[VOLG] Halter met een jaarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

[VOLG] Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 08:57

Hoi!

Doorgaans ben ik niet zo van de halter onderdelen, maar aangezien mijn jaarling erg mooi aan het groeien is, kriebelt het wel een beetje om haar over een tijdje te gaan showen.

Ik heb alleen geen kaas gegeten van de in-hand onderdelen, of waar/wanneer deze worden uitgeschreven. Zijn er speciale klasses voor jaarlingen?

Wat zijn de regels voor halteren met een jaarling? Zowel voor de proef als het groomen.

Ik heb al wat geprobeerd op internet te vinden, maar helaas kwam ik er niet veel wijs uit bij bijvoorbeeld srwn of de nqha.

Voor het beeld even het groeiproces <3
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:15

Misschien kan Sheeltje uit het veulen topic je helpen? Zij is met Yuri al bezig volgens mij

~Turbohoof Solutions ~

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 18:27

Thanks ik ga het vragen!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

tones

Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:51

De regels voor een jaarling zijn niet anders dan voor de rest lijkt me.
Nu heb ik al een tijd niet meer gehalterd, dus misschien is het inmiddels veranderd.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:03

Je kunt ook nog even bij www.wran-eu.nl kijken en op westerntoday.nl staan geloof ik ook dingen over alle disciplines maar weet niet of dat erg uitgebreid is.

Ga je ook nog andere in hand onderdelen doen met jou?

CR Wimpys Cowboy Gun

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 23:27

Thanks! Ja dat zou ik wel leuk vinden. En het is voor de ervaring van Joy natuurlijk ook hartstikke goed. :j

Voorop staat wel dat zij het ook wel ziet zitten, als blijkt dat ze er niks aan vindt stop ik ermee

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:56

Ja het is zeker goed voor de ervaring. Ik zat gister even de WRAN regels door te lezen naar aanleiding van dit topic maar zag dat ze bij de WRAN pas met 4 jaar onder het zadel mee mogen doen. Dus we moeten nog 3 jaar wachten voor we daar weer van start kunnen gaan haha maar maakt voor mij niet uit want wil daar toch meteen L2 starten met mijn witkoppie.

CR Wimpys Cowboy Gun

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 10:16

saga schreef:
Ja het is zeker goed voor de ervaring. Ik zat gister even de WRAN regels door te lezen naar aanleiding van dit topic maar zag dat ze bij de WRAN pas met 4 jaar onder het zadel mee mogen doen. Dus we moeten nog 3 jaar wachten voor we daar weer van start kunnen gaan haha maar maakt voor mij niet uit want wil daar toch meteen L2 starten met mijn witkoppie.


Vanaf 4 pas?! Jeetje zeg :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:20

Gimme_Spurs schreef:
saga schreef:
Ja het is zeker goed voor de ervaring. Ik zat gister even de WRAN regels door te lezen naar aanleiding van dit topic maar zag dat ze bij de WRAN pas met 4 jaar onder het zadel mee mogen doen. Dus we moeten nog 3 jaar wachten voor we daar weer van start kunnen gaan haha maar maakt voor mij niet uit want wil daar toch meteen L2 starten met mijn witkoppie.


Vanaf 4 pas?! Jeetje zeg :=

Dat zie ik als iets heel positiefs. Mogen ze bij de KNHS ook wel doorvoeren.

Succes met de haltershows, dat lijkt mij leuk met een jonkie al is een wedstrijd wel enorm vermoeiend voor zo'n kleintje

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:40

Opzich is een ondergrens van 4 jaar ook helemaal niet slecht hoor, het lijkt alleen nog zo ver weg haha. Maar goed er zijn meer organisaties waar je kan starten mocht je er eerder klaar voor zijn. Eerst maar eens kijken hoe komende jaren gaan verlopen.

CR Wimpys Cowboy Gun

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 10:45

saga schreef:
Opzich is een ondergrens van 4 jaar ook helemaal niet slecht hoor, het lijkt alleen nog zo ver weg haha. Maar goed er zijn meer organisaties waar je kan starten mocht je er eerder klaar voor zijn. Eerst maar eens kijken hoe komende jaren gaan verlopen.


Ja dat bedoelde ik ook hahahaha!

Ineke2: het is ook echt niet dat ik iedere week op wedstrijd ga hoor. En als ik het doe is het voor de lol. Het is echt helemaal geen prospect ofzo. Ik heb haar voor het leven en zo lang wil ik er ook mee doen :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:07

Gimme_Spurs schreef:
Ineke2: het is ook echt niet dat ik iedere week op wedstrijd ga hoor. En als ik het doe is het voor de lol. Het is echt helemaal geen prospect ofzo. Ik heb haar voor het leven en zo lang wil ik er ook mee doen :D

+:)+

Goedzo, het is wel een leerzame ervaring voor jullie allebei om aan wedstrijd mee te doen. Zien ze vanalles en dat zonder teveel extra stress om te moeten presteren.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 11:20

Dat is het. Ik wil wel gaan showen en vind het fijn als ze dan al wat ervaring heeft in de ring en op vreemd terrein. Alhoewel dat laatste wel goed zit aangezien ze in de kliniek (hoe vreemd kun je het hebben) de hele tijd superbraaf is geweest en totaal niet angstig of nerveus ofzo.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:29

Ik zou adviseren om een goede instructrice in de hand te nemen.

Heel basic uitgelegd. Er zijn alleen halter klassen bij de rassenverenigen dus quarters, paints appaloosa's. Halter kan je starten vanaf veulen. Je zit in een groep met leeftijdgenoten en moet een standaard proefje lopen.

Daarnaast heb je in hand trail en longeline beide vanaf 2 jaar.

En natuurlijk nog showmanship maat dat weet ik niet vanaf hoe oud je die mag starten.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 12:27

_Melanietje_ schreef:
Ik zou adviseren om een goede instructrice in de hand te nemen.

Heel basic uitgelegd. Er zijn alleen halter klassen bij de rassenverenigen dus quarters, paints appaloosa's. Halter kan je starten vanaf veulen. Je zit in een groep met leeftijdgenoten en moet een standaard proefje lopen.

Daarnaast heb je in hand trail en longeline beide vanaf 2 jaar.

En natuurlijk nog showmanship maat dat weet ik niet vanaf hoe oud je die mag starten.


Ik sta op Trainingsstal Starnmeer, dus met die instructie komt het wel goed. Snap ook dat halter alleen voor rassen is. Beetje lastig een quarter te vergelijken met een haf bijvoorbeeld ;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:11

Gimme_Spurs schreef:
_Melanietje_ schreef:
Ik zou adviseren om een goede instructrice in de hand te nemen.

Heel basic uitgelegd. Er zijn alleen halter klassen bij de rassenverenigen dus quarters, paints appaloosa's. Halter kan je starten vanaf veulen. Je zit in een groep met leeftijdgenoten en moet een standaard proefje lopen.

Daarnaast heb je in hand trail en longeline beide vanaf 2 jaar.

En natuurlijk nog showmanship maat dat weet ik niet vanaf hoe oud je die mag starten.


Ik sta op Trainingsstal Starnmeer, dus met die instructie komt het wel goed. Snap ook dat halter alleen voor rassen is. Beetje lastig een quarter te vergelijken met een haf bijvoorbeeld ;)


Oké top ik zou dan gewoon met die trainer aan de slag gaan. Wat ik in het begin deed is YouTube filmpjes naast de lessen kijken, om een beeld te krijgen hoe het er allemaal uit ziet.

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:10

Er zijn wel een paar anderen ook op dit moment die halter doen met hun jaarling dacht ik?
Ik zou een volgtopic over halter met een jonkie wel erg leuk vinden trouwens. :9

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 20:42

Goeie Melantieje, thanks!

Klopt hobbyhorse! Ik heb al iemand gepb't. Volgtopic is misschien niet eens zo gek! Moet ik dan een nieuw topic openen of kunnen we er eentje van deze maken? Overigens ben ik nog niet begonnen hoor haha

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:11

Ik zou een heel nieuw topic het allerleukst vinden als ik zo vrij mag zijn :)
Met halteren heb ik nog nooit wat te maken gehad en lijkt me gewoon mooi te zien wat belangerijk is en hoe vaak en hoe veel je ergens aan werkt en hoe zo'n jonkie zich gaat ontwikkelen.
Op die onderste foto ziet ze dr echt prachtig uit al trouwens.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 21:41

Hobbyhorse schreef:
Ik zou een heel nieuw topic het allerleukst vinden als ik zo vrij mag zijn :)
Met halteren heb ik nog nooit wat te maken gehad en lijkt me gewoon mooi te zien wat belangerijk is en hoe vaak en hoe veel je ergens aan werkt en hoe zo'n jonkie zich gaat ontwikkelen.
Op die onderste foto ziet ze dr echt prachtig uit al trouwens.


:D dankjeee! Als ik zover ben ga ik een topic aanmaken! De onderste foto is gemaakt toen ze net in de opfok stond. Toen was ze 6 maanden.

Onderstaande foto's zijn van gister. Een echte standfoto is niet te doen omdat mevrouw constant naar me toe komt om te kroelen (lees: mijn schoenen opeten :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nu wel pittig overbouwd, maar ik vind haar echt onwijs mooi <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:19

Ja knap ding absoluut :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 22:47

Hobbyhorse schreef:
Ja knap ding absoluut :)


*\o/* :D <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

annelot

Berichten: 2065
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: Halter met een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:48

Jaarlingen kunnen geshowed worden bij het NQHA of andere rasvereniging. Vanaf 2 jaar mogen de in hand onderdelen in hand trail, longeline, showmanship, en natuurlijk halter gestart worden.
En goede instructrice die hier bekend mee is kan je de in en outs leren zoals positie ten opzichte van je paard tijdens het lopen,het opstellen, de turns en de onderdelen van de trail.
Les nemen met je jaarling is erg leuk en leerzaam.

Trotse eigenaar van Buck en Driekus.
R.I.P. Ryon 01/01/1998 - 27/05/2015

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 18:29

annelot schreef:
Jaarlingen kunnen geshowed worden bij het NQHA of andere rasvereniging. Vanaf 2 jaar mogen de in hand onderdelen in hand trail, longeline, showmanship, en natuurlijk halter gestart worden.
En goede instructrice die hier bekend mee is kan je de in en outs leren zoals positie ten opzichte van je paard tijdens het lopen,het opstellen, de turns en de onderdelen van de trail.
Les nemen met je jaarling is erg leuk en leerzaam.


Ow super! Vanaf 2 jaar, prima dan heb ik nog even om te oefenen (vooral ik hoor denk ik :Y) ) leuk! Is wel een mooi winterprojectje. En als ze dan volgend jaar april 2 wordt kunnen we mooi een keertje starten! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:58

Ik had even uitgevogelt bij apha nederland dat ik met mn jaarling op NK in september halter.showmanship en in hand trail , longline mag starten maar mijn keuzes gaan uit naar de halter en de showmanship de in hand trail is ook intressant maar hangt er een beetje van af hoe yuri het wijken oppakt

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers