[VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 17:58

Weer een updateje van Flash :)

Zaterdag ben ik weer even heen geweest samen met mijn vader. Vrijdag hadden we een vliegendeken opgehaald voor haar maar door de hitte en het 25 jarige huwlijks jubeleum van mijn ouders hebben we hem niet meer gepast die dag, dus dat hebben we zaterdag even gedaan en gelukkig past het prima. de deken is zelfs nog iets te groot :D

Doordat ik bij mijn ouders sliep kon ik mooi voor de hitte aan naar de paardjes toe en kon ik ook nog wat met flash doen. Op de planning stond weer oefenen met de singel, longeren en oefenen voor de wedstrijd 2 september.

Ik heb de singel deze keer op de poetsplaats omgedaan en ben er even lekker mee gaan schudden en bewegen. even op haar schoft laten vallen, wat heen en weer schuiven, zorgen dat de ringen geluid maken het maakt haar allemaal niks uit. Ze werd zelfs ongeduldig dat het zo lang duurde allemaal :+

Hierna maar lekker naar de bak gegaan en eerst begonnen met wat mee loop oefeningen. Ik merkte dat ik veel moeite heb met haar 'wakker'maken. als ik iets vraag doet ze er eigenlijk net te lang over om te reageren. Weer een leerpuntje :D. Hierna zijn we begonnen met longeren. dit ging al stukken beter dan de vorige keer alleen heeft ze nu bedacht dat het eigenlijk alleen maar saai is, wat dus resulteerde in tegenover mij stil gaan staan, oren plat en gaan dreigen. Hier was ik natuurlijk niet van gediend en heb haar doormiddel van zwaaien met het touw naast mij en op haar aflopen even heel duidelijk gemaakt. Na een paar keer bedacht flash zich dat gewoon lopen eigenlijk veel minder moeite kost :j
om uit te stappen ben ik bezig geweest met wat volg oefeningen. dit doe ik doormiddel van het constant 8tjes lopen, waardoor ze mijn hand moet volgen. Hierna zijn we het om de achterhand draaien nog even gaan oefenen en toen vond ik het wel weer genoeg.

Helaas deze keer niet het fijne gevoel van oe wat ging het lekker, maar meer een gevoel van hmm iets klopt niet helemaal in hoe wij samen werken. Ik denk dat het komt door het in opstand komen van haar, maar wil de volgende keer toch wat meer kritischer naar haar lichaamstaal kijken, om te zien of het niet iets is wat ik doe/mijn houding naar haar toe.

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:34

Klinkt als een pittig dametje als ik je verhaal zo lees :P
Maar het komt vast wel goed.. Drie stappen vooruit, eentje terug, en dan weer vooruit :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 13:44

Ja Flash is enorm pittig. Ze heeft echt een karakter waar je mee moet leren omgaan, maar als je haar begrijpt en zij weet dat jij de baas bent doet ze ook echt alles voor je. Dat maakt haar weer zo een fijn paardje.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:58

Zolang je goed consequent bij haar bent, en blijft dan krijg je straks een heel leuk meewerkend paardje voor terug.
Dus blijven doorzetten !

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 11:10

Even een kleine update! Flash heeft de afgelopen tijd en de komende week lekker vakantie :) na de 16e gaan we weer lekker aan het oefenen voor de wedstrijd.

En... Flash is gisteren 2 jaar geworden *\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb het dit jaar niet gevierd door de regen. Mijn zelf gemaakte feest hoed zou dat niet vol houden haha.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 14:47

en de 2e update van vandaag.

Na goed overleg hebben ik en mijn ouders besloten flash te koop te zetten. ik vind het een moeilijk besluit, maar het is wel een besluit dat ik zelf gemaakt heb en wat voor mijn eigen gezondheid beter is.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:52

Ik wilde jullie gaan volgen, maar helaas :(
Succes met de verkoop, hopelijk vinden jullie een lief baasje voor haar!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 16:03

Pepperrr schreef:
Ik wilde jullie gaan volgen, maar helaas :(
Succes met de verkoop, hopelijk vinden jullie een lief baasje voor haar!


Ik blijf tot ze verkocht is natuurlijk gewoon bezig met haar :) Ook zal ik hier jullie op de hoogte van de verkoop proberen te houden voor zo ver het mogelijk is voor mij.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Balou_k

Berichten: 14047
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:03

Heb je haar al geadverteerd. Erg jammer zeg! :( ik dacht dat jullie juist lekker op weg waren.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:11

Waarom verkopen filly? Jullie waren juist zo lekker bezig!

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 17:31

we waren inderdaad lekker bezig. helaas is het voor mij lichamelijk niet meer vol te houden om een jong paard te trainen en te leren wat ze moet leren. Hierdoor heb ik besloten haar te verkopen en daarna rustig te zoeken naar een paardje waar ik gewoon lekker mijn ding mee kan doen en wat ik lichamelijk vol kan houden.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 17:32

Balou_k schreef:
Heb je haar al geadverteerd. Erg jammer zeg! :( ik dacht dat jullie juist lekker op weg waren.


Ik heb haar op fb geadverteerd, twijfel nog of ik haar op marktplaats zet.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:44

Heftig filly, maar je moet ook om jezelf denken!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:17

Wat een moeilijke beslissing voor je! Ik zag haar net op Facebook voorbij komen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je een goed plekje voor haar vind. Houd je ons wel op de hoogte zo lang ze er nog is?

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 11:45

Ik hoop ook snel een goed plekje voor haar te vinden en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Morgen ga ik waarschijnlijk weer heen, maar dit zal zijn om verkoop foto's te maken voor op marktplaats en sporthorses.

Mochten mensen hier iemand weten die opzoek is naar een leuke 2 jarige merrie mogen julie mij altijd een bericht doen voor contact info.

en mochten julie het leuk vinden kan ik na de verkoop hier mijn zoektocht naar een leuk paardje met jullie delen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 16:06

Hallo allemaal, weer even een update van flash.

de laatste tijd ben ik met flash veel nieuwe dingen gaan doen. zo hebben we een zadeltje geprobeerd, voor het eerst meerdere kilometers gewandeld en hebben we haar al laten wennen aan een bitje. Al deze dingen gingen eigenlijk zonder problemen. haar "opzadelen" kon ik eigenlijk zo doen als ik bij frizzle ook deed. het enige verschil was dat ik het lichte engelse zadel gebruik inplaats van het westernzadel. wandelen ging ook super, de dingen die eng waren moest even naar gekeken worden en dan was het ook klaar. de koeien waren uiterst interessant en daar wou ze het liefst ook naar toe. de paarden waren dan wel weer heel spannend om langs te gaan.
Het bitje was ook geen enkel probleem die nam ze zelf in de mond zonder dat ik het hoefde te vragen en ze gaf hem ook netjes weer terug met het afdoen van het hoofdstel.

Het longeren blijft wel een puntje ondanks de vooruitgang die ze maakt. Flash vind het gewoon heel erg saai om telkens maar een rondje te lopen en tja als je dan aan zo een lang touw zit is steigeren en de andere kant op gaan ook wel heel leuk. Het de andere kant op gaan is er nu bijna uit en het steigeren zijn we druk mee aan het werk. Het is namelijk de kunst om er niet op in te gaan. gewoon uit laten razen en dan weer op de cirkel sturen. Hier word ze wel gefrustreerd van want haar plannetje werkt niet. Buiten dit om luistert ze nu super naar de comando's en hebben we vandaag de eerste rondjes galop gedaan. de keren hiervoor wist ze niet goed wat ik bedoelde en ging ze dus gewoon harder draven. vandaag viel het muntje ineens.

kwa verkoop is er eigenlijk geen nieuws. er zijn nog geen kijkers geweest dus ik wacht rustig af.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:35

Hoe gaat het nu met jullie? Nog steeds geen geïnteresseerden langs geweest? Ze heeft wel een karaktertje hè, maar je hoort wel vaker dat "lastige" jaarlingen uitgroeien tot de leukste rijpaarden :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 20:46

Flash doet het super! Ze leert steeds sneller en krijgt steeds meer plezier in het werken. Heb al redelijk wat berichtjes van geïnteresseerden, maar nog geen kijkers. Ze is natuurlijk ook niet geprijsd om snel weg te gaan haha. Ik wacht geduldig af en tot die tijd blijf ik wat met haar werken. Nu school weer begonnen is ben ik er wat minder, moet mijn draai weer vinden in het combineren van school en de paarden.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 11:56

Even weer een updatje! Ik weet niet of er nog mensen zijn die interesse hebben in updates, dus laat even een reactie achter als het je leuk lijkt om nogsteeds updatjes te lezen.

De laatste tijd ben ik weinig bij Flash geweest. School is weer begonnen en mijn rooster is echt om te huilen ;(
Ik ben als ik bij flash ben nu bezig met longeren, dit vind ze nog heel moeilijk en ik ben er ook echt geen held mee, dus we lopen nu een beetje tegen opstart problemen aan. Flash heeft ontdekt dat als ze gaat steigeren en als steigerend steeds dichter op het draad af gaat ik haar niet corrigeer. Ik wil namelijk niet dat ze achterover in het draad valt. Hierdoor heb ik besloten het steigeren niet meer te corrigeren, maar haar gewoon haar gang te laten gaan en haar daarna weer op de cirkel te vragen. Na ongeveer 10 minuten stopt ze dan ook met dit gedrag. Ik denk ook dat het komt omdat ze de ruimte heeft. Ik heb namelijk geen longeercirkel/roundpen.
2 week geleden is een een super aardige vrouw bij flash komen kijken, waar zowel ik als mijn vader een goed gevoel bij hadden. Helaas heeft zij besloten toch nog even verder te kijken wat helemaal geen probleem is natuurlijk. Flash staat tekoop maar hoeft natuurlijk niet weg. En wij hopen dan ook dat de mevrouw een super leuk paardje gaat vinden dat goed bij haar past :j

Tijdens het bezichtigen van flash heb ik zelf ook gezien hoe weinig ik eigenlijk weet van het opleiden van een jong paard. En hebben mijn ouders besloten dat ook zij lekker met flash aan de gang gaan.
Mijn vader vond het nu toch wel tijd voor een roundpen worden dus die gaat ook gemaakt worden *\o/*

Flash staat dus nogsteeds te koop, maar ik ga er niet meer actief mee adverteren. Als er iemand interesse heeft zijn ze welkom, maar zoals ik al zei ze hoeft niet weg.

Ik ga de komende tijd ook weer wat meer met haar moeder aan het werk. Mijn beste vriendin is de laatste tijd alweer met Frizzle bezig en ik ben vanplan op dagen dat ik veel tijd heb lekker een buitenritje met haar te gaan doen.

De komende tijd zal ik dus de voorderingen van het maken van de roundpen bijhouden en natuurlijk mijn bezigheden met flash voor de mensen die het nog leuk vinden om te lezen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:19

Ik lees zeker je updates hoor! Vooral ermee doorgaan :)

Ik had ook een steiger-probleem (maar dan aan de hand, niet met longeren want daar zijn we nog niet mee bezig :D ), maar ik heb met behulp van mijn instructrice en van Belletjheee het probleem redelijk kunnen oplossen (al heeft ze er soms nog steeds wel de neiging toe, maar op de wedstrijd was ze braaf en heeft ze het niet echt gedaan - op 1 poging na tijdens het warmlopen := ). Misschien zou je met een grondwerk instructeur aan de slag kunnen gaan. Onder begeleiding durf je zelf vaak net wat meer en zij kunnen jou misschien ook vertellen waar/waardoor het mis gaat. Ik was er zonder de hulp echt niet uit gekomen denk ik!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 16:20

leuk dat je nog volgt! ja jullie deden het echt super! kon helaas niet komen kijken.
Heb idd een grondwerk instructrice, die zei ook al "dit doet ze omdat ze het niet leuk vind. je kunt corrigeren of negeren."
corrigeren werkte niet dus nu gaan we het negeren. Ik denk dat als ik in een afgesloten ruimte met haar kan werken het al een stuk minder word.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:25

Super leuk je updates!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:27

Okee, nouja er komt een nieuwe roundpen aan lees ik dus dan moet het wel goedkomen toch :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:40

Ze proberen Door te steigeren eronderuit te komen . Gewoon omdat ze geen zin heeft om het gevraagde te doen.
Goed dat je haar negeert en toch doorzet op de cirkel.
Ze zal snel doorhebben dat steigeren geen effect heeft om eronderuit te kunnen komen.

en iemand wat je een beetje kan sturen met het grondwerk is ook fijn natuurlijk.
Want je houding van je lichaam is ook belangrijk met grondwerk.

Jammer dat je tijd gebrek hebt Door je school maar fijn dat je ouders willen mee helpen.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 20:55

ja ik heb zelf ook het idee dat het meer niet willen is gezien ze na 10 minuten het echt super doet. flash leert enorm snel dus het zou ook nog uit verveling voort kunnen komen. Ik denk dat wat lessen in longeren ook niet verkeerd zullen zijn voor mij.

Als het goed is heb ik over 2 a 3 maand weer meer tijd en wil dan ook weer wat lessen mee gaan pakken.

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers