Enthousiaste(western)ruiter gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Enthousiaste(western)ruiter gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:26

Hallo, wij zijn op zoek naar een enthousiaste (Western)ruiter.
Voor het bijrijden, trainen, inrijden en verzorgen van onze paarden.
Belangrijk is dat je het graag WIL doen, er plezier in hebt, en over veel doorzettingsvermogen beschikt. Bereid bent om dingen te leren, en niet bang aangelegt bent.
Het betreft hier GEEN betaalde baan,
Ben jij beschikbaar voor een korte of lange periode,of bijv.1 of meerdere dagen per week? ....en durf je de uitdaging aan?
Neem dan contact met mij op via pb , of email.
Vriendelijke groeten Corrie
The Sandy Road Ranch


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:38

Heb je ook wat aan stagiairs? Kun je Henla_tent eens proberen, die rijdt hartstikke leuk!

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:46

Helaas woont ze niet echt in de buurt ..
Henla is hier al een aantal keren geweest om te helpen met de jonge paardjes, en dat ging altijd super! OK dan!
Stage mag ook natuurlijk,
Iig bedankt voor het meedenken

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:48

waar zitten jullie? Misschien handig om te vermelden, het hooge noorden is best wel groot! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:50

Ik denk dat iemand met de kwaliteiten die jij zoekt elders een redelijk betaalde baan kan krijgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:54

Als ik parttime zou werken zou ik er best oren naar hebben hoor. Betaald krijgen zegt lang niet alles. Leuk voor je eigen ervaring!

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 18:00

Nou die baan moet ik nog tegen komen dan...

Maar wellicht vindt iemand het gewoon leuk om te doen,

-voor stage plaats
- of 1 of meer dagen per week
-of bijv. in vakanties o.i.d. (intern mogelijk) evt. ook het meenemen van eigen paard.

Er zijn genoeg mensen die een bijrijpaard zoeken toch?
En die ze aanbieden ,vragen er zelfs geld voor,
dus zo een rare vraag is t volgens mij niet,en vragen staat vrij Tong uitsteken
Heb het zelf ook veel gedaan puur om ervaring op te doen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:46

volgens mij woon ik vlakbij Haha! ik heb je ge-pb't

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:34

sugarmiss ik sta een beetje verbaasd over je reactie! dr word hier gewoon gevraagd om iemand die het leuk vind om een paardje te trainen. dr wordt niet gesproken over een prof of enig ander niveau
volgens mij is dit gericht op mensen die tijd over hebben en graag willen rijden .. niet persee iemand die het als werk wilt doen..

misschien is het niet zo bedoeld maar tkomt nogal bars over..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:48

Voor leergierige ruiters een superkans, het is dat het zo ver weg is. Maar voor het beter leren rijden en omgaan met paarden hoef ik geen geld. Maar goed, da's wel weer erg off-topic.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:23

inderdaad erg jammer dat het voor mij zo ver weg is....
lijkt me erg leuk voor de ervaring
succes met het vinden van een leuk persoon *LOL*

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Axefield

Berichten: 482
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 03:25

Ben bang dat ik het toch wel met Sugarmiss eens ben, voor dezelfde dingen/vaardigheden die gevraagd worden, wordt al gauw geld betaald. En bovendien, als je jezelf aanbiedt, wordt je -als het bekend wordt dat je dit doet- al gauw aangemerkt als een illegale amateur-ruiter en ben je verplicht open te starten. Het is dat je niet betaald krijgt......

Love my little men.....Sammie & Tommie

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 09:56

Hallo, ik wil er nogmaals op wijzen dat ik niet opzoek ben naar een wedstrijd ruiter, die ambitie is echter leuk meegenomen.

De zogenaamde eisen als plezier,doorzettingsvermogen,en bereid zijn te leren,en niet te bang.. kan wat mij betreft net zo goed op een recreatie ruiter slaan.
Enthousiasme is waar ik om vroeg, de rest valt te leren.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:28

Je hebt het o.a. over trainen, inrijden. Dat lijken me geen zaken die je snel aan een 'stalhulpje' over zult laten.
Natuurlijk kun je dit iemand leren, maar de tijd die je dan kwijt bent kun je het net zo makkelijk zelf doen en dat lijkt me hier nu net niet het uitgangspunt.

Voor iemand die kundig is op het gebied van trainen en inrijden lijkt het mij logisch dat ze dit niet gratis gaan doen, zeker niet als het om iets gaat wat meerdere dagen per week gedaan moet gaan worden.
En iemand die maar 1 dag komt en een andere dag een ander lijkt me geen goed idee om die paarden te laten trainen/inrijden.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:28

Persoonlijk zou ik het geweldig vinden om op deze manier mijn rijvaardigheid te verbeteren, immers alleen door veel te rijden en op verschillende paarden, vergroot je je ervaring. Je kijkt er misschien iets anders tegenaan als je een eigen paard tot je beschikking hebt en niet zo "wedstrijdminded" bent. Maar kijk eens naar mensen die bijvoorbeeld een manege runnen en die veel paarden rijden, door schade en schande leren die het meest.

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 13:38

Niemand heeft het over een 'stalhulpje!
En ik snap je argumenten heus wel..
Maar...........

