stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:28

Heideros heb ik ook aan gedacht, daar ben ik nog nooit geweest. Ik kom van een rustige pensionstal dus ik zal daar even moeten aklimatiseren qua drukte denk ik maar ik zou wel eens willen gaan kijken

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:30

Ilse_123 schreef:
Heerendonk kunnen ze 24/7 buiten en hebben een reiningbak. Je kunt er best prima naar buiten, paar zandpaden afgewisseld met stukjes straat en dan kan je zo naar het bos bij Lieshout of naar de Sonse bossen ;).
Ik vond het toen met mijn jonge paard goed te doen.


als ze 24/7 buiten staan hebben ze dan ook wat om te schuilen daar?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:33

Marlou_ schreef:
Ilse_123 schreef:
Heerendonk kunnen ze 24/7 buiten en hebben een reiningbak. Je kunt er best prima naar buiten, paar zandpaden afgewisseld met stukjes straat en dan kan je zo naar het bos bij Lieshout of naar de Sonse bossen ;).
Ik vond het toen met mijn jonge paard goed te doen.


als ze 24/7 buiten staan hebben ze dan ook wat om te schuilen daar?


Ze hadden toendertijd een 24/7 buiten groep met een grote inloopstal, en nog eentje met een container als schuilstal. En nog een hele grote weide waar ook wat paarden liepen, maar volgens mij zonder stal. Is wel alweer zo'n 5 jaar geleden.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:35

Bij Heerendonk ben je best snel in het bos hoor :) Misschien een beetje een rare vraag maar waar ergens in Nuenen staat je paard? Dan kan ik je misschien helpen.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:40

M_ontana schreef:
Bij Heerendonk ben je best snel in het bos hoor :) Misschien een beetje een rare vraag maar waar ergens in Nuenen staat je paard? Dan kan ik je misschien helpen.


Die staat op de Boord!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:41

Welke stal? Sorry ik woon wel heel dichtbij maar ik ben zo'n kneus die straatnamen enzo nooit weet :')

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:56

M_ontana schreef:
Welke stal? Sorry ik woon wel heel dichtbij maar ik ben zo'n kneus die straatnamen enzo nooit weet :')


Ja het heeft geen naam want het is niet groot haha :') ik zet liever niet het precieze adres op internet maar dan weet je ongeveer waar het is. Het ligt vlakbij de Soeterbeekseweg richting nederwetten

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:11

Marlou_ schreef:
xDenies 130 km Whahaha wat een afstand, dan zou ik een keer per maand daarheen kunnen haha!


Het is ook voor mij 130 km, ik woon in Rotterdam :P. Jij zoekt omgeving eindhoven en het is zo'n 20min van Eindhoven af. Vandaar dat ik het opperde.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 18:24

xDenies schreef:
Marlou_ schreef:
xDenies 130 km Whahaha wat een afstand, dan zou ik een keer per maand daarheen kunnen haha!


Het is ook voor mij 130 km, ik woon in Rotterdam :P. Jij zoekt omgeving eindhoven en het is zo'n 20min van Eindhoven af. Vandaar dat ik het opperde.


Ooh haha nee we begrijpen elkaar verkeerd :') voor mij is het te doen ja maar ik bedoelde in jou geval dat jij zo ver moet. Ik zal het eens bekijken

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 18:28

Denies is dat die stal in weert? Heb het even opgezocht, die stallen wat mooi! Wat kost het daar?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:56

Marlou_ schreef:
M_ontana schreef:
Welke stal? Sorry ik woon wel heel dichtbij maar ik ben zo'n kneus die straatnamen enzo nooit weet :')


Ja het heeft geen naam want het is niet groot haha :') ik zet liever niet het precieze adres op internet maar dan weet je ongeveer waar het is. Het ligt vlakbij de Soeterbeekseweg richting nederwetten


AH dan weet ik wel waar je staat :P Mijn paard staat ong 2 min van je vandaag :P

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:03

Marlou_ schreef:
Heideros heb ik ook aan gedacht, daar ben ik nog nooit geweest. Ik kom van een rustige pensionstal dus ik zal daar even moeten aklimatiseren qua drukte denk ik maar ik zou wel eens willen gaan kijken


Ik heb er een tijdje gestaan met mijn paard, het daar allemaal wel prima geregeld voor de paarden. Qua rust is het inderdaad geen pensionstalling omdat er gewoon les word gegeven. Maar de drukte is heel erg afhankelijk van het tijdstip dat je komt.

Ik zou hem zeker even bekijken als ik jouw was en in je overweging meenemen. Er staan een aantal westerruiters op stal daar, ik zou er eens mee gaan kletsen puur om te weten of het wat is.

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:26

Reiningbak op heerendonk? :o

Niet dat ik weet en ik sta er al 2 jaar... is een allround binnenbak en de buitenbak is gewoon zwart zand.
In de bak zou je western kunnen rijden doen meer mensen, maar is geen reining/western bak. (weet het verschil niet echt)

Met stops en spinnen zit je wel snel op de onderbodem in de binnenbak.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:41


Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:17

Farome schreef:
Reiningbak op heerendonk? :o

Niet dat ik weet en ik sta er al 2 jaar... is een allround binnenbak en de buitenbak is gewoon zwart zand.
In de bak zou je western kunnen rijden doen meer mensen, maar is geen reining/western bak. (weet het verschil niet echt)

Met stops en spinnen zit je wel snel op de onderbodem in de binnenbak.


Dat zeiden ze toen tegen mij, dat ze een bodem hadden die ook voor reining geschikt was omdat er meerdere western ruiters waren. Heb er verder ook geen verstand van.

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:26

ik heb op Heerendonk ook aantal jaren gestaan, western, en was best te doen.

Je hebt id. een 24/7 buitengroep maar de overige pensionpaarden gaan smorgens naar buiten en einde van de middag weer naar binnen, in het weekend mag je dat zelf doen (of laten doen).

Buitenrijden is in de omgeving best te doen, zijn genoeg zandwegen en stuk langs kanaal, iets verder weg, half uurtje rijden heb je bos genoeg.

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:55

speurneusc schreef:
ik heb op Heerendonk ook aantal jaren gestaan, western, en was best te doen.

Je hebt id. een 24/7 buitengroep maar de overige pensionpaarden gaan smorgens naar buiten en einde van de middag weer naar binnen, in het weekend mag je dat zelf doen (of laten doen).

Buitenrijden is in de omgeving best te doen, zijn genoeg zandwegen en stuk langs kanaal, iets verder weg, half uurtje rijden heb je bos genoeg.


Word zowel zaterdag als zondag gedaan voor je. In de winter staan ze zondags wel binnen...

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:17

Ik zou eens bij Blue stables in Weert gaan kijken.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 00:31

samirah schreef:
Ik zou eens bij Blue stables in Weert gaan kijken.


Ik zou heel graag willen maar dat is 40 minuten rijden voor mij. Maar hij blijft op mijn lijstje!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:38

Nu trainen we niet meer echt, maar ik zeg eerlijk dat ik voorheen heel blij was geweest met een goede westernstal op 30/40 min afstand. Hebben op meerdere plekken gewoond in Nederland en treffen het nooit. Of het is echt waardeloos of veel verder. Wonen nu op de veluwe en voor ene echt goede stal moet je sowieso als reizen gek genoeg.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 00:55

Ja ik denk dat ik me ook moet realiseren dat het echt wel luxe is dat ik keuze heb tussen stallen. Wel allemaal vanaf een half uur rijden maar ik heb keus haha.

Het is misschien ook meer dat ik nu met een kwartier op stal ben en dat, mocht er iets gebeuren, ik er snel ben. Maar als mijn pony ver weg staat en er is iets, moet ik een half uur rijden, dat idee ook. Ben ik een zeur nou :')

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:43

Als je een echt goede stalhouder hebt is dat niet zo heel erg. Mijn paarden staan in Someren-heide, bij de Flierefluiter, ik woon in Eindhoven Noord, dus voor mij is het ook een half uur rijden. Maar ik ben echt super tevreden met deze stal en laat ze dus met een gerust hart achter. Want ik wéét dat wanneer er iets is ik direct gebeld wordt. Overigens niet alleen door mijn stalhouder, ook door mijn stalgenoten. Alle basis voorwaarden kloppen hier, en dan is een half uur reistijd te overzien. Uiteraard zou ik mijn paarden ook liever dichterbij hebben, maar iets van dezelfde kwaliteit heb ik dichterbij nog niet kunnen vinden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:59

Nee, je bent geen zeur. Ik sta nu op 15km en wil ze liever in de tuin. Maar als je serieus western wil rijden, moet je echt keuzes maken.
Ik kan alleen vertellen wat ik ervaren heb de laatste 25jr dat ik western rij en dat was echt behelpen met bakken of je moest reizen of inleveren op welzijn en zorg.

We stonden een tijdje op 35km, maar gingen toch vrijwel elke dag omdat we de stal niet oke vonden qua zorg. Dan kan 35km wel gaan opbreken. Aan de andere kant, als alles goed was geweest, was het aankomen, zadelen en rijden.
Nu staan we op 15km en zijn vooral bezig met mesten en hooibakken vullen ( staan met zn 4en 24/7 buiten )

En wat ik zei; ik had voor mezelf en hoor dat vaker, dat als je op een niet western stal staat het soms minder motiverend is om te trainen. Dan moet je echt investeren in een trailer om op pad te gaan.
Er zijn sowieso mensen die op een westernstal staan, maar graag bij een externe trainer lessen, dus op pad moeten.

Als je fijne stallen in de buurt hebt, zou ik een tijdje ergens gaan staan om te trainen aan je stops en spins en kijken hoe het gaat. In de rustige periode kun je terug in de buurt gaan staan bijv. Buiten het showseizoen zijn de meeste interessante clinics.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 16:53

Wat jij zegt klopt Superpony, ik voel me niet gemotiveerd af en toe doordat ik de enige op stal ben die western rijd. En ik kies voor western maar het is wel fijn om aanspraak te hebben met mensen die ook western rijden en dat heb ik nu niet.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:18

Dan zou ik zeker een rondje langs een aantal suggesties gaan maken. Puur om sfeer te proeven en helderder beeld van wat jij graag wilt.

Hier ook de ervaring van liever iets verder weg maar goed voor elkaar. Dan om de hoek en uiteindelijk toch niet blij ermee.

Als is het mooiste natuurlijk in je eigen achtertuin. Maar dat is voor de meesten van ons niet haalbaar.