Quarterhorse duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:26

Leuk dat je western rijdt TS! Mijn vraag: waarom wil je een quarter? Is dat alleen omdat het een "western paard" is? Want als je alleen recreatief wil gaan rijden zou ik gaan kijken naar bijvoorbeeld een haflinger. (Ook wel Alpenquarter genoemd :D ). Die lopen ook netjes onder een westernzadel en als je niet zo ambitieus bent, is dat misschien meer iets voor jou. Quarters zijn duur. Vaak zijn de papieren belangrijk en daar zit een prijskaartje aan. Een wat ouder paard heeft misschien al in de sport gelopen en dan liggen beenproblemen op de loer.

Ik heb een quarter gekocht omdat ik naast recreatief de sport ook best interessant vind.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


tengeltje11
Berichten: 7078
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:28

bv brave kinderpony's idem hoor.

hier vragen ze voor een brave kinderpony 1000+ euro.
vorige winter onze droompony gekocht voor 450 euro incl alle materiaal,ook in fr.
een droombeestje,b-ponytje,merrietje,16 jaar,kan lezen en schrijven en is echt vanalles mee gedaan.

we hebben ze nu een jaar,helemaal gezond en de vorige eigenaars vragen nog regelmatig hoe het met haar is.niets mis mee dus.

mensen staan altijd 'huiverig' tegenover lagere prijzen dan wat ze gewoon zijn,maar een landsgrens overgaan kan soms ook positieve gevolgen hebben qua prijzen voor bepaalde dingen,zonder dat daar gebreken bij komen kijken.

het is maar wat je zelf verkiest of liever niet doet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:30

Debby34 schreef:
Het ligt er totaal aan wat voor paard het is en het heeft niks met de hoogte van het paard te maken.

Een paard waar veel training in heeft gezeten is gewoon duurder.
Een paard waar goede papieren (stamboom) bij zit is duurder
Het ligt ook aan het ras, en Quarter horses zijn nu eenmaal goede en fijne paarden. Daarnaast zijn quarters officieel paarden maar kwa schofthoogte vaak D pony's.. In ieder geval de meeste die ik ken dan ;)
Paarden zijn nou eenmaal duur, en wat er daarna komt is alleen maar duurder want dan moet je hem nog onderhouden (hoefsmid, tuig, dierenarts, stalling etc).

Maar neem aan dat je dat allemaal hebt overwogen aangezien je al bezig bent met de aankoop van een paard.

Charming S, ik heb in het verleden 2 paarden gehad. De laatste ben ik helaas aan koliek verloren toen ik hem nog geen jaar had. Ik weet wat het kost en dat is ook prima. Ik heb alleen geen groot bedrag over voor de aanschaf.



Maar TS, is het dan niet verstandiger om even door te blijven lessen, eventueel een bijrijdpaard zoeken en nog ff een jaartje door sparen, dat je iets meer keuze hebt ;) Snap dat je het nu heel erg graag wil, maar ik zou toch liever iets meer uitgeven en voor kwaliteit gaan. Ook al is het maar voor recreatief.

Daar zaten ook regelmatig particulieren bij die hun paarden wilde verkopen ja.. En die spraken gebrekkig maar verstaanbaar Engels.
Daarnaast zijn dit vind ik wel eerlijke prijzen die ik hier in Nederland voorbij zie komen, voor wat ik tot nu toe op internet heb zien staan.
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 21-11-17 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 15:31

tengeltje11 schreef:
bv brave kinderpony's idem hoor.

hier vragen ze voor een brave kinderpony 1000+ euro.
vorige winter onze droompony gekocht voor 450 euro incl alle materiaal,ook in fr.
een droombeestje,b-ponytje,merrietje,16 jaar,kan lezen en schrijven en is echt vanalles mee gedaan.

we hebben ze nu een jaar,helemaal gezond en de vorige eigenaars vragen nog regelmatig hoe het met haar is.niets mis mee dus.

mensen staan altijd 'huiverig' tegenover lagere prijzen dan wat ze gewoon zijn,maar een landsgrens overgaan kan soms ook positieve gevolgen hebben qua prijzen voor bepaalde dingen,zonder dat daar gebreken bij komen kijken.

het is maar wat je zelf verkiest of liever niet doet.


Ja dat is het idd, ik spreek de taal niet, dus dan vind ik het lastig. Wat kent het paard etc?

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:35

In die advertentie van de paint wordt aagegeven dat de prijs met opzet wat lager is, omdat de eigenaresse graag zelf kan/wil kiezen naar welk huisje hij gaat.
Maw, dus zo'n beetje: goede thuis is belangrijker dan geld.

tengeltje11
Berichten: 7078
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:35

maar dat is wat de markt doet.

opfokgeld,merrie scannen,.... maakt niet uit.
of dat nu een quarter,paint of arabier is,die prijzen zijn dezelfde.
toch worden die quarters voor 5000+ euro verkocht,terwijl bv een arabier voor de helft te vinden is.

dus zo vreemd dat je ze extreem duur vindt,is het niet,ze zijn gewoon ook extreem duur voor een paard,puur omdat er 'quarter' of 'paint' op hun papier staat....

en doorsparen.

tja,als TS gewoon recreatief wil rijden,moet ze dan echt een peperdure quarter of paint hebben?
mss vindt ze wel haar zielsmaatje in een kruising van ik-weet-niet-wat waar ze recratief western mee rijdt en kan kopen voor 1500 euro?
het is winter,een beter seizoen om iets goedkoper een leuk paard te vinden is er niet.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 15:38

tengeltje11 schreef:
maar dat is wat de markt doet.

opfokgeld,merrie scannen,.... maakt niet uit.
of dat nu een quarter,paint of arabier is,die prijzen zijn dezelfde.
toch worden die quarters voor 5000+ euro verkocht,terwijl bv een arabier voor de helft te vinden is.

dus zo vreemd dat je ze extreem duur vindt,is het niet,ze zijn gewoon ook extreem duur voor een paard,puur omdat er 'quarter' of 'paint' op hun papier staat....

en doorsparen.

tja,als TS gewoon recreatief wil rijden,moet ze dan echt een peperdure quarter of paint hebben?
mss vindt ze wel haar zielsmaatje in een kruising van ik-weet-niet-wat waar ze recratief western mee rijdt en kan kopen voor 1500 euro?
het is winter,een beter seizoen om iets goedkoper een leuk paard te vinden is er niet.



Ik hoef zeker geen peperduur paard! Ik zoek idd een leuk maatje. Een kruising is leuk! Maakt me niet uit, als hij maar gezond en lief is en ik kan doen wat ik graag wil. Recreatief door t bos en in de bak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:45

Je zal gewoon keuzes moeten maken. Wil je per se een quarter, moet je accepteren wat de prijs is. Goedkoop kan daarbij duurkoop zijn. Wij hebben weleens een iets goedkopere gekocht en die heeft ons meer gekost dan het paard zelf aan veeartsen etc.

Wij zijn ooit begonnen met een draver en die deed het na een tijdje trainen best leuk voor ons doel en dat was wat lessen, trainen en af en toe het bos in.
We hebben toen een quarter merrie gekocht en ook veulentjes met haar gefokt.

Als mensen investeren in ene goede merrie, haar trainen en evt uitbrengen, is zij al wat waard. Dan de waarde van d ehengst die zich vooral uit in de dekprijzen, dan alle kosten rondom het dekken en veulenen. De opfok en de training van het veulen..........Reken maar uit.

Natuurlijk kost dat bij elk paard, maar er zijn heel veel mensen die met willekeurige pony's wat lukraak dekken en dus weinig onkosten maken. Gewoon een of af en toe een veulen voor de leuk, is wat anders dan op gezondheid en prestatie fokken.

Bij quarters gaat er ook nog genoeg fout, maar willen mensen toch nog een minimale prijs eruit. Vaak niet eens realistisch meer als je dan een paard koopt dat bijv positief is getest op de 5 panel test, een peesblessure heeft etc etc. Daarom zeker bij de goedkopere quarters ook erg goed opletten. Bij de duurdere ook, want vergis je niet hoeveel daar rondlopen die niet goedgekeurd worden op de rontgen bijv.

15jr geleden hebben we een New Forest gekocht en die was prima om western mee te rijden ook. Ik heb hem nog, maar is 19 en heeft een blessure. Loopt alleen nog in bos. Hij is echt leuk, maar het is net iets meer pony. Qua bouw kon hij prima in de basis meekomen.

Zelfs onze shet is door onze zoon lang gereden en maakte een klein stopje, een vliegende wissel en echt geweldig leuke roll backs. Daar is ooit ruim 2000 euro op geboden. Dus wat een gek ervoor geeft. Helaas was hij niet te koop en is hij nu al 17jr bij ons.

Voor de basis zou ik vooral naar ene leuk, braaf en gezond paard gaan kijken. Als je ergens lest, daar ook rond kijken en vragen. Vaak geoeg stappen mensen ook over van bijv een nrps/ haflinger etc naar een quarter als ze toch flink willen showen en kun je een leuk getraind, ander ras paardje kopen.

Kijk erg uit voor quarters en paints zonder papier en laat je niks wijsmaken. Zonder papier heb je geen bewijs wat het is en wie bijv de ouders zijn. Dat is zeker met de 5 panel test heel belangrijk. Een paard met (goed) papier is meer waard, dus bij sommigen zit het er niet voor niks niet meer bij. Dat mensen dan nog 3000 euro durven te vragen vind ik dan erg dapper.

Geduld is ook belangrijk. Soms zie je tijden niks passends staan en dan komt er opeens ene leuk paard voorbij.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:18

En ook bij "dure" quarters waarbij papier etc in orde is kan van alles mis gaan. Kijk naar Joy, net gister thuisgebracht na een koliek operatie en kliniek opname van 10 dagen. Ook dat gaat me meer kosten dan Joy zelf. |o

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:26

Kijk naar jezelf, je wilt toch graag een quarter, terwijl een draver of een haflinger het ook prima kan doen. Dat precies drijft de prijs op. En dan zijn quarters nog niet eens zo gek duur, voor een 4 tot 6 duizend heb je een prima simpele beleerde. Ga eens kijken naar een rocky mountain paard of een akhal teke, daar betaal je nog veel meer voor.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:18

Gimme_Spurs schreef:
En ook bij "dure" quarters waarbij papier etc in orde is kan van alles mis gaan. Kijk naar Joy, net gister thuisgebracht na een koliek operatie en kliniek opname van 10 dagen. Ook dat gaat me meer kosten dan Joy zelf. |o


Ow, balen zeg. Dat kan inderdaad met elk paard gebeuren en is echt klote. Beginnen met een schone lei is wel heel fijn natuurlijk.

Maar zelfs de duurdere worden nog wel afgekeurd, zelfs als ze gewoon shows lopen of hebben gelopen zonder een stap verkeerd. Vaak zie je wel dat een realistische baas dan kiest voor een mindere prijs en gaat voor ene goed huisje. Maar als onwetende mensen komen kijken, gaat het heel soms evengoed nog weleens mis.

Ik weet iemand die als budget 10.000 euro had, maar toch een aantal paarden moest laten staan wegens afgekeurd en dat werd best frustrerend.

Ik zou elk rijpaard keuren, dus ook bijv een mixje van 1000 euro, want de kosten kunnen hoog oplopen als ze een verborgen probleem hebben.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:36

anjali schreef:
Als je iets zeldzaams wilt moet je daarvoor betalen.
Hier moest ik wel even om lachen :)
De Quarter is het grootste ras gezien de hoeveelheid paarden wereldwijd met het grootste stamboek. De prijs wordt in NL gewoon door iedereen hoog gehouden omdat de goedkopere al snel het labeltje 'er is iets mee' mee krijgen. Dus nu worden er dure paarden verkocht 'waar iets mee is' :)
Het papier maakt het dier idd duurder, maar het geeft wel zekerheid over de herkomst/voorouders en gezien alle genetische defecten die er in het ras zitten (ook in de Paints en Amerikaanse Appaloosa's) is het voor evt fok- c.q. raswedstrijddieren wel interessant om er bij te hebben.

Keuren moet je altijd doen, zéker de 5-paneltest en liefst ook de PSSM-test. En dan maar hopen dat ie 'heel' is en blijft.

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:06

speedfiets_2 schreef:
Klein rekensommetje
Dekgeld 500,-
Merrie kosten (scannen enzo) 100,- +\-
Opfokkosten veulen tot 3 jaar zon 3000 euro (ongeveer 1000 per jaar)
Dus zijn de onkosten van een ongetrainde 3 jarige al 3600. Dan moet er nog training bij komen en heb ik alles heel laag gehouden.
Dus die prijzen zijn zo om al te beginnen nog niet zo heel gek. 5000 voor een jong dier waar wat maanden training in zit (reken zon 650 per maand. Drie maanden training)

Natuurlijk kan je ieder ander paard voor western gebruiken. Maar hoe verre deze daarvoor geschikt is ligt aan het dier en zijn bouw.

Das wel een hele goedkope opfok dan. :=

Verder tjong jonge, wat een negatief gezeik weer over dit ras...
TS gewoon gaan kijken en als je een paardje leuk vind netjes laten,keuren en evt 5 panel test laten doen. Is allemaal niet zo moeilijk.
Laat je niet bang maken door verhaaltjes hier op Bokt.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:08

@Dubbeldun:het kan wel zijn dat de Quarter het grootste ras is,maar die staan vaak in Amerika en dan heb je er hier niet veel aan.Andersom zijn Haflingers in de U.S.A. zeldzaam en dus heel erg duur.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:08

Ras is prima hoor. Maar als iemand hier vraagt naar tips om een quarter te kopen, krijg je ervaringen over het kopen van quarters.

Vraag je mij naar tips om een tinker te kopen, kom ik niet veel verder dan; keuren.

Het is inderdaad een heel groot en breed ras, want quarters heb je ook in soorten en maten.

Toen ze nog grotendeels uit de USA/Canada kwamen, werd er gezegd; Ze zijn duur, want transport zit erbij. De prijs zou wel zakken als er in Nederland gefokt werd. Maar heel veel mensen hebben geinvesteerd en dan zakken de prijzen ook niet snel.

Goedkoop hoeft zeker niet slecht te zijn, maar je moet wel realistisch zijn. Waarom zou ik een quarter voor 2500 euro verkopen, als ik er ook 7000 voor kan vragen? Door vragen, meerdere keren kijken, papieren checken, 5 panel test en keuren, is gewoon belangrijk. Ook bij de duurdere, maar dan weet men soms niet eens dat er iets mis is voor de eerste foto's.

Ik mailde naar een goedkoop paardje met papier, omdat ik super nieuwsgierig was. Kreeg te horen dat dit paardje positief was op pssm 1, maar dat was geen probleem en had het nog nooit last van gehad. Tja........er zijn mensen die zo graag een quarter willen, dat ze er dan direct intrappen. Helaas kost zo een paardje meer dan de aanschaf.
Wij hebben een iets goedkopere quarter gekocht een tijd terug en ook veel ellende mee gehad. Wisten we wel een beetje van tevoren, maar je hoopt ver te komen met goed management.

Aan de andere kant heb ik er eentje staan van 24 en 18 die flink wat hebben meegemaakt en keihard en ijzersterk zijn, zoals het ras ook is!!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:51

tja kwaliteit en naam kost geld.... waarom is een mercedes duurder dan een trabantje? tja....

en duur is relatief, ik vind 10k goedkoop voor een goede quarter en dan vertrouw ik t al niet :p
sportpaarden gaan nog veel hoger uiteraard.
een leuk recreatiepaard, dat gezond is (echt gezond), braaf is mag al zeker rond de 7 kosten.
goedkoper als er iets met karakter of gezondheid niet klopt.

en ja, QH is het grootste stamboek wereldwijd.
maar..... er is zeker in nederland/europa veel 'rommel' gefokt... kapotte merries die worden volgegooit 'want het is een merrie' maar vervolgens slecht beenwerk ed doorgeeft. en laat nou net die merrie zo'm 70/80% doorgeven aan het veulen...

en wat krijg je dan? veel rommel, dat is goedkoop te krijgen, maar is dan ook vaak iets mis mee.

de kwaliteit fok is vrij klein en die kosten dan ook geld, goed geld.

dan heb je nog een catheogie daartussen liggen, en daar zou je naar moeten kijken. niet het top papier maar wel 'gezonde' lijnen, gezonde merrie, gezond paardje. goed krakter (heeft ook met de fok te maken) en als het dan niet een groot talent is, maar wel braaf en gezond, dan heb je een leuk recreatiepaard.

100% Reiner

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:37

quarterH schreef:
tja kwaliteit en naam kost geld.... waarom is een mercedes duurder dan een trabantje? tja....

en duur is relatief, ik vind 10k goedkoop voor een goede quarter en dan vertrouw ik t al niet :p
sportpaarden gaan nog veel hoger uiteraard.
een leuk recreatiepaard, dat gezond is (echt gezond), braaf is mag al zeker rond de 7 kosten.
goedkoper als er iets met karakter of gezondheid niet klopt.

en ja, QH is het grootste stamboek wereldwijd.
maar..... er is zeker in nederland/europa veel 'rommel' gefokt... kapotte merries die worden volgegooit 'want het is een merrie' maar vervolgens slecht beenwerk ed doorgeeft. en laat nou net die merrie zo'm 70/80% doorgeven aan het veulen...

en wat krijg je dan? veel rommel, dat is goedkoop te krijgen, maar is dan ook vaak iets mis mee.

de kwaliteit fok is vrij klein en die kosten dan ook geld, goed geld.

dan heb je nog een catheogie daartussen liggen, en daar zou je naar moeten kijken. niet het top papier maar wel 'gezonde' lijnen, gezonde merrie, gezond paardje. goed krakter (heeft ook met de fok te maken) en als het dan niet een groot talent is, maar wel braaf en gezond, dan heb je een leuk recreatiepaard.


En dat is Joy. Afgezien van de koliek, maar dat heeft niets te maken met de algemene gezondheid van het paard. Of de bloedlijnen. Joy haar papa is een bewezen showpaard. Haar mama heeft een superfijn karakter en is gezond. De combinatie is voor mij precies goed. Ik wil echt wel wat met haar showen, maar ik hoef zeker niet aan de top te komen. Ik vind afwisseling in trainen, hobbelen en buiten veel belangrijker!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:44

Koliek is klote en kan altijd natuurlijk. Soms is het te voorkomen en kun je door management/voer wijzigingen al veel veranderen om het zo veel mogelijk te vermijden.

Kwaliteit van een paard is niet alleen dure ouders, maar ook gezonde ouders kiezen en al beginnen met de drachtige merrie goed te houden, goed te voeden etc. Daarna echt goede opfok en voeding.

Er zijn zat gezonde paarden te koop en de prijs is wat iemand eraan hangt. Maar zelfs een paard van 40.000 euro zou ik rondom laten keuren.

Een paard met 4 benen, hoofd, staart etc, blijft een paard. Of hij nou weg moet voor 1000 of voor 10.000, het moet gezond zijn.

Mijn merrie van nu 24 kwam ooit uit USA en had zoals een groep andere paarden het LB brandmerk, wat mensen voor de gein, low budget paarden noemden. Daarvoor al en toen ook, wilde men toch hier gaan fokken en is er van alles gefokt. Soms heel leuk uitgepakt en soms wat minder misschien. Ook een aantal leuke paarden komt uit wat toen zgn wat minder was.
Neemt niet weg dat een iets minder paard misschien terecht komt bij iemand die er onwijs blij mee is en er alles mee kan.
Onze Low budget merrie heeft ook nakomelingen en ze is ijzersterk, net als haar zoon die ook bij ons woont en 2e zoon die nog wedstrijden loopt.

Mensen maken paarden ook zelf kapot en hebben het vaak niet eens door. Of als Hengst X bij trainer A staat en het gaat niet, is hengst X een moeilijk paard. Nakomelingen zijn dan ook allemaal lastig. Maar kijken naar een andere aanpak is ook nog een route die soms gekozen wordt en dikwijls goed uitpakt.
Misschien is niet elk paard geschikt voor wat mensen willen en hoe ze het eisen.

Maar mensen zijn ook erg hypocriet. Zo is trainer A een held en daarna is het ene kwal en is trainer B geweldig. Ik heb me daar nooit door laten leiden.
Maar zo is het ook een reden geweest om geen shows te gaan rijden. Ik verdomde het om mijn toen ruin in te ruilen voor een zgn beter paard, zodat je wel meetelt.
Neemt niet weg dat je nog steeds voor jezelf serieus kan trainen en wil blijven leren en ontwikkelen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:13

Dat Quarters en Paints duur zijn is gewoon een ordinair gevalletje marktwerking volgens mij. Zo lang mensen er zo veel voor meetellen, blijven de prijzen zo hoog.

Relax. Nothing is under control.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:26

En iedereen die wil verkopen roept om het hardst hoe duur ze zijn :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:34

Maar zo werkt het wel natuurlijk. Ik heb een gezonde (afkloppen) 1,5 jarige uit een gezonde moederlijn met niet een speciaal papier.
Wordt goed gevoerd en loopt altijd buiten.
Die komt binnenkort een keer te koop.
Maar ik zou toch wel gek zijn om die weg te doen voor 2000 als ik er ook meer voor kan krijgen?

~Turbohoof Solutions ~

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:43

Tuurlijk! En als je een Quarter of Paint zoekt, dan weet je dus ook dat je dat er voor neertelt :-) . Zo is de markt nu eenmaal.

Relax. Nothing is under control.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:30

Een deel is altijd te verhalen op gemaakte kosten en investeringen. Maar daarna is het wat de gek ervoor geeft.

Het is alleen jammer dat mensen nu vaak denken dat ze met een gewoon, goedkoper, gemiddeld paard niet meetellen of het niet eens willen proberen om wedstrijden te rijden. Waar anderen denken; ik heb nu een duur paard, dus het gaat nu wel lukken.

Elk paard moet een beetje goed terecht komen, om zijn kwaliteiten te kunnen tonen. Bij de ene zal dit meer zijn, dan bij de ander en daar hoort dan een passend baasje bij die dit zo accepteert. Maar het is niet van tevoren al te zeggen dat een duur paard met X papier het per definitie goed gaat doen.

Soms ligt de verwachting van een bepaald paard wel hoger en wordt er imo teveel gepusht. Soms zie je een paard het dan gewoon beter doen bij een andere eigenaar of trainer. Krijgt een paard die kans niet, si het een slecht paard.....Soms is dat wel zonde.

Jeroen1977
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:36

Vraag en aanbod lijkt me. Soms zie ik advertenties van mensen die een paard zoeken en die alles verwachten van een paard. Los van het feit dat ze het er ook nog eens uit moeten kunnen hallen, hebben ze maar een budget van een appel en een ei. Goede paarden en training kost geld. Dit zal in een prijs worden doorbelast. Kijk wat je budget is, neem ook je tuig en stalling , training mee en wat reserve voor eventuele onvoorziene omstandigheden.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:42

tja, ik kocht ooit goedkoop een Poolse Volbloed ruim 22 jaar geleden. Was een "engels" manegepaard.
Is destijds omgeschoold naar de western door een trainer voor me en heb daarna ruim 10 jaar in de reining / cowhorse gereden met hem in de Amateur en Open Senior ( toen waren er nog geen levels etc).
Paard wordt nu 30 en rij nog dagelijks.
Dus wanneer je recreatief wilt rijden, en af en toe een clinic of klein wedstrijdje wilt doen voldoet ieder paard...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers