paard overvliegen van USA naar belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 21:01

hoi hoi

ik weet dat hier al meerdere topics bestaan maar de meest recente was ergens begin 2014
en omdat er veel veranderd met de jaren (moest er toch een recente bestaan weet ik dit graag)


nu een aantal jaar had ik al eens van alles opgezocht en nu dus weer waardoor ik merkte dat netpoint niet meer bestaat? welke maatschapij gebruiken jullie nu of raden jullie aan?
dat het veel geld kost dat weet ik

natuurlijk blijf ik ook rustig in europa zoeken maar ben zo kieskeurig en telkens ik in amerika ben of via internet kijk vind ik toch gelijk mijn ding :P
Laatst bijgewerkt door C_arola op 06-09-18 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Letter toegevoegd aan de titel

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: paard overliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:15

Je kan eens contact opnemen met Horse Service International (HSI) die doen dit al jaren! Volgens mij hangt maatschapij een beetje van het vliegveld. KLM vliegt sowieso op New York en Los Angeles (ben zelf eens meegevlogen als groom met ze naar New York).

Heb je al een leuk paardje op het oog? Ben benieuwd wat voor 1 :D

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: paard overliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:35

Dat wordt een pittige opgave, eerlijk duurt toch het langst :+

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 21:37

oh super dankjewel
dacht dat KLM ook vanuit houston vloog maar niet zeker, heb tijd terug contact gehad met iemand uit duitsland die geregeld paarden laat overkomen en die deed dat ook via klm

nog niets gevonden doordat deze mooie meid mijn hart heeft en ik dus zeg maar het evenbeeld zoek (gaan ook uitzoeken wat de kosten zijn voor een draagmerrie omdat dr eigenaar graag een veulen van de wilt )Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:51

Als je budget hebt om in te voeren, moet een mooie overo merrie hier in Europa echt wel te vinden zijn voor dat geld... kijk vooral ook in Frankrijk, daar vind je veel meer leuke paints. Ik zal mijn ogen ook eens openhouden :) ;)

En draagmerrie, allemaal goed en wel, maar je weet toch dat een frame overo zo wat het moeilijkste om te fokken is he? dus de kans dat je dan een kopietje zal krijgen echt wel heeeel miniem is ... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:56

onpaard schreef:
Dat wordt een pittige opgave, eerlijk duurt toch het langst :+


:')

TS, er mist een v in je topictitel

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 22:03

Tinniie schreef:
Als je budget hebt om in te voeren, moet een mooie overo merrie hier in Europa echt wel te vinden zijn voor dat geld... kijk vooral ook in Frankrijk, daar vind je veel meer leuke paints. Ik zal mijn ogen ook eens openhouden :) ;)

En draagmerrie, allemaal goed en wel, maar je weet toch dat een frame overo zo wat het moeilijkste om te fokken is he? dus de kans dat je dan een kopietje zal krijgen echt wel heeeel miniem is ... :)


frankrijk is dus letterlijk het enige land waar ik nog niet gezocht heb omdat mijn frans echt 0 is
:p
ben dan ook echt super kieskeurig, niet aleen kleur moet goed zitten maar ook een klik zijn natuurlijk
om die reden ben ik ook rustig aan het zien en kijk ik wat er op mijn pad komt maar wil ik uiteraard wel al alle opties onderzocht hebben natuurlijk

dat een overo moeilijk te fokken is weet ik ook :p (wilde oorspronkelijk mijn eigen merrie laten dekken door een overo hengst) is ook helemaal de keus van de eigenaar wat voor hengst ie wilt maar omdat ze al 20 is en hij telkens blijft zeggen er een veulen van te willen dacht ik dus aan een draagmerrie. ik ga dus voor hem ook gewoon alles uitzoeken en dergelijke
want hij heeft echt wel spijt er zelf nooit wat mee gedaan te hebben (ze is ook pas sinds der 16 zadelmak )

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 22:04

Anoniem schreef:
onpaard schreef:
Dat wordt een pittige opgave, eerlijk duurt toch het langst :+


:')

TS, er mist een v in je topictitel


dankje voor de tip
toetsenbord doet weer moeilijk dus :(
even kijken hoe ik dit oplos

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: paard overliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:21

Ik vraag me wel ernstig af of je een dier van 20 nog zo’n verhuizing aan moet doen eigenlijk. Ik heb geen idee hoe duur klonen is maar dat zou ik dan eerder overwegen. Al geeft dat geen garantie dat de vlekken er zo uitzien als bij het origineel

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:28

troi schreef:
Ik vraag me wel ernstig af of je een dier van 20 nog zo’n verhuizing aan moet doen eigenlijk. Ik heb geen idee hoe duur klonen is maar dat zou ik dan eerder overwegen. Al geeft dat geen garantie dat de vlekken er zo uitzien als bij het origineel


Verhuizing is 1 ding, maar zo’n 10K (?) betalen voor de verhuizing van een 20 jarige zou ik toch persoonlijk een veeel te groot risico vinden.
Ik zou in Europa door blijven zoeken. Komt vast wel iets op je pad.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:34

Ik heb onlangs een paard geïmporteerd uit IJsland. Iets makkelijker dan USA denk ik... Ze vliegen op Luik. Hoop papierwerk maar wel goed te doen. Daar zelf op het vliegveld opgehaald maar dat kun je natuurlijk ook uitbesteden. Verkijk je niet op de kosten, is best prijzig allemaal. Vanuit USA zal helemaal een fortuin kosten....

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:02

Ik heb mijn ruin geïmporteerd vanuit Houston, hij vloog met KLM op Amsterdam. Alles is geregeld door Horse Service International, was ik erg tevreden over.
KLM vliegt ook op LA met paarden, dat weet ik zeker.
Mijn hoefsmid vliegt als groom oa op Miami en New York, maar dat is een cargo toestel (bij KLM vliegen er ook humane passagiers mee), welke maatschappij weet ik niet.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:15

Ik ben als groom meegeweest naar LA via horses2fly

Met een klm vlucht waar zowel paarden mee waren als passagiers, maar daar stoppen ze mee/zijn ze mee gestopt en wat ik me herinner was dat klm ze dan alleen nog in vrachtvliegtuigen vervoert. Maar je kunt ook contact opnemen met horses2fly

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:40

Er vliegen ook veel paarden van en naar Luik.
Weet alleen niet precies welke luchtvaartmaatschappij dat doet.

Ik weet dat Peeden de sportpaarden voor de grote fei concoursen doorgaans vliegt vanuit Europa naar de rest van wereld, en die gaan dan doorgaans vanaf Luik.
Alleen geen flauw idee of ze dat ook voor particulieren voor een enkel paard doen en ook geen flauw idee van de kosten.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:50

NedPoint bestaat idd niet meer. Wel heb je EquiFlight vanuit Collinsville, TX en Cavalletti Equine Logistics die dezelfde service bieden. Beide zijn betrouwbare adressen; Cavaletti is iets goedkoper.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:11

Paintedtwice schreef:
Tinniie schreef:
Als je budget hebt om in te voeren, moet een mooie overo merrie hier in Europa echt wel te vinden zijn voor dat geld... kijk vooral ook in Frankrijk, daar vind je veel meer leuke paints. Ik zal mijn ogen ook eens openhouden :) ;)

En draagmerrie, allemaal goed en wel, maar je weet toch dat een frame overo zo wat het moeilijkste om te fokken is he? dus de kans dat je dan een kopietje zal krijgen echt wel heeeel miniem is ... :)


frankrijk is dus letterlijk het enige land waar ik nog niet gezocht heb omdat mijn frans echt 0 is
:p
ben dan ook echt super kieskeurig, niet aleen kleur moet goed zitten maar ook een klik zijn natuurlijk
om die reden ben ik ook rustig aan het zien en kijk ik wat er op mijn pad komt maar wil ik uiteraard wel al alle opties onderzocht hebben natuurlijk

dat een overo moeilijk te fokken is weet ik ook :p (wilde oorspronkelijk mijn eigen merrie laten dekken door een overo hengst) is ook helemaal de keus van de eigenaar wat voor hengst ie wilt maar omdat ze al 20 is en hij telkens blijft zeggen er een veulen van te willen dacht ik dus aan een draagmerrie. ik ga dus voor hem ook gewoon alles uitzoeken en dergelijke
want hij heeft echt wel spijt er zelf nooit wat mee gedaan te hebben (ze is ook pas sinds der 16 zadelmak )


Mijjn neef woont in frankrijk en heeft daar volgens mij contact met een fokker van paint horses. Tenminste hij heeft het wel eens gedeelt op de fb pagina.

Hij wil je vast wel helpen.
Als je intresse hebt stuur even een pb dan ga ik er even achteraan.

Voor maatschappijen die je vlucht kunnen regelen moet je idd zijn Bij HSI, Horses to Fly of European Cargo Service of bij de Fam Krooshof in Haaksbergen.(werken ook samen met HSI, toen ik nog wel eens voor ze vloog)

Vliegen met verschillende maatschappijen op Luik.

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 09:29

sanso schreef:
troi schreef:
Ik vraag me wel ernstig af of je een dier van 20 nog zo’n verhuizing aan moet doen eigenlijk. Ik heb geen idee hoe duur klonen is maar dat zou ik dan eerder overwegen. Al geeft dat geen garantie dat de vlekken er zo uitzien als bij het origineel


Verhuizing is 1 ding, maar zo’n 10K (?) betalen voor de verhuizing van een 20 jarige zou ik toch persoonlijk een veeel te groot risico vinden.
Ik zou in Europa door blijven zoeken. Komt vast wel iets op je pad.



de 20 jarige staat al in belgie, zo gek ben ik ook niet. ik zoek 1 zoals haar namelijk
we zijn ook aan het zien voor een draag merrie voor der

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:44

Oh vandaar! Verkeerd begrepen :j

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:04

Enkele Paint fokkers in Frankrijk:

Paint Horse Vallée
Elevage des Flots
Montigny
Ecurie de saint Sébastien
Elevage siquano’s mind
Ranch des vignes
Baldrock ranch
Pierrick petitfour
Stephanie dobosz
Saltussiene horses
Elevage paint Horse passion
Paint Horse angels


Zijn een aantal paint fokkers in Frankrijk, ze zijn allemaal terug te vinden op Facebook :)

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:10

Paintedtwice schreef:
de 20 jarige staat al in belgie, zo gek ben ik ook niet. ik zoek 1 zoals haar namelijk
we zijn ook aan het zien voor een draag merrie voor der




Als je iets zoekt op embryotransplantatie en draagmoeders dan "moet" je echt hier even kijken:

http://www.equilifebreeding.com/

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:14

Reken voor embryotransplantatie/ draagmoeder etc.. toch zeker een paar 1000€ per poging.


Prijslijst ET op ons dekstation, let op het loopt echt snel op al die bedragen bij elkaar...


Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:23

Ik zou het ook afraden.. Ivm de leeftijd van de merrie, en de (hoge!!!) kosten die je zal hebben aan de import. Ik heb mijn overo jaarling merrie gekocht in Italië, en over laten komen met de vrachtwagen. Het was een moeilijke zoektocht, want ik had net zoals jij bepaalde eisen (loud colored overo, reining/cutting bloedlijnen, een combi die niet zo veel voorkomt :D ). Maar het is uiteindelijk wel gelukt! Er staan ook regelmatig leuke overo's te koop op ehorses (duitsland), zie onder andere de links hier onderin. Als ik jou was zou ik gewoon even doorzoeken :j Bokker Filly heeft ook jaar twee jarige buckskin overo merrie te koop, de laatste nakomeling van Red Pebbles. Kijk in de zoekfunctie maar bij Pebbles Final Star.

En op ehorses ook nog twee:
https://www.ehorses.de/paint-horse-heng ... 89123.html

en

https://www.ehorses.de/paint-horse-heng ... 95936.html

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:43

sanso schreef:
Oh vandaar! Verkeerd begrepen :j


Geen probleem :D

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:50

Emita schreef:
Ik zou het ook afraden.. Ivm de leeftijd van de merrie, en de (hoge!!!) kosten die je zal hebben aan de import. Ik heb mijn overo jaarling merrie gekocht in Italië, en over laten komen met de vrachtwagen. Het was een moeilijke zoektocht, want ik had net zoals jij bepaalde eisen (loud colored overo, reining/cutting bloedlijnen, een combi die niet zo veel voorkomt :D ). Maar het is uiteindelijk wel gelukt! Er staan ook regelmatig leuke overo's te koop op ehorses (duitsland), zie onder andere de links hier onderin. Als ik jou was zou ik gewoon even doorzoeken :j Bokker Filly heeft ook jaar twee jarige buckskin overo merrie te koop, de laatste nakomeling van Red Pebbles. Kijk in de zoekfunctie maar bij Pebbles Final Star.

En op ehorses ook nog twee:
https://www.ehorses.de/paint-horse-heng ... 89123.html

en

https://www.ehorses.de/paint-horse-heng ... 95936.html


Hoi hoi Dankje voor de links.
De 20jarige staat al in België. Zij is namelijk het voorbeeld dat ik graag wil en voorlopig nog niets gevonden dat aan haar kan tippen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: paard overvliegen van USA naar belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:20

Ah, dan snap ik het. Maar dan zou ik gewoon nog wat geduld hebben, vorige week stonden er nog twee hele gave overo's op ehorses. Ik zie de advertenties alleen niet meer, dus ze zullen wel verkocht zijn. Maar ze zijn echt wel te vinden! Al helemaal als je geen specifieke bloedlijnwensen hebt (die had ik namelijk wel en dat maakte de zoektocht nog 10x moeilijker :D )