[VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 16:29

Dankje wel :):) ja die galop hihi we groeien vanzelf naar perfect galopje toe kleine stapjes vind het allemaal al spannend genoeg haha

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 17:45

Helaas gaat m’n clinic van morgen niet door aangezien ik oppas had geregeld en m’n pa met de trailer gaan we morgen even voor het eerst naar het bos om rondje te wandelen niet erop maar ernaast dat eerst maar even haha zin in :):)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 19:14

We zijn naar bos geweest :):) prachtig weer dus extra druk in het bos .. haha maar maakte Yuri allemaal niet uit wandelaars met loslopende honden en mountainbikers en zelfs andere paarden die aan gegaloppeerd kwamen Yuri vond het prachtig liep mooi naast me net als een hondje vooruit dapper lopen relaxt echt wauw <3
Trots op m’n puber hihi hij wilde alleen niet lekker de trailer in op terugweg dus dat duurde even maar uiteindelijk ging hij erin haha

Morgen komt de tandarts ben benieuwd als het meezit en het mag heb ik woensdag weer les :):) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 16:12

De tandarts had niks raars gezien dus over 3 maanden weer even kijken :) vanavond half 8 les :):) zin in ben benieuwd heb al week niet gereden := wel even aan de lange lijnen gehad gisteren

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:15

Leuk! Ben benieuwd! Vraagje: heb jij een zadelpasser laten komen? Ik heb echt moeite een passend zadel te vinden voor Joy :7 . In ieder geval eentje die redelijk betaalbaar is als "tussenzadel"

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 16:26

Nee geen zadelpasser laten komen Anick heeft er naar gekeken die zij dat hij goed lag alleen iets te veel ruimte bij schouder door m’n schoft padje vul ik dat op dat helpt zo kan hij erin groeien en desnoods over een jaar of 2 nieuwe kopen :) maar tot nu toe gaat het goed :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:32

Fijn! Ik ben echt een beetje panisch haha! Ben zo bang dat ze er problemen mee krijgt als het niet lekker past... Zadel waar ik nu mee rijd paste niet in de mal, maar ligt als een huis. Maar drukt dus wel teveel op haar (bolle haha) rug...

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:02

Ah balen hopelijk vind je iets wat je als tussenzadel kan gebruiken :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 22:38

M’n les ging fijn hij was zoekende naar m’n hand veel voltes gereden stap draf en m’n turn geoefend ging ook al beter we komen met stapjes vooruit hij heeft weer nadenkstof mee gekregen :):) ondanks de kou geen last van gehad

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 08:11

Had al sinds woensdag niks meer met Yuri gedaan oeps het was thuis beetje chaos hihi dus gisteravond dacht ik het is droog en fijn weer ik ga longeren en zie wel of ik erop stap en Jahoor ik heb even m’n rondje gereden hij was braaf voor paar dagen niks gedaan te hebben := er liepen paarden langs de bak heeft 20 min geduurd voordat hij dat een plekje kon geven haha normale volte stappen zat er uiteindelijk in :) beetje gedraafd hij wilde graag snel en alle kanten op duurde even voordat ik fijne gang te pakken had :) en Jahoor daar kwam familie haas de bak in pfff voordat Yuri kon ontploffen was ik er al af _O- hij vind dat nog zo interessant alles bij elkaar beetje rommelig gereden maar goed andere keer weer beter :))

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:10

Fijn dat het redelijk goed gegaan is weer! Dat rommelige gaat er vanzelf wel af. :)

Ik vind het nu extra leuk om steeds je updates te lezen omdat ik volgend jaar hopelijk ook mn nieuwe paard ga inrijden :D

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 22:44

Oeh leuk en spannend :):) hihi ja er zullen betere en slechtere dagen zijn :) was al blij dat hij uiteindelijk ontspande van de paarden die voorbij kwamen :o

Vandaag heb ik hem gelongeerd en balkjes laten lopen ik leg dan vierkant in de bak want daar kan je dan heel veel variaties mee maken hij was zo braaf :D wil graag in februari weer een wedstrijdje lopen met hem de showmanship en in hand trail :) rijdend dat vind ik nog veel te vroeg _O-

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 16:16

Vandaag weer even balkjes laten lopen braaf Peerd hij vind dat zo leuk alle kanten op gaan beetje afwisseling pff na al die regen lag de bak er nog toppie bij gelukkig :):) Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 17:00

Vanmorgen vroeg even gereden brrr koud maar zo mooie ochtend alles bevroren behalve de rijbak :):) even longeren en hup erop Yuri bedacht alleen tja sorry ik ga niet lopen := dus meneer wilde niet vooruit,links of rechts dacht ik zij ineens even met harde stem HUP!! Nee niks dus even m’n benen er duidelijker erbij en m’n stem HUP :) nou Yuri kwam twee keer steigerend omhoog echt hoog wow nog nooit meegemaakt op een paard hihi := daarna stapte hij vooruit alsof er niks gebeurd is :evaw: toen even gedraafd en uitstappen dit ritje even verwerken haha :) Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 12:17

yuri had even een dipje vorige week maandag mega dikke achterbenen en was wat sloom geen verhoging gelukkig dus ik had hem even laten lopen aan de lijn en de benen met klei ingesmeerd. Dinsdag waren ze nog te dik had al wel dierenarts gebeld aangezien hij vorige winter hetzelfde heeft gehad... maar die zij kijk het nog een dagje aan. Dus woensdag zag ik al wat verschil maar het duurde voor mijn gevoel al veel te lang (ik hou er ook gewoon niet van dikke benen enzo) dus hup afspraak gemaakt donderdag kwam de dierenarts even langs.

