Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fromz1978
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-06-16
Woonplaats: Dordrecht

Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 23:38

Wie "volgt" deze serie nog meer? Ik vind het zo gaaf om naar te kijken. Prachtige hengst.
Hij is doof, hoor dat vaker bij paarden met een wit gezicht en 2 blauwe ogen. Is dat hetzelfde zoals bij compleet witte katten, dat die altijd doof zijn?

Voor wie het niet kent, dit is Part 1: https://youtu.be/ZVYsHrC0Jx8


troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:44

Ik ben dol op series. Al moet ik wel zeggen dat ik van de flimpjes van clinton anderson zo doorgaans flink jeuk krijg door alle dramatische muziek, maar goed zolang je daar doorheen kan spoelen (en door alle reclame, dan is het filmpje ineens nog maar half zo lang) is het vaak wel interessant.

Ik volg dus vooralsnog!

Als je trouwens nog een serie wilt volgen (waar ik persoonlijk nauwelijks jeuk van kreeg) kun je ook de jac serie van stacy westfall proberen.

Fromz1978
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-06-16
Woonplaats: Dordrecht

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 10:29

Eens, de hoeveelheid reclame is echt enorm. Eerste keer vond ik het nog wel ok, mooie beelden ook maar als je het twee keer gezien hebt... doorspoelen maar. Ik ga die zeker opzoeken, bedankt voor de tip!

Anoniem

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:58

Heb ze bijna allemaal al gezien van clinton anderson. Ben echt fan van zijn trainingsmethodes!
Altijd mooie filmpjes.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:20

Ik heb weinig ervaring met western hoor, maar is dit een normale manier van trainen? Het paard zo overbuigen?

Zijn uitspraak "ik zie een paard als een stuk playdouhg" en hem vervolgens helemaal dubbelvouwen waarbij alleen de hals overbuigt wordt en over de schouder gaat, snap ik echt niet...
Laatst bijgewerkt door Peelie op 07-07-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:22

Ik krijg vreselijke jeuk van die vent, zo erg dat ik deze filmpjes niet meer wil zien. Iemand die ik zo onsympathiek vind richting andere mensen, hoe dan die zich wel correct opstellen richting paarden?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:29

Peelie schreef:
Ik heb weinig ervaring met western hoor, maar is dit een normale manier van trainen? Het paard zo overbuigen?

Zijn uitspraak "ik zie een paard als een stuk playdouhg" en hem vervolgens helemaal dubbelvouwen waarbij alleen de hals overbuigt wordt en over de schouder gaat, snap ik echt niet...

Dit inderdaad, het paard is nog zo jong en word al zo in de krul getrokken en in de buik geschopt.
Heb bijna al zijn filmpjes gekeken, heeft ook wel goede theorie maar die man is zo agressief. :n

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:31

Eens, Heb de eerste aflevering gezien en moet zeggen sommige van zijn methodes kunnen bij bepaalde paarden best werken. Maar ik zelf ben meer fan van warwick schiller, Zelfde resultaat maar met (in mijn ogen) Minder agressie

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:38

Had nog nooit van deze serie gehoord Maarten erg benieuwd, vanavond maar eens kijken!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:03

Peelie schreef:
Ik heb weinig ervaring met western hoor, maar is dit een normale manier van trainen? Het paard zo overbuigen?

Zijn uitspraak "ik zie een paard als een stuk playdouhg" en hem vervolgens helemaal dubbelvouwen waarbij alleen de hals overbuigt wordt en over de schouder gaat, snap ik echt niet...


Als je goed kijkt zie je dat hij nauwlijks druk gebruikt/hoeft te gebruiken, en meteen weer los laat. Dat moet ook, anders werkt de hele methode niet.
Het is iets anders als het constante contact en steeds kleine correcties dat je in de dressuur veel ziet. Wat je niet gewend bent kan er vreemd uit zien maar maakt het niet slecht :)
Die paarden zijn heel erg soepel gereden, reageren op de minste druk.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:08

VivaLaVida schreef:
Peelie schreef:
Ik heb weinig ervaring met western hoor, maar is dit een normale manier van trainen? Het paard zo overbuigen?

Zijn uitspraak "ik zie een paard als een stuk playdouhg" en hem vervolgens helemaal dubbelvouwen waarbij alleen de hals overbuigt wordt en over de schouder gaat, snap ik echt niet...


Als je goed kijkt zie je dat hij nauwlijks druk gebruikt/hoeft te gebruiken, en meteen weer los laat. Dat moet ook, anders werkt de hele methode niet.
Het is iets anders als het constante contact en steeds kleine correcties dat je in de dressuur veel ziet. Wat je niet gewend bent kan er vreemd uit zien maar maakt het niet slecht :)
Die paarden zijn heel erg soepel gereden, reageren op de minste druk.


Maar hoort het dan ook dat ze zo extreem op het bit regeren? (Teugels oppakken hij kruipt gelijk met zn kin op zn borst) het er zo achter kruipen ook? :?

Anoniem

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:14

Het is wel de bedoeling dat als jij je teugel oppakt, je paard al denkt wat moet ik doen. Je ziet ook dat als hij links of rechts pakt, het paard gelijk reageert, zonder dat hij er aan hoeft te trekken. Dat is de bedoeling. Als hij wel druk geeft, is dat een correctie omdat het paard niet gelijk reageerde. Dan hoef je uit eindelijk dus helemaal geen druk meer te gebruiken, want je paard luistert al zonder :)
Als je niet aan het losrijden bent, rijd je met lange teugel en loopt het paard ook niet extreem gebogen, dit is puur los en soepel maken.

Hoop dat ik het duidelijk verwoord nu. In het engels kun je het beter uitleggen lijkt wel

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:33

En dan een twisted wire bitje erin, ik zal wel een watje zijn maar dat vind ik dus echt martelwerktuigen..

Ben nu bij minuut 12 trouwens, tis een flink lang filmpje!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:38

Troi, dan snap ik ook wel dat dat paard zo "zacht op de hand" is :P tjonge jonge...

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:40

Peelie schreef:
Troi, dan snap ik ook wel dat dat paard zo "zacht op de hand" is :P tjonge jonge...


Klopt. Met een gewoon bitje krijg je ook een paard dat het bit respecteerd en er dus af beweegt (wat bij het engels rijden achter het bit heet) maar dat kost je meer tijd.

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:46

troi schreef:
Klopt. Met een gewoon bitje krijg je ook een paard dat het bit respecteerd en er dus af beweegt (wat bij het engels rijden achter het bit heet) maar dat kost je meer tijd.


en tijd is iets wat deze meneer nou eenmaal niet aan zijn paarden wil besteden...........gewoon snel, hup in de krul en gaan. Ik heb meer filmpjes gezien van Clinton en ik word er :r , -:(- en |( van.

Deze paarden hebben inderdaad "respect" voor het bit ( lees; ze zijn bang voor de pijn die komt als ze niet "luisteren") .......ik wil dat mijn paarden het bit dragen en aannemen en dat ik op die manier met ze kan communiceren, het is nl. een communicatiemiddel, daar hoeven ze geen respect voor te hebben.

Zo heb ik ooit een DVD gezien van Andrea Fappani "soften him up in the face" en dan met een shank met flink lange scharen even goed door de mond raggen.........
of bij een stal in Amerika; jonge paarden die uren lang met 1 teugel aan een twisted wire aan het zadel gebonden stonden..........in buiging, leren ze respect van!
Allemaal "quick fixes".

Dit heeft niks met western rijden 'an sich' te maken, zo doen de echte goede trainers en ruiters het ook niet, jammer genoeg gebeurt dit tegenwoordig in alle takken van de sport.

Toevallig kwamen er gisteren op FB plaatjes voorbij van de Grand Prix Dressuur in Falsterbo......dat was net zo misselijkmakend.

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:57

Ik gebruik de methode voor mijn monster haflinger. Hij had helemaal geen opvoeding gehad en was er zelfs agressief bij en viel je letterlijk aan. En had al meerdere dingen geprobeerd en dit was de enige wat echt werkt bij mijn monster. Inmiddels rijd een kind van 7 zonder problemen op weg. (Aan de longeerlijn)

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:02

lolotjeh schreef:
Ik gebruik de methode voor mijn monster haflinger. Hij had helemaal geen opvoeding gehad en was er zelfs agressief bij en viel je letterlijk aan. En had al meerdere dingen geprobeerd en dit was de enige wat echt werkt bij mijn monster. Inmiddels rijd een kind van 7 zonder problemen op weg. (Aan de longeerlijn)



Uitzonderingen zijn er altijd, als paarden dusdanig verpest zijn moet je soms wel eens naar minder orthodoxe methodes grijpen ( waarmee ik niet zeg dat ik het met de methode van Clinton eens ben :o ). Maar deze methode wordt door hem toegepast op jonge paarden die nog niet verpest zijn voordat ze hem zagen.................paard in de video is 2 jaar oud.........( waarschijnlijk in "his 2 year old year" dus kans is groot dat die nog geen 2 is........)

Ik ken overigens een aantal trainers die verpeste en onopgevoede paarden met rust en zonder dwang weer op de rit krijgen. Er leiden meer wegen naar Rome.

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:18

ElCid schreef:
lolotjeh schreef:
Ik gebruik de methode voor mijn monster haflinger. Hij had helemaal geen opvoeding gehad en was er zelfs agressief bij en viel je letterlijk aan. En had al meerdere dingen geprobeerd en dit was de enige wat echt werkt bij mijn monster. Inmiddels rijd een kind van 7 zonder problemen op weg. (Aan de longeerlijn)



Uitzonderingen zijn er altijd, als paarden dusdanig verpest zijn moet je soms wel eens naar minder orthodoxe methodes grijpen ( waarmee ik niet zeg dat ik het met de methode van Clinton eens ben :o ). Maar deze methode wordt door hem toegepast op jonge paarden die nog niet verpest zijn voordat ze hem zagen.................paard in de video is 2 jaar oud.........( waarschijnlijk in "his 2 year old year" dus kans is groot dat die nog geen 2 is........)

Ik ken overigens een aantal trainers die verpeste en onopgevoede paarden met rust en zonder dwang weer op de rit krijgen. Er leiden meer wegen naar Rome.


Ik heb alleen de roundpen gedeelte nodig gehad voor mijn "monster" en hij weet inmiddels ook als hij stout is word het werken en de voeten in beweging zetten.
Tuurlijk zijn er dingen waar ik niet mee eens ben van wat Clinton doet met een niet verpest paard en hoe hij ze in de krul gooit. Maar er zijn ook dingen waar ik wel mee eens ben.
Hij zegt ook met zogeheten probleem paarden. 'Je raakt nog gewond maar de vraag is wanneer en dat moet voorkomen worden.'

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:02

Het doet me een beetje denken aan LDR, ik zit nu bij een kwartier maar heb nog niet veel bruikbaars gezien eigenlijk -O-

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:16

troi schreef:
En dan een twisted wire bitje erin, ik zal wel een watje zijn maar dat vind ik dus echt martelwerktuigen..


Dat ja.

Ik heb nu op nog geen kwartier. Ik heb hem nu een paar keer horen zeggen dat hij een tweejarig paard zes keer per week traint op een fulltwist snaffle. Ik ben niet laaiend enthousiast, maar gelukkig heb ik ook niet de ambitie om een legende te kweken.

Is wel een kijkje in de keuken. Ik denk dat ik van meerdere professionele trainers niet heel gelukkig word.

Morgen.
...

Glorie.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:39


' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:43


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:50

maava schreef:
Cowgirl schreef:
Rick Gore over Clinton Anderson.

https://www.youtube.com/watch?v=3ifLx9t7mUQ

Fijn goed onderbouwd filmpje. :D
Soms iets te veel "Ik weet het heel goed" maar verder prima.



Je zou er meer van moeten kijken, hij heeft echt heel veel filmpjes.
Ja..hij is amerikaan dus wat overdreven maar eigenlijk heeft hij is zoveel dingen gewoon gelijk en goed onderbouwd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:35

Ik ben al een tijdje op hem geabbineert, was deze alleen nog niet tegen gekomen. :D Vertelt altijd ook hoe het paard reageert en als het goed gaat zegt hij het ook altijd.

Vind het wel bijzonder hoe duur clintons paarden zijn, en hoe snel die alles al kunnen, dat kan niet vriendelijk zijn gegaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers