Wie o wie heeft er ook een Breeding Stock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:59

leila777 schreef:
als jullie nu allemaal beloven dat jullie volgend jaar op de wedstrijden van de DPHC van de party zijn dan is het nog te doen om breedingstock klassen uit te schrijven. maar als je kijkt dat er op de laatste show 1 bs was. is het voor zo'n organisatie zéér deprimerend.
voor elke klasse worden linten en bekers/standaardjes gekocht.
laatste show in saasveld waren er iets van 12 onderdelen voor de breedingstocks. dus het uitschrijven van bs klasse kost (tot nu toe) alleen maar veel geld voor de DPHC of anders organisator van paint shows.

Duidelijk! Ik begrijp heel goed dat het voor de organisatie niet leuk is een onderdeel uit te schrijven dat vervolgens leeg blijft. De DPHC doet heel hard zijn+haar best om de BS juist te promoten, en het zou eeuwig zonde zijn als de BS klasses verloren zouden gaan wegens zoiets knulligs als een gebrek aan opkomst. D'r zijn d'r genoeg van, dus da's het probleem niet!

Ik zou het echt heel erg jammer vinden als de BS onderdelen zouden verdwijnen, dus ik hoop dat iedereen daad bij het woord voegt en mee gaat doen. Voor mezelf ook even: ~~}> en GAAN!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 11:00

Daar wil ik toch even een opmerking over maken. Ik betaal als inschrijfgeld 20 euro (Voor halter 17.50). Ik weet niet precies hoeveel standaardtje er waren gekocht voor de BS klasses, maar lintjes kosten heel weinig. Zo'n standaardje is ook voor zo'n 6-8 euro te krijgen. Van 1 inschrijving hou je dus 10 euro over. Een onderdeel ben ik zeg 10-15 minuten in de bak. Bakhuur kan dus wel uit. Jury kosten bij een paintshow weet ik niet. Maar dat is gespreid over de gehele dag en alle deelnemer ook maar een klein bedrag per deelnemer.
Administratiekosten betaal ik al, zit daar dus niet bij in. Natuurlijk kost het veel tijd van de organisatie. Deprimerend is het zeker ook. Geld kosten doet het waarschijnlijk ook, maar VEEL geld lijkt me toch niet helemaal kloppen. Ik heb dit topic ook gemaakt om voor volgend jaar meer mensen te krijgen. Het schijnt te werken. Volgend jaar haal ik dit topic weer omhoog en dan zullen we het echt zien Lachen

Er zijn nog maar een handjevol BS die wedstrijden doen, ik hoop van harte dat dit er meer worden. Als we allemaal nog even doorbijten dan zullen we zien hoe het gaat!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:13

Over de wedstrijdkosten wil ik het niet eens hebben. Weet uit ervaring wel dat er financieel altijd meer bij komt kijken dan je op het oog zou zeggen. Ik vind alleen wel dat de BS eigenaren eigenlijk geen reden tot klagen hebben gehad vwb het uitschrijven van BS onderdelen. Ik klaag dus ook niet Haha! , maar dat komt ook omdat ik zelf nog nooit in de ring heb gestaan. Eerlijk is eerlijk: dat moest ook maar eens veranderen!

Romkabouter"]
Ik heb dit topic ook gemaakt om voor volgend jaar meer mensen te krijgen. Het schijnt te werken. Volgend jaar haal ik dit topic weer omhoog en dan zullen we het echt zien Lachen
[/quote]
Zeker doen!
En Leila: zodra de wedstrijddata bekend zijn, wil je ze dan hier (op Bokt Western) posten?

[quote="Romkabouter schreef:
Er zijn nog maar een handjevol BS die wedstrijden doen, ik hoop van harte dat dit er meer worden. Als we allemaal nog even doorbijten dan zullen we zien hoe het gaat!

D'r is natuurlijk meer dan een handjevol BS-ers voor nodig om alle categorieen te kunnen vullen. Zo zul je zien dat die halterklasses redelijk snel vollopen, maar ik ben bang dat de gereden onderdelen wat achter gaan blijven ... ach, laten we hopen van niet!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:25

aan calamity-jane hebben jullie in iedergeval een rijdende breedingstocker. OK dan!
in Saasveld heeft ze nog niet meegedaan , omdat ze nog maar 2 weken op hem reed, en dat vonden we tekort om dan een wedstrijd te starten.
maar volgend jaar kunnen jullie zeker op haar rekenen.

nu nog de halter oefenen.
misschien zijn er meerdere mensen in Noord Holland die een halter clinic willen.
dan zouden we dat bij mij kunnen organiseren.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:41

leila777 schreef:
als jullie nu allemaal beloven dat jullie volgend jaar op de wedstrijden van de DPHC van de party zijn dan is het nog te doen om breedingstock klassen uit te schrijven. maar als je kijkt dat er op de laatste show 1 bs was. is het voor zo'n organisatie zéér deprimerend.
voor elke klasse worden linten en bekers/standaardjes gekocht.
laatste show in saasveld waren er iets van 12 onderdelen voor de breedingstocks. dus het uitschrijven van bs klasse kost (tot nu toe) alleen maar veel geld voor de DPHC of anders organisator van paint shows.

groetjes
Ed en Leila

1?? Ik heb er 4 geteld... nog niet veel, maar goed, meer dan 1. Knipoog

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:43

ja rijdend ben ik er zeker.
halter moet inderdaad nog ff geoefend worden.
Maar ik zal er toch zeker voor gaan om aan de wedstrijden deel te nemen.
en om een grote groep bs te creeren.

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:46

nog ff voor de duidelijkheid dan gaan we natuurlijk ook met z'n alle voor de alround *LOL*

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:49

Ik heb er zelfs 5 geteld Haha! !

Feit is dat op de laatste twee shows bij de Kalverhoek de BS-klasses wel ietsjes beter gevuld waren. Bovendien was ook de opkomst bij de Regular in Saasveld op het eerste gezicht minder. Ik kreeg een beetje de indruk dat men het na het NK wel een beetje goed vond voor dit jaar.

Ik kan alleen maar beloven dat wij volgend jaar ons best gaan doen Bloos .
Aaaargh!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:47

Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat de eigenaar van mijn bijrijdpaardje volgend seizoen gaat starten. Hij start dan in de beginners pleasure en misschien gaat hij of ik proberen te halteren. Clown (Showhoofdstel in onderweg uit USA) We hebben een soort dealtje gemaakt dat hij de DPHC wedstrijden gaat starten en ik de Wran. Maar wie weet verandert dat nog wel.
De laatste keer is hij ook gestart op de Kalverhoek. Volgens mij waren wij dus degene met de enige BS Haha!
Dus als alles goed blijft gaan zullen wij er zeker zijn.

Tot dan!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:55

Vijf BSjes maar? das veel te weinig. Is er na te kijken hoeveel er geregistreerd zijn in Nederland?

En ik bedoel natuurlijk een showhalster (geen hoofdstel)

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:12

Als ik jullie kan helpen, heb nog een niet bonte quarter Knipoog Haha! , schrijven we die toch ook in als BS, valt helemaal niet op, toch? Cool Schijnheilig Dat is dan gewoon een mislukte Paint Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:54

HEb wel een BS maar ben nog bezig met de papieren. En dan wil ook ook BS klasses starten

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:42

lukt het al chantalleke.
anders is er misschien wel iemand van de 'dutch paint horss club' die je kan helpen.
dan is er in ieder geval een reining BS.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:08

Mijn vader moet nog lid worden!!! Maar je kent mijn vader--------> RUSTIG AAN JOH

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:13

beste romkabouter,

even een correctie op jou rekensom..
de prijzen die jij noemt waren de prijzen voor het NK de prijzen voor de DPHC shows waren 10 en 7,50 euro per start plus adm. kosten.

als je bs klasse uitschrijft moet je aan prijzen hebben staan:
per onderdeel 1 standaard á 6 euro
6 linten á 1 euro per stuk
grand en reserve beker á 15 euro per stuk
grand en reserve linten á 3 euro per stuk
dan kost een APHA jury niet zoveel 450,- per dag op basis van 9 uur jureren elk uur extra 50,- exl. kilometer vergoeding.
een ringstewart 90.- per dag exl. kilometer vergoeding
een secretariaat huren 75,- per dag
doormen,omroep etc. 90,- per dag per persoon
bak huur 200,- per dag
dan moeten de jury en ringstewart ook nog ergens slapen, dus wordt er een hotel geboekt en worden de vrijwilligers voorzien van hun "natje en droogje"

al met al is het dus elke show hopen dat er quitte gedraaid wordt. en dat proberen we door middel van sponsoren.

dit is zeker geen persoonlijke aanval op wie dan ook.
wij vinden het alleen zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je met het organiseren van wedstrijden je "brood" kan verdienen. dat kan misschien wel maar wij doen het voor de ruiters en de leden van de DPHC.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:49

leila777"]
als je bs klasse uitschrijft moet je aan prijzen hebben staan:
per onderdeel 1 standaard á 6 euro
6 linten á 1 euro per stuk
grand en reserve beker á 15 euro per stuk
grand en reserve linten á 3 euro per stuk
dan kost een APHA jury niet zoveel 450,- per dag op basis van 9 uur jureren elk uur extra 50,- exl. kilometer vergoeding.
een ringstewart 90.- per dag exl. kilometer vergoeding
een secretariaat huren 75,- per dag
doormen,omroep etc. 90,- per dag per persoon
bak huur 200,- per dag
dan moeten de jury en ringstewart ook nog ergens slapen, dus wordt er een hotel geboekt en worden de vrijwilligers voorzien van hun "natje en droogje"
al met al is het dus elke show hopen dat er quitte gedraaid wordt. en dat proberen we door middel van sponsoren.
[/quote]
Sorry, maar een Grand en Reserve wordt er bij de BS hier in Nederland nooit verkozen. Nou kan je natuurlijk zeggen dat dat aan de opkomst ligt. Maar het merendeel van de deelnemers geeft zich toch voor de sluitingsdatum op en zo hebben jullie toch een aardige indruk van hoeveel Regulars en BS-en er mee gaan doen. Dan weet je ook van te voren wat je aan linten en bekers nodig hebt.

Bovendien denk ik dat je de plank een beetje mis slaat als je hier naar deelnemers gaat zoeken. De meeste Bokkers met (geregistreerde) BS zijn al aan het showen of voornemens te gaan showen.

Je moet die mensen zien te bereiken die veelal uit onwetendheid hun BS niet geregistreerd hebben, die denken dat je er toch niks mee kunt doen etc. . Wij hebben al door dat je dat zeker wel kunt, nou zij nog!

[quote="leila777 schreef:
dit is zeker geen persoonlijke aanval op wie dan ook.
wij vinden het alleen zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je met het organiseren van wedstrijden je "brood" kan verdienen. dat kan misschien wel maar wij doen het voor de ruiters en de leden van de DPHC.

Dat denk ik zeker niet. Maar dit slaat toch niet alleen op mensen met BS-Paints?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:54

ik heb nu geen BS meer , maar wil nog wel reageren.

de wedstrijden en onderdelen die geschikt waren voor mijn paard heb ik gestart.
het NK niet.
ik begrijp wel dat het goed is om met zoveel mogelijk BS te komen., maar je paard moet het ook kunnen.
wij waren zeker nog niet NK waardig, dus wij zijn daar niet gestart.

Als ik het stukje over het wran NK in de quarter lees , heb ik daar juist aan gedaan.
maar als ik een stukje hier lees dat je wel met zoveel mogelijk BS moet starten op een wedstrijd. heb ik het niet goed gedaan Verward en voel je je bijna schuldig.

het is inderdaad zoals paintje zegt.
degene die nu wel al starten, die weten wat ze doen en ik denk dat die ook in de toekomst wel doorgaan en steeds meer wedstrijden en onderdelen gaan starten.

dus chantalleke............... por je vader op en registreer die knol *LOL* Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 23:03

Sorry, Leila, mijn inschrijfgeld was een vergissing idd. En ik ben er zeker ook van overtuigd dat het geld kost. Des te meer groot respect naar de organisatoren. Ik zit zelf in een activiteiten commissie en weet hoe jammer het is als er maar een paar mensen meedoen. Wat dat betreft niets dan lof. Maar het leek me niet correct om te zeggen dat er veel geld achteraan moest. Het moet tenslotte wel leuk blijven Lachen

Misschien kunnen voor mensen als doormen en dergelijke vrijwilligers gezocht worden? Dat zou de kosten wel drukken denk ik. Ik ben helaas te weinig op de hoogte van de regels op dat vlak. Als ik kijk naar de SGW, daar staat een heel leger vrijwillegers achter, misschien is het in Nederland voor zulke shows ook wel een noodzaak om op die toer te gaan?

Voor veel wedstrijden en shows hetzelfde geldt als voor SGW; een klein enthosiast groepje dat elke keer weer een enorme prestatie levert door zoiets voor elkaar te boksen. En weinig deelname werkt dan zeer frustrerend Verdrietig

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:08

Romkabouter:

Op de Middle Lake Wueen Show en de MidSummer Classic Show staan er alleen maar vrijwillegers klaar!! Alleen de jury wordt betaald! Ik ben volgens de WRAN officieel ringsteward maar vraag ook geen geld omdat het onze eigen show is

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:11

Dat bedoel ik Lachen

Maar omdat Leila het over geldbedragen heeft voor doormen enzo. Die had ik idd niet meegerekend, omdat ik dacht dat meestal vrijwilligers waren. Beetje naief misschien Scheve mond

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:10

Precies Jos, je paard moet het wel kunnen. Ik wil ook ooit wel met mijn BS starten en als ik kom doe ik aan alles mee (muv halter) maar ik denk dat het niveau toch wel iets hoger ligt dan bij de WRAN wedstrijden, vandaar dat ik het (nog) niet aan durf.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:34

Romkabouter schreef:
Dat bedoel ik Lachen

Maar omdat Leila het over geldbedragen heeft voor doormen enzo. Die had ik idd niet meegerekend, omdat ik dacht dat meestal vrijwilligers waren. Beetje naief misschien Scheve mond


Bij ons doen ze het vrijwillig en staan ze te springen Haha!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:38

janedoe schreef:
Precies Jos, je paard moet het wel kunnen. Ik wil ook ooit wel met mijn BS starten en als ik kom doe ik aan alles mee (muv halter) maar ik denk dat het niveau toch wel iets hoger ligt dan bij de WRAN wedstrijden, vandaar dat ik het (nog) niet aan durf.


Ik snap wat je bedoeld, maar de Beginners klassen bij de WRAN zijn toch vaak erg grote klassen. Bij de Trail en Pleasure rijden al gauw zo een 15 combinaties mee. Dit in tegenstelling tot de BS-klassen op de afgelopen Paint-shows, waar ik er niet meer als 3 per klasse gezien heb!
Een minder drukke klasse kan een voordeel zijn voor een nog niet zo ervaren ruiter & paard .

(Dit is tevens motivatie-talk voor mijzelf. Lachen )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:01

Tja, alhoewel ik geen bs heb snap ik wel een beetje het gevoel. Ik ben met pride van veulen af aan naar appaloosa wedstrijden geweest om ook idd de klasses wat te vullen. Zeker de beginjaren dat ik meedeed reden we regelmatig maar met 2 ruiters in een klasse. Onderling was het heel gezellig en schaamde ik mij zeker niet als ik weer eens de ring doorvloog Lachen Zelfs de jury zei toen nog tegen mij: if he's well broke you have a nice horse. En het onderdeel later:..... take a deep breath. Nou dan weet je wel hoe laat het is Knipoog Ik heb er toen nooit zo bij stil gestaan dat er ook mensen langs de bakrand staan te kijken, ik reed gewoon voor de leuk mee. Ik was toen dus een ruiter waar ik mij nu aan zou ergeren als tribune ridder. Dus inderdaad, klasses vullen is leuk maar wel als je er aan toe bent.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:45

cornelie schreef:
Dus inderdaad, klasses vullen is leuk maar wel als je er aan toe bent.

Tuurlijk, als jij en je paard er aan toe zijn.

Maar sommige mensen lijken een beetje drempelvrees te hebben wat rassenshows betreft. Je hobby wordt dan op eens wel heel serieus Knipoog .

De DPHC heeft al een aantal maal op zijn wedstrijden Beginners klassen voor Paints Regular & BS georganiseerd. Van deze onderdelen wordt niets vastgelegd voor de APHA. Misschien is dat een leuke opstap om te kijken of je al aan de Paint-shows toe bent?