Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 10:46

Ja daarom is het ook wel fijn dat die erbij zit :j

En ze is nu 10, nog een mooie leeftijd om haar een keer een veulentje te gunnen. Maar echt als fokmerrie verkopen dat wil ik ook niet hoor, dan zit je weer met het dat er dan waarschijnlijk niet veel met haar gedaan zal worden denk ik.... of dat zij dan weer weg moet omdat men het veulen wil houden en niet haar -O- Maar gelukkig is ze niet geshowd of iets dus denk dat ze dan minder aantrekkelijk zal zijn voor intensief fokken ook :)

We zoeken gewoon een lekker veelzijdige hobby-ruiter, dat zou het beste passen :j

Chrissy werd niet heel vervelend (daar is ze te lief voor :D ) maar wel een beetje opdringerig en wat nukkiger :P
Echt dat je denkt: er moet nodig wat met dat paard gedaan worden om weer even te verfrissen tussen de oortjes :j

Overigens 24/7 buiten wat ik iemand zag noemen, dat is voor mij geen ramp als het verder perfect passende baasje dat niet kan bieden. Chrissy staat graag binnen....raar paard. Daarom zou ik haar ook niet ergens op een weitje zonder schuilgelegenheid terecht zien komen.

Maar een eigenaar die haar zoveel mogelijk buiten wil dat is natuurlijk wel de insteek want imo verdient elk paard het om zoveel mogelijk op eigen gelegenheid de benen te kunnen strekken :j


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:35

Ik snap niet zo goed waarom een aantal bokkers vinden dat je hun verantwoording schuldig bent... :?
Al zou je haar naar de slager brengen of op Zuidlaren zetten... jouw paard! :j

Ik ben niet zoekende, en wil ja járen eigen paarden te hebben gehad de verplichting voorlopig niet meer aan, anders zou ik het wel weten :j
Alleen dan nog ga ik als serieuze recreant geen 5-6000 neerleggen :n
3500 zou ik genoeg vinden voor "een paard om lekker mee buiten te rijden en af en toe eens een les of clinic".

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:55

Heb het hele verhaal gelezen en als ik een paardje zou zoeken zou ik een bod doen via pb, want ze zou hier perfect passen ook al heb ik niets specifiek met het ras.
We hebben echter al twee paardjes waar we veel van houden. Wat mij aanspreekt is het lieve karakter, genieten van de aandacht door Chrissie en het allround zijn. Ze zou hier inderdaad 24 uur buiten komen met een paard als gezelschap en Schuiling mogelijkheden in de zomer in het bosje en in de winter of als het erg heet is hier rond het huis waar twee inloop stalletjes zijn.
Maar ik zou er ook echt niet meer als € 3000,-- of € 3500,-- voor geven want dan zou ik weer een merens doen van die prijs. Wat ik zo lees namelijk doen wij hier ook met onze twee merens (buitenrijden regelmatig) af en toe dressuur op de wei en veel persoonlijke aandacht en 5 sterren hotel. Bij ons zou ze ook nooit meer weg gaan want krijgen/ kopen is houden en hier dood van het erf af gaan (hopelijk zeer oud) ongeacht of paardje blessure krijgt of niet. Onze paarden zijn namelijk onze vrienden en over en weer genieten we zeer van elkaar. Chrissie zou daar perfect tussen passen als ik dit allemaal zo lees en dat heb ik niet vaak dat ik dat denk.
Ik reageer hier omdat je zo stellig zegt dat je het paardje niet wil verkopen aan iemand die gewoon een fijn paard zoekt. Als het gaat om het geluk van het paard vind ik dat je die opvatting nog eens zou kunnen overwegen en eventueel bijstellen. Bij mij zou namelijk de uitdaging liggen in het gaan western rijden en gaan voor een ander ras, dus weer een hoop bijleren. Vind ik niet verkeerd voor Chrissie.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:57

Riel schreef:
Luna, dankjewel voor het plaatsen van deze achtergrondinformatie. Het is toch wel belangrijke informatie voor een toekomstige eigenaar van het dier. Het doet in mijn ogen ook iets met de prijs.

Duhelo, persoonlijk zou ik als toekomstige eigenaar graag weten wat het paard heeft. Ik vind het belangrijke informatie. Jammer dat de TS zelf niet aangeeft dat er een medisch probleem was waardoor ze een lagere prijs heeft betaald. Als verkoper deel je dit toch mee als je wil dat het dier "goed" terecht komt? Of ben ik nu verkeerd? :o

Ik laat het topic verder rusten en wens het dier een fijn thuis toe :-)

Mijn punt was eerder dat het niet nodig is om de verkoopprijs toe te lichten, simpelweg omdat dit blijkbaar gewoon een gezond dier (en ook als gezond verkocht is) is.
Een paard die gevoelig loopt omdat er veel km's gereden worden op het harde zonder ijzers, terwijl dit dier dit voorheen absoluut niet gewend was, is voor mij zeker geen medische kwestie. Iedereen kan dit bedenken dat dit misschien niet ideaal was, en dat het paard daardoor gevoelig gaan lopen is. Op het moment dat het zo ver is dat er speciaal beslag onder moet is er ofwél wel een medische kwestie (maar dan zou het dier enkel nog op dat speciale beslag goed lopen als het een probleem is van binnenuit), ofwel is er gewoon te laat gehandlet op het probleem (wat imo dan zeker geen medische oorzaak heeft).

@Pmarena: ja, die foto's zijn een moeilijke. Ik heb hier met mijn oudste dezelfde situatie kwa medische problemen. Er zit iets niet goed, maar ze is al 21, uiteraard zal er wel ergens iets niet goed zijn, heeft het nut om foto's te nemen? Op zich zeggen die mss wat er niet goed is, maar dan weet je nog niet veel meer.
Maar als koper is het wel fijn dat het eventuele toekomstige paard op de foto helemaal ok is, dan kan je nog afgaan op hetgene je ziet en je koop wel of niet betalen.
Maar de optie dat de koper kan keuren en jij bij afkeuring de kosten betaald is volgens mij ook een erg goede optie :)

Edit: en weet je, ik denk dat voor Pmarena die prijs op zich niet zo interessant is, ik vermoed dat het niet de bedoeling is om er 6000 euro te kunnen uitslaan, maar dat de prijs wel serieus bespreekbaar is bij iemand die bv het huisje kan bieden zoals Pien die kan geven. Maar ik snap ook dat als je een dergelijk dier aanbiedt voor 2500 of 3000 euro, dat je veel wannabe wedstrijruiters zal krijgen die geen budget hebben om meer uit te geven voor een wedstrijdpaard, handelaars die ze wel even op punt gaan zetten en doorverkopen voor het dubbele, etc... zal aantrekken.
In een hogere prijsklasse sluit je die handelaars en wannabe"s al uit, en privé communicatie is al een stuk anders om te onderhandelen dan een advertentie.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:35

Precies Duhelo :)

Over stellig zeggen dat ik haar niet wil verkopen aan iemand die gewoon een fijn paardje zoekt: volgens mij valt dat nogal mee :P

Maar ik vind het gewoon niet nodig om haar als wandelpaardje te verkopen aan iemand die niet specifiek iets met het ras heeft, het is toch leuker als je iemand met het hele plaatje blij kan maken, die precies zoekt wat Chrissy is en de insteek heeft om daar wat mee te doen :)

Zoals Rina ook reageert, dat stukje inzicht in het type paardje is in principe toch veel leuker dat iemand nu net juist dat aanspreekt vergeleken met iemand die daar niet zoveel mee heeft :)

Vandaar dus dat ik haar gewoon aan een Quarter liefhebber wil verkopen en niet als een 13 in een dozijn wandelpaardje... het zou super tof zijn als iemand er eens een koetjes clinic mee zou gaan rijden ofzo, wie weet geniet zo'n beestje met zulk bloed daar enorm van, dat gun ik haar echt dat er wat meer uit gehaald wordt wat er in zit want daar knapt zo'n werkgraag beestje alleen maar van op :j

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:40

Lijkt me geweldig pmarena om hier buuf te helpen met de koeien naar de wei te brengen met paard. Dat doe ik nu zelf regelmatig en ik weet zeker dat hij het ook geweldig zou vinden want hij heeft al eens naar hulp van de paarden gevraagd, maar zag ook wel in dat dit hem niet ging worden.
Mijn paarden kunnen dat niet, want ze zijn OK met koeien zolang ze achter de draad blijven, anders vinden ze de koeien dood eng. Dus je begrijpt wel wat ik wil zeggen. Mij zou het juist die meerwaarde zijn en het nieuwe anders zijn, dat te ontdekken valt, waarvoor ik voor haar zou vallen. Vandaar dat ik mijn opmerking maakte.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:48

Nouja ik heb ook geen idee hoor hoe ze er op zou reageren, afstamming zegt natuurlijk niet alles.... wie weet gaat ze er wel als een haas vandoor als een koe boe zegt :P

Maar het lijkt me super leuk voor haar als ze dat soort dingen zo af en toe eens mag proberen, gewoon als extraatje naast voornamelijk lekker buiten op pad :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:15

Misschien moeten Pmarena en pien_2010 de koppen eens bij elkaar steken achter de schermen...ik denk dat die twee partijen misschien wel iets voor elkaar kunnen betekenen als het welzijn van Chrissy daadwerkelijk op de eerste plek staat en niet de portemonnee/looks/leeftijd etc.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:35

Dieseltje als ik hier alleen zou wonen zou ik zeker een poging wagen, maar manlief wil echt niet meer als 2 paarden. Maar eerlijk is eerlijk ik denk dat ik van zo'n soort paardje kan houden. En dat zegt iemand die echt een merens fan is en zelden bij een ander paard zo'n fijn gevoel kreeg met begeerte om graag te hebben.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:03

Ik snap de zure verantwoordingeisende reacties niet zo.
Pmarena heeft het paardje aangekocht (niet gratis aangenomen zoals ze wel is aangeboden naar andere personen)
Paardje heeft een prima huisje gekregen maar heeft net wat meer aandacht en dagbesteding nodig en daarom gaat Pmarena misschien haar te koop zetten als het zover is.
Alles open en eerlijk besproken met alle partijen en iedereen heeft zijn kans gehad.
Gingen maar meer mensen zo verantwoordelijk om met hun paarden :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:15

pmarena schreef:
Nouja ik heb ook geen idee hoor hoe ze er op zou reageren, afstamming zegt natuurlijk niet alles.... wie weet gaat ze er wel als een haas vandoor als een koe boe zegt :P

Maar het lijkt me super leuk voor haar als ze dat soort dingen zo af en toe eens mag proberen, gewoon als extraatje naast voornamelijk lekker buiten op pad :)


Cuttereigen. De eerste keer dat ze een koe zien.............whaaaaaaa :') :+ En dat duurt tot ze de smaak te pakken hebben, daarna is het :Y) :9 en zonder saus.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 15:29

Geinig joh :D

Ik weet er echt helemaal niks vanaf... maar gun het haar zo dat er iets gedaan wordt met waar ze voor gemaakt is :j
Al is het maar eens in het jaar een keer een leuke clinic ofzo :P

Weg doen naar iemand die het gewoon een leuk paardje vindt dat kan altijd nog denk ik dan maar.

Maar voor nu vind ik dat zonde want volgens mij zijn er ook genoeg mensen echt op zoek naar een lieve echte Quarter om veelzijdig recreatief lekker mee rond te banjeren en hier en daar ook nog een stukje verdieping in de westernsport mee te pakken, en misschien een keer een veulentje te fokken waar dan ook gewoon een mooi papier bij komt :)

Het is niet zo dat iemand die daar niet specifiek naar op zoek is, of die maar een klein bedrag uit wil geven per definitie beter is voor het beestje ofzo... ik vind het ook weer niet nodig om er 6000 euro voor vragen maar als ik dat wel zou doen dan is dat puntje bij paaltje toch gewoon mijn goed recht als ik daarvoor kies.

Want als een heel fijn passend iemand het er voor wil betalen dan zou ik toch ook gek zijn om dat niet te doen :o
Brengt imo. ook gewoon veel minder risico's dan iemand die overstag gaat vanwege een lagere prijs en niet voor het paardje zelf :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:15

Bedoel je nu dat mensen met een dikke beurs altijd het beste voorhebben met dat wat ze kopen of er beter voor kunnen zijn dan iemand met minder budget?

Gewoon even zoals ik nu je post lees....volgens mij zie je sinds de opening van dit topic inmiddels groeiende dikke euro-tekens in je ogen en dan vraag ik mij als buitenstaander toch ook af of jij uiteindelijk het beste met haar voor gaat hebben of dat ze dadelijk naar de hoogste bieder gaat ongeacht wat haar toekomst daar zal zijn. Verkocht is verkocht, je hebt er dan geen fluit meer over te zeggen.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Anoniem

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:18

Wauw, dat is best grof om te zeggen. :o

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:23

KoudbloedKim schreef:
Wauw, dat is best grof om te zeggen. :o


Nee hoor, sinds het begin van het topic lijkt geld een steeds grotere rol te gaan spelen. Voor mijn gevoel groter dan de belangen van het paardje zelf. Die worden wel braaf in elke post opgesomd, maar ik vraag me inmiddels af hoe oprecht dat nog is en of dat inderdaad nog steeds belangrijker is dan wat het diertje op gaat brengen.
Er wordt meer en meer gepraat over grote bedragen, fokpapier etc....ik bemerk gewoon een verschuiving, dat is alles.

Er hoeft aan mij geen verantwoording af te worden gelegd, maar wanneer gezegd wordt dat een dikkere beurs het waarschijnlijk beter voorheeft met een dier dan een kleinere beurs....dan schiet dat bij mij verkeerd. Het winst maken komt om de hoek kijken, of ben ik de enige die dat zo leest?
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 09-07-17 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:23

Ik snap niet waarom de TS zich moet verantwoorden. Ze zoekt een goed baasje voor haar paard, dat is toch prima?
Ik heb het idee dat sommigen al een mening hebben ingenomen over de TS en dat ze nog vrij weinig goeds kan zeggen. Respect voor je TS dat je zo netjes blijft reageren. :)
De TS zegt helemaal niet dat iemand met veel geld altijd het beste wilt. Ze heeft het over een fijn en passend iemand. En ter voorkoming van iemand die het paard voor een prikkie wilt kopen. Niet omdat diegene haar echt zo leuk vindt, maar vanwege de prijs. Het komt vaak genoeg voor. Zo'n gekke gedachtegang is het niet.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:26

pmarena schreef:
Het is niet zo dat iemand die daar niet specifiek naar op zoek is, of die maar een klein bedrag uit wil geven per definitie beter is voor het beestje ofzo... ik vind het ook weer niet nodig om er 6000 euro voor vragen maar als ik dat wel zou doen dan is dat puntje bij paaltje toch gewoon mijn goed recht als ik daarvoor kies.

Want als een heel fijn passend iemand het er voor wil betalen dan zou ik toch ook gek zijn om dat niet te doen :o


...maar toch ook niet per definitie slechter?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Kimbers

Berichten: 5102
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:28

Ik vind je reactie ronduit onbeschoft dieseltje. Houd je vermoedens lekker voor je, welk nut heeft het om het uit te spreken?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:34

Wauw, dat is best wel veroordelend.
Ze zegt nergens dat mensen met minder budget minder met het paardje voor hebben, maar het trekt wel een bepaald slag volk wat je met een hogere prijsklasse niet hebt.
Paard wordt onaantrekkelijker voor handelaren, impulskopers en mensen die goedkoop op de eerste rang willen zitten.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:15

Ladygiroc schreef:
Blackbinky schreef:
Je koopt haar zelf voor 900 euro voor een recreatief ritje en gaat haar voor rond de 5000 verkopen....


Risico van de eerste verkoper..... 900 is wel erg weinig voor een gezond jong dier. Koper is vrij om te doen wat zij wil.


ik snap eigenlijk niet waarom er bekend gemaakt moet worden wat TS voor dit paard betaald heeft???
waarom is dat een interessant gegeven?????
heeft de vorige verkoper spijt????? >;)

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:10

minikatje schreef:
Wauw, dat is best wel veroordelend.
Ze zegt nergens dat mensen met minder budget minder met het paardje voor hebben, maar het trekt wel een bepaald slag volk wat je met een hogere prijsklasse niet hebt.
Paard wordt onaantrekkelijker voor handelaren, impulskopers en mensen die goedkoop op de eerste rang willen zitten.
TS was misschien zelf ook een impulskoper :-) Dit gevoel geeft ze me toch na het lezen van het verhaal. Niet erg, kan gebeuren :-)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 23:19

Wauw Dieseltje, je weet wel de meest verzuurde en misplaatste reacties te plaatsen is het niet?

Ik vind het lüllig om te zeggen, maar "zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" schiet me door het hoofd -O-

Het enige dat ik zeg is dat ik de tendens van "geef dat dier voor een habbekrats weg als je een echt goede baas wilt" een beetje apart vindt gezien het natuurlijk niet zo is dat iemand die er een kleiner bedrag voor betaalt, er beter voor zal zijn.

En natuurlijk ben ik ook maar een mens, als er een leuk iemand zich aandient die er een beetje een normaal bedrag voor wil betalen, natuurlijk is dat aantrekkelijker dan een vergelijkbaar iemand qua aanbod voor het beestje, die de helft ervoor over heeft. Dat is toch niet meer dan logisch?

Daar hoef je helemaal niet spannend over te doen.

Een echt fijne plek is het belangrijkst maar daarvoor hoef je je toch niet te beperken tot mensen die er geen normaal bedrag voor over hebben. Zoals al eerder gezegd: zakken in de prijs kan altijd nog :j

Maar haar in de uitverkoop zetten omdat je dan zogezegd een beter baasje zou vinden dan wanneer je dat niet doet, nee daar geloof ik echt niet in :n

Jammer dat zoiets doodnormaals weer zo in het negatieve getrokken moet worden, gezeik altijd....

En ja, zelf ging ik puntje bij paaltje ook overstag door de prijs :j Ze klonk geweldig, maar wel een groot risico gezien de omstandigheden waaronder ze aangeboden werd. Voor meer dan het bedrag waarvoor ik haar gehaald heb had ik het ook niet gedaan. Maar de situatie was dat we heel snel een paardje nodig hadden als gezelschap voor de Fjord, Luna wilde heel graag dat we Chrissy meenamen en zo geschiedde :j

Rizette
Berichten: 4324
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:36

Ts vraagt naar het budget voor haar paard. Ik denk dat dat nu laag is door de problemen met de voeten waarbij nooit duidelijk is geworden wat er aan de hand is met het paard. Gissen doet missen.Kan veel beter en veel slechter zijn als we maar kunnen bedenken. Niemand schijnt nu te weten wat nu eigenlijk het niveau is van het paard.Er worden wat kreten geslaakt maar daar blijft het dan ook bij. Het paard heeft een afwijkende stand in het voorbeen. Het is een paard wat voorop wil lopen w.s. ook niet zo simpel op alle plekken in de groep loopt dus niet makkelijk te rijden daarin. De 5 panel test is nooit gedaan en paard is vaak doorverkocht en de laatste keer voor weinig geld. Niemand heeft blijvende interesse in dit paard om uiteenlopende redenen of wil het niet houden of niet weer terug.. Ja wat hou je dan over aan budget............ Wat een gek er voor geeft zo moet je het zien denk ik. Er zijn niet heel veel mensen die duizenden euro's voor een paard uitgeven zonder een enkele garantie op wat voor front dan ook. Ts heeft ook het paard durven kopen zonder rijden of wat dan ook omdat het weinig kostte, denk dat dat ook reeel is. Een paard wat weinig garanties geeft gaat niet veel opbrengen normaal gesproken.Gebakken lucht wordt niet voor betaald. Maar zou het paard klinisch en rontgen o.k zijn. Goed onder het zadel te rijden in en buiten de bak,3 goede gangen, Kerngezond. Makkelijk te rijden. Goede 5 panel. Makkelijk de trailer op enz enz. Ja dan zal het prijskaartje er denk ik heel anders uit kunnen gaan zien. Maar dat moet dan eerst nog allemaal behaald worden. Voor een hoge prijs halen moeten er denk ik toch wel op bepaalde punten garanties komen en aantoonbare kwaliteiten. Ik gun je paard een superplek en jou een superprijs voor het dier maar de realiteit is wel dat de prijs gegeven gaat worden naar kwaliteit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:11

dieseltje schreef:
Bedoel je nu dat mensen met een dikke beurs altijd het beste voorhebben met dat wat ze kopen of er beter voor kunnen zijn dan iemand met minder budget?

Gewoon even zoals ik nu je post lees....volgens mij zie je sinds de opening van dit topic inmiddels groeiende dikke euro-tekens in je ogen en dan vraag ik mij als buitenstaander toch ook af of jij uiteindelijk het beste met haar voor gaat hebben of dat ze dadelijk naar de hoogste bieder gaat ongeacht wat haar toekomst daar zal zijn. Verkocht is verkocht, je hebt er dan geen fluit meer over te zeggen.


Maar dat is vaak toch wel zo. Even zonder TS aan te vallen, heeft zij vrij makkelijk voor 900 euro even een paard overgenomen en die moet nu misschien alweer weg.

Iemand die jaren spaart en heel bewust een paard koopt voor bijv 10.000 euro heeft uiteindelijk meer keus om een paard naar wens te vinden en zal daar wel degelijk erg zuinig en trots op zijn. Tenzij er een mis match is, of wensen en situaties veranderen bijv. Maar goed, onze situatie verandert ook weleens en dat is geen reden om onze paarden te verkopen.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:49

Misschien heeft iemand anders het al opgemerkt (heb niet alle reacties gelezen), maar is het geen optie om je oudje maar een bejaarde-paarden-pension te sturen, of uit te kijken naar iemand die haar een mooie laatste plek gunt als weidevriendin? En dat laatste eventueel met het behoud van je eigenaarsrechten ( en plichten) ?

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers