[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 10:07

Em_ schreef:
Hihi ja echt 2 jaar en hij wordt nog veel groter denk ik, z'n paps is GI nocona freckle bar en die is 1.57m. Z'n moeder weet ik de naam even niet meer maar was ook groot!
Nova vond ik idd niet erg groot maar dat kwam ook door alle andere (oudere) paarden!


Pffff :') Murphy (links van mij) is ook van GI Nocona Freckle Bar én twee jaar oud, en die vond ik al groot _O- Ik heb jouw proefje niet gezien.. Was te druk bezig met Nova haha. Hoe ging het bij jou?


Dankje Sheeltje, jij ook gefeliciteerd, topper! Nederlands kampioen, die titel heb je maar even binnen gesleept! :D Dat is mijn toekomstdoel hahaha!

xDenies jup, zo kort is het onderdeel haha. Maar dit was ook de walk & trot klasse, dus voor jonge, onervaren combinaties. De laagste klasse eigenlijk. De oefeningen zijn hier ook nog niet zo heel erg moeilijk (maar een kwart draai bijvoorbeeld, een super kort stukje jog, en de setup). In de andere levels (amateur/open/etc.) kunnen er nog veel meer dingen gevraagd worden zoals 360 draai of nog meer, backup, langer stuk jog, ook met meer bochtjes en cirkels, etc. Afhankelijk van het niveau wordt de moeilijkheidsgraad aangepast. Maar ik vond dit al heftig genoeg voor mijn babypaard hoor :)) :))

Bedankt iedereen! :D Super leuk om te lezen! Ben nu met enthousiasme aan het wachten op de officiële foto's van de fotograaf :D

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:08

Hij is niet van mij hoor :) ik was mee als "groom" en aanmoediging ;) hij en eigenaresse hadden het goed gedaan! Bij showmanship 1e en 6e. Bronze medaille :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:10

Ja! Voor een babypaard is het al pittig genoeg :P Maar ze doet het goed en jullie eerste ervaring ligt vast!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 10:24

Precies! En ik ben heel blij dat we de in hand trail niet gedaan hebben. Sowieso omdat dit al vermoeiend genoeg was voor Nova, maar daarnaast ook omdat de in hand trail best pittig was voor een walk & trot niveau. Ik zag de video van Sheeltje, vet goed gedaan! Maar daar waren Nova en ik nog lang niet klaar voor :P

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:25

Ik vond het ook echt pittig :=

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:21

Ik word helemaal blij van je foto’s en filmpjes. Goed gedaan zeg en wat was Nova braaf. Jullie worden een top team. _/-\o_
Echt heel mooi was je ook en Nova zo wit :')
Wij hadden vandaag ook laatste wedstrijd met de dochter en haar pony en door het stormweer was al het waswerk bijna voor niks geweest. Opspattende plassen en groot stuk door de regen moesten we en dan madame die door de storm toch wat schrikkig werd en platkak kreeg pfff heb dus gewoon met men vod in men hand blijven lopen tot ze op moest. :P

Dat trailerladen komt wel weer helemaal goed hoor met tijd en geduld. Alleen vervelend dat iemand anders het weer eens beter wist natuurlijk. Je geduld en werk zal wel beloond worden.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:12

Supergoed gedaaaan *\o/*
Het valt me op dat je het eerst veel over sjaggie oortjes had, en op dit filmpje staan ze strak naar voren! Volgens mij was ze ook heel trots op zichzelf hihi

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 00:55

Oh dat is wel balen Fotsy! Wij hadden precies geluk dat de storm losbarstte toen ze al was aangekomen en op stal stond :P Gelukkig mochten we een sleezy lenen van Belletjheee en heb ik van een stalgenoot een deken gekregen die ze op kreeg tegen de vlekken. Maar we hebben ook echt veel tijd gestopt in het wassen. Ook het hoofd hebben we gewassen, vond ze niet heel leuk, maar moest toch gebeuren. Uiteindelijk liet ze het wel allemaal toe! Hoe oud is je dochter? Gaat ze ook met jullie jonge paarden showen? :D

Sintara, ja dat klopt haha! Volgens mij was alles zo interessant op de wedstrijd dat ze vergat boos te kijken :P Het is echt een poppetje op alle foto's, oortjes vooruit, schattig kijken. <3

Ben ook echt zo benieuwd naar de wedstrijdfoto's, maar nog even geduld hebben :D
Nova is in ieder geval lekker aan het strekken en bijkomen in de wei :')
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 19:53

Een aantal foto’s staan online van de fotograaf, in de halter klasse zie je toch wel haar merrie-oortjes-naar-achteren gezicht :') :')
Afbeelding

Afbeelding


Maar ze heeft ook wel vrolijk kunnen kijken hoor :D
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:56

Wat een ontzettend slechte foto's zeg. :o Dat vind ik altijd van deze fotograaf...en dat watermerk is ook giga lelijk....

Wanneer je weer ergens gaat starten laat het op tijd weten, dan zal ik kijken of ik kan komen om te fotograferen...

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 14:02

Ondertussen nog twee updates.. update 1: we gaan verhuizen van stal. Op de huidige stal kunnen de paarden in de winter niet echt naar buiten, alleen als de eigenaar erbij zit mogen ze op de paddock en de rest van de dag op stal. Dat vind ik niet zo’n goed idee voor mijn jonge gup in de groei; dus we gaan naar Soest. Ik heb twee opties in dezelfde straat, over 1,5 week krijg ik te horen of er op de ene stal een plekje vrij kom in de kudde. Zo ja; dan gaan we daar heen, zo niet; dan gaan we naar een andere stal in dezelfde straat. Beide stallen hebben 24/7 buiten de hele winter (en zomer) en het is 10 minuten lopen naar de Soesterduinen *\o/*


Update 2: Jesse Drent van Nalanta kwam naar stal voor een clinic en wij hebben meegedaan :D het was erg leuk! We hebben de beginselen geleerd van voedsel weigeren, lachen (flemen), kusje en op het blok staan. Ze deed het allemaal erg goed, maar ze liet ook weer even dr echte boze merrie gezicht zien :’) vooral bij het voedsel weigeren _O- maar verder deed ze alles heel braaf en ze stond echt binnen No time op het blok

Eerst met een voetje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:52

Fijn dat ze het zo goed deed! Leuk voor de afwisseling!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:40

Leuk die laatste foto!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:30

Geweldig leuk die clinic

En gelukkig heb je al een nieuw plekje gevonden voor je novaatje.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 22:56


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 17:41

Update! Of nouja, update. Eigenlijk hebben we niks meer gedaan sinds de clinic van Jesse Drent. Behalve dan gisteren, even een stukje buiten gewandeld. Eerst langs de weg, en daarna een stukje bos. Ze was super braaf! :D

Afbeelding

Afbeelding


En we gaan dus verhuizen. Over twee weken ongeveer. Nu nog hopen dat ze dan de trailer in wil :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:44

En welke van de 2 locaties wordt het nou?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 18:04

Bij Pronk :j waar jouw vorige bijrijdpaard stond :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:05

Aha okee. :D Dan weet ik dat iig te vinden. :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 15:51

Gisteren hebben we de bal er maar weer eens bij gepakt. Ze vind het een lekker hoofdkussen :+
Afbeelding

En op deze foto kan je echt nog zien hoe klein ze eigenlijk nog is.. Ik denk dat ze door de wormen toch wel een beetje een groei achterstand heeft opgelopen (geen idee hoe klein normaal gesproken een reining gefokte quarter jaarling is) maar ze hangt met d'r schoft al vanaf de eerste keer dat ik haar zag op ongeveer dezelfde hoogte. Dat was in februari dit jaar, toen was ze rond de 1.30. Sindsdien is ze nog maar 3 cm gegroeid.. Zou het normaal zijn? Of toch wat langzaam?
Afbeelding

Verdere foto's staan in dit topic :D [ITP] Een dagje buitenspelen met m'n kleuterpaard :D

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:32

Aaaaaah wat een schattige foto met de bal.

De mijne ( paint allround gefokt) is zo'n 18cm nog gegroeid van jaarling tot nu 8 jaar.
Hij was 136 als jaarling en is nu 154cm. Maar zijn paps was 160 en mams ( quarter) was 153.

Maar het kan best zijn dat ze nog een flinke groeispurt gaat krijgen. Zo te zien is haar achterwerk een stuk hoger dan de voorkant.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:57

Die van mij is heeeel lang op 132 blijven hangen. Hij is nu 2 en zijn kont is 146.
Hij is nog ontzettend overbouwd dus ik ga er vanuit dat hij toch wel 148 wordt ;-)
Dus voorlopig zou ik zeggen, no worries...

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:02

Ahhh wat schattig die bal! <3

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:27

Mijn jaarling blijft ook zo hangen op het moment gaat vast helemaal goed komen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 16:35

okeé dus er is nog hoop := Ze heeft bij die bal-foto inderdaad zo'n ondeugend hoofdje haha.

Vanmiddag waren we ook even buiten een rondje wandelen. Ze was weer heel braaf, alleen ze schrok zich rot van twee kinderen die over het gras door de gevallen bladeren heen renden. Dit was voor het eerst sinds lange tijd dat ik echt haar paniekhoofd weer zag (zeg maar hetzelfde als op de wedstrijd tijdens het applaus, maar dan met de neiging tot wegrennen :') ) maar gelukkig kon ik d'r wel houden. Toen de kinderen ophielden met rennen was ze ook wel weer meteen relaxed. Ze kan dus wel even paniekerig zijn maar daarna is de rust snel wedergekeerd :D

Volgende week zaterdag verhuizen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Aankomende zondag heb ik voor het eerst sinds de wedstrijd weer les van Elena Bacchini. Dit keer in het donker. Geen idee hoe ze dan is :D