[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:58

Ja klopt :D

Ik merk weinig verschil. Ik vind het een heel stevig zadel, zitting is lekker zacht, maar ook wel het gemak van aan kunnen passen als je paard verandert.
Ik heb nu een fork 5 met edges omdat hij wat ingevallen is en 4 toch wel te smal is. Ideaal systeem. :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:02

Ja dat vind ik ook een fijn idee :)
Alweer iets teveel aan het klooien geweest met zadels het afgelopen jaar ;)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:06

Ja, ik heb ook al 7 zadels versleten hiervoor :=
Maar dit zadel is voor ons wel echt een uitkomst.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:05

lianne ik ga lessen bij yasintha van help with horses ook omdat ik bitloos wil, denk ik dat ik daar heel veel kan leren dat hoop in tenminste haha

fijntoch dat jullie zadels goed bevallen!! hopelijk marieke jou straks ook,
iederieen vind het weer anders zitten de 1 vind het top en de ander vind het niks,
hij zat paddy verder goed,
voor nu heb ik de arizona nut weer terug \hij was uit logeren\
die houd ik eerst aan , laatst was mijn vriendin er met haar westernboomzadel
die lag op paddy ook goed alleen was te lang.
maar blijf het liefste boomloos rijden.
rijd zelf puur recreatief wbt western,meestal buiten . maar nu ik les ga krijgen wil ik ook zeker meer bakwerk gaan doen, dat kan mijn tank wel gebruiken...

waar lessen jullie?

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:54

Jazeker meningen verschillen... gelukkig maar, anders is het ook zo saai.
Vond hem Paddy ook erg knap staan :)

Jeetje 7 zadels, zover ben ik nog niet!
Ook allemaal westernzadels?

Ik hoop straks ook te kunnen lessen bij Paulette, ook omdat ze erg fijn schijnt te zijn bij angst.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:59

Nee 3 Engelse zadels en 4 westernzadels :+

Ik heb nu les van Paulette en Karel Bauer. Maar na de verhuizing weet ik het nog niet. Ik hoop dat 1 van hen ook op de Veluwe komt :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:09

Klopt Marieke dat Paulette ook fijn is bij angst (niet dat ik dat had, maar heb het van verschillende mensen gehoord). Vind het zo jammer dat ik zo moeilijk qua tijd zit om bij haar te kunnen lessen, dus ik heb al bijna een jaar geen les meer van haar gehad. Hopelijk in de toekomst wel weer, want ze is echt fijn.

Welkom Anita, jammer dat de Freemax niet bij je paste, maar fijn dat je je BF weer terug hebt. Yacinhta is een leuk mens, dus dat komt vast goed met lessen +:)+

Amanda had je nog wedstrijden in de planning?

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:17

Nee voorlopig niet. Eerst verhuizen, wennen en dan een tijdje boscrossen :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:21

Boscrossen, het leukste wat er is (nou Ja, dat vind ik dan :D ) en ik heb afgelopen zondag een stukje van de Veluwe kunnen zien.....jij boft maar zeg dat je in die omgeving gaat wonen. In 2018 gaan we zeker weten nog een paar ritten op de Veluwe maken :j

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:04

Ja, lijkt me echt zo lekker! Beter dan wedstrijden :D
En mijn trailer blijft voorlopig in de randstad staan, dus die heb ik ook niet zo bij de hand. Ik denk aankomend jaar geen wedstrijden. En misschien helemaal niet meer, gezien de stress die het elke keer geeft.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:06

brr wedstrijden nee daar moet ik ook niet meer aan denken, die heb ik in het verleden genoeg gereden!
gewoon doen waar je zin in hebt, dat is fijn met of zonder doel!

succes met de verhuizing amanda !

fijn dat de rit op de veluwe mooi was nanda.
dat word nog een keer dus komende jaar!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:59

Grinnik.... brrr wedstrijden

Hier staan er aanstaand weekend (Western Days) 3 klasses op de agenda :D

Zaterdag pleasure beginners en gevorderden en zondag reining beginners... lekker onderling en dit word onze 1e wedstrijd sinds we terug in NL zijn.

Spannend vind ik t niet heel erg, t gaat goed of het gaat niet goed... ze mag sowieso weer mee terug naar huis ;)

Als we het beide leuk vinden gaan we vaker weg maar ik wil graag meerdere klasses en disciplines binnen de Western rijden en dat heb je niet echt hier in de omgeving. Dan kom je al snel uit op de onderlinge wedstrijden maar das ook prima :)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Leo

Berichten: 50106
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:42

Ik ben nooit zo van de wedstrijden geweest. Eerlijk gezegd helemaal niet. :') met kerst hebben we een onderlinge op stal, maar ik ga lekker foto's maken, vind ik veel leuker :D
Ik kan me wel voorstellen dat het onwijs leuk is en jezelf echt ontwikkelen. Je leert er onwijs veel van.

Wie weet rijd ik ooit een onderlinge mee op mijn eigen paardje, dat sluit ik niet uit. :D

Zo dag hebben we een Showmanship clinic op stal. Doe ik wel aan mee, vind ik leuk. :j Weer eens heel iets anders. Nog nooit gedaan.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:43

Showmanship is geweldig!!! Eén van mijn favoriete onderdelen! :)

Ik vind wedstrijden superleuk, maar ik rij voornamelijk DAWRA-shows en da's gewoon een uitje en gezelligheid op zich. En daarnaast rijden we dan nog wat proefjes :') Ik zou ook wel weer WRAN willen rijden, maar ik heb er gewoon geen tijd voor en het is elke keer weer een volledige dag van huis. Da's het enige wat ik mis van het dressuurrijden: even een proefje in het weiland om de hoek en twee uur later weer thuis :')

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:17

Ik vond wedstrijden ook best leuk, was net begonnen, maar nu we aan het bos staan kom ik haast nooit meer in de bak :Y)

Heb net ons jaaroverzicht gemaakt :D Voor wie het leuk vind om te zien

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:18

CubaLibre veel suc6, maar ik denk dat het wel goed komt. Op de foto's ziet het er in ieder geval netjes uit en jullie zijn zo'n mooi setje (Dat telt vast ook mee)
Heerlijke instelling heb je trouwens +:)+

Leo, is de clinic binnen? Clinics vind ik ook super leuk. Ik heb zondag ook een clinic dagje, al denk ik dat het verplaatst gaat worden ivm het weer (het is buiten namelijk). Iemand die ik ken moet voor haar examen een dag organiseren, grondwerk, loswerken, dubbele lijnen en een obstakel-parcours komen aan bod. Het is geloof ik instructeur niveau 3 Freestyle (ik dacht van Emiel Voest)

Showmanship zegt mij niks, is dat naast je paard?
Rije ik geloof je meteen dat die wedstrijden van jullie (DAWRA) gezellig zijn, zie vaak foto's voorbij komen en de sfeer die ze weergeven stralen dat gewoon uit.
Ik moet zeggen dat het mij best voor een keer leuk lijkt om met een wedstrijd mee te doen, ervaren hoe dat is. Maar voor nu hun ik mij daar geen tijd voor haha.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:29

Dit is showmanship:

Gaat dus ook echt om het showen. Van het paard maar ook van jezelf. Ik vind de precisie fantastisch om te oefenen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:35

Volgens mij zag ik Marlies ook in beeld *-:)

Ziet er wel bijzonder uit Rije. Ik neem aan dat je dan een pattern krijgt van tevoren of is het altijd een vast gegeven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101663
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:31

Oeh, ik ga het filmpje gelijk kijken. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:05

Marlies is er altijd <3 :D

Het is idd altijd een ander pattern. Met vaste onderdelen, zoals back up, turns om de achterhand (binnenvoet moet blijven staan), en opstellen voor de jury.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101663
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:07

Interessant om mijzelf te zien vanaf de achterkant. :P

Ik vind de showmanship altijd erg interessant om te zien.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:19

Veel mensen vinden het saai, en stom om jezelf 'verkopen' maar ik vind het een geweldig leuk onderdeel. En elk paard kan het!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:44

Mmm dan mag ik met achterwaarts eerst eens goed gaan oefenen _O- Felix tilt die niet mooi op, maar "sleept" ze liever. We zijn er al mee bezig, maar het blijft een punt. Het lijkt mij wel leuk, alleen..... ik sta niet graag in de belangstelling dus dat gaat lastig worden :=

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:05

Wat leuk dat showmanship!

Brr wat een weer, zou twee dagen in buinen(bos) rijden dit weekend, maar met de voorspelde gladheid maar besloten niet te gaan... moet der niet aan denken te glijden met paardlief op de trailer... met name andere weggebruikers die altijd denken hard te kunnen rijden, met dit weer haha
Komen nog genoeg keren
Fijn weekend aan.ieder

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:39

Showmanship heb ik in Amerika ook met Jill gedaan.... was erg leuk om te doen!

Hier klaar voor vanmiddag... paard staat schoon en goed ingepakt op stal, zadel en laarzen zijn gepoetst, showsets hangen klaar.

Straks trailer aankoppelen en laden, 10min rijden en dan zijn we op t wedstrijd terrein :)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers