[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:47

Ik ben bij xcellent nog wat verzekerd. Was eerst hippo zorg. Godzijdank werd de chemotherapie zo goed als volledig vergoed. Anders had ik het er ook voor over gehad hoor, maar toch.

Het is inderdaad erg warm momenteel! Hoe waren de temperaturen in Italie? Hebben ze wat te schuilen op de wei? Al die droogte werkt ook niet mee...

En, je zal het vast wel weten, niet nat in de volle zon gezet toch? :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 21:15

In Italië was het nog veel warmer, zo'n 35 graden :P (en daar hadden ze helemaal geen schuilmogelijkheid.. :( ) Dus op zich valt het hier nog mee. Ik baal wel heel erg van de droge wei, bij een windvlaag stuift het zand echt hoog op en ik kom ook elke keer weer zwart thuis. Gelukkig krijgen ze hooi bijgevoerd want dat gras stelt natuurlijk niet zo veel meer voor met deze droogte.

Uiteraard is ze niet nat in de volle zon gezet :D Lekker onder het afdakje gestaan tot ze droog genoeg was. Op de terugweg naar de wei stonden de sproeiers aan in de buitenbak, dat vond ze toch wel een beetje spannend. Maar we zijn er gewoon rustig langs gelopen :j Rondom de wei staan er bomen voor de schaduw, maar er is geen schuilstal

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:22

Dus douchen was ook geen probleem. Ze verrast me steeds meer! :D Ze is echt heel erg leuk en lief. Kom snel weer een keer knuffelen...en foto's maken. O:)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:47

Emita schreef:
In Italië was het nog veel warmer, zo'n 35 graden :P (en daar hadden ze helemaal geen schuilmogelijkheid.. :( ) Dus op zich valt het hier nog mee. Ik baal wel heel erg van de droge wei, bij een windvlaag stuift het zand echt hoog op en ik kom ook elke keer weer zwart thuis. Gelukkig krijgen ze hooi bijgevoerd want dat gras stelt natuurlijk niet zo veel meer voor met deze droogte.

Uiteraard is ze niet nat in de volle zon gezet :D Lekker onder het afdakje gestaan tot ze droog genoeg was. Op de terugweg naar de wei stonden de sproeiers aan in de buitenbak, dat vond ze toch wel een beetje spannend. Maar we zijn er gewoon rustig langs gelopen :j Rondom de wei staan er bomen voor de schaduw, maar er is geen schuilstal


Jammer dat er niet echt een schuilstal is, maar ze zullen er vast wel op letten. Is het echt een opfok of gewoon meer een stal die dag en nacht buiten aanbied? Mijn merrie heeft toentertijd bij Lelymare in Lelystad gestaan. Vond ik persoonlijk errug ideaal. Had toen geen rijbewijs en ze kwamen me zelfs van het station ophalen!
Het is momenteel overal niets door die droogte. Maar we moeten er helaas even doorheen bijten! Bij ons op stal hebben ze nu een tropenrooster dat ze begin tot het eind vd avond buiten staan.

Dacht ik al wel, maar toch .. niet iedereen weet dat je het niet moet doen haha :D
Jullie genieten in ieder geval optimaal samen!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:04

Heerlijk zeg zo in de wei zitten maar... word je niet opgegeten door de dazen? :oo en lekker ff afkoelen onder de kraan fijn dat ze al veel gewend is

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 23:11

Bellatrix schreef:
Dus douchen was ook geen probleem. Ze verrast me steeds meer! :D Ze is echt heel erg leuk en lief. Kom snel weer een keer knuffelen...en foto's maken. O:)


Je mag altijd langskomen om te knuffelen! Ze vindt die aandacht maar al te gezellig :D En foto's maken mag je natuurlijk ook altijd komen doen O:) Je hebt echt prachtige plaatjes geschoten! (ik kom er nog een paar bij je bestellen :D)

xDenies: Het is een gewone pensionstal, ik ben niet zo'n fan van opfok (behalve die van Lelymare, prachtige plaats, veel ruimte, waterpoelen, kuddes, heerlijk!) Maar ik wilde haar graag dichter bij huis hebben omdat ik ook met haar al in de showmanship wil starten en daar moeten we dus voor oefenen. Als ik dan steeds 1,5 uur moet reizen om te oefenen is dat wat onhandig zeg maar := Ze staat nu met een pony en een paard, verschillende leeftijden. En het is vlak bij m'n huis, maar 5 minuten lopen (en 2 minuten met de auto :D). De hele zomer staan ze 24/7 op het weiland, dus in ieder geval nog tot oktober. :j Er is ook een paddock waar een paar pony's staan die in de winter ook 24/7 buiten zijn, en ik hoop stiekem dat Nova daar straks bij mag als het winter wordt.

Namiro met de dazen valt het (nog) wel mee, het zijn vooral die vieze poepvliegen waar er veel te veel van zijn. Maar gelukkig steken die niet :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:16

Gelijk heb je om haar zo te huisvesten. Ik ben okk erg blij met waar Joy staat. Ze zit supergoed in haar velletje en het is lekker kleinschalig!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:06

Dat klinkt ideaal inderdaad! Helaas is dat hier in omgeving Rotterdam niet te realiseren dus vandaar dat ze in Lelystad stond. Toen we daarvoor nog op StarReiners woonde heb ik al veel tijd erin kunnen besteden. En nu staat ze ook op 30min afstand :')
Ideaal zo'n plekje hoor! Hoop dat het van de winter ook zo gaat als je wilt! :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 13:02

Even een update :D

Vandaag heb ik Mn eerste les gehad van Elena Bacchini (Parelli instructor). Het was erg leuk en leerzaam. We heb en geoefend met het leiden van je paard, zowel links als rechts van mij. Ook het halthouden is geoefend, en een pasje achteruit (uit mijn ruimte). Eerst met de carrot stick (was even wennen), en daarna met alleen de leadrope (dat was al helemaal wennen :') daar ben ik nog echt niet ervaren in). Alles zo veel mogelijk op lichaamstaal. Het was erg interessant! Uiteraard is alles aangepast op jaarling niveau. Echt pure basis en niet te lang.

Ik heb een paar videos, ze zijn niet zo heel duidelijk helaas.. sorry!







Afbeelding

Van de wei naar de poetsplaats/bak moeten we altijd langs een kudde schapen. Nova blijft ze spannend vinden, maar toch ook interessant. Ik geef haar altijd even de tijd om ernaar te kijken en dan gaat ze toch steeds een stapje dichterbij:
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 13:41

Deze foto moest ik ook nog even delen... Nova had jeuk _/-\o_

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:40

Lekker bezig! +:)+
Wordt later een super goed opgevoed paard!!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 22:38

Dankje! Haha. Dat is ook de bedoeling O:) O:) :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:08

Ziet er zeer leuk uit en warm :D

Knappe Nova, haar onlangs nog gemeten?

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:53

Ziet er goed uit!

Zelf heb ik toen ook op die leeftijd met muizenstapjes aan grondwerk begonnen. Daar heb je alleen maar profijt van.
Ik kreeg altijd van andere te horen dat hij zo braaf is.
En ik ben heel veel gaan wandelen, eerst 5 min. en dan steeds langer.
Zo leert ze om van de kudde weg te gaan maar dat ze wel weer terug komt.

Mooi op weg ben je +:)+

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 22:22

Nou, dat opmeten lukt dus echt niet :') Ze blijft rond de 1.28 (voor mijn gevoel is ze ook niet verder gegroeid hoor, maar goed...) Als er iemand een meetstok heeft: je mag altijd langskomen :D

Ja ik ben ook meer van het juist wel af en toe wat doen met jonkies hoor.. Overvragen is niet de bedoeling, maar de basis moet er wel goed inzitten.

Vanmiddag wilde ik oefenen wat ik had geleerd tijdens de les met Elena. Nova was helaas de hele tijd ontzettend afgeleid (er liep ook een grote hond langs en daarna werden er paarden naar de wei gebracht). Veel te veel prikkels dus. Helaas niet gelukt. In totaal hebben we 10 minuten in de buitenbak gestaan maar omdat ik door had dat het niks ging worden vandaag, zijn we er maar weer uit gegaan. Nog wel eventjes d'r voetjes opgetild en d'r ogen schoongespoeld, die zijn namelijk nogal ontstoken ondanks het vliegenmasker. Van de veearts heb ik oogdruppels en orale druppels gekregen en het ziet er al een stuk beter uit dan twee dagen geleden.
Ik heb voor aankomende maandag weer een lesje gepland met Elena, niet voor verdieping maar voor herhaling (vind het toch prettiger als er goede begeleiding bij is :D ).

Verder staat ze eigenlijk de hele dag te grazen. Elke dag kom ik even langs om haar d'r jaarling vitamines te geven, en soms gaat m'n vriend mee (stiekem vindt hij het wel een klein beetje leuk :D )

Ik weet niet of de krullen in d'r manen komen van d'r veulenhaar, maar ik hoop dat ze de krulletjes houdt. Vind het wel wat hebben zo, en ze matcht meer met mijn haar _O-
Afbeelding

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:34

Je doet het goed hoor!

Overvragen gebeurt inderdaad snel als ze zo jong zijn. Dus goed dat je die signalen oppikt en ernaar handelt. Ik heb met Joy sinds ze op het land staat al niets meer gedaan := Ik ga vanaf de herfst weer wat meer oppakken.

Leuk die krulletjes, maar denk dat het veulenhaar is. Staat wel schattig! <3

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 00:05

Daar ben ik ook bang voor.. maar zou leuk zijn als ze de krulletjes houdt :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:13

Nou die krullen kunnen echt wel blijven hoor , had men palo ook en nu na drie jaar nog steeds :P
Zitten ze ookin haar staart? Wel leuk.

Oh niet gegroeid :D dacht het al gezien te hebben als ze naast je stond. Tja ze volgen ook allen een andere curve want inte meet ondertussen al meer dan 1m35. Die zie ik gewoon groeien. Had haar zus ook wel en op 2 helemaal stilgevallen.

Je draagt er goed zorg voor. Hoe was het eigenlijk bij tandarts? Geen wolfstanden?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 09:47

Tsja die groei zal vanzelf wel weer goed komen hoop ik := in d’r staart heb ik eigenlijk niet goed gekeken, zal vanmiddag even opletten Haha.

De tandarts komt pas 3 augustus :D uiteraard volgen er dan foto’s en een verslagje Haha. En afgelopen dinsdag zou mijn vriendin komen voor een guasha massage, maar die afspraak wordt verplaatst omdat ze (die vriendin, niet Nova) een ongelukje heeft gehad met haar hand.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:06

Oh mijne heeft ook echt bekken in de staart en als veulen waren het ook nog eens draai krullen. Die zijn er gelukkig beetje uit, want krullen knopen net iets makkelijker.

Haha tandarts moet nog komen :P

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 10:23

Inmiddels zijn we een weekje verder. Nova staat vooral lekker op het land niks te doen :D (ja oke, eten). Maar...... Ze heeft het trucje door hoe een vliegenmasker af te krijgen. Of eigenlijk weet ik niet eens of ze het zelf doet, misschien doen de ruinen uit de wei ernaast het wel. Want ik vond haar vorig weekend in de wei zonder masker. Masker was nergens te bekennen. Heb echt overal gezocht (in haar eigen wei). Niet gevonden, dus een nieuwe gekocht. Deze opgedaan, en een dag later was die ook foetsie. Ik ben naar mijn werk gegaan, kreeg ik ineens een foto van m'n vriend doorgestuurd (ja wtf, hij gaat in z'n eentje naar stal om met Nova te knuffelen :') hij is echt he-le-maal weg van haar. Soms zegt hij ook ineens: zullen we naar Nova gaan? :') zo schattig. Ben er alleen maar blij om *\o/* ) dat hij beide maskers in het weiland van de ruinen heeft gevonden, dat is dus de wei naast Nova. Maar de maskers lagen niet op de grens, nee, helemaal aan de andere kant. En sindsdien kan ik dus elke dag haar masker uit het ruinenweiland vissen (en zoeken). |o Dus als er nog iemand een andere tip heet? Ik wil geen halster om op de wei, dat vind ik te gevaarlijk.

Verder was ik laatst haar in de avond aan het voeren, vlak bij de schapenwei. Ik zat op een stoel en zij stond twee meter van me af. Ineens begonnen de schapen als een malle te rennen. Zij schrok zich natuurlijk helemaal kapot, dus maakte een mega sprong en begon te rennen richting mij. Maar toen ze me zag zitten maakte ze ineens een noodstop _O- Ik dacht even dat ze op me ging springen maar gelukkig wilde ze niet over me heen rennen :') Laatst schrok ze ook een keer van een man op klompen. Als ze schrikt dan maakt ze even een sprongetje of schijnbeweging, maar vaak is ze snel daarna weer rustig dus daar ben ik wel blij mee. Toch een coole quarterpaint {:}

Gisteren heb ik haar eindelijk officieel op gemeten met een meetstok van stalgenoot, ze is toch niet gekrompen. 1.31 met 1 jaar en 4 maanden!
Afbeelding

Omdat de eigenaren van de witte pony op vakantie zijn zorg ik nu ook even voor haar. Is meteen een goed moment om Nova te leren naast me te blijven als ik meerdere paarden aan het leiden ben :D
Afbeelding

Haar dikke quarterpaint billen
Afbeelding

Op de wasplaats, gisteravond toen het was afgekoeld toch nog maar een keertje gewassen. Ze is heel braaf op de spuitplaats, alleen stilstaan is ze nog niet zo goed in :D
Afbeelding


En afgelopen weekend was er een NRHA wedstrijd in Spanje waar haar 5 jaar oude volle zus aan meedeed, vond het wel leuk om deze foto hier te delen:
Afbeelding

Hopelijk heeft Nova net zoveel talent *\o/*

Verder niet echt updates. Aankomende dinsdag weer een parelli lesje van Elena Bacchini, en mijn vriendin van de Guasha therapie komt volgende week woensdag. Dus dan zal ik wel weer updaten :D

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:24

super leuk allemaal :):)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:00

Je bent zoooo goed bezig met haar.
Helemaal zoals ik het heb aangepakt met mijn paint.
Hij is super relaxt en als hij iets niet vertrouwd dan valt hij op mij terug. Hij volgt mij dan gewoon.

Zo he ze heeft ook nog een talentvolle knappe zus!!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 14:55

Leuk om te horen! Ik hoop dat het met Nova ook precies zo gaat :D

Gisteren heb ik zo'n grote paardenbal gekocht. Hij was alleen wat groter dan de bedoeling was := Dus opgeblazen pastte die niet in m'n auto :') Bij aankomst op stal heb ik Nova eerst naar de buitenrijbaan gebracht en haar daar even "los gelaten". Toen gebeurde er dit (geluid aan!!!) :') :')
Ze heeft echt zo'n schattig hinnikje :D

En toen kwam de bal in het spel:


Met andere woorden: €50,- voor niks uitgegeven :Y) want zo leuk is het blijkbaar niet :')

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:58

Ahh die hinnik! En die bal.. je ziet haar ff schrikken en dan wint de nieuwsgierigheid het