Western les (basis) in België (niet met eigen paarden)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Western les (basis) in België (niet met eigen paarden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 15:42

Hallo iedereen,

Wij zijn een groepje van drie die graag eens zouden proeven van Western rijden. Nu vragen wij ons af waar in België je goede (basis) lessen western kan volgen? Wij wonen in regio Mechelen (tussen Brussel en Antwerpen) maar ik denk niet dat er in die omgeving mogelijkheden zijn. We willen ons zeker verplaatsen voor goede lessen. We zoeken nog geen lessen in een bepaalde richting, het lijkt ons beter om met de echte basis te beginnen (die lijkt me min of meer hetzelfde voor elke discipline?)

Zijn er hier mensen met tips?

Alvast bedankt!

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~


imke1

Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Re: Western les (basis) in België (niet met eigen paarden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:27

hey
Ik ken iemand die westernlessen geeft in West-Vlaanderen. Ik plaats even een linkje moest je interesse hebben :)
http://www.westernriding-trektochten.be/

Het is echt een super lieve man! Mijn pony is van hen geweest en ik heb hem drie jaar verzorgt bij hen :) Hij heeft ook schatten van paarden <3

Volg ons op insta : my_three_big_soulmates

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Western les (basis) in België (niet met eigen paarden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:31

In Olen zit er een western manege. Heb daar al veel goede dingen over gehoord.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:22

West Vlaanderen is wel heel ver van Mechelen.
In groot Antwerpen zit het vol van westernmaneges.

Kijk eens op Iris training stable, lesgeefster in vrijwel alle disciplines in de western. Kijk eens op Facebook.
Heb je al ervaring in de western?

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Western les (basis) in België (niet met eigen paarden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:27

Hier in Hamont (Limburg) zit flaming star ranch. Western manege/stal, puur western. Organiseren ook grote buitenritten, en hebben ook hun eigen vee voor cutting etc. :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:30

Ja das daar echt leuk, hebben ook veel koeien om die disciplines eens te doen.

En in de Limburg zitten er nog meer :P

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 15:36

Bedankt iedereen voor de reacties tot hiertoe!

Ik heb geen ervaring met Western rijden. Ik heb ooit wel eens een paardenkamp gedaan op een Western manege, maar dat was eigenlijk vooral achter elkaar wat figuren rijden in de piste en buitenritten maken op paarden met westernzadels. Wat ook leuk was, maar niet echt wat we nu zoeken. We zouden echt graag goede lessen willen en beginnen bij de basis, naar hulpgeving toe etc.

West-Vlaanderen en Limburg is wel erg ver om op regelmatige basis heen te rijden (als de lessen zouden meevallen uiteraard :P )

Welke stal in Olen bedoel je Poetser?

Groot Antwerpen zou ideaal zijn, welke stallen zijn daar aan te raden voor goede westernlessen, Fotsy?

Site van Iris training Stable ziet er ook goed uit, maar volgens mij heeft zij geen lespaarden? Of zie ik dat verkeerd?

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:23

ik dacht dat ze dat wel had Elfie, misschien even berichtje sturen dan weet je het direct. Natuurlijk wel geen drie tegelijk denk ik :')
vind ik best een aanrader vooral als je nog geen basis hebt van de western.

je kan ook even kijken bij shari verreth maar denk niet dat die een lespaard heeft, zit op de dukes ranch in Heultje

Gipsy horses ranch in westerloo, is nogal grootschalig enz maar misschien wel ideaal voor een beginnende ruiter en hebben veel lespaarden.

Als je echt daarna de reining wil gaan doen, kan je altijd naar Rawhide in Herentals, zitten echte pro's

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Sfieetjj

Berichten: 15
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Wilrijk Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:14

Hey!

Ik ben vorige maand begonnen met rijden op 'Gipsy horses ranch' in Westerloo. Ik zelf woon aan A'pen, Wilrijk en op een klein halfuurtje ben ik daar. Het is echt recht op recht rijdne en bijna enkel snelweg dus lekker handig! Aan de afrit Olen moet je eraf.
Het fijne daar is dat iedereen, zelfs onervaren daar kan rijden wanneer die maar wil. Je moet geen les reserveren en je kan verschillende lessen meerijdne zoals pole bending, barrel race, gymkhana, teampenning(koeiendrijven) en dan de basislessen. Ik moet wel zeggen dat je niet superveel moet verwachten maar ik vond het, om de overstap engels naar western te maken wel handig.
Ze zijn ook helemaal niet duur! €11 voor een uur groepsles. De privélessen zijn €30 als je alleen rijdt en €15 als je met 2 een privéles neemt. Graag zou ik dat nog willen doen in de toekomst maar zoek dus een 2de persoon om de kosten te delen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers