problemen mee.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:28

SemSa schreef:
Wat saai....het is toch juist leuk er een klein beetje stoer en cool uit te zien...
nee geen bijpassende setjes etc zoals je vaak bij de engelse ruiters ziet... maar beetje verzorgd en leuk op het paard is voor mij wel een pré...toch leuker om naar te kijken dan versleten kleding en saaie fleece truien..
Ieder moet het natuurlijk zelf weten wat hij doet hoor...begrijp me niet verkeerd...maar valt me op dat het net lijkt of het "not done" is als je wel leuke kleding draagt op en rond je paard ...


Leuk is subjectief he..., en iedereen heeft een ander idee bij verzorgd. Voor de een is dat gewoon schoon en gekamd haar, voor de ander is dat zwaar in de make-up en alles precies matchend.

Een broek die voor "gewoon" niet meer kan hoeft ook niet persee meteen versleten of lelijk te zijn. En fleece is niet per definitie saai. Denk ik tenminste. Want ook saai of niet saai is voor iedereen anders.
Mij boeit het niet wat een ander denkt als ik op mijn paard zit. Niet v.w.b. wat ik aan heb in elk geval.

.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:44

SemSa schreef:
Wat saai....het is toch juist leuk er een klein beetje stoer en cool uit te zien...
nee geen bijpassende setjes etc zoals je vaak bij de engelse ruiters ziet... maar beetje verzorgd en leuk op het paard is voor mij wel een pré...toch leuker om naar te kijken dan versleten kleding en saaie fleece truien..
Ieder moet het natuurlijk zelf weten wat hij doet hoor...begrijp me niet verkeerd...maar valt me op dat het net lijkt of het "not done" is als je wel leuke kleding draagt op en rond je paard ...


En voor wie is dat belangrijk? Als ik rij ziet echt niemand me. Kan er bijna naakt op gaan zitten, zonder dat het opvalt.

Misschien is het leuk om 1 stoer setje te kopen als je 1x pw rijdt. Maar voor elke dag, elke week, maand en jaar er altijd leuk uit zien, wordt me te gek. Moet ik me ook 3x gaan omkleden op een dag.

Het belangrijkste is dat het lekker zit. Als ik iets niet lekker vind zitten, is dat erger dan hoe het eruit ziet.
Voor de paarden maakt het ook niks uit.

En wat is stoer? Ik vind echt iets heel anders stoer of verzorgd eruit zien dan anderen. Rij al een behoorlijk tijdje western, maar heb niks met western style specifiek. Doe ook niet mee aan trends. Heb nog steeds mn laarzen onder mn broek ook.

Toen ik Engels reed was de setjes gekte nog niet zo erg. Soms probeerde ik wel te matchen of in stijl te gaan, maar wat ik tegenwoordig zie vind ik vaak ook echt niet mooi en vaak sterk overdreven.

Als je op lokatie gaat trainen, lessen, showen etc, vind ik het wel iets heel anders.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:17

Ik zag dit topic en dacht gooi het toch nog even open. Via Kramer paardensport heb je vaak ook leuke western kleding niet heel duur en toch ook matchende outfits.
Ook te combineren met de gewone dressuur outfits qua kleur.

Ik was altijd een setjes rijder ook in de western en had er tig.
Ook gewoon met fleece of oude spijkerbroek dus niet altijd het nieuwste van het nieuwste.
Het oude western setjes topic had ik geopend toen.

Ik heb jarenlang niet meer echt western gereden en ben sinds kort terug van weggeweest en weer de overstap naar western gemaakt.
Ik heb wat shirts en een jas bij Kramer gekocht.

Boots bij arthurs westernstore in de sale die natuurlijk binnenkort weer start

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers