[VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:55

Haha er zit dus duidelijk een koppie op! Heerlijk! :D

Ik ben er ook wel van. Niet zo'n dooie die alles maar ok vindt.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 13:02

Gisteren verbaasde ze me weer compleet. Er kwam een tractor met oplegger aan, die een kraantje kwam afleveren voor de staleigenaresse. Eyo vond dat natuurlijk ontzettend interessant. Ik was onderweg naar het land maat mevrouw wilde niet meer doorlopen want ze wilde naar de tractor kijken.

Afbeelding

Dus toen het kraantje uitgeladen was de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of mijn paard misschien op de oplegger mocht. Hij vond het een bijzonder verzoek maar vond het prima!


En ze liep er zonder problemen zo op. Geen twijfel, niks. Zo trots weer op haar! Omdat het iets gladjes was heb ik haar niet te ver laten lopen, maar wie weet komt er nog een volgende keer. :D

(Trailertrainen werpt zijn vruchten dus af!)
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:05

Lekker zo'n nieuwsgierig paard. Dat moet je vooral blijven stimuleren.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 10:53

De kraan en kieplader waren op het erf aan het werk dus zijn we ze nog even gaan bestuderen. Zoals ik al zei vindt Eyo het alleen maar interessant. Ondertussen ligt het zand al in de bak. Moet alleen nog glad gemaakt worden en dan kunnen we denk ik weer aan het werk! Het begint ook wel weer te kriebelen. Ik zit zelf even beter in mijn vel en Eyo geniet duidelijk van de aandacht en de denkspelletjes.

Daarnaast heb ik nieuw werk erbij! Ik ben natuurlijk mijn bedrijf gestart en kreeg een tip over een fokker met veel jonge paarden. Dus ik heb hem benaderd en gevraagd of hij iemand zoekt voor het beleren van de jonge paarden. Zaterdag ben ik op bezoek geweest en woensdag wordt mijn eerste werkdag! :D Ik ga 2x per week 2 uurtjes bij hem aan de slag. Hij zorgt dat de paarden klaarstaan en is er bij (omdat het om jonge paarden gaat). En ik verdien er ook nog wat mee. Ik zal woensdag vragen in hoeverre ik hem en zijn paarden mag noemen op social media, en daarna laat ik misschien wat meer zien en horen. :j

Voorlopig ga ik dit erbij doen, naast mijn baan als Para-veterinair van 32 uur per week. Maar als dit een vaste samenwerking wordt en ik kan meer voor hem doen, dan ga ik wellicht een dag minder werken in loondienst. Het is in ieder geval een stap dichter bij mijn droomwerk!

Mijn vriend was eerst positief, maar toen bleek dat er maar 5 dagen in een werkweek zitten en de logische conclusie zou zijn dat ik in het weekeinde een paar uurtjes zou pakken, kreeg hij het even benauwd. Nu zijn we tot de fijne oplossing gekomen dat ik de maandagochtend bij de man ga trainen, daarna van 12 tot 21.00 bij mijn andere werk aan de slag ga, en mijn 'vrije' woensdag ook een paar uur ga beleren. Het zal even hard werken zijn maar ik denk dat dit een hele goede stap is voor mijn bedrijf. *\o/*

Goed, nog maar wat foto's van Eyo dan.
Afbeelding

Afbeelding

En stoere Eyo (hoorde paarden voorbij komen aan de weg).

Afbeelding

En zojuist haar manen uit de vlechten gehaald en man, wat lijken ze te groeien. :wow: Vlechten houdt ze uit de knoop dus ik heb ze daarna gewoon weer gevlochten. We gaan voor 1meter. _O-

Afbeelding

En nog een fotootje toe van Raan in de springles. Hij had de smaak te pakken. :):)

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:32

Gave update. Super dat je al zo snel na de start van je bedrijf een klant lijkt te hebben.

De knolletjes hebben het ook naar hun zin zo te zien en te lezen.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 23:22

Maflinger_S schreef:
Gave update. Super dat je al zo snel na de start van je bedrijf een klant lijkt te hebben.

De knolletjes hebben het ook naar hun zin zo te zien en te lezen.


Bedankt voor je trouwe reacties, maflinger. :Y)

En ja, echt onwijs fijn dat ik deze tip kreeg. Ik ben benieuwd wat er van gaat komen.

De paarden hebben het zeker naar hun zin. Raan is tevreden en Eyo blij dat ze weer wat meer te doen krijgt. (En ze kijkt haar ogen uit met alle werkzaamheden op stal, haha.)

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 22:02

Tijd voor een update. :D

Allereerst bedacht ik me dat ik jullie deze filmpjes van Raan helemaal nog niet had laten zien. (Klik om af te spelen.) Dit was tijdens een heerlijke buitenrit in Juli, alleen heb ik dit nooit met jullie gedeeld.



Nog de video van de oplegger. Zonder twijfel stapt ze erop. Even snuffen, kijken, maar heus niet bang. :D


Raan doet het heel aardig in de springles!


En Eyo is goed aan het helpen met verspreiden van het nieuwe zand. Handig, dit.



Mijn bedrijf is nu redelijk op orde. De facebook draait aardig en ik ben inmiddels 2x bij de fokker geweest. Ik heb beide keren met 4 jonge paarden mogen werken en ik geniet echt. Nu twee weken vrij opgenomen van mijn werk als dierenartsassistent dus hopelijk wat tijd om samen met mijn vriend in huis bezig te gaan. Al zit de eerste week daarvan alweer volgepland. :+

En ik heb eindelijk alle foto's van de fotograaf binnen! (Erwin Slootweg)
Dus hier nog enkele en ik denk dat ik binnenkort even een apart fototopic maak, want het zijn er wat veel. :Y)

Eyo onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Hans was aan het photobomben. }:0
Afbeelding

Er moesten even gekke bekken getrokken worden. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

En Eyo demonstreerde even haar voetje.

Afbeelding



Het zijn echt teveel foto's om uit te kiezen, dus ik ga er eens op een rustig moment goed voor zitten, en dan krijgen jullie de rest te zien. :D Ik ben in ieder geval al heel blij!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:04

Wat een heerlijke foto's! Zoveel vertrouwen straalt het uit! <3 *\o/*

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 03:06

Mooie serie Kim!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:28

Hm, bekijk ik dat filmpje van je buitenrit op Raan, denk ik: "Die wordt toch niet western gereden, wat voor hoofdstel gebruikt ze hier dan?". Het antwoord volgt na een poosje: geen. Ook lekker, met neckrope naar buiten.

Leuk filmpje van Eyo op de oplegger. Daaruit blijkt maar weer dat wanneer je als leider alles maar "normaal" vindt, je paard daar "gewoon" in mee gaat.

De verdere foto's zijn leuke inkijkjes in je dagelijks leven met beide knolletjes.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 20:35

Gimme_Joy schreef:
Wat een heerlijke foto's! Zoveel vertrouwen straalt het uit! <3 *\o/*


Bedankt! Was ook wel een prima sfeertje die dag. Eyo wilde heel graag ook aandacht toen ik eerst met Raan aan het rijden was voor de foto's. Dus toen ze eenmaal aan de beurt was vond ze het weer genieten.


Maflinger_S schreef:
Hm, bekijk ik dat filmpje van je buitenrit op Raan, denk ik: "Die wordt toch niet western gereden, wat voor hoofdstel gebruikt ze hier dan?". Het antwoord volgt na een poosje: geen. Ook lekker, met neckrope naar buiten.

Leuk filmpje van Eyo op de oplegger. Daaruit blijkt maar weer dat wanneer je als leider alles maar "normaal" vindt, je paard daar "gewoon" in mee gaat.

De verdere foto's zijn leuke inkijkjes in je dagelijks leven met beide knolletjes.


Haha, ja, ik kan me voorstellen dat je je op het eerste oog afvraagt wat voor een subtiel hoofdstel dat is. Ik rijd met Raan overigens ook western, dus een westernhoofdstel zou niet uitzonderlijk zijn geweest. :Y)

En ja, zolang ik juist dit soort spannende dingen onderneem met Eyo leert ze alleen maar hoe gewoon en leuk het allemaal is. Ze is van nature mega nieuwsgierig dus dat hoef ik alleen maar toe te staan en ik heb er al een heerlijk paard aan. :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 23:34

Ik kreeg vandaag dit van de staleigenaresse: <3

Afbeelding

Afbeelding

En daarna kreeg ik dit... :')

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft dus weer een hek gesloopt. }:)

En daarnaast heb ik zaterdag 5 uur lang gezeten om mijn logo te gaan tekenen. Ik wist wat ik wilde, ik wist welke kleurtinten, welke stijl. Alleen heb ik al 10 jaar niet meer getekend dus man, wat een rotklus.

Maar hij is klaar, naar mijn tevredenheid en staat online.
http://www.closecontacthorsemanship.nl

Afbeelding

En daarbij heb ik voor morgen een afspraak staan voor een nieuw lesklantje! Benieuwd hoe het gaat lopen. Lekker dichtbij in ieder geval, 10 minuten rijden. :j

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 10:56

Niet heel veel spannend nieuws op gebied van Eyo. Op persoonlijk vlak zeker wel.

Mijn bedrijfje gaat echt lopen en 2x in de week train ik paarden bij een fokker waaronder een aantal echte dressuurknallers. Ik mag dan ook, als alles goed gaat, volgend jaar met de jonge hengst misschien wedstrijden starten. Ik weet niet of ik het al vermeld had, maar dat was eigenlijk mijn doel met Raan volgend jaar, zodat ik wat niveau kon aantonen voor mijn bedrijf. En nu krijg ik die kans dus met deze zeer gave hengst.

Afbeelding

Deze schimmel ruin Baldus is er ook een die ik mag rijden, zeer sensibel en fantastisch vermogen. Hij staat ook te koop.

Afbeelding

Oftewel, ik voel me daar als een kind in een snoepwinkel met die geweldige dieren om me heen. Ik werk met name veel aan ontspanning bij de paarden en kan ondertussen aan mijn eigen dressuurmatige vaardigheden sleutelen. :D

Ik heb ook enorm zin om Eyo te gaan oppakken volgend jaar en haar aan het werk te kunnen gaan zetten. Momenteel zit daar even een kleine pauze in. We doen grondwerk en we knuffelen en poetsen veel maar zit momenteel wat te krap in tijd om haar ook nog steeds uitgebreid te onderwijzen. Dus zij mag nog even lekker groeien en volgend jaar komt zij weer aan de beurt. :+

Ik ging gisteren toevallig met Raan weer naar haar toe en het is echt interessant om het verschil tussen de paarden te zien.

Raan gaat staan en eet hooi.
Eyo wil neuzen, schraapt met haar benen het hooinet over het hele plein, struikelt over een balk die aan de kant ligt, komt in de schuur bij mij kijken, loopt weer over de hooibaal heen de andere kant op, gaat staan gapen, schrapen en klieren dat het haar een lust is. Net even andere typetjes. _O-

Daarnaastgaf ik woensdag een les aan iemand die een paard had met ptecies hetzelfde type persoonlijkheid als Eyo. Ook zo lekker expressief, meedenkend, ijverig, tikje brutaal, nieuwsgierig. Ik genoot er wel van. :j

Afbeelding

Heel leuk trucje, dat gapen.
Afbeelding

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 00:56

Ik ben blij dat ik afgelopen jaar heb gewacht met daadwerkelijk aan het werk zetten. Madame haar achterhand krijgt ineens een groeispurt dus nu maar hopen dat haar schoft ook meegroeit anders blijft ze zo mega overbouwd, haha. _/-\o_ Vind het leuk om te zien dat ze zich nog steeds aan het ontwikkelen is en zo goed groeit.

Ben ook benieuwd naar haar eindmaat. Ze zou 1.55 worden en begin daar nu toch aardig in te geloven. :j

Afbeelding

Ter vergelijking even een (slechte) foto naast Raan van 1.53 (voorjaar).

Afbeelding

Dan wel weer vleiend dat staleigenaresse zegt: "Als je haar te klein vindt blijven koop ik haar wel hoor." Mooi niet dat ik haar verkoop maar wel leuk om te horen. :+

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:17

Leuk te lezen dat je bedrijfje zo goed gaat.

Knappe eyo. Ze heeft toch wel karakter met een leuk kantje. De sloper.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 00:05

Fotsy schreef:
Leuk te lezen dat je bedrijfje zo goed gaat.

Knappe eyo. Ze heeft toch wel karakter met een leuk kantje. De sloper.


Haha, zeker. Er zit een eigenwijze kop op. Zij doet zelf aan architectuur van het landgoed, dus als er een hekje in de weg staat regelt ze dat gewoon. 8-)

Woensdagochtend lekker met haar gewandeld. Was echt heel fijn en 'gezellig'. Ze heeft lekker gelopen en we hebben spelenderwijs ook wat afgewisseld met voorop wandelen. Eerst ik, dan zij, en dan weer ik.
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen woensdag mocht ik ook even op Bithiah Bay stappen. Lesgenootje heeft altijd een erg voorwaarts paard gehad, en vindt het moeilijk om haar huidige paard voorwaarts te laten gaan. Terwijl deze merrie daar juist behoefte aan heeft en anders onrustig wordt met haar hoofd/aanleuning. Dus toen dat wat wrijving gaf, mocht ik er even op om lekker naar voren toe te rijden. Even gas geven dus!

Klik om af te spelen. Ik ben zelf niet tevreden over mijn beenligging trouwens, haha. Ze liggen erg onrustig. Deels door het vreemde zadel, maar sowieso een verbeterpuntje. :j Paard zelf liep overigens heel fijn doordat ik haar gewoon lekker naar voren heb gereden en aanleuning werd er ook veel rustiger van.

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:26

Kimmsel schreef:
Niet heel veel spannend nieuws op gebied van Eyo. Op persoonlijk vlak zeker wel.

Mijn bedrijfje gaat echt lopen en 2x in de week train ik paarden bij een fokker waaronder een aantal echte dressuurknallers. Ik mag dan ook, als alles goed gaat, volgend jaar met de jonge hengst misschien wedstrijden starten. Ik weet niet of ik het al vermeld had, maar dat was eigenlijk mijn doel met Raan volgend jaar, zodat ik wat niveau kon aantonen voor mijn bedrijf. En nu krijg ik die kans dus met deze zeer gave hengst.

[ [url=m/DQHQCm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze schimmel ruin Baldus is er ook een die ik mag rijden, zeer sensibel en fantastisch vermogen. Hij staat ook te koop.

[ [url=m/sUycIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oftewel, ik voel me daar als een kind in een snoepwinkel met die geweldige dieren om me heen. Ik werk met name veel aan ontspanning bij de paarden en kan ondertussen aan mijn eigen dressuurmatige vaardigheden sleutelen. :D

Ik heb ook enorm zin om Eyo te gaan oppakken volgend jaar en haar aan het werk te kunnen gaan zetten. Momenteel zit daar even een kleine pauze in. We doen grondwerk en we knuffelen en poetsen veel maar zit momenteel wat te krap in tijd om haar ook nog steeds uitgebreid te onderwijzen. Dus zij mag nog even lekker groeien en volgend jaar komt zij weer aan de beurt. :+

Ik ging gisteren toevallig met Raan weer naar haar toe en het is echt interessant om het verschil tussen de paarden te zien.

Raan gaat staan en eet hooi.
Eyo wil neuzen, schraapt met haar benen het hooinet over het hele plein, struikelt over een balk die aan de kant ligt, komt in de schuur bij mij kijken, loopt weer over de hooibaal heen de andere kant op, gaat staan gapen, schrapen en klieren dat het haar een lust is. Net even andere typetjes. _O-

Daarnaastgaf ik woensdag een les aan iemand die een paard had met ptecies hetzelfde type persoonlijkheid als Eyo. Ook zo lekker expressief, meedenkend, ijverig, tikje brutaal, nieuwsgierig. Ik genoot er wel van. :j

[ [url=m/BOBorY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel leuk trucje, dat gapen.
[ [url=m/kqQIAm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even vraagje, ik volg al een tijdje als meelezer, vind dat je t heel fijn doet daar niet van, maar je wil starten met een hengst? Heb je al eerder officieel gestart, aangezien je zegt goed voor mn bedrijfje vroeg ik me dat af? En zou beetje banketstaaf zijn als je op moment van aanvragen startpas erachter komt dat t niet mag -O-

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:49

Maddy_Paola schreef:
Even vraagje, ik volg al een tijdje als meelezer, vind dat je t heel fijn doet daar niet van, maar je wil starten met een hengst? Heb je al eerder officieel gestart, aangezien je zegt goed voor mn bedrijfje vroeg ik me dat af? En zou beetje banketstaaf zijn als je op moment van aanvragen startpas erachter komt dat t niet mag -O-


Lief dat je meedenkt. Vroeger reed ik dressuurmatige wedstrijden, toen heb ik L2 gereden met winst. Daar hebben we rekening mee gehouden. ;)

Eyo mag binnenkort toch echt 'aan het werk'.

De afgelopen tijd heeft ze op een laag pitje gestaan omdat ze lekker moet groeien en nog maar 3,5 jaar is. Echter heeft Raan een winterdip. Hij zit wat laag in zijn energie en we zijn een beetje aan het zoeken hoe wel hem kunnen helpen. Tot die tijd gaat zijn arbeid even omlaag, dus mag Eyo 'voor de leuk' mee naar de springles op woensdagavond.

Ik zeg springles, maar eigenlijk zijn we een gezellige familie met veel jonge paarden en staat lol altijd voorop. Ik ben dus niet van plan om te gaan springen: De eerste tien minuutjes voor de gezelligheid wat rondsturen, misschien zelfs een paar balkjes meepakken, en vooral lekker ontspannen en lol maken.

De eerste paar keer zal Raan ook nog even mee gaan voor de gezelligheid en het trailerladen. Daarnaast kan ik dan ook mooi aan de slag met Raan zijn verlatingsangst. Hij flipt een beetje als ik Eyo 5 meter verderop zet. :') Mooie gelegenheid nu om daar mee aan de slag te gaan.

Oftewel, ik ben benieuwd! Alweer eventjes niet op Eyo gezeten, dus hopelijk herinnert ze het zich nog.

We zijn wel lekker aan het oefenen geweest met het grondwerk. Eyo wordt altijd bloedfanatiek van snelle dingen, dus deze 8'jes vond ze dan ook fantastisch. Toch een beetje cutting horse, denk ik zo. :+


En schriktraining (klussen op stal)


Not impressed. :+

Ik heb er zin in om met haar aan de slag te gaan! Hoop dat ik er wat tijd voor kan vinden, want ben momenteel heel druk met het trainen van paarden en het lesgeven. Ik krijg steeds meer klantjes en vind het heerlijk om met paarden te werken.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 17:06

Zoals laatste keer genoemd heb ik inderdaad Eyo meegehad naar de rijvereniging. Ze vond het weer reuzegezellig. :D Ik heb Eyo mee de bak 8n genomen, Raan toen even streng toegesproken, en terwijl ik met mijn leadrope klaarstond om hem naar hem toe te slingeren als hij zich zou misdragen.... gebeurde er natuurlijk helemaal niets. Hij heeft netjes hooi staan eten en heeft zich nergens over opgewonden dit keer. :')

Afbeelding

Mijn moeder kwam even langs midden in het dorp, met Raan. Ze was op buitenrit dus mocht Raan even een appeltje halen bij mij thuis. Vond ie best gezellig. Toen de appel op was heb ik hem Muesli voor in de yoghuet gevoerd, meer had ik niet echt in huis voor hem. :+

En naderhand moest hij achterwaarts weer het pad af, en dat doet hij zo netjes en voorzichtig. Hij doet echt zijn best niet de tuin in te stappen. <3

Afbeelding

Eyo had maandag een iets ontstoken oog. Dit vond ze ervan.

Afbeelding

Inmiddels is het alweer een stuk beter.

En tot slot even een kerstfoto.

Afbeelding

Wat een heerlijk paard. :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 20:44

Er is inmiddels alweer een tijd verstreken sinds mijn laatste post. Er is veel gebeurd en ik zal straks wat foto's en filmpjes toevoegen. Belangrijkste nieuws is dat we nu daadwerkelijk aan het rijden zijn! *\o/* Laatste maandjes had ik wat weinig tijd voor haar gehad maar nu begon het wat te kriebelen en heb ik besloten haar op te pakken. Ze gaat op woensdagavonden soms mee naar de rijvereniging en inmiddels heb ik een singeltje voor haar eigen zadel kunnen regelen, dus we kunnen wat km's gaan maken! Ik word al enthousiast als ik er aan denk. :Y) Planning is nu 1x per week even wat onder het zadel te doen met haar.

Dan nu de afgelopen tijd: Eyo is met de trailer even naar mijn moeder thuis gebracht om gevaccineerd te worden samen met Raan en Max. (Scheelt visitekosten.) Ze vinden het altijd zo gezellig samen.

Afbeelding

Gelijk haar manen eens ‘opgemeten’ om hopelijk over een tijdje verschil te meten. :+ Ongeveer 70-75 cm op het langste punt. Momenteel draagt ze haar manen eigenlijk altijd in een vlecht.
Afbeelding

Max en Eyo vinden het heerlijk om met elkaar te klieren. Ze hebben alle ruimte om ergens ander ste gaan staan, maar het liefste staan ze net even te dichtbij, om vervolgens tegen elkaar te chagrijnen. Hilarisch om naar te kijken, dus ik zal jullie verblijven met een filmpje. Video:


Daarna is Eyo weer mee gegaan naar de rijvereniging. Ik merk dat ik door de trainingspaarden en het lesgeven meer zelfvertrouwen krijg. De vorige keer hadden we enkel gestapt omdat we al een tijdje niet meer hadden gereden. Nu stapte ik op en was ineens mijn voorzichtigheid gevaren. We hebben lekker wat gedraafd en een paar balkjes meegepakt. Ze vindt het erg grappig allemaal maar moet echt leren haar hoofd stil te houden (anders gaat ze nog eens op haar snufferd) en een beetje actief door te draven. Ijverig is ze al, sturen gaat steeds beter, nu nog ritme.

Portretje.
Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de wiebelige, hoofdschuddende draf. Je ziet het probleem denk ik wel. :o


Ook weer eens met Raan naar Eyo toe gereden en daar even gebleven voor de gezelligheid. Eyo vindt het altijd heerlijk om hem te zien (rijvereniging, dit soort bezoekjes) dus dat was weer gezellig.

Afbeelding

Altijd maar gapen op de foto. En ik heb het haar zelf geleerd. :+
Afbeelding

Inmiddels had ik een singeltje geregeld voor het zadel dat ik voor haar had liggen, en heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik ging een buitenrit maken. Dit had ik welgeteld twee keer eerder gedaan. Één keer samen met mijn moeder op Raan. Ze ging toen direct al voorop en was onwijs braaf. De tweede keer was ik alleen met twee paarden, Raan en Eyo. De eerste 10 minuten heb ik op Eyo gezeten en had ik Raan aan de hand. Hierna heb ik het zadel op Raan gelegd en ben ik op Raan verder gereden, met Eyo aan de hand.

Dit zou dus onze eerste buitenrit worden zonder (mentale) steun in de vorm van een tweede paard. Het begon wat hobbelig, aangezien ze schrok van de nieuwe hooibalen die gebracht waren. Ik ben dus afgestapt (De stoute schoenen was ik direct verloren :+) en heb het eerste stuk (langs de drukke weg) gewandeld tot de spanning er uit was. Daarna ben ik er op een rustige weg weer opgestapt en daar gingen we. Ze is onwijs ijverig, draaft zo weg en heeft heerlijk gelopen. Soms stopt ze even om ergens naar te kijken, maar na een paar seconden kan ik haar zo weer verder vragen (of besluit ze zelf dat het niet eng is). Terugweg wilde ze niet meer, en ik kwam er al snel achter dat ze simpelweg niet naar huis wilt. Ik ben afgestapt en heb de terugweg op een roze wolk met haar gewandeld.

Hier een filmpje van een stukje draf:



Daarna is ze weer mee geweest naar de rijvereniging (vorige week) en hebben we wat balkjes gedraafd en…… ‘gesprongen’! Je kunt het nauwelijks springen noemen, maar dit is het resultaat.

Afbeelding

Klik om af te spelen:


Zowel ik als Kirsti hebben afwisselend gejuicht en gemopperd. Het ene moment ging ze super: ze springt, draaft, doet alles wat ik haar vraag. We hebben zelfs ‘per ongeluk’ hier en daar een paar pasjes galop gedaan alsof het niets was. En het volgende moment gooit ze haar hoofd, struikelt ze, en uiteindelijk heeft ze één flinke struikel gemaakt. (Filmpje beter niet online, maar indien geïnteresseerd kan ik hem pb sturen. ;)) Oftewel, een flinke blooper die duidelijk het ‘probleem’ aangeeft. Gelukkig zijn we al druk bezig met oplossen en gaat het iedere keer een stuk beter. Uiteraard ga ik nog niet daadwerkelijk springen met haar op deze leeftijd. Dit is enkel voor de ervaring, maar ik ga haar nog niet op die manier belasten.

Weekeinde erna lekker uit wandelen gegaan. Ze mocht een stukje los en kan dan heerlijk rondcrossen. Hek aan het einde van de dijk heb ik uit voorzorg dicht gedaan, dus ongevaarlijk. :)


Ze kan ook heel goed loswerken op cirkels. :wow:


En dan gisteren nog, opnieuw een buitenritje. Dit keer vanaf stal, langs de drukke weg en over het kruispunt naar de rustigere weg gereden en daar zowel de heen als de terugweg gereden. Ik ben er halverwege eventjes af gegaan toen er een helikopter over kwam en ik geen risico wilde nemen. Daarna gewoon weer opgestapt, en hoppa, verder. Ze is zo stoer, zo dapper, en vindt alles heerlijk. Op de terugweg door het bosje heen gestapt en tja, ik blijf in herhaling vallen, dat deed ze natuurlijk ook super. :=


Ik moest de afgelopen tijd eigenlijk ook nog heel lang haar Youtube verzamelfilmpje maken van haar tweede jaar. Dit is dus eigenlijk alles voordat ze onder het zadel ging. Daar komt over een paar maandjes het volgende filmpje van denk ik zomaar. ;)

Van één tot tweejarige:
Van twee tot driejarige:

En kennen jullie dat schuldgevoel? Die ogen die je aankijken als je weer naar huis gaat en die je vragen: 'Moet je echt nú al weg?' Die blik, het meelopen tot het uiterste van het hek, je zelfs nakijken als je al in de auto zit? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het breekt mijn hart als ik dan harteloos wegrij. |(

En dat allemaal hierdoor:

Afbeelding

Afbeelding

Keer dat nu maar eens de rug toe. _/-\o_

We hebben momenteel een leuk doel om naartoe te werken. We hebben ons namelijk lekker impulsief ingeschreven voor een WE clinic bij een nabijgelegen rijvereniging. Dat wordt dus: Obstakels, rondrijden met andere paarden, in een vreemde rijbak, in haar eentje op de trailer. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden! Uiteraard hebben we 0 verwachtingen en ga ik er misschien wel enkel naast lopen. Ik heb er in ieder geval zin in!

Eyo wenst iedereen tot snel!

Afbeelding :wave:

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:25

Wat een leuke update! Jullie zijn lekker bezig met nieuwe ervaringen opdoen.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:31

Jullie gaan lekker. Werk je ook bijv aan de dubbele lijnen om haar balans onbelast te trainen? Zal miss ook gaan schelen in het struikelen tijdens het rijden.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 00:06

darkadia schreef:
Jullie gaan lekker. Werk je ook bijv aan de dubbele lijnen om haar balans onbelast te trainen? Zal miss ook gaan schelen in het struikelen tijdens het rijden.


Hebben we voorheen wel gedaan maar nu niet meer in verband met geen geschikte bodem in de rijbak. Ik zou het misschien weer eens kunnen oppakken, maar dan op buitenwandeling. Welke oefeningen denk je dat ik langs de weg kan doen voor haar balans?

BoleroArt
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-02-20

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:07

Wat een leuke verhalen en leuke foto’s zeg, ik ga volgen! :)

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:17

BoleroArt schreef:
Wat een leuke verhalen en leuke foto’s zeg, ik ga volgen! :)


Leuk, Bolero.art. :D

Wat maak jij gave digitale tekeningen(?) zeg! Mocht je ooit om een model verlegen zitten dan bied ik Eyo aan. :j Ik ben je gaan volgen op insta.