Mijn Quarter bijna 2 jaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:10

Mooie foto Con Lachen

Extensions voor paarden!


InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:20

Wat een mooie foto. Je paard geniet er echt van. Leuk om te zien. Knipoog

...

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:32

mooie foto..! Maar is dat dan een 2jarige..? Srry dat ik deze topic niet helemaal gevolgd heb.. Scheve mond

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 16:24

Hij is bijna 2,5 jaar maar, dat zie je niet aan hem het is echt een beer
aan het worden !

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:34

Inderdaad, maar ik dacht dat we vastgestelt hadden dat wat je van buiten ziet geen relatie heeft tot de wereklijke ontwikkeling van botten en pezen..

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:12

Manuutje1990 schreef:
mooie foto..! Maar is dat dan een 2jarige..? Srry dat ik deze topic niet helemaal gevolgd heb.. Scheve mond

Ja, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen Verward >;) Frusty

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:56

Heb deze discussie met veel overgave gevolgd en ga geen uitspraak doen over goed en niet goed. Dat moet ieder voor zich zelf uitmaken. Wil alleen zeggen dat ik het een mooi paardje vindt. Als jij je kunt vinden in het feit dat je er 1 x per week op zit, je dit zeker moet doen. Wie weet komen we mekaar nog wel tegen op wedstrijd. ben nu met een 3 jarige ( 3 jaar en 3 mnd) bezig. Mag op dit moment 3 tot 4 keer per week lopen en heeft er plezier in. Zal echter ook wel teveel zijn. Veel succes met Texas.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:33

is het niet onderhand tijd voor een slotje hier?

deze discussie begint met het minste of geringste weer van voor af aan en de lering kan hier nou wel uit getrokken worden...

.... De meningen zijn verdeeld....

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:38

en dat zullen ze ook altijd wel blijven....
iedereen kijkt er anders tegen aan...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:40

Sander16v schreef:
is het niet onderhand tijd voor een slotje hier?

deze discussie begint met het minste of geringste weer van voor af aan en de lering kan hier nou wel uit getrokken worden...

.... De meningen zijn verdeeld....


Dat is nou net wat een discussie tot discussie maakt... ik heb ook mijn eigen mening mbt het onderwerp wel of niet vroeg inrijden, mooi toch? Ik vind dat de mensen in dit topic trouwens best netjes blijven dus zoland iemand iets zinnigs te zeggen heeft lijkt een slotje mij haast overbodig. Ik persoonlijk vind dit wel een onderwerp dat ten aller tijde bespreekbaar moet zijn. Er zullen altijd mensen zijn die er werkelijk iets van op kunnen steken.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:59

Mooie foto!! En hij ziet er goed uit zeg...

Tijd gaat toch wel heel snel hè?!

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 21:19

vikki schreef:
Dat is nou net wat een discussie tot discussie maakt... ik heb ook mijn eigen mening mbt het onderwerp wel of niet vroeg inrijden, mooi toch? Ik vind dat de mensen in dit topic trouwens best netjes blijven dus zoland iemand iets zinnigs te zeggen heeft lijkt een slotje mij haast overbodig. Ik persoonlijk vind dit wel een onderwerp dat ten aller tijde bespreekbaar moet zijn. Er zullen altijd mensen zijn die er werkelijk iets van op kunnen steken.


Nou Vikki, om er even op terug te komen.

Ten eerste ging dit onderwerp helemaal niet over het te vroeg inrijden
want, dat hebben ze ervan gemaakt !
En ten tweede was dat ook niet de vraag...DUS OFFTOPIC !

@ roos1 : Ja de tijd gaat zeker erg snel !

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:22

Het is wel een mooi paardje..! Maar ik vind het op zich nog wat te vroeg.. 2,5 zou wel kunnen, af en toe is een klein stukje, maar het blijft wat vroeg, en ik zou er nog een paar maanden mee w88, wel vind ik een jaarling absoluut te vroeg om mee te longeren, Wrm kan je niet w88 tot ze 2,5 of nog beter, 3 is..? Wij spannen onze 2jaar wel sinds kort in, heel af en toe een klein rondje van een kwartier voor de marathonwagen, dus dat is niet zwaar.. of in dubbelspan.. maar we rijden dr pas in als ze 3 is.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:12

om weer een beetjke onn topic te gaan
wat een gaaf paardje!
hoe groot issie?
je zit er leuk op hoor! wil je er ook wedstrijden mee gaan rijden alsie watouders is? (of weet je dat nog niet)
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:19

Leuk paardje. OK dan!
Ziet er goed uit, veel plezier ermee!

Doe voorzichtig.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:49

Citaat:
Je paard geniet er echt van



Ik denk dat een 1,5 jarige met een zadel ook wel geniet.


Ik blijf het nog steeds niks vinden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:27

Het valt me in deze discussie vooral op , dat degenen die met bvb. 2 jaar inrijden wel okee vinden , als belangrijkste argument hebben (USA-gewoonten even daargelaten Rolleyes ) , dat iedere ruiter /paardeneigenaar een andere mening toebedeeld is , en NIEMAND met zekerheid weet wat nu echt standaard het allerbeste is voor een paard.

Daar ben ik het helemaal mee eens ! OK dan!

MAAR : juist daaruit concludeer ik persoonlijk dan : neem het risico niet dat je te vroeg begint...je weet het immers niet zeker , waag het er dan ook niet op!

Is 2 jaar okee , of 3 jaar , of eigenlijk 4 of zelfs 5 jaar ?

Ik weet het simpelweg niet , en daaruit trek ik de conclusie dat je dan nog het beste geen risico kunt nemen. 3 jaar is dan altijd beter dan 2 jaar.... scheelt toch alweer een jaar in de ontwikkeling.

Het gaat niet om de mening van de mens , maar om het lijf van het paard. Of je het er nu mee eens bent of niet , je hebt bij een 2 jarige een veel grotere kans dat het te vroeg is om erop te gaan zitten , dan bij een 3 jarige.... zo simpel is het toch ? Lachen

Ikzelf zou voor de gulden middenweg gaan.
Wel al van jongs af aan met het diertje bezig zijn met simpele omgangsvormen , ook een veulen moet gewoon netjes een simpel poetsbeurtje al vaststaand naast mamma zo af en toe kunnen hebben. Of een wandelingetje met mamma mee , braaf overal aan kunnen komen voor als er eens wat is. Voor de rest lekker "bij huis" houden in een leuk kuddetje van gevarieerde samenstelling met minstens 1 ander veulen.

Tuurlijk lijkt mij een paard mooi hard op laten groeien in de Ardennen ofzo ook ideaal , als zo'n dier daar op wat lastig terrein opgroeid dan wordt 'ie bijna onverwoestbaar waarschijnlijk Lachen

Voor een jaartje ofzo lijkt me dat best wel wat...af en toe even er naartoe voor een kriebeltje .. mooi hoor Lachen

Maar liefst bied ik een opgroeiend dier gewoon op de plek waar hij de rest van zijn leven ook komt , een evenwichtige jeugd aan. Voor een wat ouder paard vind ik dat namelijk net zo belangrijk als voor een jonkie..lekker beweging en buiten lopen in een kuddetje.

Ik zou er ook gerust op 2 jarige leeftijd wat mee gaan doen zodat dat lichaam ook impulsen krijgt om aan te sterken voor het werk dat hem te wachten staat.... denk aan leuke wandelingen aan het halster door het bos / over het strand , beetje spelen en wennen aan verschillende situaties en ondergronden , beetje relaxen...leuk hoor. Gewoon beweging geven en even samen eropuit. Of naast de fiets mee voor een rondje buiten , als handpaard mee op een rustig ritje..dat zijn dingen die ik dan wel weer nuttig vindt voor een paard dat nog geen 3 is. Toch vast proeven en wennen aan werk , inzien dat het leuk is om wat te gaan doen , beweging en eens een andere ondergrond dan altijd maar die wei... Gewoon zo af en toe eens mee. Kun je hem ook voor de kar beleren zodat z'n rug en alles sterker wordt voordat je erop gaat... en zonder dat gedoe met die kleine rondjes longeren in een zachte bak..dat komt later eventueel wel vlak voordat je er daadwerkelijk op gaat.

Ik zou 3,5 vroeg genoeg vinden om eens een rondje te longeren en er even later eens op te klimmen voor ontspannen wat figuurtjes stappen door de bak.

Ondertussen blijf je gewoon af en toe het dier mee naar buiten nemen naast de fiets / naast ander paard / voor de kar , en dan tegen de tijd dat hij een jaar of 4 is kun je rustig aan beginnen met spelenderwijs inrijden.

Zo zou ik het aanpakken Lachen

Waarom er al met 2 - 2,5 jaar op gaan zitten als je een grote kans hebt dat dat lijf eigenlijk nog niet sterk genoeg er voor is ?
Voor dat ene jaartje zou ik dat risico niet lopen hoor....misschien is 4 ook nog te vroeg in principe , maar dan is dat altijd nog beter dan 2

Shah
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:09

He Con,gave foto,heb deze eindeloze discussie van een afstandje gevolgd, wat een drukte om niks zeg.Ik maak je van redelijk dichtbij mee en vind dat je t geweldig aanpakt met Texas,lekker rustig aan.Ga deze week ook echt weer aan de gang met Solo, die vind t ook zo leuk joh om steeds wat nieuws bij te leren, gaat helemaal goed komen Con met ons en onze beestjes! Groetjes Mascha

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:32

ik ben het eigenlijk helemaal met pmarena eens, zou het niet bweter kunnen zeggen.
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 09:59

Shah schreef:
He Con,gave foto,heb deze eindeloze discussie van een afstandje gevolgd, wat een drukte om niks zeg.Ik maak je van redelijk dichtbij mee en vind dat je t geweldig aanpakt met Texas,lekker rustig aan.Ga deze week ook echt weer aan de gang met Solo, die vind t ook zo leuk joh om steeds wat nieuws bij te leren, gaat helemaal goed komen Con met ons en onze beestjes! Groetjes Mascha


He Mascha, dank je en natuurlijk wens ik jou ook heel veel succes met Solo.
Mensen die mij van dichtbij meemaken zullen dan ook heel anders
reageren dan wanneer ze mij niet kennen !

Groetjes

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:53

hee hallo

westernrijden of niet
je pony is nog VEEL te jong!!!!!!!!!!!!!!!!!
meteen mee stoppen!!
hij is nog helemaal niet volgroeid en het is zo'n leuk beest het is zonde als je hem zou verpesten
zet hem lekker op de wei en laat hem nog kind zijn
je hebt nog zat tijd om hem te gaan rijden

veel succes
xxxxxxxxxxxxxxxxx kayleigh

https://www.facebook.com/Primera-Stable ... 893701585/
Primera: Witmar alazan x Bazuin x Rex H
Zamara keur+ sport dressuur: Koss x Zep x Uriant M2+17 Z1+0
Oliviamara: Imposant EM x Koss x Zep
Dolly: Gekke knuffel shet!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:48

Hij is ondertussen al weer een paar maanden ouder en dit voegt niet veel nieuws toe, dus doe ik er een slotje op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers