[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:11

Ja hoor, ze doet het weer, een cliff hanger ... Wel een mooi Joytje in de sneeuw.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 10:07

Soms moet je het een beetje spannend houden he ;)

Volgens mij waren we geëindigd bij het "deken incident"

Nou dat heeft iets meer invloed gehad op hoe we er de afgelopen maand bij hebben gestaan... :\ In eerste instantie leek er niets aan de hand. We hebben Joy gewoon gereden en ze liep goed. Tot de bijrijdster vrijdagavond wilde rijden en ze dus ineens heel slecht liep. Een blessure die duidelijk aan de voorkant zat, en uit haar rechterschouder leek te komen. Nu weet ik dat schouder vaak niet het probleem zijn, dus ik was er niet erg gerust op. Even wat rust gegeven en het leek beter te gaan. Toch maar weer een zadel erop, en ze liep goed. Maar na drie dagen rijden en een dag longeren liet ze onder het zadel toch weer kreupelheid zien. Zodra het zadel eraf was liep ze prima. Dus de conclusie, het zadel lag niet goed. Verdorie, net nieuw >;) .

Gelukkig hadden we voor 5 februari al een afspraak staan bij de osteo. Aan de hand daarvan zouden we gaan kijken hoe nu verder. Want ik had ook nog steeds het stemmetje "het kan ook heel ernstig zijn" in mijn hoofd.

Dus toen afgelopen vrijdag de osteo kwam had ik bestwel wat kriebels in mijn buik. Allereerst kreeg ik complimenten voor hoe ze eruit zag. Nou dat is tenminste iets :o . Ik deed mijn verhaal en we besloten te monsteren. Joy liet een lichte kreupelheid zien op linksvoor. Iets wat ik al dacht omdat ze rechts compenseerde. De osteo voelde linksvoor net onder het kniegewricht ook dat ze iets overvuld stond. Het woord "peesblessure" viel... -O-

Toen zakte de moed me wel even in de schoenen. Ik doe zo mijn best haar heel te houden. Rustig aan, niet te snel, rekening houdend met haar leeftijd. En dan presteert die doos het om er zelf een potje van te maken... ;( Maar goed, de osteo ging behandelen. Heel de rechterkant zat vast door overcompenseren voor links. Dus dat werd losgemaakt. Als laatste kwam ze bij de voorkant. Ze pakt het linkerbeen en onderzocht de knie. "Misschien heb je mazzel" zei ze. Joy haar linkerknie zat namelijk voor een gedeelte op slot. Het vocht zou dus uit haar knie naar beneden gezakt kunnen zijn. Hallelujah!

Ze behandelde de knie en daarna het hele lijf en haar linker voorbeen met magnetische pulsen. Zij is één van de 4 osteo's die het apparaat gebruikt. Ze boeken er goede resultaten mee.
https://www.magnacare.eu/pulserend-magn ... minipulse/

Tloen het moment van de waarheid. Weer monsteren. Ze voelde dat een deel van het vocht al weg was en had goede hoop. Draven op het harde resulteerde in een spatzuivere draf! *\%/* Zo wat hebben wij een geluk gehad. Ze had dus last van haar knie. Die irritatie zorgde voor vocht en dat vocht zakte naar beneden, waardoor het leek alsof de pees geïrriteerd was.

Jeetje wat een schrik, maar wat ben ik blij dat het weer goed is! *\o/* We rijden nu wel zonder zadel. Ik wil niet het risico lopen dat ze straks weer helemaal vast zit. Afspraak met de zadelpasser is al gemaakt. Helaas kon ze niet eerder dan 12 maart. Maar alles beter dan het vooruitzicht aan het begin van de behandeling...

Dus we hobbelen nu lekker rond zonder zadel. Gelukkig gaat dat nog steeds goed met die kleine in mijn buik :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 20:36


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 23:03

En dan geef ik een update en blijft het vervolgens stil! Nou ja! >;) :D

Goed we gaan verder :o

Helaas is het zonder zadel rijden nu wel echt gedaan. Ik heb teveel last mijn buik. Gelukkig heb ik een lief stalgenootje die me haar zadel wil lenen tot Evelien komt. *\o/*

Vandaag heeft Joy lekker in haar blootje buiten gestaan! :D Ze heeft nu überhaupt nog maar een 0 grams op. Het is ineens wel een heftige weersomslag...

Morgen komt de smid en krijgt ze weer nieuwe schoenen. Ze staat er nog prima op, maar wil er niet meer dan 7/8 weken tussen hebben.

Volgende week zondag gaan we weer een SAH proefje opnemen en heb ik ook les. (bijrijdster ook, superleuk!) ik ben benieuwd of ik mijn showjasje nog pas := . Mijn buik groeit heel hard ineens :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:25

Zo, ik ben weer bijgelezen.

Wat fijn dat Joy's blessure zo "meeviel" en het op te lossen is met een ander zadel. Ik kan me voorstellen dat het rijden zonder zadel leuk was maar nu niet meer te doen. Ik zag je foto's in het wintertopic en ja, je begint nu aardig te groeien. Lijkt me lastig rijden als je buik nog wat meer heen en weer schommelt dan jij zelf, of is dat niet zo?

Verder gaat alles lekker zijn gangetje zo te lezen. Heerlijk! En nu inderdaad maar hopen dat Joy zichzelf heel houdt.

Lekker weer sjomansjippen, klinkt goed. Ook leuk dat je bijrijdster daarin les gaat nemen. Gaat zij ook een online proefje opnemen?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 00:08

Als het goed is gaat zij de beginners opnemen en ik de adults. Lijkt me erg leuk om te zien hoe zij het er vanaf brengt met Joy :D

Vandaag kreeg ik ook weer zulke lieve foto's van ze. <3 ze zijn echt gek op elkaar, heerlijk om te zien!

Afbeelding
Ik denk dat de favo bezigheid van die twee knuffelen is :D

Nou, ik heb weer een zadel, en Joy weer nieuwe plates, dus we gaan weer lessen! 3 maart is de dag. *\o/* langzaam de training oppakken. Het liefst zet ik het wisselknopje er nog op voordat ik met "verlof" ga. Dan ga ik vragen of Naomi eens wil gaan werken aan verfijning van overgangen en het ondertreden. Misschien als dat goed gaat toch ook het stoppen gaan meepakken. Maar dat ga ik in ieder geval niet meer doen. En dan hoop ik dat we 2022 eindelijk voor het "eggie" kunnen gaan starten, want ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog fysieke shows gaan komen :x (stiekem komt mij dat niet verkeerd uit)

Overigens gaat de bijrindster mij vanalles leren over longeren met dubbele lijnen. Zij deed dat met haar paard veel en ik heb daar echt geen kaas van gegeten. En voor Joy zou het erg goed zijn +:)+ en ik kan dat mooi blijven doen tot diep in mijn zwangerschap.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:27

Awww wat een super leuke updates weer en wat fijn dat het alleen maar vocht was joh!!!

Jij mazzelaar :D leuke foto's weer ook :D Joyful :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:54

Dankjeee! :D

Zal vanmiddag weer eens wat foto's maken. Misschien is er een stalgenootje die ons even in actie wil filmen +:)+

Een ander stalgenootje appte net of Joy haar deken af mocht buiten. Dus ze staat lekker in haar blootje nu! :j Kan niet wachten tot ze het land weer op kunnen *\o/*

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:32

O, wat leuk dat jullie allebei SAH proefjes gaan doen. Ik ben inderdaad benieuwd hoe de bijrijdster dat gaat doen. Joy kan het, dat hebben we al gezien met jou.

Gaaf dat de bijrijdster zo'n goede klik heeft met Joy. Hoewel, dat kan ook bijna niet anders met Joy, dat is gewoon 1 grote knuffelkont.

Werken met de dubbele longe is zo leuk! Ik heb er al langere tijd les in. Het is zo'n fijne en effectieve manier van je paard trainen/gymnastiseren.

Ik ga misschien dit jaar ook wel een wedstrijdje meepakken, als dat kan ivm corona. Er is een april een wedstrijd in de buurt. Als daar onderdelen aan de hand bij zijn, ga ik wellicht meedoen. Sinds een paar weken heb ik het rijden ook weer opgepakt. Arabierig typje is zo te zien bijna volledig hersteld van de blessure die ze vorig jaar opliep (gescheurde bilspieren door een onhandige actie in de paddock) en wil en kan weer meer doen. Dus we zijn gestart met "bejaardengym": een paar rondjes door de bak stappen en dat gaan we langzaam uitbreiden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:08

Ah wat goed dat jullie ook weer lekker bezig zijn! *\o/*

Zou leuk zijn om mee te doen! :D

Ja die dubbele lijnen zijn heel fijn. Ik ben absoluut niet van het bijzetten in welke vorm dan ook, maar ik vind dat dubbele lijnen dat niet zijn. Ik gebruikte vroegah nog weleens een longeerhulp bij mijn bijrijdpaard. Gelukkig ben ik daarvan terug gekomen. Enge dingen zijn dat :x . Joy is één keer bijgezet geweest (stalgenootje was helemaal overtuigd dat dat goed ging. Ik zag al snel aan Joy haar blik dat ze het niet ok vond. Heb er nog een paar dagen pijn in mijn buik van gehad. Aldoende leert men zeggen ze dan. Nou nooit meer dus :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 20:27

Helaas geen actie foto's of filmpjes van vandaag. Stalgenootje (van dat zadel) wilde precies rijden op het moment dat ik aankwam. Maar ik heb heerlijk zonder zadel gereden :o *\o/* en op een sidepull én in de buitenbak. Ging top!

Zondag helaas ook geen showmanship les. Die is verplaatst. Hoop wel dat ik het proefje nog kan opnemen. We zullen zien :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:56

Toch lekker gereden zonder zadel. Kanjer!

Jammer van de les zondag maar dat maakt toch niets uit voor het proefje? Of neemt de instructrice het proefje op?

Ik heb met mafje destijds ook eens (inderdaad, 1x) een longeerhulp gebruikt. Ik vond het niets, dat geschuif in die oksels. Ik heb haar ook wel bijgezet, met touwtjes, gelongeerd. Dat ging beter.

Ik ben echter weg van het dubbele longewerk. Daar kan je zo goed mee variëren en omdat je beide lijnen in je handen hebt, kan je ook goed voelen en meebewegen.
Ik begin meestal met de lijnen door de bovenste ringen van de longeersingel voor losmaakwerk en kijken hoe arabierig typje beweegt en haal vervolgens de lijnen door de onderste ringen (dat zou een ring of 2 hoger kunnen maar ik ben zelf maar een kort mensje, dus hoger is voor mij niet fijn) voor stelling- en buigingsoefeningen en werken aan nageeflijkheid en verzameling. Ik heb een goede instructeur hiervoor en dat werkt echt zo lekker.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 21:26

Ja daarom. Gister gelijk dubbele lijnen besteld, nieuwe peesjes, bellboots en strijklappen. In de aanbieidng bij epplejeck.

Morgen in de herkansing, mét zadel :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:18

Goed bezig!
Gelukkig was de blessure mee gevallen.
En idd met dubbele lijnen werken is heel wat anders dan vastzetten.
Hoe ging het met zadel?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 07:39

Afbeelding
}:0 :D

Zadel zit top. Ik ben echt slecht in mijn beeldmateriaal, sorry daarvoor :o

Frummel (de werknaam) hobbelt dus lekker mee en dat gaat nog steeds goed! *\o/* (buik is inmiddels aanwezig zoals jullie zien :+ ) had ik hier ook al verteld dat we een kleine cowboy krijgen?! <3

Aanstaande woensdag heb ik les, dan gaat er zeker even gefilmd worden.

Voor vandaag staat er een verhuizing op de planning dus bijrijdster neemt een dagje over. Vindt ze heulemaal niet erg :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:17

Die foto! Vooral met dat wijzende vingertje ... :D

Een kleine cowboy, hoe leuk is dat. Dat wordt shoppen bij Sheplers en Rods over een paar jaar.

Succes met de verhuizing!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:54

Dank! Haha ja hij krijgt sowieso cowboy boots en een hoed <3

Vandaag kunnen filmen! *\o/* zowel bijrijdster als ik hebben een proefje gefilmd. Haha het ging wel iets minder soepel dan voor mijn zwangerschap :o . Hier een klein tipje van de sluier, filmpje komt als we de uitslag hebben!

Afbeelding
Ze glimt wel lekker *D 8-)

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:52

Zoooo, wat ziet ze er goed uit!!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:59

Aah wat leuk, een cowboy! <3
Je past straks niet meer achter de horn.. :=
Ze glimt als een tiet! :))

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 00:07

Dankje Freyr <3 . Ze zit lekker in haar velletje :j . Komende week krijgt ze een psylliumkuurtje (preventief) en dan half maart gaan we beginnen met glucobalance. Vorig jaar zette ze echt goed aan van het gras. Haar manenkam was heel hard en ze had zelfs heuvels bij haar staartwortel. Dus nu preventief ook maar een schep per dag. Vorig jaar knapte ze daar echt van op.

Hahaha Mirandamalik, ik voel de horn nu al met lichtrijden :+ . Zometeen moet ik over op een Engels zadel _O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:16

Zo leuk om te zien dat het zo lekker blijft gaan, zelfs nu met je zwangerschap!
Het toont maar dat je de tijd die je neemt met Joy zijn vruchten afwerpt :D alles gaat 'bijna vanzelf'!

Wij moeten ook nog echt een date plannen <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 22:19

Ja toch! Nu is Joy ook wel echt een makkelijk dier hoor :D

Jaaaa snel plannen! Als ze straks haar zomervachtje weer heeft ofzo <3 alhoewel ze nu onder de appeltjes zit :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:46

Jullie lopen mooi synchroon om de foto en wat lijkt Joy daar lang! Ik ben benieuwd naar de uitslag en het filmpje te zijner tijd.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 13:23

Dank Maflinger! :D Haha ja het lijkt wel echt een pleasure type zo :) Qua bouw lijkt ze erg op haar papa.

Ik zie toch wel wat overeenkomsten :D (al zit er toch echt wel cuttingbloed bij Joy in. Dat zie je aan die speknek :+ )
Afbeelding

Zodra ik iets weet post ik het filmpje! *\o/*

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:32

leuk die foto's om te vergelijken!