krabbelen met de voorbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pleasuregirl
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-08-03

krabbelen met de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 21:48

Hallo,

Ik zelf heb sinds kort een pleasure paard die al veel wedstrijden heeft gelopen, maar de afgelopen 2 jaar wegens omstandigheden heeft stil gestaan. Nou zijn we weer terug begonnen met rijden om hem volgend jaar weer te kunnen showen.
Het enigste wat ik van hem weet is dat hij altijd erg op de voorhand is gereden door zijn eerste trainer, toen is hij naar een andere trainer gegaan die heeft hem veel opgelift van voren, maar ook niet op de goede manier ze liet hem te snel los. Maar nu we weer begonnen zijn is hij opnieuw op de voorhand gaan lopen en heel erg gaan krabbelen met zijn voorbenen. Het enigste wat we nu aan het doen zijn is hem alleen maar aan het liften van voren dat hij niet op de voorhand gaat lopen, maar het krabbelen blijft. Nou mijn vraag weet iemand soms wat ik hier aan kan doen ???

Groetjes Denise

Pleasure is fun


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:55

Hoi!! Oei, dit is een probleem die je niet zo 1, 2, 3....kunt verhelpen.
Het lijkt me dat je je paard moet leren dat ie met zijn dikke billen gaat werken, hij moet zichzelf beter op de achterhand gaan dragen. De basis dus.........
Ik kan je alleen een advies geven, ga naar een goede trainer (vraag maar niet welke, daar kan ik je geen antwoord op geven, Lips are sealed ) die pleasure rijdt.

Je eerste bericht op Bokt, stel je jezelf en je paard even voor, vinden we heeeeeeeeeel leuk!!!!

-Karen-

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:57

Hallo Denise, welkom op Bokt-WN.

Heb je alle lichamelijke oorzaken uitgesloten, rugpijn - been/schouderproblemen. En past je zadel goed; voldoende vrijheid op de schouders ?

Hoe loopt hij tijdens longeren (écht longeren, niet rondslingeren Lachen ) en in vrije beweging (los in de bak)??
Rijtechnisch iets oplossen is één ding, maar het probleem KAN ergens anders zitten.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:56

Hoi,
Welkom op Bokt!

Als je inderdaad de dingen die Sugarmiss (SM in het kort Haha! ) kan uitsluiten is het lopen van balkjes ook een hele goede oefening om de achterhand aan het werk te zetten.
En longeren met een pessoa!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:09

En buiten kilometers maken werkt ook heel goed. Aan een losse teugel, dan loopt ze ook fijn op eigen benen. Hier zal ze in elk geval soepeler en ruimer van worden maar uiteraard hoort er daarnaast nog een stuk training bij. Toch zou ik haar liever van achter naar voor rijden dan al aan de voorkant te zitten prutsen. Eerst zorgen dat ze goed aan het been is en ruim en voorwaarts is (= iets anders dan snel) en dan pas wat aan die voorkant gaan doen.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:01

Laatst waren wij op een wedstrijd, die gejureerd werd door een man uit België, Jan v/d Bogaard.
Na dat de pleasure gereden had, nam hij de microfoon en begon uitleg te geven over de nieuwe regels in deze discipline die eigelijk heelmaal niet nieuw zijn, naar zijn zegge dan.

Zijn verhaal was, dat het niet zo is dat hij als jury erop let hoe snel of langzaam je gaat, maar of de 4 takt aanwezig is tijdens de loop.
De mensen willen allemaal zo langzaam mogelijk hun paard laten lopen, omdat zij gezien hebben dat er met regelmaat juist gewonnen is door dit soort combinaties.
Zoek eerst uit bij welke snelheid je paard 1-2-3-4 loopt, en niet 1-2-------3-4, 0f 1----2-3-----4 en probeer het dan om het langzamer te doen. Dat is wat wij in de pleasure graag willen zien, gaf hij aan. Wat je vaak ziet, voegde hij er aan toe, dat de paarden gaan lopen krabbelen, en dat is juist niet de bedoeling.

Peter.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:45

Hoi Peter

Jij hebt goed geluisterd naar de jury
Komen jullie zondag ook weer???

Groetjes Janny

brio
Berichten: 97
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:14

Hallo,

Wat je kan proberen als je andere dingen hebt kunnen uitsluiten is hem optillen aan de voorkant.. Beide handen uit elkaar en omhoog, laat hem pas los als hij erom vraagt (hou hem nog ff vast ook als hij als er om vraagt)... ook goed drijven, zijn achterhand eronder... Inderdaad ook balken lopen is ook goed..

Life is like a box of chocolates, you never know what you're going to get


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers