Shomanship at Halter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RakkerPower
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-18

Shomanship at Halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 19:58

hey,
ik had een vraagje : wat is eigelijk het verschil tussen :
shomanship at halter en halter??


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Shomanship at Halter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:18

Bij de halter wordt er vooral gekeken naar de bouw van het paard, deze discipline zie je dan vaak ook alleen bij rassenshows omdat een trekpaard met een Shetlander vergelijken soms wat lastig is :D Bij de showmanship gaat het meer om de ruiter/begeleider van het paard (showMANship). Het ziet er makkelijk uit, maar dat is het zeker niet :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:11

Bij de halter is vaak een vast pattern: de jury beoordeelt de gangen en de bouw van je paard en loopt bij het opstellen om je paard heen. Ze kunnen ook de tanden willen bekijken.

De showmanship heeft meestal andere patterns, waaronder als onderdeel rechte lijnen, cirkels en turns. Ook hier moet je opstellen, maar dan kijkt de jury meer of er geen voeten worden verzet en of je paard braaf en gewillig blijft staan. Maar het allermeest gaat het om jouw zelfverzekerdheid en manier van bewegen. Je moet echt showen en trots zijn om je paard te mogen laten zien. Je moet echt één zijn met je paard en hij moet op de allerkleinste signalen zijn ding doen.

Ik vind de showmanship echt een geweldig onderdeel, maar het moet je liggen. Mensen vinden het of geweldig, of hebben er een gloeiende hekel aan :))

Dit, en dan ooknog graag glimlachen :D

Afbeelding

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers