Bit, Jan Trel contra Wim Back

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:21

jeddah schreef:
Hij baseert zijn hele mening dus op wat er uit Amerikaans onderzoek naar voren is gekomen

En het mooie is dat hij in het zelfde artikel schrijft: er is nog veel te weinig onderzoek gedaan naar westernsport en het vorkomen van blessures. Zijn er nou onderzoeken gedaan of niet!
Een paar voorbeeldjes overigens van plaatjes hoe je dus eigenlijk zou moeten rijden zie je op Bit pagina 68, Een stevig in het zadel zittende dressuuramazone die zonder druk in de mond haar paard rijdt, en op pagina 21 die springruiter die al even stevig zit en nog minder druk in de hand heeft Haha! Beide paarden zijn er duidelijk erg happy onder.
Ik weet niet of het veel nut heeft steeds mailtjes naar het Bit of andere bladen te blijven sturen. Zo blijft dit maar aan de gang en wordt het alleen maar meer benadrukt op een negatieve manier. Hier doen we westernrijden geen goed mee, daar geloof ik niets van. Tot slot nog 1 ding, ik vind het vreemd dat een aantal hier steeds schrijven: het gaat weer alleen over reining, er zijn nog andere westernonderdelen waar ze nooit over schrijven of mee vergelijken. Wil dat zeggen dat ze het dus eigenlijk met dhr. Back eens zijn dat de reining schadelijk is, maar de overige onderdelen niet, want zo klinkt het voor mij wel. Verward

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:36

Toch maar de advocaat van de Duivel spelen: kan het niet zo zijn dat Back gelijk heeft? Spinnen en sliding kunnen gewoonweg slecht zijn voor het paard. Ik rij al jaren western maar een aantal onderdelen bespaar ik mijn dieren liever omdat ik ervan overtuigd ben dat een paard daarvoor niet gemaakt is. Als anderen dat wel willen doen, prima, maar het is toch je kop in het zand steken als er geen kritiek op gegeven mag worden. Verward Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 21:44

Jasper, ik zou het anders omschrijven.......spinnen en sliden zal bij veelvuldig trainen en op een slechte manier gereden minder goed zijn voor je paard. Laten we eerlijk wezen, dat we op een paard gaan zitten kan al niet gezond zijn, laat staan wat voor een capriolen we met de paarden uitvreten.........

Nog even voor Jolande. De titel van het artikel "Is western schadelijk" klopt niet bij het verhaal. Meneer Back blijft maar zeggen dat western reining is, want hij haalt alleen de reining- oefeningen erbij. Zolang een mens wacht met het inrijden en trainen van zijn paard tot het dier het lichamelijk en geestelijk aankan, door zeer gedegen en rustige training de sliding en de spin en rollback op de correcte wijze kan aanleren en uitvoeren, denk ik dat de schade die je aan een paard toebrengt ergggg meevalt. Maar goed, ik ben geen medicus, Schijnheilig ...........

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:00

Tuurlijk mag er kritiek gegeven worden jasper,
Maar waarom wordt er alleen kritiek gegeven op de westernsport? Over andere sporten lees je nauwelijks iets.
En alles waar TE voor staat is niet goed. Ook een recreatiepaard kan je met TEveel werk naar de kl*** helpen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:10

Het is maar een idee, maar waarom niet een gezamenlijke ingezonden brief naar de bit sturen, ondertekend door een groot aantal mensen. Dat heeft allicht meer effect dat al die mailtjes.

Zeker als die brief ook nog eens aangetekend verzonden wordt. Dan moeten ze er voor tekenen. Kopie naar de hippische sport bond o.i.d. en kopie naar het Wranblad. Moet toch iemand wakker schudden???

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:26

PeppySan"]
[quote="Huertecilla schreef:
Geen kennis van Western dus geen mening.
Zojuist gelezen in de bittenbijbel van Jetten dat 'Western-rijders' met een leeftijd van 2 jaar van een trens tijdelijk omschakelen naar een Bosal.... Pardon, denk ik dan, dus vóór ze 2 zijn rijdt 'men' al vrolijk rond. Als ik met dit in mijn achterhoofd de beelden van stops, spins en barrelracing voor ogen haal is het eerste wat ik dan denk níet; 'goh wat gaan die omzichtig met hun paardjes om'.
Wat ik wel denk is voor niemand van belang omdat ik er toch geen biet van weet, maar als leek krijg ik dus geen goede indruk en een verhaal over schadelijke overbelasting komt me dan aannemelijk over. Terecht of niet, maar mijn beeldvorming is dan heel negatief.


Als ik nu ergens lees dat er springers zijn die hun paarden barreren en dan zie ik een artikel over een springpaard wat afgemaakt wordt omdat het de pezen geschuurd heeft na een landing, zijn dan alle springruiters slecht? Voor een leek wel, dus verdiep je eerst in de sport voordat je een oordeel velt nav een slecht geschreven stuk of een onjuiste informatiebron
[/quote]

Hmmm, ik kan niet zeggen dat je mijn beeldvorming over Western-ríjders positief beïnvloedt: als je paarden net zo goed leest als mijn tekst.... Verward

Zou je, zouden 'jullie', dit soort informatie niet beter als een welkom signaal opvatten? Als de geluiden terecht zijn moet je wat aan de 'sport' doen, als de geluiden onterecht zijn moet je wat aan pr doen. Hoe dan ook moet je wat positiefs doen met de boodschap, niet elke boodschapper doodschieten en je kop in het zand steken.
Wees realistisch. De western-sport heeft blijkbaar een imago-probleem; zoek uit waarom en doe daar wat aan. Komt waarschijnlijk een aanpak over twee sporen uit, maar dat is vooruitlopen.

Enneh, ik ben niet erg onder de indruk van de 'verweer'-brief. Schrijf de redactie aan, prima en jullie hebben zonder meer een punt met de verwijzing naar het springincident, maar het komt wel als jij-bakken over. Je kunt je beter tot de zaak zelf beperken.

Zal verder niet tegen het heilige western-huisje aanplassen Doei, doei

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:39

Beste Vera,

Nog niet zolang geleden heb jij mij gezegd dat je mijn handtekening best onder een brief gebruiken kon.

Nou bij deze, top brief.

Peter

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:58

Mijn handtekening heb je ook. Misschien is het ook aardig om de verschillende westerndisciplines nog even te noemen. Voor de gemiddelde bitlezer of bitredacteur is dat waarschijnlijk geen alledaagse kennis...

Alhoewel ik het in deze niet met HC eens ben (hij baseert zijn info over bitten m.i. op een eenzijdig artikel) , zit er wel wat in het argument van met de vinger naar een ander wijzen. Dat werkt nooit goed. Voor het overige Top-brief Lachen

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:06

Ik heb het artikel ook gelezen, maar hoewel dhr Back western inderdaad synoniem ziet van reining, ben ik van de antwoorden van dhr Trel op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk.

In plaats van de kritiek serieus te nemen en met goede tegenargumenten te komen, wordt er continu naar andere takken van paardensport verwezen en heel de tijd gezegd "nee hoor, dat kan geen kwaad". Ook wordt er verwezen naar 1 (!) paard dat nog op iets oudere leeftijd loopt, maar over al die jonge paarden die na 1 seizoen al niet meer in de wedstrijdring verschijnen, wordt met geen woord door dhr Trel gerept. Dat is toch ook een teken aan de wand?

Imo geen goed stuk, met beschuldigingen van 1 kant en ontkenningen van de andere kant. In ieder geval geen nuancering, en zeker geen tegenantwoord op het vórige antwoord van dhr Back.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:18

Anya schreef:
Alhoewel ik het in deze niet met HC eens ben (hij baseert zijn info over bitten m.i. op een eenzijdig artikel


Knap! OK dan! Knipoog Ik baseer niets en ventileer helemaal geen mening over Western waar je het mee eens of oneens kán zijn! Sterker nog ik zeg 2 (twéé) keer dat ik geen mening héb.
Nog één keer dan en met andere woorden: zet even de door (te grote) betrokkenheid emotionele bril af en beperk je tot feiten en inhoudelijkheid, dat maakt de eventuele reacties een stúk sterker.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:29

Huertecilla"]
Hmmm, ik kan niet zeggen dat je mijn beeldvorming over Western-ríjders positief beïnvloedt: als je paarden net zo goed leest als mijn tekst.... Verward
[/quote]

Ja je zou ook kunnen zeggen, als je het wat leesbaarder had aangegeven had het misschien duidelijker geweest. Wij zijn net paarden, goed aangeven, dat gaan zij het doen.

[quote="Huertecilla"]
Zou je, zouden 'jullie', dit soort informatie niet beter als een welkom signaal opvatten? Als de geluiden terecht zijn moet je wat aan de 'sport' doen, als de geluiden onterecht zijn moet je wat aan pr doen. Hoe dan ook moet je wat positiefs doen met de boodschap, niet elke boodschapper doodschieten en je kop in het zand steken.
Wees realistisch. De western-sport heeft blijkbaar een imago-probleem; zoek uit waarom en doe daar wat aan. Komt waarschijnlijk een aanpak over twee sporen uit, maar dat is vooruitlopen.
[/quote]

Ik de tekst hierboven, heb je een punt te pakken. Hoewel de laatste zin er weer één is waar je alle kanten mee op kan.

[quote="Huertecilla"]
Enneh, ik ben niet erg onder de indruk van de 'verweer'-brief. Schrijf de redactie aan, prima en jullie hebben zonder meer een punt met de verwijzing naar het springincident, maar het komt wel als jij-bakken over. Je kunt je beter tot de zaak zelf beperken.
[/quote]

Hmmmm, over imago-probleem gesproken.

[quote="Huertecilla schreef:
Zal verder niet tegen het heilige western-huisje aanplassen Doei, doei


Wij beloven dan het heilige-springen ook schoon te houden.

Peter

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:33

vera"]
[quote="jeddah"][quote="vera schreef:
Dank je, Gera Bloos Bloos
En SM, bedankt voor de typfoutjescorrectiemail Haha! ik had de brief nog niet verstuurd dus ik heb ze nog aan kunnen passen.


Ik weet het, onze avatars lijken op elkaar, maar ik neem aan dat je Jeddah bedoeld Haha! ??
[/quote]
Ahum, ja je hebt helemaal gelijk, ik keek inderdaad naar je Avatar Haha!
[/quote]

Hé, er bestaat in ieder geval al een groot verschil tussen een hengst en een merrie hè? Knipoog Nee, het is niet erg dat je er verward door raakte. Ik vind namelijk dat je het ook erg goed hebt verwoord en vind het een hele correcte brief OK dan!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:41

GoedVetMan schreef:
Ja je zou ook kunnen zeggen, als je het wat leesbaarder had aangegeven had het misschien duidelijker geweest. Wij zijn net paarden, goed aangeven, dat gaan zij het doen.


Ah!!!! Tja, terechte opmerking, ik had duidelijker moeten zijn; wij rijden met andalusiërs, sorry dus Tong uitsteken Knipoog
Voor de duidelijkheid: doe noch aan 'springen', noch 'dressuur' of welke andere georganiseerde- of wedstrijdvorm dan ook. Hobby maar wat hier in het terrein Haha!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:12

promptertje"]
Ik heb het artikel ook gelezen, maar hoewel dhr Back western inderdaad synoniem ziet van reining, ben ik van de antwoorden van dhr Trel op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk.
[/quote]

Wij over de gegeven oordelen niet van De Heer Back, op zijn zachts gezegd dan hé.

[quote="promptertje"]
In plaats van de kritiek serieus te nemen en met goede tegenargumenten te komen, wordt er continu naar andere takken van paardensport verwezen en heel de tijd gezegd "nee hoor, dat kan geen kwaad". Ook wordt er verwezen naar 1 (!) paard dat nog op iets oudere leeftijd loopt, maar over al die jonge paarden die na 1 seizoen al niet meer in de wedstrijdring verschijnen, wordt met geen woord door dhr Trel gerept. Dat is toch ook een teken aan de wand?
[/quote]

In plaats je een keer in de western sport te verdiepen, zou hij geconstateerd kunnen hebben dat het een van de snelst groeiende tak van paarden sport is, en dat in vergelijk met andere takken van paardensport er sneller geleerd wordt dan de bestaande die er al waren. Ik wil niet zeggen dat het altijd rozen geur en maneschijn was, maar ook met onze jonge dieren wordt al heel anders omgegaan. Laat Back dat bevestigen, met het aanzien van zijn titel. Dat zou veel meer indruk maken, voor een betere paardensport wereld. Over een teken aan de wand gesproken.

[quote="promptertje schreef:
Imo geen goed stuk, met beschuldigingen van 1 kant en ontkenningen van de andere kant. In ieder geval geen nuancering, en zeker geen tegenantwoord op het vórige antwoord van dhr Back.


Is dhr Back heilig of zo.

Peter

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:33

Huertecilla"]
[quote="Anya"]Alhoewel ik het in deze niet met HC eens ben (hij baseert zijn info over bitten m.i. op een eenzijdig artikel
[/quote]

Knap! OK dan! Knipoog Ik baseer niets en ventileer helemaal geen mening over Western waar je het mee eens of oneens kán zijn! Sterker nog ik zeg 2 (twéé) keer dat ik geen mening héb.
Nog één keer dan en met andere woorden: zet even de door (te grote) betrokkenheid emotionele bril af en beperk je tot feiten en inhoudelijkheid, dat maakt de eventuele reacties een stúk sterker.
[/quote]

[quote="Huertecilla schreef:
Geen kennis van Western dus geen mening.
Zojuist gelezen in de bittenbijbel van Jetten dat 'Western-rijders' met een leeftijd van 2 jaar van een trens tijdelijk omschakelen naar een Bosal.... Pardon, denk ik dan, dus vóór ze 2 zijn rijdt 'men' al vrolijk rond. Als ik met dit in mijn achterhoofd de beelden van stops, spins en barrelracing voor ogen haal is het eerste wat ik dan denk níet; 'goh wat gaan die omzichtig met hun paardjes om'.
Wat ik wel denk is voor niemand van belang omdat ik er toch geen biet van weet, maar als leek krijg ik dus geen goede indruk en een verhaal over schadelijke overbelasting komt me dan aannemelijk over. Terecht of niet, maar mijn beeldvorming is dan heel negatief.



HC als jij dit stuk aanhaalt (zie hierboven), met termen als vrolijk rondrijden op tweejarigen, beelden van stops, spins etc. en dan vervolgens jumpt naar een conclusie dat schadelijke overbelasting je aannemelijk voorkomt, dan ventileer je wel degelijk een mening. Je baseert het ook nog op een 'bittenbijbel'. Met andere woorden je haalt een expert aan om je bevindingen of observaties of mening kracht bij te zetten. Dan is een aanhef waarin je aangeeft geen kennis en dus geen mening over western te hebben mijns inziens een zwakke opening. Dat is zoiets als roepen geen kennis/mening te hebben over een bepaalde beladen ethische zaak om dan vervolgens met het boek van een filosoof in de hand een oordeel uit te spreken.

Ik stel voor dat je je eerst eens verdiept in de westernsport (met alle goede en slechte aspecten van die sport, voor je je mening op deze wijze ventileert.

En dat heeft overigens niet zoveel te maken met (over)emotionele reacties. Ik ben geen westernruiter pur sang, ik rij net zo lief engelse dressuur en ik spring ook graag... Daarnaast kun je mij vooral kwaad krijgen met allerlei vormen van excessief gedrag naar paarden toe (in de westernsport, bij dressuur- of bij springwedstrijden, en alle andere takken van paardensport die ik vergeten ben hier te noemen.

Een ding heb ik wel geleerd in de afgelopen jaren. Een bit is zo scherp als de hand van de ruiter! (Natuurlijk los van de gestoorde bitten die in Nederland in de Westernsport niet eens gebruikt mogen worden. Dat is namelijk de reden dat je na iedere proef de jury het bit waar je mee hebt gereden moet tonen).

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:01

Mij was het stuk (natuurlijk) ook meteen opgevallen. Kan echter niet zeggen dat ik het geheel oneens ben met dhr. Back. Natuurlijk zijn oefeningen als "spinnen" en "stops" blessuregevoelig, maar hij vergeet wel even te vermelden dat het niet altijd zo is. (...onder een slechte ruiter is die kans IMO veel groter) Bij het springen van hindernissen en het rijden van pirouettes is het hetzelfde verhaal, hoewel ik denk dat de kans op blessures bij het springen van hindernissen van 1.60 m. net iets groter is Lachen In elke tak van sport hebben de paarden te maken met blessures en op elke sport wordt er kritiek ge-uit door de tegenstanders.
Ik was ook niet onder de indruk van het "weerwoord" van dhr. Thel. Die deed of zijn neus bloedde.

Wat betreft de jonge leeftijd waarop de paarden beleerd worden...daar heb ik geen goede woorden voor over, net zomin als dat in de drafsport de paarden als jaarling (!) al beleerd worden en KWPN'ers op 6-jarige leeftijd over kastelen moeten springen of in de krul moeten lopen.
Maar ja....paarden niet voor je laten werken kost geld en daar zijn mensen nog wel eens gevoelig voor.

Vind het overigens een slecht artikel. De westernsport wordt weer in een negatief daglicht gezet (mede door de slechte argumenten van dhr. Thel).

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:24

Anya"]
[quote="Huertecilla"][quote="Anya"]
Alhoewel ik het in deze niet met HC eens ben (hij baseert zijn info over bitten m.i. op een eenzijdig artikel
[/quote]

Knap! OK dan! Knipoog Ik baseer niets en ventileer helemaal geen mening over Western waar je het mee eens of oneens kán zijn! Sterker nog ik zeg 2 (twéé) keer dat ik geen mening héb.
Nog één keer dan en met andere woorden: zet even de door (te grote) betrokkenheid emotionele bril af en beperk je tot feiten en inhoudelijkheid, dat maakt de eventuele reacties een stúk sterker.
[/quote]

[quote="Huertecilla schreef:
Geen kennis van Western dus geen mening.
Zojuist gelezen in de bittenbijbel van Jetten dat 'Western-rijders' met een leeftijd van 2 jaar van een trens tijdelijk omschakelen naar een Bosal.... Pardon, denk ik dan, dus vóór ze 2 zijn rijdt 'men' al vrolijk rond. Als ik met dit in mijn achterhoofd de beelden van stops, spins en barrelracing voor ogen haal is het eerste wat ik dan denk níet; 'goh wat gaan die omzichtig met hun paardjes om'.
Wat ik wel denk is voor niemand van belang omdat ik er toch geen biet van weet, maar als leek krijg ik dus geen goede indruk en een verhaal over schadelijke overbelasting komt me dan aannemelijk over. Terecht of niet, maar mijn beeldvorming is dan heel negatief.



HC als jij dit stuk aanhaalt (zie hierboven), met termen als vrolijk rondrijden op tweejarigen, beelden van stops, spins etc. en dan vervolgens jumpt naar een conclusie dat schadelijke overbelasting je aannemelijk voorkomt, dan ventileer je wel degelijk een mening. Je baseert het ook nog op een 'bittenbijbel'. Met andere woorden je haalt een expert aan om je bevindingen of observaties of mening kracht bij te zetten. Dan is een aanhef waarin je aangeeft geen kennis en dus geen mening over western te hebben mijns inziens een zwakke opening. Dat is zoiets als roepen geen kennis/mening te hebben over een bepaalde beladen ethische zaak om dan vervolgens met het boek van een filosoof in de hand een oordeel uit te spreken.

Ik stel voor dat je je eerst eens verdiept in de westernsport (met alle goede en slechte aspecten van die sport, voor je je mening op deze wijze ventileert.

En dat heeft overigens niet zoveel te maken met (over)emotionele reacties. Ik ben geen westernruiter pur sang, ik rij net zo lief engelse dressuur en ik spring ook graag... Daarnaast kun je mij vooral kwaad krijgen met allerlei vormen van excessief gedrag naar paarden toe (in de westernsport, bij dressuur- of bij springwedstrijden, en alle andere takken van paardensport die ik vergeten ben hier te noemen.

Een ding heb ik wel geleerd in de afgelopen jaren. Een bit is zo scherp als de hand van de ruiter! (Natuurlijk los van de gestoorde bitten die in Nederland in de Westernsport niet eens gebruikt mogen worden. Dat is namelijk de reden dat je na iedere proef de jury het bit waar je mee hebt gereden moet tonen).
[/quote]

Lekker wakker worden is dit, Toppie Anya

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:36

Westernfreak schreef:
Vind het overigens een slecht artikel. De westernsport wordt weer in een negatief daglicht gezet (mede door de slechte argumenten van dhr. Thel).

Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd. En vergeet niet dat het een en ander straks ook nog bevestigd kan worden voor de buitenwereld. Ik heb begrepen dat er een artikel geschreven is, dat waarschijnlijk geplaatst gaat worden in een prominent westernblad, iets anders van stof, maar een bevestiging voor juist die buiten wereld.

Peter.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:59

GoedVetMan schreef:

Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd. En vergeet niet dat het een en ander straks ook nog bevestigd kan worden voor de buitenwereld. Ik heb begrepen dat er een artikel geschreven is, dat waarschijnlijk geplaatst gaat worden in een prominent westernblad, iets anders van stof, maar een bevestiging voor juist die buiten wereld.

Peter.

Hehe eindelijk iemand die dat ook zegt Cool
Als dat stuk inderdaad wordt geplaatst zal in het volgende Bit Dhr. Back kunnen terug grijpen op iets wat is geschreven door western ruiters en zijn stelling onderschrijft.Vandaar dat ik het niet eens was met dat stuk.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:59

GoedVetMan schreef:
[Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd.
[/quote]

Sorry hoor, ik moet hier écht hard om lachen Ach gut

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 11:49

Blaze"]
[quote="GoedVetMan schreef:

Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd. En vergeet niet dat het een en ander straks ook nog bevestigd kan worden voor de buitenwereld. Ik heb begrepen dat er een artikel geschreven is, dat waarschijnlijk geplaatst gaat worden in een prominent westernblad, iets anders van stof, maar een bevestiging voor juist die buiten wereld.

Peter.



Hehe eindelijk iemand die dat ook zegt Cool
Als dat stuk inderdaad wordt geplaatst zal in het volgende Bit Dhr. Back kunnen terug grijpen op iets wat is geschreven door western ruiters en zijn stelling onderschrijft.Vandaar dat ik het niet eens was met dat stuk.
[/quote]

Jullie hebben het stuk blijkbaar al onder ogen gehad wat er geplubiceerd gaat worden................oeiiiiiii. Is het echt zo erg?? Waarom gaat een prominent westernblad (hebben we die in Nederland dan, Haha! ) het plaatsen??? Wat schieten we daar mee op??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 11:52

Huertecilla"]
[quote="GoedVetMan schreef:
[Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd.
[/quote]

Sorry hoor, ik moet hier écht hard om lachen Ach gut


Kijk uit dat je niet van je bureaustoel af valt, dat is het ook weer niet waard, Haha! . Maar goed, het is natuurlijk geen goede plek om "De confrontatie" te laten plaatsvinden, netzomin als wanneer je het op de trauma- afdeling in Utrecht had gedaan terwijl er net een zwaargewond springpaard met 2 gebroken benen werd binnengebracht waar meneer Back zijn beroep op kan uitoefenen..........
De juiste concentratie is dan niet aanwezig!!! Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik Jan niet erg sterk uit de hoek vond komen, jammer genoeg, hij kan het beter.........

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:08

Huertecilla"]
[quote="GoedVetMan schreef:
[Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd.
[/quote]
Sorry hoor, ik moet hier écht hard om lachen Ach gut

Nou, eindelijk weer eens wat lol in je leven dan, toch?

Peter

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:10

Blaze"]
[quote="GoedVetMan schreef:

Okay, maar ik heb begrepen dat het heeft plaats gevonden op het NK, misschien had De Heer Trel ook andere dingen aan zijn hoofd. En vergeet niet dat het een en ander straks ook nog bevestigd kan worden voor de buitenwereld. Ik heb begrepen dat er een artikel geschreven is, dat waarschijnlijk geplaatst gaat worden in een prominent westernblad, iets anders van stof, maar een bevestiging voor juist die buiten wereld.

Peter.

Hehe eindelijk iemand die dat ook zegt Cool
Als dat stuk inderdaad wordt geplaatst zal in het volgende Bit Dhr. Back kunnen terug grijpen op iets wat is geschreven door western ruiters en zijn stelling onderschrijft.Vandaar dat ik het niet eens was met dat stuk.
[/quote]

Ik hoop dat er meer dit zullen inzien Blaze, en ik heb het niet verzonnen, ik kwam erop, doordat ik iemand heel hard hoorde lachen.

Peter

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:11

Het is vast niet de eerste keer dat Jan Trel bij een NK is Cool , hij weet dus wat er bij komt kijken. Het is dan dus idd niet handig om zo'n gesprek (waarvan hij als geen ander weet welke belangen er spelen) op dat moment te laten plaatsvinden.