Weekendje weg - western ruitervakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Weekendje weg - western ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:10

Ik ben op zoek naar een western ruitervakantie voor een weekend. In Nederland, of net over de grens in Duitsland of België.
Echter, veel van deze vakanties draait om dagtochten waarbij je 4-6 uur per dag op pad bent met je paard. Hoewel ik dat heel erg leuk vind, kan mijn lichaam dit helaas niet aan. Ik zoek dus een ruiterweekend waarbij ze buitenritten maken van 2 tot 3 uur. Het mag zeker maatwerk zijn. Ik wil samen met een vriendin een gezellig paardgevuld weekendje weg :)

Deze adressen heb ik gevonden, maar bieden via hun website alleen weekenden met dagtochten aan:
* Trail Ranch (Drenthe)
* Trapper Ranch (Drenthe)
* Rancho de Verano (is niet wat ik zoek, is niet echt western)
* Triple Star (Duitsland)
* Western Trail Ranch (België)

Hebben jullie tips of leuke adressen? :)
Het mag ook een adres zijn met alleen paardrijden, dan zoeken we in de omgeving een hotel of huisje.



criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:21

Bij de Trailranch zijn ze erg flexibel. Je zou misschien wel de halve dagtocht mee kunnen bijv. Gewoon even een berichtje aan de Trailranch sturen met uitleg wat je graag wilt en kunt. Ik weet zeker dat ze met je meedenken en hun best zullen doen om aan je wensen te voldoen.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Weekendje weg - western ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:24

Wat Criollo_yess zegt idd de Trailranch.

Wil je ook nog andere dingen doen dan alleen rijden? Want bij de trailranch is idd veel mogelijk! Ik zou ze gewoon eens informeren naar de mogelijkheden :)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Weekendje weg - western ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:43

Little Creek in de Ardennen. Zeer mooie streek en leuke wandelingen. Ook toffe paarden!

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:47

Triple star is dit denk ik wel mogelijk. Western trail ranch in het hoogseizoen niet, 's winters doen ze wel vaker kortere ritten.

Life begins at the end of your comfortzone.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 12:37

Leuk om nog een terugkoppeling te geven :)
Ik ben uiteindelijk met een vriendin een weekend naar de Trapperranch gegaan. We verbleven in een superschattige blokhut van Camping Diever. Heel basic, wel met eigen sanitair in een apart hokje buiten, maar heel sfeervol en gezellig. Doordat het mooi weer was hebben we heerlijk buiten gezeten.
Bob runt de Trapperranch, maar doet niets met de website. Ik vond het al vreemd dat ik nooit een reactie kreeg op het formulier van de website. Gewoon bellen dus :D
Hij komt oorspronkelijk uit Amsterdam maar woont al heel lang in Drenthe (echt 20+ jaar volgens mij) en werkt samen met Camping Diever. Hij heeft daar een kleine buitenbak en een paar stallen tot zijn beschikking en verderop een aantal stukken weiland. In de recreatieruimte van de camping zit een keuken waar hij gebruik van maakt en het ontbijt, lunch en diner is in de recreatieruimte of op het buitenplaatsje wat erbij hoort.
We zijn echt heel goed verzorgd door Bob :) Hij luisterde naar onze wensen dus we kregen enorm brave paarden en hebben rustige buitenritten gemaakt (ochtend 2 uur, middag 1-1,5 uur). Er waren geen andere gasten (wel een pensionklant die gezellig mee reed) dus de rit kon totaal naar onze wens aangepast worden.
Kortom, een heerlijke plek om een weekendje te ontspannen en buiten te rijden!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers