[VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 09:33

Gisteren een primeur voor Flash!
Ik had zin in een buitenritje en dat kon natuurlijk niet met flash, dus Frizzle uit het land geplukt en opgezadeld. Dat hield dus in dat flash voor het eerst helemaal alleen achter bleef. Eerder als ik met Frizzle weg ging bleef mijn moeder bij flash om alles in de gaten te houden.

Doordat zowel ik als frizzle nog op moet bouwen besloten een uurtje weg te gaan. Flash rende wat door het land en het geluid wat ze wist te produceren was niet als hiniken te omschrijven. maar ze moet het toch een keer leren. Dus in de hoop dat flash alles heel liet op pad gegaan en toen ik terug kwam stond madam lekker te eten en pas toen frizzle hinnikte had ze door dat we er weer waren.

Super fijn om te weten dat ik dus gewoon op buitenrit kan. de volgende keer ga ik een half uurtje langer weg.

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:38

Wat fijn! Veel buitenrit plezier!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 20:30

Hallo allemaal even een kleine update!

Ik heb de laatste tijd veel zitten en denken en wikken en wegen over wat ik nou eigenlijk wou. Vooral de gedachten doe ik er wel goed aan om Flash te verkopen en hoe zou ze zijn als ze 3 is, zou het gewoon opstappen en wegrijden zijn? kwamen veel in mij op. Ook heb ik veel nagedacht over mijn reden van de verkoop. Ja mijn lijf wil niet alles wat ik wil en ja Flash kan heel heftig zijn in haar reacties met het grond werk, maar wat nou als ik gewoon een paar stappen terug doe en het heeeel rustig aan ga doen? Door deze gedachten kwam ik er achter dat ik haar niet zo zeer wou verkopen omdat het beter voor mij was en eerlijker voor haar, maar meer dat ik mijzelf niet goed genoeg vond voor zo een geweldig mooi paard met zo een leuk karakter. Dus na veel praten met mijn ouders en nadenken tot mijn hersenen krakten heb ik nu besloten Flash NIET meer te verkopen en gewoon af te wachten wat de toekomst brengt. Want ze staat gewoon lekker in de wei jong te zijn en is een heerlijk vrolijk jong paard wat nog steeds blij is iedere keer dat ik er ben.

Dus voor nu gaan we misschien 1 keer in de week wat doen. soms nog minder vaak omdat mijn lichaam het soms gewoon niet aan kan. Maar voor nu is dat prima voor haar en voor mij :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:18

Dapper besluit van je!
Ze is inderdaad nog jong dus geen haast. Vaak komt het vanzelf wel. Had ik ook met een 4 jarige merrie. Ze was erg lastig onder het zadel en qua gedrag. Twijfel of we haar zouden verkopen of niet. Uiteindelijk gehouden en alles op een enorm laag pitje gezet. Natuurlijk waren er tegenslagen, maar we gingen met sprongen vooruit. Dat had ik niet voor elkaar gekregen als ik was blijven doordrammen.

Dus lekker alles op jullie eigen tempo doen en neem vooral de tijd en de rust!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:25

Ik ben blij om dit te lezen filly! Verkopen kan altijd nog als het in de toekomst toch niet lijkt te werken. Maar van een jong paard dat nog niet onder het zadel is kan je nog niet zo veel zeggen.. Het kan nog alle kanten op! :) Goed besluit :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 20:31

Weer even een kleine update!

Flash geniet nogsteeds lekker van het jong zijn en heeft al een lekkere wintervacht. Ze is echt net een teddy beer <3 ik doe nu 1 keer in de week wat met haar als het weer het toe staat. En 1 keer in de week neem ik haar moeder mee op buitenrit. Hierdoor kan flash leren alleen te staan en dat het paard wel terug komt. Ze blijft gelukkig binnen de draden en maakt alleen de 1e 10 minuten wat drama en het moment dat ik terug kom. Het idee om haar 1 a 2 maand in een andere kudde te zetten begint toch steeds meer voet aan wal te krijgen. Frizzle is een enorme lieve moeder en accepteert dan ook bijna alles. Hierdoor heeft flash niet echt een doorgrondige opvoeding gehad en zou het dus goed zijn om even een tijdje in een gemixte kudde door te brengen. Aan de andere kant verzorgt niemand mijn kleine meid zo goed als mijn vader doet. Het is nogsteeds een twijfel puntje haha.

Deze winter wil ik meer met haar gaan wandelen en lekker troetelen. Nou ben ik een enorme kauw kleum dus of er van het wandelen wat komt hangt af van de temperatuur :+

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 21:02

Ha wat leuk, Ik wou even een updatje schrijven over afgelopen zaterdag toen ik weer met Flash aan de slag ging en kwam bij mijn openingspost terecht. Hier kwam ik tot de ontdekking dat ik doelen had gesteld bij het openen van dit topic. Dit was ik echter totaal vergeten :+

Daarom lijkt het mij wel leuk om even terug te blikken op deze doelen.
De doelen waren:
- Flash leren dat als we aan het werk zijn ze haar aandacht bij mij houd en zich er bewust van word dat ik ook nog in de ruimte sta.
- rustig aan toewerken naar de wedstrijd van of 2 september of ergens in oktober.

Het eerste doel is na mijn mening wel behaald. Flash let goed op mij en vergeet niet meer dat ik er ook nog sta (klopt het even af). Ook kan ze haar aandacht nu ze ouder is al stukken beter bij wat ik vraag houden en respecteert ze mijn ruimte al beter. Hier kunnen we nog een hele boel aan werken en dit zullen we in het nieuwe jaar ook weer gaan doen door grondwerk lessen.

Het 2e doel is half behaald. we hebben lekker rustig naar een wedstrijd toe getraint en zijn heen gegaan zonder verwachtingen. Daar was het doel Flash kennis laten maken met de drukte en de sfeer. Echter zijn we niet op de wedstrijd aangekomen. Flash schrok waarschijnlijk bij het wegrijden en heeft toen de trailer even opnieuw ingericht. Een cabrio leek haar namelijk wel een relaxte manier van reizen. Gelukkig zijn we hier achter gekomen bij een tussen stop en konden we veilig terug naar huis. Als we op de snelweg waren geweest wil ik niet weten wat er had kunnen gebeuren met een half losse kap op je trailer.

Ik sta er nu pas bij stil dat ik dit topic nog geen half jaar geleden heb geopend en ben plots heel erg trost op hoe ver we al gekomen zijn. Mijn angsten zijn overwonnen en we hebben bergen beklommen. Maar het was het allemaal waard. En nu de doelen behaald zijn word het wel tijd om nieuwe doelen te gaan stellen. Ik heb wederom voor 2 doelen gekozen (die ik waarschijnlijk volgende maand al weer vergeten ben :+ )

Doel 1
Meer respect voor mijn ruimte, wijken voor druk/mijn houding.

Doel 2
veilig en met een hele trailer aan komen op een wedstrijd. waarschijnlijk word dit in februari *\o/*

Dan nu maar de daadwerkelijke update :P

Zaterdag gingen mijn vriend, mijn vader en mijn broer de tegels voor de stallen leggen zodat de paardjes ook buiten lekker op het droge kunnen staan en ik/mijn vader niet meer met de kruiwagens vol mest door de blubber hoefden te ploeteren om bij de mest hoop te komen. Ik was van plan om lekker met Frizzle buiten of in de bak te gaan rijden, maar omdat Frizzle haar paddock maar 1 in en uitgang heeft en die niet gebruikt kon worden omdat ze daar de tegels gingen leggen besloten flash maar te poetsen en te kijken wat ze me aan zou bieden. Omdat Flash nogsteeds moeilijk doet met haar voetjes geven (niet omdat ze het eng vind maar puur omdat ze het kan) ben ik haar gaan belonen met snoepjes als ze het goed doet. Puur om het leuker te maken. Dit lijkt erg goed te werken alleen lijkt Flash kwa snoepjes iets teveel op mij. Nu zijn we allebei verslaafd :o Dit resulteert in een Flash die constant vraagt om snoepjes en hier dus ook gewoon je ruimte voor in komt. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar omdat ze heel veel wil doen voor een snoepje en het voor haar kwa leren gewoon werkt heb ik besloten om haar het vragen af te leren en te wachten tot ze een snoepje krijgt. Tot nu toe gaat dit heel erg goed :D

Dus Flash helemaal gepoetst besloten wat te oefenen met de showmanship at halter. Het meelopen gaat al super en het stoppen/langzamer gaan gaat al door een mini tikje aan het touw. Het enige wat nog echt heel moeilijk gaat is het draaien om de achterhand. Flash wijkt niet voor mijn druk naar haar toe wanneer ik wil dat ze van mij af stapt. Hier moeten we dus nog even goed mee aan het werk en gaan we ook weer les in nemen. Het draaien om de achterhand naar mij toe gaat echter al heel goed. Ik vroeg Flash naar mij toe te komen terwijl ik naast haar stond en haar wat naar achter vroeg. Flash snapte er natuurlijk geen piep van en begin te schrapen met haar voorhoef. Dit is een typisch beeld als ze heel hard aan het nadenken is. Ik wachtte rustig af terwijl ik licht de zelfde druk bleef houden en door vroeg. Puur perongelijk zette flash haar verste voorbeen over haar voor been die het dichts bij mij was, precies wat ik vroeg *\o/* Flash uitbundig beloond en een snoepje gegeven. Je kon de wieltjes haast horen draaien in dat puber brijn van haar. Na haar even rust te hebben gegund de oefening nogmaals gevraagd en hup daar ging dat beentje weer over de ander *\o/* Na weer een beloning en wat rust nogmaars gevraagd, maar deze keer moest ze ook haar been dat het dichts bij mij stond een stapje verzetten zodat ze weer normaal stond. (volgen jullie het nog?) Hier snapte ze dan weer helemaal niks van, dus daar stond madam met gekruiste benen te wachten op een snoepje die niet ging komen. Geduldig het ik gewacht en rustig door gevraagd en toen flash er helemaal klaar mee was verzette ze dat beentje om te gaan schrapen. Nou wil ik schrapen niet aanleren maar ze deed wat ik vroeg dus weer uitbundig beloond. Na nog een paar keer vragen zijn we tot de 2 keer overstappen gekomen zonder dat ze haar achter hand verzette *\o/* Ik was het meest trotse baasje ooit <3 al helemaal als je je bedenkt dat op nog geen 10 meter afstand de mannen bezig waren met rubberen hamers, tegels en de trekker!

Ik vrees dat het een lange update is geworden, maar ik hoop dat jullie het een leuke vonden {:)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:40

Oooh wat fijn om te lezen! Jullie komen er echt wel!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:07

Leuke update filly!! Je bent goed bezig :) Er staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn := Hij heeft goede maar vrij pittige nakomelingen :D

Ben je nog van plan om bij de DPHC te gaan starten komend jaar?

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 11:15

Dankje @pepperrr

Voorlopig gaan we alleen onderlinge wedstrijden starten. Ik vind de kosten van de dphc nogal hoog. Iig in combinatie met de apha kosten en het is best wel een stuk rijden iedere keer. De onderlinge wedstrijden zijn allemaal redelijk dichtbij wat ik voor nu wel heel fijn vind

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 11:46

Weer een update van flash!

De laatste tijd ben ik vrij weinig bij de paarden vanwege drukte en allemaal regel gedoe en het weer werkt ook niet helemaal mee :')

Maar gisteren lag er sneeuw *\o/* 3n traditie getrouw ga ik dan altijd wandelen met Frizzle. Dit jaar mocht flash dan ook voor het eerst mee. Vriendlief wou Frizzle wel vast houden zodat ik met flash kon lopen. Maar de wandeling liep niet zoals ik wou:+ Eerst moesten we door het bosje bij stal, normaal geen probleem, maar vandaag lag er een mooie boom over het pad. Dus ik zei tegen vriend lief "nou dan maar weer terug he" vriendlief die eigenlijk helemaal niks met paarden heeft zei" ag daar kunnen ze toch makkelijk over heen" dus ik dacht waarom ook niet, proberen kan altijd! Ik ben over de boom gestapt en heb flash zelf een pad laten zoeken. Natuurlijk besloot madam dat ze prima over het hoogste deel kon stappen. Er geen rekening mee gehouden dat ze een lekkere dikke buik heeft kwam het voor haar als en verrassing toen de boom haar buik raakte. Ze stond even stil, beet de boom een keer en stapte er op een kunstige manier met haar achter benen over heen. Dan denk ik toch wel bij mijzelf wat een heerlijk nuchter paard is het toch. Vriend lief volgde mijn voorbeeld, frizzle dacht echter ja dag ik ga wel over dat lage stukje daaro veeel makkelijker!. Na het bosje besloten we rechts af te gaan. Links lopen vaak paarden en rechts loopt nooit wat. Deze keer liepen er schapen. Geen probleem dacht ik flash vind schapen leuk. Frizzle was echter ineens heel erg allert en aan het snuiven. Omkijkend of alles goed gaat achter mij zie ik 2 shetlanders aan komen stormen. Gezien flash zo mooi rustig was dacht ik dat ze ze gewoon negeerde dus we liepen lekker door. En toen haalde flash ineens bambi capriolen uit de kast. Blijkbaar had flash de shetlanders helemaal niet gezien en schrok ze zich nu bijna dood. Flash sprong de lucht in en bij de landing schoven al haar 4 de beentjes een andere kant op op de met sneeuw bedekte weg. Waarna ze net optijd grip kreeg en besloot dat stijgeren van uit die houding ook wel mogelijk was. Hier nam ik mijn gedachte over het heerlijke nuchtere paard maar weer terug. Frizzle ondertussen veranderd in een arabische hengst wou door lopen en flash kende de backup ineens super goed! Dat doet ze tijdens het oevenen nou nooit :')
Mijn ingeving was snel doorlopen dan leert ze dat het niet eng is. Toen ik na een paar meter ook nog een een kudde van 5 jaarlingen aan zag komen van rechts, besloot ik terug te gaan. Links shetlanders en rechts jaarlingen leek mij wat teveel van het goede. Dus onze geplande wandeling van ong 10 km is veranderd in een hou je paard vast want ze denkt dat ze op gevroten gaat worden 1 km lange wandeling. Terug op stal nog wel even bevestigd bij flash dat ik niet iets ben waar je even door heen loopt en al helemaal niet naar gaat stijgeren. Dit begreep madam vrij snel en kwam toch even sorry zeggen. We hebben de paarden op stal gezet en met de opmerking "zo dit houd een fris paard in dus" van vriend lief zijn we maar naar huis gegaan.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:56

Oh jeetje, ik was zo in de stress geraakt waarschijnlijk als ik daarbij was geweest _O- Wat vond je vriend ervan eigenlijk? Kon hij rustig blijven?

Wel knap dat jullie toch een stukje zijn gaan wandelen! Een hele andere wereld als er een laagje sneeuw ligt :j

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 18:59

Ik raak niet meer in de stres van Flash haha. Onderhand weet ik dat ze emotioneel net zo een achtbaan is als dat ik ben :P Mijn vriend vond het wel wat spannend haha die vroeg wat hij moest doen. rustig uitgelegd wat hij moest doen terwijl flash 2 meter verder op stond te stuiteren :P
Flash vind de sneeuw super leuk alleen snapt het gladde nog niet haha

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:48

Wat een avontuur weer! Knap dat je zo rustig kan blijven met 2 stuiterende paarden en dan ook nog even iemand uitleggen wat hij moet doen. Ook heb je het wel mooi afgesloten zo denk ik :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 14:23

Dankje @ pepper. Flash maakt altijd een bult hijsa maar blijft wel bij je, daardoor kon ik mijn vriend alles rustig uitleggen. Zowel frizzle als flash zouden nooit weg rennen in een spannende situatie

Rust zacht lieve Pebbles [o]

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:00

Ik had jou topic waarschijnlijk ontstipt :o .

Mooi dat je zelf rustig blijft, dit is belangrijk om niet zelf in de stress te raken!
Want je zult zien dat naarmate ze ouder worden ook steeds meer jou gaan opzoeken als ze iets eng vinden.
En wanneer je dan zelf als eerste langs het "enge" ding/ voorwerp loopt dan volgt ze je gewoon .

Je bent op de goede weg bezig.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 09:20

Haha dat is een goeie mogelijkheid gezien ik niet vaak post :p
En dankje voor het compliment :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:35

Emita schreef:
Leuke update filly!! Je bent goed bezig :) Er staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn := Hij heeft goede maar vrij pittige nakomelingen :D


Ik heb ook een Red Pebbles nakomeling. Niet de makkelijkste inderdaad en helaas PSSM2 diagnose (n/p2). Dat zou voor een deel, als het van hem vandaan komt, de moeilijkheid kunnen verklaren.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 14:23

Marg schreef:
Emita schreef:
Leuke update filly!! Je bent goed bezig :) Er staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn := Hij heeft goede maar vrij pittige nakomelingen :D


Ik heb ook een Red Pebbles nakomeling. Niet de makkelijkste inderdaad en helaas PSSM2 diagnose (n/p2). Dat zou voor een deel, als het van hem vandaan komt, de moeilijkheid kunnen verklaren.


gelukkig is flash daarop getest en negatief dus dat zal het niet zijn. ze heeft gewoon heeeeel veel energie en is vrij dominant :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:22

Ik volg haar al eventjes, vind ze zo leuk!
Maar zo toevallig geen recente foto van haar?

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 00:20

ik vergeet iedere keer foto's te maken haha. maandag ga ik er weer heen, dus als ik het niet vergeet en flash mee werkt zal ik een paar foto's maken :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 22:21

Hallo allemaal!

Ik heb een belangrijke update!

Een aantal maanden geleden had ik besloten Flash te verkopen hier heb ik toen de tijd vanaf gezien. Ik wou het toch nog proberen, kijken waar we zouden komen.
Maar na wederom veel nadenken en met een verhuizing naar een andere provincie en het weinige tijd dat ik heb voor een paard wat alles nog moet leren hebben ik en mijn ouders haar toch te verkopen.

Na aanleiding hiervan is Flash gisteren opgehaald door haar super lieve nieuwe baasje. Ze staat nu lekker in het land met leeftijdsgenootjes en zal lekker veel aandacht krijgen. Meer dan dat ik haar kon geven.

Ik heb zaterdag nog een leuke foto van mij en flash samen gemaakt als herinnering en ik gun de nieuwe eigenaren natuurlijk al het geluk en plezier met haar :)
Afbeelding

Rust zacht lieve Pebbles [o]

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:26

Dat zal je wat slapeloze nachten gekost hebben gok ik! Maar soms moet je lastige keuzes maken, respect dat je dat gelukt is!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:27

Ahhh, wel begrijpelijk hoor... Wel jammer dat we haar ontwikkeling niet meer kunnen volgen :( Ik hoop dat het voor jou ook de beste keuze was. Sterkte!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:34

Heel begrijpelijk!

Jammer nu kunnen we haar niet meer volgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 38 bezoekers