Als er iemand op stage komt zal ik er toch ook tijd in moeten steken!? dus dat maakt voor mij geen verschil,
Misschien kan ik het makkelijker zelf gaan doen, maar als ik niet bereid ben om tijd en energie in iemand anders te steken, zal ik het ook altijd zelf moeten blijven doen...

theodorus
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:02

Goh, misschien ligt dit op het platte land anders, maar voor Haagse begrippen stel je een hele brutale vraag. Ik ben het ook met Sugarmiss eens.
Ik vind het een een hele verantwoordelijke job, je geeft het paard tijdens het beleren de basis mee voor de rest van zijn leven. Ik vind dat je dit niet kan laten doen door iemand die net komt kijken.
Succes met je zoektocht!!!!
Groet Theo

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:45

nou ja zeg.... zo raar vind ik het niet.
ik heb ook nog nooit een paard beleerd en heb er ook niet de juiste training gehad. ik rij zelfs even lang western als mijn paard, maar ik doe het ook, beleer ik mijn paard dan verkeerd?
geef ik mijn paard een verkeerde basis mee?
dat vind ik een beetje overdreven.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:25

k snap niet waarom hier nou over gebekvecht moet worden ..
tuurlijk iemand die vakkundig en proffesioneel paarden inrijd komt hier niet op af. maar daar wordt ook niet om gevraagd.
er word gewoon gevraagd om iemand die het leuk vind om te LEREN.
en daarnaast je bent er idd tijd aan kwijt maar heb je er wel eens over nagedacht dat er misschien een achterliggende reden achter zit?
ik heb ook iemand die mijn paard voor me rijd en die het leert om hem opnieuw in te rijden. ben ik dan ook verkeerd bezig? denk het niet want ik heb zelf lichamelijke problemen en de ruiter wil graag wat leren.

daarnaast heeft fasisilia een heel goed argument! laten we het allemaal zelf blijven doen tot we oud en grijs zijn of laten we het overlaten aan een prof ..
maar wij hebben het ook zo geleerd en de profs zijn ook niet altijd profs geweest. dus waarom niet iemand een kans geven om dit vak te leren kennen?
want als we gaan doen wat theodorus zet: niet laten doen door iemand die net komt kijken... in dit geval betekend het dus dat alle trainers zullen gaan vergrijzen en over 60 jaar als deze trainers en profs niet meer kunnen paardrijden is het met de sport gedaan. geen paardrijden meer voor het mensenras. puur omdat niemand zou mogen leren hoe je een paard inrijd want dat horen de profs te doen....
denk dat ik mijn standpunt duidelijk heb gemaakt. en moet er nog even bij zeggen dat ik het jammer vind dat al voor de zoveelste keer een topic hier op western vergalt word doordat topics waarin een normale vraag gesteld word de grond in word geboord.
(dit kritiek geld voor het forum western zelf en niet voor bepaalde gebruikers.)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:07

Sinds wanneer is discussieren ineens bekvechten geworden Verward Zoveel mensen zoveel meningen.
Als Fasilia iemand kan krijgen die haar gratis wil helpen en tegelijkertijd leren in het proces prima, kan voor beiden een win/win-situatie zijn.
Ik geef alleen mijn mening dat als ik parttime op zoek zou zijn naar werk in de paarden én ik zou de kwaliteiten hebben die gevraagd werden dat ik het niet gratis zou doen.

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:48

oke anders gezegt dan:
jij zegt dat de kwaliteiten die gevraagd worden te hoog zijn gegrepen : De zogenaamde eisen als plezier,doorzettingsvermogen,en bereid zijn te leren,en niet te bang..

voor zover ik kan zien zijn deze eisen niet zo hoog. elke manegeruiter die meer wilt leren kan die kwaliteiten hebben, moeten we dan gelijk geld bieden?
anyway ik vind een discussie op zich prima maar misschien kunnen we hierover een apart topic strarten? ik heb nl het idee dat het niet meer om het originele onderwerp gaat nl het zoeken naar iemand. niet meer en niet minder.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:52

Maar wederom haal je er alleen de zgn. 'eisen' uit die je van een verzorger/bijrijder/hulp mag verwachten. Ik heb het over de eerder door mij aangehaalde zaken zoals trainen/inrijden.
Maar genoeg hierover, ik hoop dat Fasilia iemand naar tevredenheid vindt.

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:59

oke ik ga met je mee. einde discussie no affence..
ik hoop ook dat ze iemand vind Haha!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:19

De verschillende meningen worden duidelijk geventileerd. En ieders mening mag er zijn. Als je denkt dat iemand het bot bedoeld dan kun je dat altijd navregen. (liefst via pb) Ik denk niet dat SM hier bot over wil komen maar idd gewoon haar mening zegt.

In ieder geval doet mijn mening er niet toe. En ik hoop dat dat er nu weer gewoon ontopic gereageerd kan worden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:58

Dat hoop ik ook..Gelukkig reageren er ook nog mensen telefonisch en via de mail , die wel serieus geintresseerd zijn!

......ik begin me hier al aardig thuis te voelen zo.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: horsie1994 en 27 bezoekers