[VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 16:50

is even stil geweest doe ook niet heel veel beetje longeren en poetsen en wandelen het gaat goed met Yuri <3 7 maart gaan we naar Arthurs heb het een week verzet zodat mijn trainster meekan om mij daar te begeleiden :) Nog een nieuwtje *\o/* wij gaan de 29e verhuizen naar nieuwe stal ik ga bij mijn tante thuis staan heel veel zin in dus allemaal leuke dingen in verschiet hihi <3

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:56

Wat ga je bij Arthur doen? Nieuw zadel?
En wat gaaf ziet het er uit bij je tante!

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:11

Lekker bezig dame! Veel plezier strakjes op je nieuwe plekje.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 14:51

dankje wel zefiros :):) gaat helemaal goed komen :)

annelot indd voor nieuw zadel nu al vanaf 11 januari niet meer gereden omdat mijn huidige zadel niet goed is voor yuri . ja gaaf he ben blij dat ik die kant op kan :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 09:03

Zo even update Yuri staat lekker op z’n nieuwe stal gaat goed hij had altijd last van slappe mest (al vanaf veulen af aan) en ik sta net een week op nieuwe stal en zijn mest is normaal geworden helemaal blij :):)

M’n oma was afgelopen week overleden dus beetje nare tijd gehad en zal nog lastig blijven.... arthurs afgezegd die ga ik deze week even bellen voor nieuwe afspraak.

Verder z’n stal blijft nu zo netjes door z’n mooie mest dat het uitmesten heel gemakkelijk is en twee hooizakken opgehangen zodat hij z’n hooi niet meer door z’n vlas kan roeren Hihi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 16:59

Hehe eindelijk lekker weer er is vlakbij een natuurpad even een uurtje gewandeld heerlijk zo blij op m’n nieuwe plekje <3 Afbeelding
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:03

Ja het weer is eindelijk wat beter *\o/* fijn dat je zo’n omgeving hebt! :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 08:02

Even weer een update :):)

Yuri gaat goed hij zit lekker in z’n vel en toon zoveel meer rust uit z’n ogen bizar blij mee :) ik kan nu zelfs m’n grondwerk oefeningen doen zonder halster hij loopt en doet z’n rondje samen met mij zo lief <3 ik heb afgelopen weekend dressuur zadel op gelegd hij moet er even aan wennen maar liep gisteren er al wat rustiger mee de planning is dat ik komende dinsdag weer samen met mijn lesgeefster er weer op ga spannend :):)

Gisteren ook even de hoefsmid geweest helaas slijten zijn hoeven heel snel en ijzers is geen optie aangezien hij ze vrij snel eraf heeft := dus vandaag even z’n hoeven opmeten om hoefschoenen te bestellen want ik wil graag vaker een rondje buiten lopen <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:00

Oh oh dame dressuur?? Wat is dit nou? ;) Haha
Lekker dat je nu weer met hem aan de gang kan. Geniet ervan!

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:11

Ik zag je laatst op het land lopen met yuri, hij ziet er goed uit! Hoe gaat het met zijn benen?

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 16:17

Hey allemaal even Indd update helaas geen les kunnen rijden omdat yuri ineens dikke voorbenen had en onwijs kreupel liep na paar dagen bleef het zo en kwam de dierenarts hij heeft ook 2x zulke aanvallen noem ik het maar achterbenen gehad en nu dus voor..

Dierenarts snapte het zelf ook niet meer, bloed alles nakeken zelfs hoefzweren uitgesloten pezen waren ook goed gelukkig .hij staat nu paar dagen op de metacam en z’n benen zijn weer dun nog wel tikje niet zuiver maar heel bizar dit dus volgende week even bellen Met de dierenarts om te horen wat we gaan doen hij is bijna weer Oke alleen zit me niet lekker dat hij dit nu dus al 3x gehad heeft verders zit hij super in z’n vel echt en zo lief en rustig soms boefje maar hee hij is 4 :):) Afbeelding
Foto van vrijdag :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 09:15

Gisteren hadden we klein stukje in land afgezet en mocht Yuri even lekker eten :):) we moeten eerst nog meer paaltjes en draad hebben voordat ze allemaal tegelijk buiten kunnen :) hij loopt wel weer Oke vind ik maar ben nog wel voorzichtig maar ben al blij dat z’n pezen weer dun zijn en hij ook al veel beter loopt zie eigenlijk geen Hinkje meer maar net twee dagen gestopt met metacam dus even deze week afwachten :):) Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 19:16

Nou liep hij gister zo mooi vandaag drie benen heeft hij nu een hoefzweer in z’n achterhoef nou morgen contact met hoefsmid wanneer hij komt en waarschijnlijk op ijzers aangezien hij al van jongs af aan dunne zolen heeft er dan toch maar ijzers op te gaan doen maar dat gaan we nog bespreken ben er op dit moment even klaar mee wat een gedoe allemaal MAG NU WEL STOPPEN :):)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:28

Pfff wat een gedoe zeg #) :(:)

Joy staat inmiddels een maand op ijzers. En niet dat ik echt een fan ben van ijzers, maar ik wou dat ik het eerder gedaan had. Ze loopt er super op. Hij heeft eerder ijzers gehad toch?

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 09:01

Ja klopt hij heeft voor keer ijzers gehad ik ga zo bellen met de hoefsmid wanneer hij kan

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 15:48

gelukkig was de hoefzweer zo te pakken en kon yuri weer rusten op dat been nu genezen en besloten met de dierenarts en smid dat hij ijzers gaat krijgen omdat we er al tijdje tegen aan hikken nu besloten dat we het gaan doen hopelijk trapt hij ze niet te snel af hihi :=

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 17:09

Gisteren even gelongeerd loopt bijna weer goed nog beetje voorzichtig met z’n achterhoef :) hij staat nu elke dag even 2a3 uurtjes op land om eraan te wennen :) zondag gaan we het land op om stukjes af te zetten en dan kunnen ze hele dagen :):) woensdag komt de hoefsmid ben heel benieuwd

Vandaag met de kids naar Yuri geweest even z’n stal gedaan

Foto van gisteren
Afbeelding

Van vandaag :)
Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 07:53

Ik zag vaak via Facebook herinnering van mijn vorige pony lekker zonder zadel haha en kriebelde om het met Yuri te proberen :=

Nou haha vanaf januari niet meer erop gezeten gisteren even laten draven hij zat nog vol van het gras :) cap op bodyprotector erbij en beetje hangen op hem via krukje en verbaasde me dat mijn been zo soepel over hem heen ging het kasteel haha m’n tante hield hem even vast en hup houtenhark zat zonder zadel op Yuri <3 Drie rondjes gestapt door de bak vond ik mans zat moet na de rare val in januari even wennen weer maar begin is er trots op ons *\o/* Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:09

Zo vandaag even mijn spullen plekje gegeven dat had ik zo neer gegooid haha dus het werd tijd

deel begaande grond en deel op zolder :) morgen komt de hoefsmid ben benieuwd:):)Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:11

Wauw wat goed van jullie!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:24

Dankje :) ik moet echt weer even m’n angst onder controle krijgen best bizar na zo’n val dat het zoveel met je hoofd doet maar we gaan het rustig aan weer oppakken.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:42

Yuri was mega braaf met beslaan van de ijzers:):) hoefsmid deed het super goed hij vind het nagelen beetje spannend bouwt dan wat spanning op en ik merkte dat m’n hoefsmid ging tikken en tikte rustiger als hij spanning op wilde bouwen en tikte weer verder als hij ontspande echt super waardoor hij bij de rest bijna in slaap viel top hoefsmid <3

De vorige hoefsmid deed het allemaal beetje te ruw en was gewoon niet geduldig waardoor hij steigerend in de gang stond en waardoor hij angst kreeg voor het beslaan en zelfs gewoon bekappen...

Blij met m’n nieuwe hoefsmid wat een rust :) Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 20:39

We hebben vandaag gereden wauw :):) ik heb gewoon gisteren gebeld en had vandaag les van Anick trots en bizar blij was stiekem best nerveus want tja al vanaf januari niet meer gereden beetje bang dat hij ervandoor kon gaan.. maar hij stond al lekker te slapen tijdens opzadelen en longeren vooraf was hij wel wat wakkerder maar toen ik erop stapten voelde hij fijn en ontspannen aan :) we hebben even aan de lijn gestapt en gedraafd dat voelde fijn genoeg dat ik los ook gestapt en gedraafd heb ik ben zo trots op ons het begin is er weer :):) Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 14:36

Vanmorgen samen met mijn tante in de bak gereden :):) ik dacht doe het gewoon ik zie het wel haha hij was braaf met stappen alleen het draven staakte hij af en toe en meneer bouwde wat spanning op toen iemand met de hondjes aan spelen was Hihi dus toen hij ontspande ben ik afgestapt we hebben het weer even gedaan trots :) Afbeelding

Daarna lekker het land op
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 07:38

Gisteren les gehad gelukkig droog gehouden :) ik bleef vandaag even aan de lijn zodat ik beter Yuri kon aanvoelen en foutjes kon maken want los durf ik hem toch niet goed genoeg aan te pakken bang dat hij ervandoor gaat ... hij voelde fijn ontspannen aan accepteert ook mijn gestuntel om balans te vinden en gewoon te voelen hoe Yuri reageert ben daar heel
Blij mee we moeten samen veel leren :) vrijdag gaan we er weer even op nu even twee dagen wandelen :) zaterdag komt Nienke langs om hem los te makenAfbeelding