Gezocht lieve Quarter / Paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Cyliyana
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-01-18

Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 17:19

Hallo allemaal,

wij zijn al even flink aan het zoeken naar een leuke Quarter / Paint voor mijn moeder, ondertussen alle hoekjes van verkoopsites, bokt, FB, etc al gehad en nog niet de hit gevonden.

Wij zoeken:
Quarter of Paint, ook western gereden
bedoeld voor recreatie, lekker lange buitenritten en 1x per 2 weken een westernles.
minimaal 6 jaar oud, al wel doorgereden, maximaal ca 12jaar oud
Zeer lief in de omgang, stal en weide, moet namelijk ook veilig zijn voor mijn jonge kindjes om erbij te lopen.
stokmaat vanaf 1,52
Stabiel karakter, koel op buitenritten (beetje schrikken af en toe is normaal, maar moet niet te gek zijn)

Wij zoeken een paardje wat zijn of haar for-ever thuis bij ons mag krijgen, samen met onze ruin van 9 en merrie van bijna 16. Onze paarden staan dichtbij gestald, wij kunnen dus altijd snel heen :)
Ze komen van licht tot donker op de weide en in de nacht staan ze op stal, ze krijgen vooral veel ruwvoer.

Hoop zo toch nog iets meer te horen van beschikbare paardjes voor een enorm liefdevol nieuw baasje die echt een maatje zoekt.
Laatst bijgewerkt door Cyliyana op 08-01-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:21

Budget erbij zetten zal helpen. Kan een inschatting zijn natuurlijk, bijv tot 4000 / tot 6000 of meer dan 6000.

Overigens hoort dit op de markt te staan :)

Cyliyana
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-01-18

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 17:52

oh, mag dat echt niet hier staan? Vond het markt gedeelte nogal 'zakelijk' aanvoelen :)

budget tot ongeveer €5000, afhankelijk van het diertje.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:02

Wendy v Osch heeft altijd hele leuke paarden te koop staan. Verder de andere bekende stallen en trainers, dus eens informeren via je trainer waar je les hebt, die weten altijd wel wat te koop. Veel gaat via via.

Cyliyana
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:11

superpony schreef:
Wendy v Osch heeft altijd hele leuke paarden te koop staan. Verder de andere bekende stallen en trainers, dus eens informeren via je trainer waar je les hebt, die weten altijd wel wat te koop. Veel gaat via via.


Bedankt voor de tip, ze heeft inderdaad wel wat aantrekkelijke paarden te koop staan.

helaas weet onze trainer op dit moment zo direct even niet iets, maar zij kijkt inderdaad ook actief voor ons mee :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:32


Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:11

Cyliyana schreef:
superpony schreef:
Wendy v Osch heeft altijd hele leuke paarden te koop staan. Verder de andere bekende stallen en trainers, dus eens informeren via je trainer waar je les hebt, die weten altijd wel wat te koop. Veel gaat via via.


Bedankt voor de tip, ze heeft inderdaad wel wat aantrekkelijke paarden te koop staan.

helaas weet onze trainer op dit moment zo direct even niet iets, maar zij kijkt inderdaad ook actief voor ons mee :)


Er staat genoeg te koop. Soms moet je iets je eisen aanpassen en gewoon verliefd worden. Niet teveel naar papier, leeftijd, kleur en geslacht kijken als braaf je eerste eis is. Bij Wendy vind ik het wel fijn dat je in een redelijke prijsklasse wat paarden kan uitproberen.


StormMilagro schreef:
Misschien is deze wat voor jullie, staat op de markt: https://www.bokt.nl/markt/ad/463387/bru ... ie-te-koop


Dat is geen quarter of paint

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:41

Ik persoonlijk vind ook niet dat je een paard moet kopen op het ras, maar op zijn kunnen en of dat aansluit bij je wensen. En dat zie ik in dit paard wel terug met jouw verhaal. Een keertje kijken kan nooit kwaad, daar leer je alleen maar van. Als je het echt niks vind, dan sorry dat ik probeer mee te denken ;)

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:28

StormMilagro schreef:
Ik persoonlijk vind ook niet dat je een paard moet kopen op het ras, maar op zijn kunnen en of dat aansluit bij je wensen. En dat zie ik in dit paard wel terug met jouw verhaal. Een keertje kijken kan nooit kwaad, daar leer je alleen maar van. Als je het echt niks vind, dan sorry dat ik probeer mee te denken ;)


Dat is voor veel mensen zo. Maar iemand die weg is van quarters en paints, zoekt vaak specifiek ook deze rassen.
Er staat zoveel leuks te koop, dus dan kun je overal wel gaan kijken natuurlijk. Bij deze adv staat ook, niet voor beginners bijv. Dat zegt mij echt niks, maar kan ook een reden hebben.
Bont maakt een paard nog geen western paard. ( of indianen paard )

Cyliyana
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-01-18

Re: Gezocht lieve Quarter / Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 00:42

Nee wij zoeken wel echt quarter of paint, al maakt speciale lijnen of iets dergelijks ons niet uit. Wij willen toch geen wedstrijden rijden :)
Kleur of geslacht (alleen geen hengst) etc maakt idd ook allemaal niet uit :)

Ik krijg al wel veel leuke tips, ben heel blij met hoe mensen hier mee denken :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:16

superpony schreef:
StormMilagro schreef:
Ik persoonlijk vind ook niet dat je een paard moet kopen op het ras, maar op zijn kunnen en of dat aansluit bij je wensen. En dat zie ik in dit paard wel terug met jouw verhaal. Een keertje kijken kan nooit kwaad, daar leer je alleen maar van. Als je het echt niks vind, dan sorry dat ik probeer mee te denken ;)


Dat is voor veel mensen zo. Maar iemand die weg is van quarters en paints, zoekt vaak specifiek ook deze rassen.
Er staat zoveel leuks te koop, dus dan kun je overal wel gaan kijken natuurlijk. Bij deze adv staat ook, niet voor beginners bijv. Dat zegt mij echt niks, maar kan ook een reden hebben.
Bont maakt een paard nog geen western paard. ( of indianen paard )


Bont maakt geen westernpaard nee, maar de advertentietitel noemt haar wel zo ;). En nergens zeg ik dat ze hiernaar MOETEN kijken, ik probeer alleen mee te denken, maar dat wordt blijkbaar niet meer gewaardeerd op bokt...

Succes met je zoektocht TS, ik hoop dat jullie een mooi paard vinden!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:23

Deze is misschien iets voor jullie?
Staat wel in België

Afbeelding

Kan je misschien eens gaan kijken op fb.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:00

Dit is een onderwerp dat past op de Bokt-Markt. Daarnaast kan je (als je lid bent geworden van de kudde, zie de help) meepraten in dit huiskamer topic:

[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Hier volgt een slotje.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers