Werken op een Ranch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Werken op een Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 13:41

Hallo Allemaal,

Ik weet dat er al een hoop topics zijn over dit onderwerp, maar allemaal zijn ze al redelijk veroudert. Ik wil graag volgend jaar zomer (2018) 6 weken op een ranch werken in Amerika (en als dat visum wise niet te doen is, is Canada een mooi alternatief).

Maar ik heb uiteraard wel wat eisen:

- Ik ga geen kamers schoonmaken/toeristen entertainen
- Ik zou graag wat willen leren op het gebied van training. (grondwerk, reining training en jonge paarden beleren)
- Ik zou het heel gaaf vinden om naast direct met paarden bezig te zijn, ook indirect iets te leren over paarden. Dus bijvoorbeeld: smederij, groomen op shows enz.

Het meest ultieme zou zijn om 6 weken stage te mogen lopen op de Ranch van Clinton Anderson, maar dat is iets te hoog gegrepen denk ik.

Zijn er tot slot ook mensen die verstand hebben van hoe je nu een stage/studie visum aanvraagt voor Amerika? Ik heb in 2008 gestudeerd in Amerika, maar de regels zullen sinds die tijd wel weer iets verandert zijn.

Mijn dank is groot! _/-\o_

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Werken op een Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:14

ik volg even aangezien ik na deze opleiding voor minimaal een jaar naar amerika wil gaan en dan het liefst op een ranch wil gaan werken. en dan ook inderdaad niet echt dingen voor toeristen doen maar op een echte ranch tussen de locals.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:13

Visum is heel lastig voor US (tenzij het nu veranderd is). Canada een stuk gemakkelijker als je in aanmerking komt voor working holiday visum. Velen gaan naar US on een toeristenvisum.

Er zijn ontzettend veel plekken waar je kunt werken, zolang je bereid bent om hard te werken en lange dagen te maken. 6 weken is wel wat kort.

Bij Mike Kinsey heb ik een super goede leerzame tijd gehad, www.startemright.com . Hij is overigens absoluut niet in to the hele clinician gebeuren. Maar wel ontzettende goede horseman en waar je veel voor terug krijgt als hij ziet dat je hard werkt en open staat om te leren.

Een vriendin heeft een half jaar bij Josiane en Francois Gauthier gewerkt. Kei en kei hard werken maar ook veel geleerd (en de fijnere trainingsmethoden in reining op dat niveau).

Als je een ranch wil, dus met cattle en tussen de working cowboys zijn er ook genoeg opties, zeker bij de meer family-run ranches (die bereid zijn om wat leertijd in te stoppen. Als je uiteraard al kan lassowerpen, koeien ervaring hebt etc kun je op nog heel veel plekken terecht). En ik weet dat Martin Black ook altijd paar mensen op zijn ranch heeft uit het buitenland. Dwight Hill heeft ook vaker helpers gehad uit het buitenland.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Werken op een Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 09:44

Dankje _Linda! Dat is nuttige info. Ik heb ivm werk helaas maar 6 weken. Keihard werken is geen probleem, als het dus maar geen "toeristenwerk" is. :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers