Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:19

Ik heb even geleden een paint horse jaarling gekocht uit duitsland maar wil haar laten overschrijven op mijn naam.

Ik kan niet vinden hoe dat nu precies in zijn werk gaat. Wie kan mij vertellen hoe?

Ze staat ook geregistreerd bij het American Paint Horse Association maar moet ik dat ook op naam zetten?

Alle hulp is welkom!

Afbeelding

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:28

Voor de APHA moet je lidmaatschap kopen voor een jaar (of langer als je wedstrijd plannen hebt) en moet je de achterkant van je formulier invullen (met handtekening van vorige eigenaar om te bevestigen dat het paard in kwestie verkocht is). Deze stuur je dan naar APHA op (het adres staat er bij. Je betaalt de fee's ik denk iets van een 95 euro in totaal met lidmaatscha bij. Je krijgt dan je papier terug maar deze keer staat ze op jou naam en staat op de achterkant ook jou naam waar je moet tekenen in geval van verkoop.
Paspoort kan je normaal gezien overzetten door naar de ingegeven instantie te verzenden dacht ik.

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:05

De KNHS kan je helpen met het paspoort op naam zetten en registratie in Nederland. Daar hebben ze een speciaal formulier voor. Ik heb die procedure ook gebruikt toen ik een in Duitsland gefokte appaloosa kocht

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:55

ik heb dezelfde 'issues' maar dan met een quarterveulen uit duitsland. wil de chip e.d. op mijn naam hebben dat gaat via knhs en nrps.. heel gedoe |( met een Paint kan ik je niet helpen, wens je veel succes! misschien even mailen naar het stamboek hoe het zit?

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:48

Het stamboek weet niets van het paspoort, daar kan je het stamboekpapier op naam laten zetten. Het paspoort stuur je met het formulier wat je op de site van het KNHS vindt naar hen op en dan komt het vanzelf goed.

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:01

Je zit in België geloof ik he? Of was jij dat niet? :+ Daar kan je het paspoort via my horse id normaal op jou naam in België overzetten.

APHA papieren is idd de transfer op achterkant invullen (met handtekening van verkoper) en dat origineel papier opsturen naar usa (dus neem zeker kopieëen)

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:27


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:08

Van welk ras heeft ze een paspoort? Ik had een quarter met een nrps paspoort, maar mn andere 2 hebben een nqha paspoort. Waar het paspoort vandaan komt, moet je het heen sturen. Maar een paspoort is geen eigendoms bewijs.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:45

Ik heb nog nooit paspoorten overgeschreven op mijn naam... Alleen de stamboekpapieren, dat is het belangrijkste.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:48

2a54z6e45r6r schreef:
Voor de APHA moet je lidmaatschap kopen voor een jaar (of langer als je wedstrijd plannen hebt) en moet je de achterkant van je formulier invullen (met handtekening van vorige eigenaar om te bevestigen dat het paard in kwestie verkocht is). Deze stuur je dan naar APHA op (het adres staat er bij. Je betaalt de fee's ik denk iets van een 95 euro in totaal met lidmaatschap bij. Je krijgt dan je papier terug maar deze keer staat ze op jou naam en staat op de achterkant ook jou naam waar je moet tekenen in geval van verkoop.
Paspoort kan je normaal gezien overzetten door naar de ingegeven instantie te verzenden dacht ik.


Is het verplicht om lid te zijn bij de APHA om reining/trail te mogen starten? Voorlopig is dat nog niet nodig, dus dan ga ik 1 jaar doen, maar in de toekomst wil ik misschien wel een keer met haar starten (reining/trail).

Dan moet ik dus APHA lidmaatschap hebben?

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:50

Tinniie schreef:
Je zit in België geloof ik he? Of was jij dat niet? :+ Daar kan je het paspoort via my horse id normaal op jou naam in België overzetten.

APHA papieren is idd de transfer op achterkant invullen (met handtekening van verkoper) en dat origineel papier opsturen naar usa (dus neem zeker kopieëen)


Nee, ik zit in het hoge noorden van Nederland haha. Maar bedankt! Kopieen heb ik van alles al liggen.

superpony schreef:
Van welk ras heeft ze een paspoort? Ik had een quarter met een nrps paspoort, maar mn andere 2 hebben een nqha paspoort. Waar het paspoort vandaan komt, moet je het heen sturen. Maar een paspoort is geen eigendoms bewijs.


Het paspoort is van Paint horse club germany? Ik wil vooral ook de chip geregistreerd hebben op mijn naam, vervolgens mijn naam in het paspoort hebben, en dat ze bij APHA onder mijn naam staat.


APHA is me nu duidelijk, bedankt daarvoor!
Wordt de chip overgeschreven als ik het paspoort zou versturen? Sommigen hier zeggen naar KNHS en sommigen naar waar het paspoort vandaan komt. (Paint horse club germany) Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:42

Geen idee hoe een Duits paspoort werkt. Ik zet paspoorten nooit over. Is geen eigendomsbewijs of iets dergelijks. Maar heb wel zelf paspoorten moeten aanmaken voor 3, dus die staan bij toeval op mijn naam.

Vraag het Rina hier op Bokt eens. Die woont in Dld en heeft quarters/paints.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Duits Paspoort paint horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:52

als je de chip geregistreerd wilt hebben gaat dat via knhs of nrps toch? ik heb nu mijn duitse veulen via nrps geregistreerd staan met de chip