Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 21:37

Okee.......al 1,5 maand struin ik iedere avond het wereldwijde web af, hevig op zoek naar een gaaf paard.
Wie kan me helpen met webadressen van goede aanbieders/ ranches/ fokkers van goede quarters of paints?

Ik zoek:
Ruin, 4-8 jaar oud, >1.50m, goed in de spieren en aansprekend hoofd en groot warm oog, geen sorrel, braaf op show maar zeker in verkeer, sociaal in de kudde, open en vrolijk richting mensen, alleen mee de trailer op dus ook door 1 persoon te laden zijn. Beetje type ranch-paard

Ik zoek ranches waar er meerdere aangeboden worden zodat ik niet de halve wereld rond hoef te reizen!

Helluppppp.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


MallyBelly

Berichten: 3527
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:41

Je zou is kunnen informeren bij Wendy van Osch of ze wat heeft staan. Zit in escharen (bij Grave).

De facebook is al even niet meer geüpdatet (begin april) maar daar stonden al 2 ruinen de aan de eisen voldoen. Wie weet heeft ze nu weer iets.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 18-06-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:42

Wat is de prijsklasse waar je in zoekt?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 21:54

xyzutu2 schreef:
Wat is de prijsklasse waar je in zoekt?


prijsklasse kan ik niet aangeven, de juiste spetter heeft de juiste prijs. Ik zoek geen 'koopjes'. Ik zoek ook geen reiningtopper ofzo, ik zoek een eerlijk gereden dier die dus niet alle manoeuvres hoeft te beheersen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:42

Melissa1996 schreef:
Je zou is kunnen informeren bij Wendy van Osch of ze wat heeft staan. Zit in escharen (bij Grave).

De facebook is al even niet meer geüpdatet (begin april) maar daar stonden al 2 ruinen de aan de eisen voldoen. Wie weet heeft ze nu weer iets.


heb er vorige week met de open dag een paar hele leuke te koop zien staan

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:01

Heb je een pb gestuurd.

En anders inderdaad Wendy, die heeft altijd meerdere, leuke paarden. Starnmeer heeft regelmatig leuke paarden of weten wel wat.

Kijk je ook op fb? Daar plaatsen tegenwoordig de meeste mensen en stallen de paarden.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 19:04

Ik merk dat de meeste nederlandse/ belgische aanbieders dieren hebben die vooral reining gereden worden in de bak/ piste en niet veel mee naar buiten nemen?
Wel al enkele mooie langs zien komen!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:28

Niet alleen reiners, veel wedstrijd gerichte trainers en eigenaren rijden niet buiten. Dan moet je dat zelf oppakken of toch kijken naar een particulier die dat wel doet.
Wendy rijdt volgens mij weleens buiten en wil vast wel een paard voor je mee naar buiten nemen als je interesse hebt.

ElCid

Berichten: 9214
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:20

Ik weet wel een fokker van hele goede ( ranch) paarden, daar komt mijn Paint hengst ( 155m) ook vandaan. Maar dat is wel iets verder reizen; hij zit nl. in New Mexico ( VS). Mijn ervaring is dat echte "ranch" en allround paarden met wat meer maat, niet als 2-jarige ingereden voor reining en dan ook nog met fijne gangen voor een buitenrit in Nederland erg moeilijk te vinden zijn. Vandaar dus dat mijn hengst uit New Mexcio komt. Je zou eens in België of Duitsland kunnen kijken. Kennissen van mij hebben hun paarden bij de WR ranch in België gekocht, betaalbare leuke paarden die in sommige gevallen als 4-jarige nog lekker op het land lopen en niet al zadelmak zijn. Prima buitenrij paarden maar ik weet niet of ze daar grotere maten hebben. Het is wel een reining stal maar gelukkig zijn niet alle paarden als zodanig ingereden.
Ze hebben niet alle paarden op de hun site staan dus je zou ze moeten bellen. http://www.wr-horses.com/

Popstra
Berichten: 13683
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:43

Je zou alle trainers in Nederland en belgie af kunnen gaan op wat ze te koop hebben. Echte toppers worden niet geadverteerd. De ,mindere,, om het zo maar even bot te zeggen wel.Zijn ook vaak erg leuke paardjes voor iemand die niet perse de sport in wil.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 21:13

ElCid schreef:
Ik weet wel een fokker van hele goede ( ranch) paarden, daar komt mijn Paint hengst ( 155m) ook vandaan. Maar dat is wel iets verder reizen; hij zit nl. in New Mexico ( VS). Mijn ervaring is dat echte "ranch" en allround paarden met wat meer maat, niet als 2-jarige ingereden voor reining en dan ook nog met fijne gangen voor een buitenrit in Nederland erg moeilijk te vinden zijn. Vandaar dus dat mijn hengst uit New Mexcio komt. Je zou eens in België of Duitsland kunnen kijken. Kennissen van mij hebben hun paarden bij de WR ranch in België gekocht, betaalbare leuke paarden die in sommige gevallen als 4-jarige nog lekker op het land lopen en niet al zadelmak zijn. Prima buitenrij paarden maar ik weet niet of ze daar grotere maten hebben. Het is wel een reining stal maar gelukkig zijn niet alle paarden als zodanig ingereden.
Ze hebben niet alle paarden op de hun site staan dus je zou ze moeten bellen. http://www.wr-horses.com/


Ik ben al veelvuldig in usa aan het kijken....ik heb mijn zinnen gezet op een ranch- paard. Reis er geregeld heen dus een extra vlucht naar het westen is geen probleem.....
waar komt jou hengst vandaan?

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

ElCid

Berichten: 9214
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:02

Van Jerry Kimsey in New Mexico, hij zit in Belen, net onder Albuquerque. Maar er zijn daar meerdere fokkers van goede ranchpaarden, Jerry is al in de 70 en ik weet niet precies wat hij nog doet qua fokken etc. op dit moment. Maar daar kan ik wel achter komen als je wil.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 10:14

ElCid schreef:
Van Jerry Kimsey in New Mexico, hij zit in Belen, net onder Albuquerque. Maar er zijn daar meerdere fokkers van goede ranchpaarden, Jerry is al in de 70 en ik weet niet precies wat hij nog doet qua fokken etc. op dit moment. Maar daar kan ik wel achter komen als je wil.


Ik stuit steeds op auctions in t westen maar durf dat niet aan, ik wil meerdere interessante paarden proberen op 1 adres, :-)

Heb jij adressen van ranches?

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

ElCid

Berichten: 9214
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht; mijn nieuwe topper! Quarter/ Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:52

Die auctions is niet aan te raden, er zitten hele goede paarden bij maar ook hele slechte. Ik zal voor je informeren, weet het adres niet uit mijn hoofd maar zou er zo naar toe rijden ;-).
Jerry heeft geen FB of iets dergelijks dus ik moet via via contact opnemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers