Aanpak mishandelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Aanpak mishandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 14:11

Er zijn inmiddels meerdere topics hier op western geweest waarbij het ging over mishandeling van paarden tijdens shows. Er werd o.a. beweerd dat de aanpak nihil was, dat de americanen alleen aan geld denken en de aqha het allemaal niets interesseert. Ik ben lid van TheHorse en kreeg een mail binnen met de hoofdartikelen van hun site en een van de topics is A Win at Any Cost (show ring abuses). Het betreft alle takken van paardensport, van western maar ook dressuur en springen.
En wat blijkt, er wordt wel degelijk aan gewerkt om mishandeling tegen tegaan en de AQHA investeerd in onderzoek om te komen tot oplossingen.
Voor de liefhebbers die engels kunnen lezen:
http://www.thehorse.com/qf.asp?fid=4851
Dit topic is dus NIET bedoeld om weer een hele heen en weer discussie te starten met een hoog 'wellis-nietis' en vingertje wijs gehalte, maar gewoon ter info voor geinteresseerden.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:59

Citaat:
If you have information about abuse of any horse, contact your local police, as well as the breed or discipline organization under which that person competes.

Dit vond ik wel een goede Lachen ze zien ons aankomen Schijnheilig

Verder wel een goed artikel, verhelderend.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:02

nou, dit is dan in ieder geval weer een verbetering, heb ik toch het idee dat er wel aan gewerkt wordt, nu nog hopen dat het ook gaat werken...

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:06

't is een heel stuk om te lezen, maar gelukkig wordt er hard aan gewerkt!! Goede zaak!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:44

misschien moeten we met de mensen die Vera's brief in de Quarter mede hadden ondertekend alsnog reageren in de volgende quarter door hen op deze site te wijzen zodat men het niet meer kan afdoen als 'de mening van een enkeling'. ....

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:45

Dat is een goed idee OK dan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:48

Ja, vind ik ook prima. En dan wordt het ook misschien minder een 'ver van mijn bed show'. Maar er is in elk geval al aandacht voor, goed om te lezen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:15

Goed artikel zeg! OK dan!

Maar het blijft omgekeerde wereld; Dat mensen moeten controleren of mensen die van paarden houden ze mishandelen Verward

SaNdYaNdInCa

Berichten: 22
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:31

Goe!!!!!!!!!