stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 10:32

Hallo,

Ff geleden dat ik hier geweest ben maar ik heb een vraag. Ik kom er zelf niet uit.
Ik woon in Eindhoven en mijn paard staat in Nuenen. Dat is een dorpje net buiten Eindhoven.
Ik ben nu een tijd bezig met westernrijden maar ik kan niet verder omdat we niet beschikken over een reiningbak. Ik loop dus vast in mijn ontwikkeling.

Ik heb jullie hulp nodig want ik weet niet meer waar ik zoeken moet.

Ik zoek:

- Stal waar mijn paard gewoon buiten komt overdag vanwege gevoelige luchtwegen (liefst 24 uur maar dat is tegenwoordig echt een uitdaging);
- Rijbak waar je stops en spins kan doen;
- Mijn instructrische zit in Veldhoven, misschien een beetje in die richting;
- Dicht bij bossen want nu moet ik ruim een half uur stappen voor ik in het bos ben;
- Ik heb hondjes die ik graag meeneem, ook omdat ik het leuk vind af en toe samen met de honden te oefenen;
- niet duurder dan 300 euro per maand.

Waar ben ik zelf al gaan kijken:
- Schietberg in Veldhoven. Perfecte locatie en faciliteiten maar vind de stallen smerig en ze komen maar een dagdeel buiten;
- Starreiners, al helemaal perfect want daar kon hij 24 uur buiten maar dat is vanuit Eindhoven echt een hele lastige verbinding.

Ik hoor heel graag al jullie suggesties en ideeën en in iedergeval vast bedankt voor het meedenken!


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:42

Heeft stal Tilburgs geen goede bak?
Is natuurlijk wel weer wat uit de richting, maar ik denk dat goede bakken niet makkelijk te vinden zullen zijn. Succes ;)

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 11:05

Heb de site even bekeken. Het is voor mij 31 km dus dat is een flink eind en een moeilijke verbinding, met name tijdens de spits. Maar wat een perfecte locatie. Durf bijna niet te mailen om te vragen wat het kost om daar te staan.

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:11


Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:14


&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:16


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:17

Ik geef toe dat ik dat verder niet weet daar. ben helemaal geen western ruiter.
Zie het af en toe voorbij komen op facebook, vandaar dat ik de naam ken als zijnde western stal.

En in sterksel, maar dat is misschien te ver weg.
http://starreiners.com/

Ook daar ken ik geen mensen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 11:26

Bruintje daar ben ik al geweest zoals in de bovenstaande tekst staat.

De rest thanks ik ga er zo even naar kijken!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:47

Pck eersel is echt een aanrader. Ik weet niet hoeveel ze buiten staan, maar de locatie is echt perfect. Ze organiseren veel evenementen en het personeel is altijd behulpzaam. De eigenaren van de stal zijn oprecht goede mensen met een groot hart voor hun paarden.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 15:37

Pff ik zie het, staan weinig fotos op dus zou er heen moeten om een beeld te krijgen. Maar ook dit is weer 32 km van mijn huis af.
Ik weet niet hoever jullie van je paardjes wonen maar misschien ben ik verwend dan? Nu is het voor mij 15 min met de auto

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:38

Ik denk dat jij wel in een moeilijke doelgroep zoekt.
Op zich is er in jou omgeving best het een en ander te vinden.
Maar niet met die bakbodem.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 15:43

Bruintje wat moet ik dan? Stoppen met reining ;-)? Dat is niet echt een optie haha. Als ik die bak niet nodig gehad had was het idd een heel stuk makkelijker. Dan had ik zo wat gevonden

Dorus

Berichten: 13201
Geregistreerd: 06-04-04

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:56

Ik denk dat ze bedoeld dat je een afweging moet maken tussen de faciliteiten die je wenst vs. de afstand naar stal. Western is nou eenmaal niet de populairste tak van sport in Nederland waardoor faciliteiten minder aanwezig zijn. De kans is dus groot dat je niet vind wat je zoekt binnen de straal waarin je zoekt en dan moet je keuzes maken.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:00

Dat zeg ik niet Marlou :D
Maar jij zegt hoe staan jullie dan, ik ben 15 minuutjes gewend.
Daar antwoord ik op.
Net zoals Dorus goed verwoord, de kans is nu minder groot dat je wat vind binnen de straal die je graag wilt.

Dan is het in de buurt gaan staan en af en toe de trailer pakken om ergens te lessen/ trainen.
Of elke dag wat verder te gaan.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:01

De heibocht in Hoogeloon
Tilburgs in Bergeijk?

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:06

Het is heel lastig. Nu zijn er al veel meer stallen met goede bodem dan 25jr geleden, maar alsnog.........

Je moet een keus maken.

Wij hebben om op een westernstal te kunnen staan 55km en 70km van huis gestaan. Daar kwamen ze dan buiten en was de verzorging naar wens.

Maar wat wil je en kan je? Als je een ideale stal hebt met een normale bodem om gewoon goed te trainen, is het vaak beter om te investeren in een auto en trailer om wekelijks/maandelijks een les en of clinic op echt goede lokatie te volgen.
Je hoeft echt niet elke dag mega stops en keiharde spins te trainen. Goede basis training en dan bijv vlak voor showseizoen 2 maanden op een westernstal even door trainen kan ook ene hele goede optie zijn.

Dat zijn een beetje de mogelijkheden die je hebt en wat mensen doorgaans doen als ze willen trainen. Als je de paarden aan huis hebt, kun je je voorstellen dat je ze niet graag op 30-100km van huis zet bijv. Maar het gebeurt wel dat mensen periodes een show paard op ene goede stal verder weg zetten. En dan rest van het jaar clinics pakken.

Ik zou niet snel inleveren op het welzijn van mn paarden, maar ik heb wel gemerkt, dat als je ergens als enige western ruiter staat dat demotiverend kan werken. Er zijn zelfs engelse stallen waar ik me echt heb lopen irriteren aan omgang en trainingsmethodes van engelse ruiters. Dan kan het echt een verademing zijn om op een fijne westernstal te staan met gelijkgestemde. Of minimaal een mix stal.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:11

Manege Meulendijks heeft ook een westernbak liggen. Ze hebben alleen geen 24uurs weidegang beschikbaar op het moment vrees ik, maar wellicht kun je eens informeren

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:17

Op de Heideros- Wintelre werd in het verleden ook wel door een aantal western gereden/ stops & spins.

Paarden komen van sochtends tot het einde van de middag buiten. Zitten aan het bos/hei en past in je prijs categorie.

Wellicht is het iets?

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:41

Wat jij wil is niet voor het uitzoeken in omg Eindhoven ;) je zult concessies moeten maken.
Waar mijn paard nu staat, heb ik alles wat ik voor mijn paard wil met 20 min reistijd (auto) behalve een reiningbodem.
Als ik wil stoppen en/of spinnen, ga ik naar Sterksel of naar Wendy van Osch in Escharen.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:45

en nederwetten, stal heerendonk?

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:49

Mijn paard staat 130km verderop, een uur en 15 minuten met de auto :') (ja ik ben gestoord als het op de welzijn van m'n paard aankomt) Vanaf Eindhoven is het net een halfuurtje .. Blue Stables, paard staat hier 100% voorop en een zeer goed te rijden reining bodem in een binnenbak. Deze is groter dan de binnenbak van StarReiners (of ze moeten verbouwd hebben sinds ik daar voor t laatst ben geweest). Uiteraard zijn hun buitenbakken weer groter.

Net als op StarReiners zit het bos op stapafstand (Laurabossen) van max 10minuutjes. En welke kant je ook uit gaat .. je komt met je neus in het bos. Op half uurtje stappen zit je midden in de Weerterbergen en daar kan je meer dan 3 uur achter elkaar rijden.

Veel paarden staan hier op 24/7 buiten dus dat lijkt me gewoon mogelijk. Hele vriendelijke mensen, heel gezellig, regelmatig clinics op basis van Reining :) enzovoort.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: stal gezocht met reiningbak omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:54

Ik kan PCK Eersel ook aanraden. Heb daar jaren gereden en ze zijn inderdaad goed voor hun paarden, hebben er echt hart voor. De eigenaren van de stal rijden zelf ook western.

Eersel is ansich vanuit Eindhoven erg goed te doen met de auto. Ik weet niet waar in Eindhoven je woont maar als je uitgaat van Eindhoven centrum doe je er met de auto ongeveer een half uurtje over. Je kan bij de McDonald's Noord-Brabantlaan de snelweg richting België (Hapert) op en dan ben je er zo.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 17:23

Super bedankt voor al jullie reacties! Ik snap dat ik consessies moet maken, misschien ben ik ook wel heel kritisch haha. Ik was al bang dat er niet echt wat in de buurt zou zijn maar misschien zag ik wat over het hoofd.

Superpony ik kan me erg vinden in je verhaal, ik ben alleen niet zo in de gelegenheid om een trailer aan te koppelen. Ik heb niet de juiste auto en een trailer heb ik zelf niet, dat is voor mij een hoop gedoe om te regelen en qua tijd zou ik dat maar heel weinig kunnen doen.
Daarnaast zou ik, als ik wil gaan oefenen met spins en stops, plates onder zijn achterhoeven moeten laten slaan want die heeft ie nog niet. Maar dat heeft niet zo veel zin als ik een keer per maand ergens heen zou kunnen snap je? En daar ligt mijn dilemma ren beetje ook. Als ik op een stal met zo een bak zou staan dan zou paard plates krijgen, zou ik op het begin wat meer kunnen trainen en daarna wat meer afbouwen.

xDenies 130 km Whahaha wat een afstand, dan zou ik een keer per maand daarheen kunnen haha!

Heerendonk heb ik aan gedacht, het enige is dat ik in mijn hoofd heb zitten dat je daar lastig de bossen in kan en ook weer een end moet stappen dan

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:27

Heerendonk kunnen ze 24/7 buiten en hebben een reiningbak. Je kunt er best prima naar buiten, paar zandpaden (tussen de weilanden door) afgewisseld met stukjes straat en dan kan je zo naar het bos bij Lieshout of naar de Sonse bossen ;).
Ik vond het toen met mijn jonge paard goed te doen.
Laatst bijgewerkt door Ilse_123 op 30-06-17 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:28

PCK Eersel ligt pal naast de bossen (letterlijk 5-10 minuten stappen), je bent er binnen een half uur met de auto en het is een prettige locatie. Denk dat dat een kijkje nemen best waard is :j

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers