Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 14:11

Ik ga bij een jonge paint krijgen. Deze heeft een Franse pas van de Franse paint society.

Wie kent zoiets?


Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:13

Welke informatie zoek je?

Wellicht kun je het beste contact opnemen met de instantie die het paspoort uitgeeft?

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:14

Mmmm moeder is niet ingevuld.... dat zou in mijn ogen kunnen zijn dat moeder geen geregisteerde paint is.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 14:49

Ja dat zou kunnen alleen die spreken alleen Frans en bar slecht Engels:-)

Kan het niet zijn dat de vader van moeder niet erkend was? Dat gedekte vraag ik me dus af

Of uit een merrie waar nooit papieren bij zijn aangevraagd?

__Suzanne__

Berichten: 4295
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:50

De belangrijkste vraag is: zit er een officieel paint papier bij. Wat er ook in het paspoort staat, zonder dat papier is het geen geregistreerde paint.

Op basis van dit paspoort zou ik ook zeggen dat de moeder een onbekende afstamming heeft.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 14:51

Ok bedankt :-)

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:53

Aldus het paspoort is de moeder een niet geregistreerde pony. Zij staat bij de paspoort uitgevende instantie dus niet in het bestand.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:03

lizy29 schreef:
Aldus het paspoort is de moeder een niet geregistreerde pony. Zij staat bij de paspoort uitgevende instantie dus niet in het bestand.



Duidelijk. Dat haalde ik er na mijn idee ook uit. Maar zoals ik begrijp is hij wel als paint horse registreert hoe zit dat dan?

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:15

Dat kan niet, dus goed opletten want een mix is heel wat minder waard.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:22

crazycactus schreef:
Dat kan niet, dus goed opletten want een mix is heel wat minder waard.


Dat is ook zo. Hij is ook niet zo duur.

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:23

Wij hebben op mijn oude werk een merrie met eenzelfde paspoort (volgens mij ook paint society) gehad.
Merrie was onwijs lief en mens gericht. Helaas hebben we haar na 3 of 4 jaar moeten laten inslapen ivm grass sickness.

Heb nog wel wat via facebook e.d. geprobeerd terug te vinden, maar veel verder dan de niet (amper) gevulde pagina van de paint horse society ben ik helaas niet gekomen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:27

Inderdaad, zonder papier van de APHA is het geen Paint. Wat er in het (europese) paspoort staat doet er voor westernrassen eigenlijk helemaal niet toe. Amerikaans papier moet je hebben.

Kan natuurlijk alsnog een leuk paardje zijn, maar geen Paint.

EDIT: Let er ook op dat het de laatste tijd met name bij de Paints nog wel eens gebeurt dat een paard geen Amerikaans papier heeft omdat nakomelingen van paarden met bijvoorbeeld PSSM (of een andere 5-panel ziekte) daar niet meer ingeschreven kunnen worden. Bij de Paints waren ze daar eerder mee dan bij de Quarters. Zo'n paard is dan wel een volle Paint, maar heeft geen papier, en grote kans op een ernstige ziekte. Als er geen papier bij zit moet je altijd erg op je hoede zijn.

Ik heb persoonlijk liever een paint-kruising waarvan beide ouders bekend zijn, dan een volle paint zonder papier. Daar is iets niet mee in orde.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:30

Loes'sCorner schreef:
crazycactus schreef:
Dat kan niet, dus goed opletten want een mix is heel wat minder waard.


Dat is ook zo. Hij is ook niet zo duur.



Als het een leuk en gezond paard is prima toch, het is een ruin dus qua fok is het ook geen probleem.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:42

Maar dan zeker wel een panel5 test doen

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:50

Als het een leuk en gezond paard is prima toch, het is een ruin dus qua fok is het ook geen probleem.[/quote]


Ja dat denk ikzelf ook. Al weet ik niet precies hoe zoiets zit als je ooit wedstrijden wilt rijden. Met zo ene mag je niet overal starten toch?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wie kan me wat over dit paspoort van deze paint ruin zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:55

Klopt, je mag dan geen Paint-wedstrijden doen (bijv georganiseerd door de DPHC). Daar is een apha-papier voor nodig. Sowieso maakt eigenlijk niet uit welke instantie het paspoort heeft uitgegeven (de DPHC geeft geen paspoorten uit, dus er is geen Nederlands Paint-paspoort). Het bewijs dat het een Paint is is enkel het papier.

Laat alsjeblieft wel het dier testen, doe de 5 paneltest. Want onbekende ouders, dan weet je dus ook niet of er mogelijke ziektes in de familie voorkomen.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:58

Ryder schreef:
Klopt, je mag dan geen Paint-wedstrijden doen (bijv georganiseerd door de DPHC). Daar is een apha-papier voor nodig. Sowieso maakt eigenlijk niet uit welke instantie het paspoort heeft uitgegeven (de DPHC geeft geen paspoorten uit, dus er is geen Nederlands Paint-paspoort). Het bewijs dat het een Paint is is enkel het papier.

Laat alsjeblieft wel het dier testen, doe de 5 paneltest. Want onbekende ouders, dan weet je dus ook niet of er mogelijke ziektes in de familie voorkomen.


Ja absoluut.