Geen verhoging hij keek normaal uit zijn ogen en alle benen bekeken en was echt kwestie van vocht in de benen. Hij heeft spuitje gekregen voor de vocht en drie dagen een poedertje ervoor. Even bloed laten afnemen om dat even na te laten kijken meer konden we niet voor yuri doen.

had yuri vrijdag en gisteren even gelongeerd de benen zijn allemaal weer ouderwets dun en yuri begint zelf ook weer aardig boefje te worden :) deze maand heeft hij even pauze lekker longeren verder weinig :)

december is altijd drukke maand de feestdagen komen er ook aan wil bij deze iedereen die dit jaar ons gevolgd heeft bedanken en blijf vooral mee lezen want we gaan nog veel meer mooie momenten delen en hopelijk zo min mogelijk down momentjes hihi maar die horen erbij :) fijne kerst dagen allemaal {:) op naar mooi 2020 *\o/*

nieuw jaar nieuwe uitdagingen <3

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 12:18

Afbeelding
Afbeelding

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 03:06

Kom je topic net tegen maar je hebt een prachtpaard zo zeg. Leuk ook dat je nog in de paarden zit. Ga je topic volgen want ben benieuwd hoeveel leuke dingen jullie nog gaan tegenkomen.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 15:00

zo na maandje rust en dipje weer bovenop heb ik weer op yuri gereden ik weet het ik rij niet vaak als het weer en tijd meezit 1 a 2 x in de week maar ben al blij als 1x lukt. komt ook beetje als ik mijn kinderen bij me heb durf ik nog niet op yuri te rijden vanwege het val gevaar hihi.

we hadden vorige week 2x in de roundpen gereden aangezien yuri niet voorwaarts wilde blijven en in de roundpen voelt het even wat safer aan als hij wat wilt gaan doen zoals bokken enzo. dat ging lekker hij was braaf en liep fijn weer naar mijn hand toe maar toch soms stoppen en niet vooruit willen.. dus ik toch maar zweepje erbij en mini tikje gegeven want yuri is heel gevoelig voor dit soort momentjes. maar na dat ene tikkie op zijn schouder heeft hij het niet meer gedaan.

afgelopen zondag dacht ik ga in de bak rijden met twee balkjes ook om wat afwisseling erbij te doen. dat ging top hij was wel te veel met zijn omgeving bezig zoals veulens die loslopen op het land en drukte van het uitmesten. en tja hoe blij ik ook was hihi yuri heeft me er knetter hard eraf gegooigd hij schrok van een kruiwagen die ineens de hoek om kwam :') dus tja daar ging hij ben nu helemaal bont en blauw maar we gaan er weer tegenaan in 2020 hihi *\o/* we hebben zaterdag even een les want ik en yuri moeten nog veel leren :):) 26 januari hebben wij een clinic trail rijden dus we gaan met positief gevoel weer verder helaas zal het met vallen en opstaan gaan maar dat gaan we overwinnen <3

want tja dit koppie na het rijden sorry baasje smelt je toch voor <3
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 11:50

Zaterdag les gehad in de roundpen aangezien ik best nerveus was en nog bont en blauw ben van de val Hihi gelukkig voelde ik er niet veel van tijdens het rijden :) Yuri deed gelukkig precies de foute dingen waar ik oplossing voor wilde en anick heeft me heel goed geholpen ( je zal namelijk net zien dat hij super braaf was := ) maar voorwaarts houden is gelukt en z’n koppie erbij laten houden ook :) hij schrok 1x van los rennende paardjes maar daardoor weer tip gekregen dat ik iets verder naar voren moet zitten als hij schrikt ik schiet naar achter waardoor ik m’n balans weer vrij snel verloor bleef gelukkig wel zitten:) alles bijelkaar goede les geweest nu even stapje terug en even vertrouwen weer winnen in de roundpen voel ik me toch ff safer in :) dus we gaan er tegen aan :)F Afbeelding

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:54

Super dat het een fijne les was!
Inderdaad doen waar jij je goed bij voelt, jullie kunnen nog lang genoeg van elkaar genieten. Die kilometers in de bak komen vanzelf :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 10:40

Dat is zeker waar Hihi :):) ben ook blij als het weer beter word en langer licht dus zomer is van harte welkom :):)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 11:38

Gisteren is Yuri weer nagekeken door Nienke we kwamen er achter dat hij veel stress heeft opgebouwd in z’n hoofd maar ook z’n rug blij dat ze geweest is we gaan even weekje rust geven en daarna weer rustig oppakken maar allereerst m’n zadel na laten kijken ga morgen even bellen voor afspraak want hier gaat pas weer zadel op als ik weet dat dat geheel goed is . Yuri gaf aan veel last te hebben daar dus we gaan dat eerst checken :) blij dat Nienke geweest is weer een eyeopener voor ons we gaan eraan werken Yuri Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:42

Wat een grappige tekst op die onderste foto :D

En lekker in de roundpen blijven als je je daar beter voelt hoor. Ik heb bij mijn merrie vroeger ook zeker 1 maand in de longeercirkel gereden. Die ging in de bak altijd zo hard }>.

Eventueel kan je langzaam uitbouwen naar uitstappen in de bak enz.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 14:06

Ja precies we gaan zodra weer kan langzaam weer opbouwen :):) ja vond passende tekst voor ons twee Hihi :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 14:22

29e afspraak gemaakt bij arthurs voor zadel sessie hebben we mooi maand om even te tutten en om er weer 100% ervoor te gaan <3