[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:33

mm als begin deed ik het 2x in de week kwartiertje na paar weken breide ik het uit naar 4x in de week korte momentjes van bv losgooien en af toe wat ernaast oefenen balkjes meepakken en dan weer wat halter oefeningen zo houd je het ook speels leuk zegmaar :)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******


Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:43

Ik ga ook zeker volgen! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:15

Vooral zorgen dat je het speels houdt met zo'n baby. Ze hebben maar een korte concentratieboog, dus hou het kort.

Opstellen voor de halter mag je de voetjes zelf verzetten toch? Dat hebben ze bij de Arabieren niet, dus ik oefen alleen voor de showmanship. Opstellen daarvoor heb ik hem aangeleerd dat ie alleen de voeten aan mijn kant mag bewegen. Supermakkelijk, want uiteindelijk weet je paard dat het alleen om die voeten gaat, zijn linkervoeten dus, en laat ie rechts hopelijk netjes staan. Je past de positie van de linkervoeten dus aan aan de rechtervoeten.

Ik begin met achter, en pas als die naar mijn zin staan ga ik naar voren. Verschil tussen achter en voor doe ik in het begin door hoofd laag te vragen, zodat de balans naar voren gaat en achter dus 'vrij' komt. Vóór precies andersom: hoofd iets hoger zodat lichaamsbalans naar achteren gaat en de voorkant 'lichter, vrij' komt. En dan zachtjes met de ketting als een soort joystick de voeten proberen te bewegen. Alléén de voeten aan jouw kant dus.

En geduld trainen is ook een dingetje, want het valt mij op shows altijd op dat die halterklasses heeeel lang kunnen duren, zeker double judged. En al die tijd moeten ze wel stil kunnen blijven staan. Maar dat komt met de tijd vanzelf.

Veel plezier! *\o/*

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 14:54

Ja, je mag inderdaad aan de voetjes zitten. Natuurlijk is het mooier als je dat niet meer hoeft te doen. Goede tips Rije, dat ga ik zeker proberen!

Onze "trainingen" duren niet langer dan een minuut of 10/15. Wandelen iets langer natuurlijk, want dan moet er ook eventjes gras gegeten worden :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:56

Ik ga ook even volgen. :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 09:10

Vrijdagmiddag een lesje geboekt bij de eigenaresse van de opfok. Weer even iets beter aan de hulpen zetten en een beginnetje maken met de spuitplaats op gaan. Ben benieuwd!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 17:24

Vandaag eerste lesje gedaan. Joy was erg braaf!

Instructrice vindt Joy alleen erg opdringerig en ik moet dus ook gaan oefenen dat ze uit mijn persoonlijke ruimte blijft. Niks tolereren! Wat we nu hebben gedaan: in de grote roundpen wegsturen en haar leren dat ze op de hoefslag blijt. Natuurlijk moest ze even spelen, maar anders dan wegrennen of plots draaien doet ze niet. Uiteindelijk ging ze in een rustige jog (ja dat kan ze!) Netjes stofzuigeren en kauwen en likken :) . Vervolgens van hand veranderen waarbij ze naar binnen moet draaien (naar mij toe). Daarna naar het midden laten komen en dan nog wat geflext en wijken voor druk (haar hoofdje omlaag als ik tussen haar oren duw).

Dat deed ze allemaal erg goed! Na 15 minuten (wat 10 minuten moet zijn, maar omdat dit de eerste keer was duurde het iets langer) even op het harde drooggestapt.

Ook dat deed ze braaf. Zelfs toen er in de paddock waar we langsliepen even paniek was.

Dinsdag ga ik zelf oefenen en vrijdag hebben we weer een les. Dit doen we een tweetal weken, waarin we dus aan het einde de spuitplaats meepakken. Als dat goed gaat, mag ze weer 2 maanden niks doen :+ :D .

En natuurlijk nog even wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel nog even gevraagd of dit niet te belastend is voor haar pezen, zo in een roundpen. Maar zo lang het bij 2 keer per week 10 minuten blijft, en de rondjes gewoon op de hoefslag blijven, komt het goed!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:32

Super leuk dat je al resultaat zag en heerlijke Joy foto’s hihi handig dat je de spuitplaats mee kan pakken :) kan helemaal geen kwaad die paar minuten in de roundpen ze kunnen echt wel wat hebben :) (zo noem ik het m’n longeer sessie die ik in de roundpen doe kan echt geen kwaad doe eigenlijk precies het zelfde wat je met je les geleerd hebt )

Lekker bezig :):) geweest vandaag :) leuk:)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 07:27

Leuk dat je bent gaan lessen! Super fijn dat dat bij jullie op stal kan.
En ze kunnen best al wat hebben hoor, ik train lucky nu ongeveer 2 tot 3 keer in de week 15 minuten in de roundpen. Beetje rustig opbouwen en goed kijken per dag hoe het gaat. Lucky doet het super goed maar soms heeft hij een dag dat hij super afgeleid is door alles om hem heen. Op zo'n dag probeer ik een paar oefeningen positief af te sluiten en daarna stop ik met trainen. Dit doe ik om te voorkomen dat er iets niet lukt en we te lang door moeten gaan voor we weer positief kunnen afsluiten. Meestal ga ik dan lekker na 5 minuten al stoppen met de training en bijvoorbeeld een stukje wandelen. Het afspuiten van de benen en als het warm genoeg is het helemaal afspuiten van zijn lichaam heb ik meteen onderdeel gemaakt van de routine. En dat begint hij ook steeds fijner te vinden. Hij vind het zelfs fijner als hij helemaal gewassen wordt dan alleen zijn benen haha. dus dat trainen op de wasplaats zou ik zeker ook blijven doen met joy, daar heb je komende zomers heel veel profijt van

CR Wimpys Cowboy Gun

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 10:13

Ja precies Saga! Dat is inderdaad ook waar ik naar toe wil.

Trouwes even een vergelijking gemaakt van november 2016 en november 2017... :oo

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:29

Ik volg mee!
Zo kan ik mooi vast inspiratie opdoen tegen de tijd dat Rudi weer naar huis komt :Y)
Wow, het is al een hele dame geworden zeg <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 12:01

Noisy schreef:
Ik volg mee!
Zo kan ik mooi vast inspiratie opdoen tegen de tijd dat Rudi weer naar huis komt :Y)
Wow, het is al een hele dame geworden zeg <3


Leuk! En wat een gaaf veulen heb jij zeg! Die bles <3

Welke bloedlijnen zitten erin?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:44

Van vaders kant is het niet zo speciaal, meer allround gefokt. Hem heb ik gekozen voor zijn uitmuntende karakter. Moeders kant is wel helemaal reining gefokt (Joe Nowata Star, Fritz Power). De combinatie heeft heel goed uitgepakt :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 13:26

Afbeelding

Familie! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:04

Ja klopt :D En ik heb zelfs nog een dekking staan van Magic, die ik komend jaar mag gebruiken.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 18:58

Noisy schreef:
Ja klopt :D En ik heb zelfs nog een dekking staan van Magic, die ik komend jaar mag gebruiken.


Leuk! Stel je wel in op een reus he... de smid zegt: "ze is nu twee?" Ik: "anderhalf" smid: "waarom ziet ze er dan uit als drie?!" _O- _O- _O- (ik lach wel, maar ik jank vanbinnen ;) ).

Joy was superbraaf bij de smid! Ik heb afgelopen maand met haar geoefend met benen tussen mijn benen (zoals de smid dat doet) en dat heeft zijn vruchten afgeworpen! *\o/*

Ik wilde alleen haar voeten spuiten (ze stond nog in de blubber) maja, ze wilde de spuitplaats niet in... dus haar voeten met een emmer water maar even afgespoeld. Helaas heeft ze giga mok rechtsachter. Moet nu iedere dag heen om sudo te smeren |o. Bah!

Maar smid was tevreden, ook hoe Joy zich gedraagd. Hij zei dat ze voor haar leeftijd al heel netjes stil staat. Bij een gemiddelde kwpn-er kan hij niet zo rustig werken :D toch leuk om te horen!

Ik hoop zo dat die mok snel weg is... arme Guppie met jeuk aan haar benen... :n

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:40

Ah, dat is balen ja. Mok is altijd zo lastig weg te krijgen :\

Hahaha, ja die quarterbabys zien er altijd ouder uit door hun flinke uiterlijk. Ik kijk altijd naar het gezicht. Dat verraad de leeftijd vaak. Dan hebben ze nog zo'n puppy gezicht

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 12:22

Joy heeft inderdaad nog wel een puppyhoofd haha!

Gister weer sudo gesmeerd, nou dat was me even een operatie hoor... := Mevrouw wilde natuurlijk niet meer de poetsplaats op, want ja, dat wad gister voor haar ook niet zo'n succes... Maar uiteindelijk toch gelukt en met een emmer haar benen spoelen. Het voelt natuurlijk niet lekker, dus erg rustig stond ze niet. Totdat ze opzij springt en met één van haar achterbenen in de emmer gaat staan :') wat een clown :+

Tijdens het smeren stond ze netjes stil (logisch dat verzacht natuurlijk.) Ik was blij om te dien dat er nog een laagje sudo van gister op zat. Ik hoop zoooo dat dit snel over is!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:27

Ik kom hier ook volgen :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 23:44

Leuk leuk! Ook een veel leuker topic :j

Joy is weer thuis na een hele heftige week in haar jonge leventje. Koliek had haar geveld :n. Het hele verhaal kunnen jullie lezen in een ander topic dat ik heb aangemaakt tijdens de operatie:

[MD] En ineens is onze toekomst onzeker...

Maar daar gaan we het niet meer over hebben. Vanaf nu gaan we vooruit kijken! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:13

Leuk topic! Ik ga ook volgen :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:22

*\o/* Jeej!!! *\o/*
Veel beter hier :D

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:18

Gimme_Spurs schreef:
Leuk leuk! Ook een veel leuker topic :j

Joy is weer thuis na een hele heftige week in haar jonge leventje. Koliek had haar geveld :n. Het hele verhaal kunnen jullie lezen in een ander topic dat ik heb aangemaakt tijdens de operatie:

[MD] En ineens is onze toekomst onzeker...

Maar daar gaan we het niet meer over hebben. Vanaf nu gaan we vooruit kijken! *\o/*



Heb dit even helemaal gemist! Gelukkig dat het nu weer helemaal goed gaat!!

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:58

Zo helemaal gemist! Mooi dat het nu weer de goede kant opgaat.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:11

namiro schreef:
Zo helemaal gemist! Mooi dat het nu weer de goede kant opgaat.


Ja was erg heftig... maar gelukkig hebben we dit achter ons gelaten!

Vanochtend kreeg ik onderstaande foto:

Afbeelding
<3

Eén positief puntje: haar kruin is eruit! *\o/*

Dit was het namelijk:
Afbeelding
:=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers