Quarterhorse duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:36

TS ik zou bij jou wensen nooit een Quarter Paint of Appaloosa kopen.
Je betaalt gewoon veel geld alleen vanwege het ras en er loopt een hoop rommel rond .
Keuren is het minste van je kan doen maar dan ook zeker met foto's en dan nog de 5 paneltest.

Voor wat jij wilt zijn er genoeg paarden/pony rassen in Nederland waar je hetzelfde mee kan doen.
Kijk goed naar de bouw van het dier.

En wil je graag wedstrijden rijden kun je met alle rassen terecht bij de WRAN.
De arabieren hebben daarbij ook nog hun eigen vereniging die wedstrijden organiseren en volgens mij mag je daar ook mee doen als ze tot 50 procent arabieren bloed hebben.
Zo komen ineens ook veel welsh pony's in beeld.

Verder hebben de rassenverenigingen tegenwoordig ook open onderdelen dus eigenlijk kun je overal starten met ieder dier.

Wil je echt reining rijden wordt het wel heel belangrijk hoe de bouw is van je paard.
Maar bij bijvoorbeeld trail heb je echt geen Quarter nodig, heb menig haflinger of Fjord iedereen er uit zien rijden.

En dan nog, ik heb een Paint horse met uiteindelijk te lange rug voor de reining, te lomp voor de trail , te snel voor de pleasure en koeien vindt hij liefff <3 :D
Maar op buitenrit gaat hij overal door, over heen of langs af.
Extreme trail is zijn ding, extreme mountain trail vindt hij geweldig.
Laatst weer een oud pad ingereden in het bos wat steeds smaller werd tot het eindigde als wildpad met hoog gras, boomstronken en af en toe waden door het sompige water, nog niet te spreken over dicht struikgewas, omgevallen bomen, afgebroken bomen die schuin over het pad lagen en ik moest limbodansen om na 2 km weer uit te komen bij een bekend pad *\o/*

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:51

Waar heb je gekeken naar paarden? Op marktplaats worden niet veel westernpaarden aangeboden. Zelf heb ik mijn pony via marktplaats gevonden, ik kwam er pas later achter dat de meeste op facebook worden aangeboden. Op Facebook zijn meerdere groepen die "western paarden" heten, daar worden elke dag wel nieuwe westernpaarden in aangeboden. De meeste westernpaarden staan niet op de bekende paardenverkoop websites. Het gaat tegenwoordig vooral via Facebook. Niet alleen de verkopers,maar ook de kopers zitten vooral daarop. Mijn moeder heeft een tijdje terug haar paard verkocht. Ze kreeg amper reacties via de bekende paardenhandelwebsites, bijna alle geïnteresseerden reageerden op de facebook advertentie.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:20

Of waar je lest/traint. Veel paarden gaan ook via via. In de tijd van de zgn crisis gingen er echt wel paarden voor minder weg uit noodzaak bijvoorbeeld. En nog zijn er af en toe wel mensen die een goed huisje belangrijker vinden dan de prijs.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:44

Afbeelding

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:08

Meeste quartertjes kosten toch wel minimaal 5000:)

Ik denk dat als je goed zoekt je ook wel een wat oudere recreatieve kan vinden:)

Anoniem

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:58

Het is gewoon een geweldig ras en daarom zijn ze "duur" :D

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:02

VivaLaVida schreef:
Het is gewoon een geweldig ras en daarom zijn ze "duur" :D



Haha true!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:25

VivaLaVida schreef:
Het is gewoon een geweldig ras en daarom zijn ze "duur" :D


Geen woord an geloge! :D ;)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Quarterhorse duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:53

Dat is ook de reden waarom ik het geld er voor over heb :-)
(Paint dan, in mijn geval)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:02

je moet gewoon even rondvragen denk ik, soms kan je dan voor een mooie prijs een goede quarter kopen, wel 5 panel negatief. Quarters worden idd vaker via via verkocht. En ik vind het toch echt wel belangrijk dat je ermede gereden hebt ook, een paard is een klik en je moet je er vooral goed op voelen.
Ik heb echt al vaak gehad waar ik op zat dat ik dacht, deze mogen ze me nog gratis geven, ik zou hem nog niet willen. Het is wat je graag wil van een paard natuurlijk.

Ergens logisch dat een getrainde quarter veel geld kost toch? maand training aan 650 euro en met een maand of twee gaat je paard niet van zadelmak naar spinnen/stoppen en roll backs. Dus als je al iets wil dan kost het al gauw duizenden euro's
En papier moet ook betaald worden, als je bijvoorbeeld een veulen van wimpys little step zou kopen, nou ja dat dekgeld kost al 6000 dollar, dan kan je niet verwachten dat je dat veulentje koopt voor 5000 euro, vind ik :D .