[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:59

De Buitenwijck. Goeie accommodatie en makkelijk aan te rijden vanaf de snelweg. En bij de Cowgirls is altijd een leuke sfeer, sportief maar gemoedelijk. Aanrader!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:33

Ik ben wat stil.... komt omdat ik en n vriendin alweer bijna 3 weken in Amerika zitten :)

Weer even genieten van mijn Amerikaanse maat <3
Afbeelding
Afbeelding

Vrijdag terug naar huis..... dan weer genieten van mijn eigen zwarte pareltje :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:44

Oh, ik ben jaloers!!!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:05

Wat lekker zeg! Veel plezier nog!

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:36

ik zag dat 28 oktober ook op Beau Dandy's wedstrijd was (WRAN D)
Dus als Fen braaf doet vrijdag, en clubkampioenschappen gaan enigszins goed, dan gaan we ook level 5 bij Beau Dandy's proberen :')

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:01

Ik meld me hier weer even! Wat een gedoe met zadels zeg... Philo heeft een korte rug, maar een hele brede schoft. Eind mei een ander zadel gehaald, het enige zadel wat goed leek te liggen, maar hij drukt zijn rug helemaal weg onder dit zadel. Weer op zoek naar een nieuw zadel dus...

Hebben jullie nog tips voor korte, brede zadels? Ik ben echt zo bang dat er gewoon niets te vinden is qua western zadels wat hem goed past! Ben al 2 jaar aan het klooien... In het ergste geval moet het een normaal zadel worden, maar ik wil wel graag starten, dus eigenlijk is dat ook geen optie. Maarja, elke keer de dierenarts, fysio en tig zadelpasconsulten is ook geen optie.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:02

Al eens aan een Freemax short gedacht?

Gaaf CL!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:03

Of een Silverado ??

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:57

Op mijn echt hele korte, brede en ronde (en kieskeurige) pony paste uiteindelijk een Equiflex onwijs goed. Lag als een huis en hij kon zijn ruime bewegingen heel fijn maken. Dit zadel is helaas niet van mij dus moest uiteindelijk iets anders, wat een Westwood is geworden, roundskirt en Xfull.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:36

Thanks voor de tips, ik ga ze allemaal even opschrijven. Het liefst zou ik zelf achter een zadel aangaan, maar ik ben zo bang dat ik dan een verkeerd zadel aanschaf. Aan de andere kant; nu heb ik al heel vaak de professionals laten komen en ook dat geeft dus geen garantie op een goed passend zadel...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:45

Vwb de boomloze zadels die genoemd zijn kun je phietje of kitty_ een pb sturen. Die komen aan huis met veel merken boomloos en je kunt van sommige merken ook een week een testzadel proberen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:05

Hey, ik kom ook (weer) eens binnen springen. Ik wil al langer de overstap naar western maken, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen... :') Nu heb ik sinds mei een driejarige merrie en wordt het echt eens tijd om de overstap te maken! Het was niet evident om in mijn omgeving iemand te vinden die western les geeft (het dichtste bij is Destelbergen geloof ik en dat is al 40 minuten rijden). Nu heb ik via Facebook toch iemand in de buurt gevonden (op wandelafstand zelfs :') ) en daar ga ik morgen eens langs! :D Ik ben benieuwd!

Mijn merrie is nog niet zadelmak en het inrijden staat ook nog niet meteen op de planning, dus ik heb nog tijd om zelf al lessen te nemen, maar het lijkt me leuk om de in hand onderdelen al op te nemen met Aliaa.

Mijn grote liefde <3
Afbeelding

Afbeelding

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:06

Wat leuk dat je de overstap gaat maken!
Westerninstructeurs zijn ook hier een stuk dunner gezaaid dan dressuurinstructeurs. Ik denk dat ik ook 30-40 min moet rijden.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:05

Leuk, nog een overstapper....

Over het algemeen zijn de dressuur en spring instructeurs beter gezaaid dan de western instructeurs ;)

Hier sinds afgelopen zaterdag weer terug op Nederlandse bodem na 3 weken heerlijk te hebben mogen genieten van Amerika :D

Volgens mij was mijn dame wel blij dat ik weer terug ben, vandaag heerlijk gereden. 1e keer sinds ongeveer 5 weken :)

Afbeelding
En ondertussen begint ze ook echt wel n buikje te krijgen, 96dgn drachtig en as vrijdag laatste scan <3

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:51

Mooi buikje al <3

Geloof dat ik hier nog niet eerder gepost heb. Ben niet helemaal nieuw wat western betreft, heb hiervoor een jaar of 5 - 6 een hele leuke appie genaamd Zippo gereden, maar qua reining paarden kom ik wel net om de hoek kijken. :j Rijd zowel manege paarden als bijrijdpaard. :D

De instructie struggle is hier ook bekend.. Voor mijn manege lessen ben ik ook 3 kwartier onderweg, en voor lessen met mijn bijrijdpaard ook voor een andere instructie gegaan omdat ik anders meer kwijt zou zijn aan reisvergoeding dan aan de les zelf. Gelukkig ben ik over deze ook tevreden en zij kent paardlief ook goed, maar het was een heel gedoe om er een te vinden. :')

Edit: Woon in Friesland trouwens. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:27

Ik zou zondag weer met koeien gaan spelen maar vriendin haar operatie is vervroegd dus ze kan niet mee...ik zou meegaan voor haar dus dan ga ik ook niet. -O-

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:59

Niet iemand anders die met je mee wil?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:16

Ik ben in juli al geweest en ik vind 1x per jaar op zich genoeg. Ik ging nu voor haar mee, ik hoefde niet perse meer. Plekje zal al wel opgevuld zijn, heb al een paar dagen geleden afgezegd.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:47

Ja dat gaat snel vol idd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:59

En ik ben naar de HA geweest vandaag en heb waarschijnlijk een dubbele peesplaatontsteking. :\ Dus moet rust houden en ontstekingsremmers...

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:22

Auch! Even rustig aan doen en hopen dat het gauw beter gaat. Hebben ze gezegd hoelang zoiets kan duren?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:24

Nee. Maar anders wil ik een verwijzing naar een podoloog.

MacKai
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-06-18
Woonplaats: Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:36

Hoi allemaal

ik ben ook een startende westernruiter *

*heel traag...

Ik heb een tijdje geleden een onderkomen Palomino ruin gekocht. Hij wordt op 3 januari 4 jaar en we zijn hem nu aan het trainen en inrijden maar dit met baby stapjes zo een 15 minuten per keer omdat hij nog niet bespierd is.

Ik heb een tof western hoofdstel besteld en wil uitkijken naar een western zadel maar wegens budget moet ik het nu voorlopig met mijn dressuurzadel doen.

Ik schipper nog fel tussen een echt westernzadel of een boomloos westernzadel.

voorlopig hou ik het dan nog op relaxed in het bos vertoeven maar mijn ambities zijn toch om western lessen te volgen maar helaas zijn er niet veel mogelijkheden bij ons in de buurt.

Dit is mijn Golden boy Macintosh (Mac)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:31

Wat balen dat je zoektocht zo lastig gaat, joyce2. Hopelijk vind je gauw iets passends. Heb zelf geen ervaring met boomloos en verder altijd geluk gehad met mijn zadel icm de ruggen van de pownies.

Wat een leukerd, Retjethorse. Vond haar meteen een bijzondere bouw hebben en toen zag ik in je onderschrift dat het een Akhal Teke is. Gave paarden vind ik dat <3

Qua instructie zit ik gelukkig in de goeie regio (NB). Altijd lastig een passende trainer te vinden!

Je hebt wel pech met je lessen Bellatrix! Beterschap met je peesplaatontsteking (al zou ik niet weten wat dat is en waar dat zit :o)

Welkom TinkerTak en wat een leuk paard heb je! Wel een hoop wassen, zo'n palomino (weet er alles van :+).

Grote leuk: in de Green Reiner afgelopen show van de DRHA was ik derde geworden en daarmee stond ik in het verslag van de Paints & Quarters *trots*. Daarnaast ben ik naar de show van APHAA geweest waar ik de Jackpot reining heb gereden en heb mooi mijn inschrijfgeld teruggewonnen. :D Troullioud was daar aan het fotograferen, dus heb echt hele vette foto's!

Afbeelding

Superblij mee!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:14

Wat een knap paard! En gefeliciteerd met je derde plek :D Dat moet een goed gevoel geven denk ik zo!