Quarter horse overschrijven op mijn naam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Quarter horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 17:23

Ik heb een Quarter horse merrie die ik graag wil laten overschrijven op mijn naam.
Nu staat deze merrie nog op naam van mijn ouders. Omdat ik zelf verantwoordelijkheid wil gaan dragen en beslissingen wil kunnen maken over dit paard wil ik dus dat ze ook volgens de papieren van mij is.

Ze is geregistreerd bij de AQHA/NQHA (dit is hetzelfde neem ik aan alleen Nederlands en Amerikaans? Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Is dit een kwestie van een mail sturen naar de NQHA of is hier meer voor nodig. Ik wordt niet echt wijzer van de site.

Bedankt voor de hulp alvast

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Quarter horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:30

Via de site van aqha kan je het transfer form downloaden. Deze moeten jullie invullen en opsturen.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:32

Je hebt een lidmaatschap nodig bij de AQHA. Dan krijg je een registratienummer. Dat kan per jaar en je hebt een creditcard nodig.

Vervolgens download je een transfer formulier en is het belangrijk dat de verkoper die geregistreerd is bij de AQHA een handtekening plaatst voor de overdracht. Jij zet ook jouw gegevens op dit formulier en ik adviseer je om overal kopieën van te maken! Dan stuur je het het originele stamboekpapier en het formulier naar Amerika (aangetekend heeft de voorkeur) en zul je het nieuwe stamboekpapier met jou als geregistreerde eigenaar per post terug ontvangen van de AQHA.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Quarter horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:41

En zorg dat je het formulier zeer duidelijk invult. De eerste keer zijn mijn papieren vanuit Amerika opgestuurd naar een eiland in de Koraalzee. Op dit moment staat er een imboorling op Vanuatu te zwaaien met de papieren van mijn paard... := _O-

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:43

Ik had er een getypte brief bij gedaan destijds met alle namen en adressen even zeer duidelijk bij in een overzicht.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:21

Citaat:
Op dit moment staat er een imboorling op Vanuatu te zwaaien met de papieren van mijn paard.


Dat is dan wel weer een goed excuus om een retourtje Vanuatu te boeken op kosten van Aqha *\o/*

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:10

ClauH schreef:
Citaat:
Op dit moment staat er een imboorling op Vanuatu te zwaaien met de papieren van mijn paard.


Dat is dan wel weer een goed excuus om een retourtje Vanuatu te boeken op kosten van Aqha *\o/*


Nou inderdaad! Haha! :Y)

En bedankt allemaal voor de antwoorden! :) Zo komen we ergens. Ik vroeg me al af hoe ingewikkeld het zou zijn, kan me nog een boel papierwerk herinneren toen we dit paard kochten en ons veulen registreerde.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:19

Gimme_Spurs schreef:
En zorg dat je het formulier zeer duidelijk invult. De eerste keer zijn mijn papieren vanuit Amerika opgestuurd naar een eiland in de Koraalzee. Op dit moment staat er een imboorling op Vanuatu te zwaaien met de papieren van mijn paard... := _O-



_O- ik lig echt nog steeds dubbel

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:47

ClauH schreef:
Citaat:
Op dit moment staat er een imboorling op Vanuatu te zwaaien met de papieren van mijn paard.


Dat is dan wel weer een goed excuus om een retourtje Vanuatu te boeken op kosten van Aqha *\o/*


Ik zal ze eens mailen, ben wel toe aan een strandvakantie! *\o/* :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Quarter horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:59

Het is niet moeilijk hoor. Lid worden en tranfser uitprinten. Ouders en jij moeten invullen en tekenen. Papier erbij en opsturen. Je moet wel cc hebben, of die van je ouders gebruiken, dat maakt ze niet zoveel uit van wie die is.
Je krijgt dan je lidmaatschaps pasje thuis, boekje en na een tijdje ook het papier.

Maar voor beslissingen of onderhoud heb je het papier op jouw naam niet speciaal nodig.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Quarter horse overschrijven op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:55

Lid worden doe je automatisch voor één jaar als je de transfer instuurt. Wil je langer lid zijn (is niet verplicht zolang je geen wedstrijden start) dan kun je kiezen voor 3 jaar of 'eeuwig'.