Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:55

Rizette schreef:
Ts vraagt naar het budget voor haar paard. Ik denk dat dat nu laag is door de problemen met de voeten waarbij nooit duidelijk is geworden wat er aan de hand is met het paard. Gissen doet missen.Kan veel beter en veel slechter zijn als we maar kunnen bedenken. Niemand schijnt nu te weten wat nu eigenlijk het niveau is van het paard.Er worden wat kreten geslaakt maar daar blijft het dan ook bij. Het paard heeft een afwijkende stand in het voorbeen. Het is een paard wat voorop wil lopen w.s. ook niet zo simpel op alle plekken in de groep loopt dus niet makkelijk te rijden daarin. De 5 panel test is nooit gedaan en paard is vaak doorverkocht en de laatste keer voor weinig geld. Niemand heeft blijvende interesse in dit paard om uiteenlopende redenen of wil het niet houden of niet weer terug.. Ja wat hou je dan over aan budget............ Wat een gek er voor geeft zo moet je het zien denk ik. Er zijn niet heel veel mensen die duizenden euro's voor een paard uitgeven zonder een enkele garantie op wat voor front dan ook. Ts heeft ook het paard durven kopen zonder rijden of wat dan ook omdat het weinig kostte, denk dat dat ook reeel is. Een paard wat weinig garanties geeft gaat niet veel opbrengen normaal gesproken.Gebakken lucht wordt niet voor betaald. Maar zou het paard klinisch en rontgen o.k zijn. Goed onder het zadel te rijden in en buiten de bak,3 goede gangen, Kerngezond. Makkelijk te rijden. Goede 5 panel. Makkelijk de trailer op enz enz. Ja dan zal het prijskaartje er denk ik heel anders uit kunnen gaan zien. Maar dat moet dan eerst nog allemaal behaald worden. Voor een hoge prijs halen moeten er denk ik toch wel op bepaalde punten garanties komen en aantoonbare kwaliteiten. Ik gun je paard een superplek en jou een superprijs voor het dier maar de realiteit is wel dat de prijs gegeven gaat worden naar kwaliteit.


Hier ben ik het mee eens. Om een prijskaartje van 5/6000 eraan te hangen, zonder dat je veel van het beestje af weet vind ik best apart. Vooral aangezien je het baseert op vanhorenzeggen. De kwestie van de hoeven is lastig. Het lijkt inderdaad op een te snelle overgang. Maar zeker weten doe je dit niet! Er kan binnenin best iets kapot zijn, zonder dat je dit van de buitenkant ziet. Paarden zijn hard voor zichzelf! Bij verkoop raad ik je wel aan om het hele verhaal van de hoeven er bij vertellen. Met een klein beetje research zitten ze op dit forum en dan ben jij de 'oneerlijke' verkoper.

Wat je daarna zegt over dat een paard wel gezond moet zijn als deze enthousiaste sprongen maakt in de wei.. Daar ben ik het absoluut niet mee eens! Paarden zijn hard voor zichzelf. Mijn merrie liep met een gezakt hoefbeen nog vrolijk springend door de wei.. Dit zegt dus absoluut niets!

Ook zeg je iets over dat goede eigenaren wel geld overhebben voor een goed paard. Dus iemand die voor minder geld iets leuks wil kopen het niet graag wil, omdat ze anders wel meer betalen. Ook daar ben ik het niet mee eens. Ik weet zeker dat dit paard bij mij echt op een topplek zou zijn. Veel buitenrijden en zo af en toe een clinic cutting etc. Lekker veel buiten met vriendjes. Maar ik ben een student, heb geen 5/6000 euro voor een paard liggen. Tuurlijk, mogen er kosten (van bijv. dierenarts) komen, kan ik dit betalen of kan ik terugvallen op mijn ouders. Maar qua aankoopprijs kan en wil ik dat er op dit moment niet aan uitgeven. Wil ik het dan minder graag dan iemand met meer geld? Absoluut niet. Ben ik dan slechter voor dit paard? Absoluut niet.
Ook ik heb tussen de regels door wel een beetje hetzelfde gevoel gekregen als Dieseltje.

Verder wil ik je wel complimenteren dat je het paard eerst hebt aangeboden aan de vorige eigenaar/mensen waaraan het paard was aangeboden. Ook dat je eerlijk wil zijn en alles wil uitzoeken vind ik een dikke plus! Maar met die paar opmerkingen stootte je me wel flink voor het hoofd.

Hoe staat het er nu voor? Staat ze al officieel te koop? Heb je al meer (bevestigde!) info van het beestje?


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 13:09

Kim_W schreef:
Ook zeg je iets over dat goede eigenaren wel geld overhebben voor een goed paard. Dus iemand die voor minder geld iets leuks wil kopen het niet graag wil, omdat ze anders wel meer betalen.


Die "dus" maak je er zelf van, die zeg ik er helemaal niet bij :)

Maar ja ik heb natuurlijk een beter gevoel bij iemand die zegt: dàt paardje wil ik echt graag en ik wil er een fijne prijs voor betalen, want dat vind ik haar waard :+: Dan iemand die zegt van joh ik zoek een paard, vind haar wel leuk en voor een appel en een ei neem ik haar mee en anders zoek ik wel wat anders. Want dat komt gewoon veel minder enthousiast over.... dan wil je niet háár maar wil je gewoon een dubbeltje op de eerste rang paard en een andere is ook prima. Nou dan heb ik inderdaad liever dat ze een andere nemen :j


Chrissy verdient namelijk iemand die háár wil <3

Ik vind dat ook absoluut geen sympathieke binnenkomer als iemand reageert op je te koop staande paard met: voor een habbekrats kom ik haar ophalen. Niks over zichzelf, hoe het paard terecht zou komen, maar gewoon direct bam weinig geld is het belangrijkste. Ja doei ze zit niet op de schopstoel en staat niet als oude overtollige rommel in de uitverkoop :wave:


Ze heeft even te koop gestaan, er zijn een paar mensen komen kijken. Maar er was geen goed gevoel en degene waar ze sinds het voorjaar in bruikleen staat, die is er heel erg gek mee en wil haar echt heel erg graag houden.

Ik hoor daar ook zulke enthousiaste verhalen over en zie hele blije foto's langskomen, ze is daar zeer geliefd en nu inmiddels helemaal gewend, lesklanten zijn gek op haar, ze is blij en tevreden en ze is zo super braaf met de kinderen met handicap... dat ze haar heel graag willen houden dus we houden het voorlopig even zo :)

En zij mogen haar trouwens ook voor een kleine prijs overnemen omdat ze echt oprecht gek op haar zijn +:)+
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-10-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette
Berichten: 4323
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:22

Chrissy dus toch nog in de buurt gebleven. Toch wel de komende jaren onder de pannen daar. Voor niks zorgen gemaakt. Als ze dat werk goed kan doen is het voor iedereen een super oplossing. Haar africhting zal op deze manier niet verbeteren maar voor de gehandicapten kan het daarom nog wel een gouden paardje zijn dat kan ik goed begrijpen.

Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:12

pmarena schreef:
Kim_W schreef:
Ook zeg je iets over dat goede eigenaren wel geld overhebben voor een goed paard. Dus iemand die voor minder geld iets leuks wil kopen het niet graag wil, omdat ze anders wel meer betalen.


Die "dus" maak je er zelf van, die zeg ik er helemaal niet bij :)

Maar ja ik heb natuurlijk een beter gevoel bij iemand die zegt: dàt paardje wil ik echt graag en ik wil er een fijne prijs voor betalen, want dat vind ik haar waard :+: Dan iemand die zegt van joh ik zoek een paard, vind haar wel leuk en voor een appel en een ei neem ik haar mee en anders zoek ik wel wat anders. Want dat komt gewoon veel minder enthousiast over.... dan wil je niet háár maar wil je gewoon een dubbeltje op de eerste rang paard en een andere is ook prima. Nou dan heb ik inderdaad liever dat ze een andere nemen :j


Chrissy verdient namelijk iemand die háár wil <3

Ik vind dat ook absoluut geen sympathieke binnenkomer als iemand reageert op je te koop staande paard met: voor een habbekrats kom ik haar ophalen. Niks over zichzelf, hoe het paard terecht zou komen, maar gewoon direct bam weinig geld is het belangrijkste. Ja doei ze zit niet op de schopstoel en staat niet als oude overtollige rommel in de uitverkoop :wave:


Ze heeft even te koop gestaan, er zijn een paar mensen komen kijken. Maar er was geen goed gevoel en degene waar ze sinds het voorjaar in bruikleen staat, die is er heel erg gek mee en wil haar echt heel erg graag houden.

Ik hoor daar ook zulke enthousiaste verhalen over en zie hele blije foto's langskomen, ze is daar zeer geliefd en nu inmiddels helemaal gewend, lesklanten zijn gek op haar, ze is blij en tevreden en ze is zo super braaf met de kinderen met handicap... dat ze haar heel graag willen houden dus we houden het voorlopig even zo :)

En zij mogen haar trouwens ook voor een kleine prijs overnemen omdat ze echt oprecht gek op haar zijn +:)+


Ik zal je even citeren:
pmarena schreef:
Ook heeft dit topic me nog wat duidelijker gemaakt wat ik dus NIET wil voor haar: iemand die zegt voor een habbekrats neem ik haar wel mee want hier zal ze het geweldig hebben. Hoe graag wil je exact dit paardje als je er maar een paar stuivers voor over hebt, en je anders liever een ander paardje koopt....dan wil je in je hart dus liever wat anders en dàt is wat ik wil voorkomen :j


Je zegt dus dat iemand die maar een habbekrats wil/kan betalen liever iets anders wil in zijn/haar hart. Maar sommige mensen hebben gewoonweg geen 5000/6000 euro voor een recreatie!! paard. Ook al willen ze Chrissy hééél graag!
Tuurlijk, je hebt ook zeker de koopjesjagers die je hierboven beschrijft. Maar ik gaf je een ander voorbeeld, wat daar totaal niks mee te maken heeft. Je moet niet een appel met een ei gaan vergelijken.

Fijn dat ze alsnog daar kan blijven.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 09:42

Tja. Volgens mij ben ik best duidelijk geweest. Prima als mensen het dan zo platvloers en negatief mogelijk uit willen leggen...dat hou je toch en al helemaal op Bokt :P

Mensen zeggen ook letterlijk dingen als voor 1500 euro kom ik haar ophalen maar voor meer heb ik liever een... noem maar een zijstraat.

Dan denk ik niet dat dat echte liefde is en ik moet er een goed gevoel bij hebben.
Als het al zo "op de centen" beknibbelend begint heb ik dat dus niet.

Waar ze nu staat was het juist zo zonder mijn vraagprijs te weten dat ze er al van overtuigd waren dat Chrissy veel te duur voor hen zou zijn. Omdat ze het beestje kennen en enorm waarderen :) Dat is wat ik zoek voor haar en dan vind ik de prijs ook geen issue meer.

Het gaat er om dat de nieuwe eigenaar haar waardevol vindt en haar zo ook zal behandelen :j

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:48

pmarena schreef:
Tja. Volgens mij ben ik best duidelijk geweest. Prima als mensen het dan zo platvloers en negatief mogelijk uit willen leggen...dat hou je toch en al helemaal op Bokt :P

Mensen zeggen ook letterlijk dingen als voor 1500 euro kom ik haar ophalen maar voor meer heb ik liever een... noem maar een zijstraat.

Dan denk ik niet dat dat echte liefde is en ik moet er een goed gevoel bij hebben.
Als het al zo "op de centen" beknibbelend begint heb ik dat dus niet.

Waar ze nu staat was het juist zo zonder mijn vraagprijs te weten dat ze er al van overtuigd waren dat Chrissy veel te duur voor hen zou zijn. Omdat ze het beestje kennen en enorm waarderen :) Dat is wat ik zoek voor haar en dan vind ik de prijs ook geen issue meer.

Het gaat er om dat de nieuwe eigenaar haar waardevol vindt en haar zo ook zal behandelen :j


Ik vind je ingesteldheid wel fijn :) maar het is natuurlijk heel dubbel, want toen ik op zoek ging naar een paardje wou ik ook een leuk recreatiepaardje, maar als ik zag dat sommige te ver boven mijn budget waren, waarvan ik wist dat ik die niet kon betalen, ging ik soms niet doorvragen. Zo mis je misschien ook de kans op leuke eigenaars. Maar fijn dat je die nu wel gevonden hebt!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 09:58

Ja dat is natuurlijk wel heel jammer :j

Maar je krijgt zó ontzettend veel reacties... ik heb dan veel liever iemand die heel bescheiden wat moed bij elkaar geraapt heeft om toch even contact op te nemen omdat het paardje echt enorm aanspreekt, dan 100 schreeuwers die de trailer al aangekoppeld hebben staan en dat paard wel even op komen halen weet je wel.

Als je door een wat hogere vraagprijs en duidelijk verhaal van wat je voor eigenaar zoekt alvast 80 van die 100 zeikerds / koopjesjagers en ongeschikte stallingen niet krijgt, dan is dat toch ook wel lekker :)

Want ik vind het een berg tijd kosten hoor om uit te zoeken of geïnteresseerden geschikt zijn / de juiste instelling hebben... en uiteindelijk weet je het dan alsnog niet echt natuurlijk... ik vind het al met al maar niks om levende have te verkopen, krijg er teveel buikpijn van :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers