Ik heb mijn zadel, nu de beugels nog draaien......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 12:21

Hallo allemaal!!
Ik heb mijn zadel gevonden hoor, hij ligt hier achter mij en ik ben super trots!!!!!!!!
Was weer een rib uit mijn lijf maar ik heb het er graag voor over, het zit super lekker en ik kan er nog mee licht rijden ook!!
Kevin loopt er perfect mee en mijn houding is een stuk beter dan met mijn dressuur zadel.
Het merk.... er staat op: ROCKING R SADDLERY BY: RANDALL BLACK. Het is een bruin zadel, beetje donkere cognac kleur met een donker bruine suede zitting.
Geen idee wat voor maat het is, maar hij past goed op Kevin en mijn achterwerk past er ook goed in.
Hij is nog helemaal nieuw (3x gebruikt door iemand die nog niet kon rijden dus alleen gestapt) en nu moet ik de beugels nog indraaien want nu zit dat niet echt lekker, hoe doe ik dat?? En kennen jullie dit merk? goed of niet?
Groetjes, Tanja.

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:35

hey leuk ik heb ook een rockingR !
gekocht vanwege de boom waarop het gebouwd is, een steele tree
het is een show zadel dus ik zie hem niet zovaak, maar hij ligt wel beter op de rug van m'n paard dan degene die ik dagelijks gebruik
maar het is dus een exelent merk !!
goeie kwaliteit leer en mooie afwerking ook
ik heb de stijgbeugels bij elkaar gedraaid en met een leertje vastgezet
een bezemsteel kan ook, maar daar is m'n huiskamer een beetje te klein voor, dat steekt zo uit he

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:37

er stond laatst in BIT ofzo ergens een tip, zadel ergens opleggen zodat de beugels beide vrij zijn van de grond. Beugels draaien en een bezemsteel erdoorheen steken.
Succes

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 21:52

dank voor de adviezen! maar moet ik nu de beugels 1x draaien of "grof geweld" gebruiken en meerdere keren draaien? en ik hoorde ook iets over nat maken.
groetjes, Tanja.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:51

1x draaien en een stok er tussen werkt prima, na een maand heb je beugels die de goede kant op staan.
Ik ben geen voorstander van nat maken, dit kan kringen geven op het leer en dat is zonde van je nieuwe zadel.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 04:34

Helemaal me eens Sugarmiss... Ik heb een plastic pijpje door mijn beugels heen gestoken. En het is misschien maar 50 cm breed. Het hoeft niet veel breder te zijn. Ligt eraan hoe jouw zadel is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 12:14

1x draaien dus, bedankt!!
Ik ga hem dan ook maar niet nat maken, vind ik toch een beetje eng.
Mijn zadel ligt voorlopig nog thuis want mijn vriend heeft mijn auto gekaapt de komende 2 maanden moet ik dus met de motor naar stal, geen mogelijkheid om het zadel mee te nemen dus (baal) maar dan heb ik wel de tijd om de beugels goed te draaien en daarna heerlijk genieten van mijn zadel!
Bedankt!
Groetjes, Tanja.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:41

Kun je je zadel in de zadelkast niet met gedraaide beugels weghangen dan?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:22

Hoi, zorg er wel voor met een nieuw zadel dat je dat ook goed invet. Anders heb je binnen de kortste tijd enorme slijtplekken.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 14:18

Mijn kast is niet diep genoeg (zelf gemaakt) dus het zadel past er helaas niet in, daarbij zijn er al eens kasten opengebroken bij ons op stal dus ik ben als de dood dat ze mijn nieuwe trots jatten! Ik zit er wel over te denken om een andere kast te maken speciaal voor mijn zadel, maar ja, als ze hem openbreken..... Mijn stal is ook in een uithoek van het erf waar niemand komt, geen zicht of controle door andere mensen dus.

Ik ben het zadel al stevig aan het invetten! Ik wil hem zo mooi mogelijk houden, zal met gebruiken moeilijk gaan worden maar ik probeer het toch.

Groetjes, Tanja.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 23:58

Ik vond nat maken ook eng en daarom heb ik alleen de binnenkant van de beugelriemen goed nat gemaakt met een spons en daarna natuurlijk de bezemsteel-truc (heeft geen kringen gegeven) ....enne, ik heb wel met grof geweld aan die dingen staan sjorren hoor, flink een kant opdraaien en door draaien met de hand.....het zadel leeft nog steeds *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 07:33

Het is ook de bedoeling dat je alleen de binnenkant ff met water besproeit. De buitenkant wordt nooit gedaan, althans dat heb ik nog nooit gehoord/gezien.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 21:45

Ah, ja, alleen de binnenkant dus, dat was mij nog niet helemaal duidelijk, nu ik erover nadenk is dat ook wel zo logisch....!!
Voorlopig kan ik het zadel nog even laten liggen met de beugels gedraaid dus dat moet goed komen!
Groetjes, Tanja.